< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » wakker maken voor flesvoeding of niet?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
wakker maken voor flesvoeding of niet?
04/10/2008 @ 15:21
annelies

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Krijgen jullie het soms ook wat van al die verschillende informatie??? Kind en gezin zegt dit, de vroedvrouwen zeggen dat, de schoonmoeder zegt nog iets anders ... Ik weet het even niet meer! daarom vraag ik het aan jullie: wat moet je 's nachts doen voor de nachtvoeding: je kindje wakker maken of niet? Ons kleintje is nu twee weken en krijgt flesvoeding. In het ziekenhuis moesten we ze van de vroedvrouwen om de vier uur wakker maken om een flesje. Nu hebben we op advies van een paar mensen haar toch al een aantal nachten gewoon laten wakker worden van de honger maar deze nacht zat er meer dan 6 uur tussen haar voeding. Heb haar dan toch maar wakker gemaakt. Maar nu weet ik het dus even niet meer. Maken jullie jullie baby wakker om de fles te geven of laten jullie hen gewoon zelf wakker worden (ook al zit er dan meer dan 4 uur tussen?)?

groetjes en alvast erg bedankt voor de reacties!

Annelies

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 15:22
annelies

en nog even iets ... hoe moet je je banner veranderen eens je bevallen bent? Die van mij staat nog op zwangerschap.

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 15:29
reb

Nu geef ik wel Bv maar bij mijn oudste gaf ik flesvoeding en ik maak(te) mijn dochters nooit wakker om te eten 's nachts! Als ze honger hebben worden ze heus wel wakker (en hoe sneller ze doorslapen hoe beter voor jouw nachtrust hé ).
Zolang je kindje goed bijkomt en gelukkig is...

ivm je banner bij babyclub gewoon een nieuwe banner aanmaken (leftijdsbanner of zo) en je zwangerschapsbanner verwijderen!

[Laatst gewijzigd door reb - 04/10/2008 @ 15:31] - Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 16:17
leenemie

Hoi!

Ik maak hem nooit wakker om te drinken 's nachts. Dat is een teken dat ze zonder kunnen. Als ze honger hebben zullen ze zich wel laten horen!
Kobe laat nu soms (de ene dag wel de andere dag niet) al eens 8 uur tussen zijn voeding (van 10u tot 6u) Hij heeft dan geen nachtvoeding. Ik aak hem daarvoor niet wakker, trouwens meestal schrik ik zelf wakker en verschiet dat hij zo lang geslapen heeft!
Als je kindje gelukkig is, en goed bijkomt hoef je je helemaal geen zorgen te maken!

groetjes

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 18:00
Sara

Online Status Bekijk profiel
Hallo!

Overdag maak ik haar wel wakker als ze meer dan 3,5 à 4u geleden heeft gegeten (als ze net een uur voor haar volgende voeding in slaap valt, durft ze zo wel eens een fles overslaan als ik niet oplet overdag), maar 's nachts niet hoor. Nooit gedaan ook. Kind & Gezin raadt inderdaad wel aan niet meer dan 6u tussen twee voedingen te laten, maar als ze honger hebben worden ze heus wel wakker, en hoe sneller ze het onderscheid maken tussen dag en nacht hoe beter en makkelijker voor jou ook. Je moet enkel het gewicht in de gaten houden, dus als ze volgende keer niet genoeg is bijgekomen dan weet je dat je haar misschien toch weer moet wekken om een extra flesje. Maar komt ze goed bij, hoef je je echt geen zorgen te maken! Elke baby is anders, de ene heeft wel nood aan dat extra flesje maar de andere kan perfect zonder. En je zal zien, binnen een paar weken kan je de ongerustheid van "krijgt ze wel genoeg?" wat loslaten en dan begint het genieten pas echt (voor mij toch!).
Geniet van de nachtrust die je nu krijgt dankzij je schone slaapstertje.

[Laatst gewijzigd door Sara - 04/10/2008 @ 18:04] - Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 18:33
Jen

Dit onderwerp interesseert me wel. Niet dat Quinn nu nog nachtvoedingen krijgt maar wel voor een eventueel volgend kindje.

Ik ben bevallen in het ziekenhuis en Quinn moest daar een week blijven vanwege een infectie. De zusters en broeders van de kinderafdeling hebben hem elke nacht om de 4 uur wakker gemaakt om te drinken. En dat terwijl hij eigenlijk doorsliep!
Toen we thuis kwamen met hem was het 'kwaad' dus al geschied. We hebben alles bij elkaar nachtvoedingen moeten geven tot hij een maand of 4 was. Nu valt dat alleszins wel mee, maar als het niet hoeft hoeft het niet heh?

Mijn ventje zei ook al dat dit bij de volgende echt niet nog eens zo gaat gebeuren maar dat we gewoon letten op de signalen van het kindje zelf. Heeft het voeding nodig dan geven we dat 's nachts met alle liefde. Heeft het dat niet, dan slaapt het lekker door.

