< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Ladies and their babies

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Ladies and their babies
27/11/2008 @ 21:33
Rosalie

Online Status Stuur bericht
Bijna vergeten zeggen dat ik vandaag es een oude jeans paste en ja hoor, hij kon dicht en ik kon ermee zitten. Buik nog niet helemaal stevig weliswaar maar eraan aan 't werken : weer aan 't bewegen. En beetje op eten aan 't letten sinds kort dus nog zo'n 6kg te gaan (mag meer). Pas recent energie gevonden voor beide (beweging en voeding). Zal een lange termijn manier van leven moeten worden... Als 'k tegen volgende zomer wat strakker weer in bikini sta, ben 'k content.

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 12:33
Chrichri

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Elina eet haar papjes altijd volledig op.
Ze eet nu 150ml water x 5 en ze zou denk ik wel meer willen/kunnen eten, maar we gaan dat toch nog wat uitstellen.

Ik kan ook weer in m'n oude kledij.

Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 15:53
Lesley

Hoi iedereen

Fijn om te zien dat het zo goed gaat met jullie en jullie kindjes

Hier gaat het ook wel goed, al blijf ik mij toch zorgen maken over de hoeveelheden melk die Soraya terug geeft. Daarjuist had ik haar een badje gegeven, ze was helemaal proper gewassen en afgedroogd, gaf zij ineens terug keiveel over. Terwijl ze toch al een uur daar voor had gegeten.
Dinsdag ga ik raad vragen bij Kind en gezin. Ofwel eet ze te veel ofwel heeft ze misschien een maaginfectie. Iemand die ik ken heeft hetzelfde met haar zoontje voor en bij K&G hebben ze gezegd dat dat een maaginfectie zou kunnen zijn. Maar laten we hopen van niet

Voor de rest loop ik op wolkjes want overal waar we komen krijg ik te horen wat voor een mooi kindje we toch hebben
Gisteren zat ik bij mijn broer en er kwam wat familie langs, allemaal zeiden ze "maar dat is toch een schoon kind, ge zou haar zo in een boekje kunnen zetten om reclame te maken voor babykleertjes"
En daarstraks in de Colruyt keek een man in de maxi cosi en zei "amai, wat een schoontje". Dan straal je van trots hoor, als moeder

De laatste dagen heeft ze wel wat last van krijsmomenten. Soms 's avonds, maar soms ook tijdens de dag. Dan ligt zij rustig te slapen en opeens begint zij te krijsen, een halfuur of een uur. En daarna is dat over. Heel raar. Dat zal misschien weer zo'n fase zijn waar ze even door moet?

Ik vind het ook opmerkelijk hoe ik nu al alle schreeuwtjes begin te kennen. Vroeger dacht ik dat ik die schreeuwtjes nooit ging leren kennen, maar nu weet ik exact wanneer ze moe is, honger heeft of krampen heeft. Wat wel makkelijk is natuurlijk, zo weet je meteen wat doen. En te bedenken dat ik voor mijn bevalling zo'n schrik ging hebben dat ik het allemaal niet ging kunnen, terwijl iedereen maar zei "daar groei je in". Ik kon hen toen wel tegen 't plafond plakken want ik was er zeker van dat ik daar nooit in ging groeien

Ah, ik kan ook terug in mijn oude kleren. Eigenlijk al heel lang, al vanaf dat Soraya 4 weken ofzo was. Maar ik was voor mijn zwangerschap al dikker dus ja, ik stond eigenlijk vrij vlug terug op mijn oud gewicht. Al zat die keizersnede er ook wel voor iets tussen want de dag na mijn bevalling was mijn buik terug plat. Terwijl vrouwen die natuurlijk bevallen toch wel even met een dikker buikje blijven zitten hè

Liefs

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 19:29
F'tje

Hey iedereen!

