< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Slapen op verplaatsing

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Slapen op verplaatsing
04/10/2008 @ 11:07
Caroline

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is bijna 12 weken. De eerste 6 weken sliep hij overdag niet. Er is toen reflux vastgesteld en sinds dat min of meer onder controle is, heeft hij een strak schema waar ik vreselijk content mee ben. Overdag is het eten, half uurtje rechtop bezighouden, 1 uur slapen, 30 min op speelmat, 30 min in schommel en dan weer eten.
's Avonds gaat hij slapen om 18.30, ik maak hem wakker voor een voeding om 22.30 en dan slaapt hij door tot 5u, effe eten en dan weer slapen tot 8u.

Hij is een heel blije,actieve baby als hij wakker is, ALS ik hem aan zijn schema houd. Als hij een beetje langer wakker is, kan je er niks meer mee aanvangen. Nu is het probleem dat hij alleen slaapt op zijn kamertje. Mijn schoonmoeder wil dat we elke zondag een bezoekje brengen, maar na een half uur begint hij te zeuren en dan krijg ik hem max 5 min in slaap.
Daardoor zijn bezoekjes bij mensen en familiefeesten niet fijn meer. Ik vroeg me af of jullie baby's even goed slapen op verplaatsing en of jullie event. tips hebben.

Alvast bedankt en geniet van het weekend!
Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 12:36
Els296

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Niet even goed, maar wel vrij goed.
Wij moeten 11 oktober naar een trouwfeest en Sten moet dus bij Moeke gaan slapen.
Hij heeft eerder al wel in de namiddag er een keertje in het bedje gelegen.
Ik neem z'n eigen lampje mee, z'n knuffel en zijn eigen slaapzakje. Dan lijkt het toch wel iets meer als thuis.
Maar voor ons is het ook afwachten.
Ik moet wel toegeven dat ik een heel goeie slaper heb hoor. Hij heeft helemaal geen problemen van reflux of dergelijke...
Ik hoop dat je snel een oplossing vindt!

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 13:08
Marleen

Hier gaat het campingbedje mee met een eigen hoes, eigen dekens en lakentjes enz Eigen muziek doosje aan en voor de rest het rimte zoals het thuis is aanhouden
Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 15:45
Maaike

Online Status Stuur bericht
Hoihoi,

Job heeft dit ook heel erg gehad en heeft nu 2x ergens anders in een campingbedje geslapen, tot daarvoor was het een drama.
Je kunt beginnen met het campingbedje eens op zijn eigen kamertje te zetten en hem erin te leggen met zijn eigen beddegoed waar ie ale eventjes op geslapen heeft en dan zo geleidelijk aan laten wennen aan het slapen in een ander bedje.
gaat het thuis goed kun je het een ergens anders proberen.

Liefs Maaike

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 11:47
mies

hier heb ik dat met onze zoon van bijna 16 mnd

alleen in zn eigen bed,met zn eigen dingen
als ik m in ene bedje erges anders legdemoh jee,alof ie vermoord werd

sidns 3 weken ben ik anat oefenene met camping bedje,zet m gewoon op zn eigen kamertje hoor,maar dat hij wete dat een ander bed niet eng is,de eesret 2 keren hefet hij een uur gebruld,gewoon in dat bedje mara op zn eigen kamer

en nu,,ik leg m erin en niets an de hand,dezw eek oefen ik het nog en paar keer,en ga het bedje dan bijv even in ene aneder kamer zetten,zodat hij weet dat andere kamers ook niet neg hoeven te zijn,,

want 5 dec vieren we sint bij opa en oma,en moet er niet ana denken dat hij gaat brullen,.

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 12:03
thiamberlie

mijn dochter ging altijd naar een onthaalmoeder en 1 keer in de week naar mijn moeder.
het is als grootmoeder toch leuk om je kleinkindje is een dagje bij jou te hebben hé. het is toch anders dat ze hen alleen hebben, als dat mama en papa erbij zijn.

in het begin bracht ik ons amber 's morgens naar mijn ouders.
het lastige is, het is eentrip van 25 km en ik moet over de antwerpse ring.
dus ik stond altijd in file op de ring in het naar ginder rijden én in het terugkomen. dus ik kwam bijna altijd te laat op mijn werk.
na een maand hebben we dan maar beslist dat ons amber dan van maandagavond al naar mijn ouders zouden gaan.
ik heb dit altijd met een beetje tegenzin gedaan, maar nu is ze he wel heel gewoon om is een keertje ergens anders te gaan slapen.
niet dat ik ze veel wegdoe hoor. zo goed als niet. ik vond het al erg dat ze elke wee een keertje bij mijn ouders ging slapen, dat ik ze in het weekend bijna niet wegdoe. of er is eens een trouwfeest ofzo. (of mik inc gelijk vorige week
in het begin van september zijn we naar vcenter parcs geweest. is toch ook weer een vreemde kamer met een vreemd bed en ze heeft er zich helemaal geen probleem van gemaakt.

nu is er ondertussen nog een zoontje bijgekomen.
en dat gebeurd hetzelfde als bij ons amber.
onzen axel gaat alle dagen naar de kribbe behalve dinsdag. en dat gaat hij ook al van maandagavond naar mijn ouders.

en ze zijn het allebei heel goed gewoon.
nu amber naar school gaat, gaat ze in de vakanties is een keertje bij mijn ouders slapen. of met een lang weekend ofzo.
dat ze dit mooi gewoon blijft.

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 00:10
EVA

Hey,

Mijn zoontje was ook heel gevoelig aan zijn vaste ritme in zijn vertrouwde omgeving en eigen bedje... maar ik heb de indruk dat het beter gaat sinds ik ga werken.
Tja, nu moet hij drie dagen naar de crèche en 1 dag naar de grootouders. Op vrijdag ben ik thuis met ouderschapsverlof... Dus hij moet nu wel leren ergens anders te slapen... tot hiertoe heb ik de indruk dat het redelijk goed gaat. Toch zeker in vergelijking met vroeger.
Ik denk dat het een combinatie is van wat ouder worden en mss daardoor minder gevoelig en van oefening en gewenning...

T komt wel goed hoor

eva

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]