Groetjes van Jen

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 19:32
Marleen

De eerste 2 weken heb ik om de 3 uur voeding gegeven dus ook s nachts Daar na nog een maand 1x per nacht wakker gemaakt
En daarna lekker door laten slapen
Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 19:38
Caroline

Ik volg voorgaande dames. Mij gaven ze in het ziekenhuis de raad om overdag wakker te maken als hij er meer dan 4u tussen liet (doet ie wel nooit) maar 's nachts gewoon laten slapen. Zoals al gezegd, een baby met honger laat zich heus wel horen! Geniet ervan, de mijne wou om de twee uur eten toen hij twee weken was!
Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 19:49
Geja

Hallo,
Ik volgde gewoon advies van kraamverzorgster op(nam aan dat die er verstand van had). Dit was wakker maken de eerste weken. Overigens gaf ik toen BV misschien dat het daardoor was. Na een tijdje liet ik hem gewoon slapen en werd hij iedere nacht klokslag 4 uur wakker.

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 22:06
Els296

Hier hebben we Sten de eerste maand wakker gemaakt voor z'n voeding van 4u. En we hebben steeds hem later en later eten gegeven. Hij kwam toch niet zelf, dus rustig naar 5u opgeschoven. En nu zit hij op 6u. Prima, want dan moet hij eten om binnenkort naar de crèche te gaan.
Idd, iedereen zegt iets anders. Tis eigenlijk om zot te worden hè . Doen wat je zelf denkt joh

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 00:15
mienemien

Online Status Stuur bericht
Iedereen zegt idd iets anders... Zoals over verschillende onderwerpen...
Bij mij int ziekenhuis: overdag wakker maken om de 4u als ze s nacht wat langer slapen (heb het prob niet gehad, want luka had steeds honger, soms om de 2u (flesjes)... Heb hier ook al gehoord dat het afhangt van het gewicht van je kindje (wij hadden een baby van 3,5 kg) Als je kindje genoeg weegt kan het denk ik niet zo'n kwaad dat er meer tijd tussen zit...
Moet je trouwens niet op controle bij de KA? Als je echt twijfelt, vraag het es aan hem (maar ka's zeggen ook verschillende dingen hoor...)
Ik maakte haar niet wakker s nachts, maar je wordt meestal zelf wakker niet? Ik had dit toch... Slaapt ze nog... Alles is toch goed? 8-)

Mama zijn is een moeilijke taak niet... Wat is het beste voor mijn kindje...

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 11:06
Latje

Ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt, nooit voor de borstvoeding en nu hij flesvoeding krijgt ook niet.
Hij sliep al van zijn 7 weken door en als hij honger had werd hij wel wakker.
Groetjes

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 15:25
Stardust

Ik heb Lobke eens één keertje wakker gemaakt voor een nachtvoeding, dat was in het ziekenhuis. Ik gaf toen bv en de vroedvrouwen maakten mij wakker als ze eten moest hebben (om de 4 uur). Tijdens die voeding viel ze constant terug in slaap, ze moest echt geen eten hebben.

Sindsdien heb ik haar altijd laten liggen en ze heeft altijd doorgeslapen. Ze slaapt gemiddeld een tien à elf uur per nacht. Ik mag dus zeker niet klagen!

Overdag komt ze hierdoor wel om de 2 uur ongeveer, maar dat heb ik er graag voor over.

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 16:39
Selena

In het ziekenhuis moest ik onze Joure ook wakker maken van de vroedvrouwen maar eens thuis deed ik dat niet meer en ons ventje sliep van de eerste nacht volledig door! Ik geef hem 's avonds en 's morgens gewoon wat meer in zijn flesje!!!

Groetjes

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 20:52

ik zou hem zeker niet wakker maken, want anders gaan ze op den duur het verschil niet kennen tussen dag en nacht.

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 05:21
Belle

Ik ben pas thuis uit het ziekenhuis en daar mocht ik zelf kiezen wat ik deed.
Overdag maak ik mijn dochtertje wakker na 3u, 's nachts laat ik ze vanzelfs wakker worden.
In het ziekenhuis zat daar 's nachts toch wel al 5 uur tussen.

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 12:28
annelies

Héél erg bedankt voor al jullie reacties! Heb ons kleintje mooi laten doorslapen de voorbije nachten en nu zit er steeds zo'n 6-tal uur tussen. Ik maak ze dus niet meer wakker want zoals velen van jullie zeggen; als ze honger heeft, zal ze wel wakker worden!

Nogmaals erg bedankt!

Groetjes,
Annelies

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 12:44
mollie

bij mij zei de vroedvrouw. overdag beslist mama, 's nachts beslist het kindje! en ik doe dat nog steeds nu!

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 21:35
Kelly

Online Status
Ik heb mijn dochtertje ook nooit wakker gemaakt waardoor ze nu momenteel de klok rond slaapt. Momenteel is ze drie maanden oud, gaat om 20 uur slapen en word terug wakker tussen 7u en 8 uur 's morgens.
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 23:03
Robin@

wij maakte onze dochter de eerste maand wel wakker s'nachts.
De eerste week maakten we haar echt na 3 uurtjes wakker. Toen ze de 2de week om de 4 uur voeding kreeg maakten we haar wakker als ze na 5 uurtjes nog niet zelf wakker was geworden. Wij maakte Bo niet meer wakker s'nachts voor haar voeding toen ze 2 maand jong was.
Als ze zo heel klein zijn en nog kleine beetjes voeding krijgen per keer dan hebben ze de voeding s'nacht ook nog wel echt nodig ben ik van mening.

Groetjes Robin

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]