Sjiek dat we hetzelfde speeltapijt hebben van Tiny Love, ik vind dat een goed merk, heel leerrijk voor de beebjes en goed voor hun ontwikkeling.
Amina heeft dat ook soms, de melk die ze teruggeeft in brokjes of velletjes, en dat ligt dan zo op haar tong, moet waarschijnlijk vies smaken voor onze dochtertjes
De reflux van ons meisje is gelukkig al heel sterk verminderd, eigenlijk kan ik zeggen dat ze dat bijna niet meer heeft. Weet niet hoe het komt dat het zo verbeterd is, maar ben natuurlijk blij En we zijn al weer verhoogd naar 165 ml. We gaan nog niet meer geven, want dat gaat ze nog niet kunnen leegdrinken, bv. 200 ml zoals jij geeft aan Soraya.
Jep; 'k laat zeker weten hoe het gaat met het geven van vaste voeding en het doorslapen, ben benieuwd en 'k hoop dat het goed zal verlopen.
Ik ga veel proberen vers te geven, maar af en toe 'pottekes' geven mag ook hé Lesley haha
Ewel, natuurlijk is het beter als je kindje nu niet meer slaapt dan 10u, maar als dat een keer gebeurt, dat onze meisjes 9u slaapt, dan is dat geen probleem. Maar ik hou me altijd aan de uren, want ze is nu nog maar 14 weken, zo krijgt ze haar laatste flesje altijd om 22u30 en het eerste om 07u30, ze slaapt ongeveer 8u - 8u30, vind het goed zo. En over een grote 3 weken mag ze al 12 uurtjes doorslapen. Na haar eerste flesje slaapt ze altijd, zo'n 3 uurtjes, dus ze zal het wel niet erg vinden.

Ja Amina begint al hardop te lachen, 't is soms echt grappig. En als ik zo haar teentjes naar haar mondje breng, heeft ze zo'n 'leute'. En ze lacht ook meer en meer. Gisteren probeerde ze met haar handjes een speelgoedje van boven het speeltapijt vast te nemen en vanmiddag heeft ze echt bewust 1 van de hangende speelgoedjes vastgegrepen.

Jammer dat jullie geen warm water meer hebben zeg, moet wel verschrikkelijk ambetant zijn hé, met jullie meisje nu. Je warmt nu waarschijnlijk water op met de waterkoker? Onze boiler in ons appartement was ook eens kapot, gelukkig was het slijtage, we hadden toen ook een eindje geen warm water.

Zie zo, ga nu eerst de fles geven aan ons Mientje Zal straks verder lezen en reageren. Tot zo!
Ps: ze drinkt al weer goed, we hebben o.a. nieuwe tuutjes gekocht voor op de flessen, met standen 1-2-3, is écht goed hoor! Hebben jullie ook zo'n tuutjes?

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 20:08
F'tje

Hey Chrichri, blij dat je het goed gesteld hebt in Center Parcs. Was het echt zo'n kanjer van een zwempamper haha, toen wij gaan zwemmen waren met z'n 3tjes had ze ook een zwempamper aan, maar die was niet zo groot, 't is van het kruidvat, van 6-12 kg. En was het van jou van de Carrefour
't Zijn ook goeie uren van Elina wanneer ze voeding moet krijgen, maar van Amina, tussen haar voorlaatste en laatste fles is er maar 3u tussen, de laatste fles wil en moet ze altijd, iedere dag vroeger hebben, omdat ze moe is en honger heeft en in haar bedje wil. Anders is er ook altijd 4u tussen.
Ons meisje wil ook alleen maar nog zitten i.p.v. liggen, en het is ook zo dat ik ze al een eindje niet meer in slaap kan wiegen. Maar toch is ze graag nog gewiegd, dan wordt ze rustig Wat ze ook al kan is zo'n beetje 'zagen' haha... Ze maakt dan de hele tijd dezelfde geluidjes na elkaar, zo grappig
Amina heeft nog maar 1x op haar buikje gerold, maar heb het niet gezien, de papa wel. Maar wel rolt ze zich vaak op haar zijde.

Hoe is het gegaan met de spuitjes? Hopelijk had Elina niet veel pijn.

