< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Wat mag je na een keizersnede?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Wat mag je na een keizersnede?
04/10/2008 @ 16:53
annelies

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bijna twee weken gelden ben ik bevallen met een spoedkeizersnede. Nu ik me wat beter begin te voelen en het leven wat op zijn plooien komt, vroeg ik me af wat je nu wel en niet mag doen na een keizersnede. Soms hoor je dat je niet zou mogen stofzuigen of zo. Klopt dit? Lijkt me wat raar aangezien dat nu niet het zwaarste werkje is. Dat je geen zware dingen mag tillen, lijkt me wel logisch maar vanaf wanneer mag je dat dan wel weer?

Groetjes!

Annelies

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 17:23
amélieke

Online Status Bekijk profiel
hey annelies,

ik ben 6weken geleden ook bevallen met een keizersnede en ik mocht geen zware dingen heffen boven de 8 kilo van mijn gynaecoloog maar ik heb wel zelf gepoetst zenne vanaf dak thuis was uit t moederhuis!
ik ben trouwens ook van herentals!
Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 21:32
Lesley

Hoi

Ik ben op 4 september bevallen met een keizersnede en tot aan mijn volgende controle mag ik geen zware dingen heffen. Dus dat is tot 20 oktober.
De eerste dagen na mijn thuiskomst kon ik echt niets want ik had nog zoveel pijn aan mijn litteken maar daarna kon ik al stilletjesaan wat beginnen kuisen.
Maar ik probeer toch nog steeds op te letten hoor. Ik merk dat ik af en toe nog pijnlijke steken krijg in de buurt van mijn litteken dus neem ik liever het zekere voor het onzekere en ga ik mij dus niet forceren.

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 22:16

Mijn gyne vertelde me dat ik tot 6 weken na m'n keizersnede niet zwaarder mocht tillen dan het gewicht van onze meid, ook niet stofzuigen, dweilen, heffen en tillen...

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 08:02
Kelly

Mijn gyn heeft gewoon gezegd dat ik zelf moest ondervinden wat ik kon en wat niet.
Ik was wel weer heel snel te been na mijn spoedkeizersnede en zelfs in het ziekenhuis was ik al bezig de douche enzo aan het afkuisen. Eens thuis was mijn man alweer aan het werk en deed ik het huishouden. Niet zoals anders maar ik dweilde al en deed de was, strijken, eten maken, ... Mijn zoontje lag ook in de couveuse dus moest ik ook nog eens naar daar constant rijden. De eerste week voerde men mij maar dan reed ik ook zelf.

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 15:11
fiekemarieke

hallo,
ik ben 3 weken geleden bevallen met een keizersnede en 6 dagen later was ik thuis en deed ik alles al van het huishouden.
Het eerste weekend heeft mijn vriend wel geholpen met kuisen, maar nu doe ik alles zelf. Stofzuigen, wassen, dweilen,.. Ik heb zelfs onze keuken afgewassen in de eerste week dat ik thuis was.
Ik denk dat je het zelf wel aanvoelt wat je kan en wat niet!
Mijn lichaam vertelt het mij wel wanneer ik moet rusten en natuurlijk is de ene dag de andere niet eh!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]