Hier begint ons meisje ook al kleertjes te dragen van 62, maar raar maar waar, ze kan nog altijd in body'kes en kleertjes van 50 en 56 Nu ja, ieder van ons heeft al gemerkt dat die maten soms verschillen, winkel per winkel. Vind het niet erg zenne.

Rosalie, wat goed dat je al weer in een oude jeans kunt! Ik nog niet hoor, maar ben ook al wat kilo's kwijt, nog zo'n 7 kilo, dan ben ik weer op m'n oud gewicht Verlang écht zoveel om weer m'n broeken te kunnen aandoen met botjes en zo pff... Kijk er écht naar uit! Draag nu nog altijd m'n zwangerschapsbroeken en wat trainingbroeken, maar altijd tzelfde
Geloof dat ik nog de enige ben die moet afvallen.

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 11:42
Lesley

Hey

Soraya draagt ook nog altijd bodiekes van maat 50-54 hoor. En zolang die passen ga ik er nog geen grotere beginnen aandoen want dan hangen die weer als een zak aan haar lijf. Soms doe ik ze al wel kleertjes of pijamaatjes aan van maat 62 en die passen toch al.

Waar ik veel problemen mee heb is met sokjes vinden die passen. Zelfs sokjes voor pasgeboren babietjes zijn soms nog te groot voor haar voetjes. Hetzelfde met schoentjes. Ik had schoentjes gekocht, maat 13 of zoiets. Of zelfs nog kleiner. En die passen wel, maar als ze iets te hard met haar beentjes beweegt duurt het niet lang of die schoentjes vallen uit.

F'tje, ik gebruik niet zo van die tutters in standen. Ik snap dat niet. Ik heb hier zo 2 flessen staan en ik heb mij daar al aan staan ergeren omdat ik die maar niet in de juiste stand kreeg gedraaid. En van in het begin al gebruik ik de spenen van Avent. Nu momenteel drinkt ze nog meest van de spenen met 2 gaatjes, af en toe drinkt ze is van een speen met 3 gaatjes. Maar aangezien ze deze week 3 maand wordt ga ik alle spenen met 2 gaatjes vervangen door spenen met 3 gaatjes.

Soraya grijpt nog altijd niet naar haar voetjes of naar speeltjes ofzo. Ik begin mij daar toch wel wat zorgen in te maken dat zij zo traag is met alles.
Morgen moeten wij naar Kind en Gezin en zij volgt nog altijd niet met haar hoofdje, terwijl die dokteres vorige keer had gezegd dat ze dat tegen de volgende afspraak toch zou moeten kunnen.
Wat Soraya dan weer wel heeft is dat zij al heel veel "babbelt". Soms ligt zij gewoon een hele avond in haar park te kwetteren En als haar muzikale mobiel afspringt weten we het meteen want dan begint ze te protesteren tot dat we die terug opzetten, dus ze heeft al een heel sterk willetje hoor Of dan zit ze bij mij op mijn schoot en zit ze "oe" en "aa" geluidjes te maken, die ik dan nadoe. Vindt ze zo leuk
Wel raar dat jullie kindjes niet meer graag in hun park liggen en niet meer graag gepakt worden. Bij ons is het juist andersom. Zij ligt nog wel graag in haar park en wordt nog heel graag gepakt. Er zijn momenten dat zij heel lastig wordt en ligt te zagen, tot ik haar dan oppak, dan begint zij meteen vrolijk rond te zien.
Zou dat nu zijn omdat zij bijna 2 weken te vroeg is geboren, dat zij met alles wat achterstaat?

Want als ik terugdenk aan mijn neefje, hoe die op 3 maanden al naar speelgoed greep, dat is dag en nacht verschil met Soraya. Als ik een speelgoedje aan haar geef kijkt ze daar nog niet naar of ik moet het al echt in haar handje duwen. Dus had iemand mij aangeraden van dat speelgoedje op haar buik te leggen, zodat ze er automatisch zelf naar zou grijpen maar als ik even later in haar park ga kijken ligt dat speelgoedje naast haar, dus dan heeft ze dat gewoon van haar buik geduwd.

Ah ja Chrichri, hoe was het bij K&G? Heeft Elinaatje veel last van de prikjes? En hoe groot is ze nu al?
Wij gaan morgen weten hoeveel Soraya is gegroeid en is bijgekomen. Ik heb maar schrik dat ze gaan zeggen dat ze te veel is bijgekomen want zij heeft serieuze dikke wangetjes. En aangezien ze bijna altijd 200 ml opdrinkt kan het wel eens zijn dat ze gaan zeggen van minder pap te geven.

Allez, ik ga nog wat verder kijken op internet en binnen een kwartiertje ongeveer zal Soraya wel pap moeten hebben.

Ah, dat wou ik nog vragen. Laten jullie er altijd exact 4 uur tussen, tussen de voedingen? Want soms gebeurt het dat Soraya heel goed ligt te slapen, dan wil ik haar niet wakker maken en dan eet ze ipv om de 4 uur, om de 5 uur ofzo. Dat zal wel geen kwaad kunnen zeker?

Liefs

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 20:30
Lesley

Hoi iedereen

Vlug een verslagje over hoe het is gegaan bij K&G.

Soraya weegt nu 5,380 kg en meet 56 cm, wat vrij ver onder het gemiddelde is. Maar voor de rest was alles goed.
Ik hoef niet van pap te veranderen, maar mag wel bij de nan pro 1 wat nutriton instant doen, dat verdikt de pap een beetje.
Ik mag volgende maand al met fruitpap of groentepap beginnen, maar bij Kind en Gezin zijn ze nu bezig met het te verlaten naar 6 maand. Maar omdat dat nog niet op papier staat heeft de verpleegster gezegd van op 5 maand er mee te beginnen. Want hoe later kindjes leren eten met een lepeltje, hoe moeilijker het is om hen het aan te leren.
Nu, volgende maand ga ik naar een ander bureau omdat wij dan verhuizen en er is een bureau vlak achter onze hoek. Wel makkelijk. Maar het kan goed zijn dat ze daar weer iets anders zeggen, van toch al te beginnen. We zullen wel zien.

We zijn wel even kwaad geworden op de dokteres die het spuitje gaf. Normaal geven ze dat aan de zijkant van de bil, maar zij gaf dat aan de voorkant van haar billetje en deed dat zo bruut! Zij duwde die spuit daar met superveel kracht in, mijn man hoorde zelfs Soraya haar velletje kraken. En door de pijn begon Soraya zo hard te spartelen, maar hoe harder zij spartelde, hoe harder dat die dokteres duwde. Toen zij die spuit er uit haalde zag ik zo echt een gaatje in Soraya haar bil. Amai, ik moest mij inhouden om niets te zeggen.
Ik ga dat gaatje toch goed in 't oog houden hoor. Want nadien raakte mijn man Soraya haar bil aan en zij trok zo wat weg, dus zij heeft daar precies wel pijn aan.

En nu gaat het weer even afwachten worden hoe ze gaat reageren hè. Morgen en donderdag ben ik niet thuis overdag dus ik neem al zeker genoeg perdolan suppo's mee, je weet maar nooit

Liefs

Link naar deze reactie
Vandaag @ 09:40
snoopytje

hey

hoe is het hier met de ladies en baby's allemaal
als ik naar jullie profielen ga piepen... kan ik
niet wachten om mijn beebje bij mij te hebben..
en ze zijn allemaal zooooo mooi en schattig!!!!
hier is het ook aftellen nu.. begint te korten...
maar voel me momenteel goed.. alles staat ver op zijn effen
voor beebje!!!!
zal nu vlug gaan.. drukke dagen op komst met de feestdagen
en hij mag komen vanaf 10 jan van gyne... maar heb besloten dat
ik bij mijn standpunt blijf en het niet in gang wil laten steken!!!
ja ik kan hem vroeger in mijn armen hebben maar wil een natuurlijke
bevalling indien mogelijk voor de 1ste keer

zo dit was het wat.. hihi
dinsdag terug naar gyne en ben benieuwd naar mijn gewicht.. vertik het
van oop de weegschaal te gaan staan..hihi

grtz
snoopytje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]