Hey
Soraya draagt ook nog altijd bodiekes van maat 50-54 hoor. En zolang die passen ga ik er nog geen grotere beginnen aandoen want dan hangen die weer als een zak aan haar lijf. Soms doe ik ze al wel kleertjes of pijamaatjes aan van maat 62 en die passen toch al.
Waar ik veel problemen mee heb is met sokjes vinden die passen. Zelfs sokjes voor pasgeboren babietjes zijn soms nog te groot voor haar voetjes. Hetzelfde met schoentjes. Ik had schoentjes gekocht, maat 13 of zoiets. Of zelfs nog kleiner. En die passen wel, maar als ze iets te hard met haar beentjes beweegt duurt het niet lang of die schoentjes vallen uit.
F'tje, ik gebruik niet zo van die tutters in standen. Ik snap dat niet. Ik heb hier zo 2 flessen staan en ik heb mij daar al aan staan ergeren omdat ik die maar niet in de juiste stand kreeg gedraaid. En van in het begin al gebruik ik de spenen van Avent. Nu momenteel drinkt ze nog meest van de spenen met 2 gaatjes, af en toe drinkt ze is van een speen met 3 gaatjes. Maar aangezien ze deze week 3 maand wordt ga ik alle spenen met 2 gaatjes vervangen door spenen met 3 gaatjes.
Soraya grijpt nog altijd niet naar haar voetjes of naar speeltjes ofzo. Ik begin mij daar toch wel wat zorgen in te maken dat zij zo traag is met alles.
Morgen moeten wij naar Kind en Gezin en zij volgt nog altijd niet met haar hoofdje, terwijl die dokteres vorige keer had gezegd dat ze dat tegen de volgende afspraak toch zou moeten kunnen.
Wat Soraya dan weer wel heeft is dat zij al heel veel "babbelt". Soms ligt zij gewoon een hele avond in haar park te kwetteren

En als haar muzikale mobiel afspringt weten we het meteen want dan begint ze te protesteren tot dat we die terug opzetten, dus ze heeft al een heel sterk willetje hoor

Of dan zit ze bij mij op mijn schoot en zit ze "oe" en "aa" geluidjes te maken, die ik dan nadoe. Vindt ze zo leuk

Wel raar dat jullie kindjes niet meer graag in hun park liggen en niet meer graag gepakt worden. Bij ons is het juist andersom. Zij ligt nog wel graag in haar park en wordt nog heel graag gepakt. Er zijn momenten dat zij heel lastig wordt en ligt te zagen, tot ik haar dan oppak, dan begint zij meteen vrolijk rond te zien.
Zou dat nu zijn omdat zij bijna 2 weken te vroeg is geboren, dat zij met alles wat achterstaat?
Want als ik terugdenk aan mijn neefje, hoe die op 3 maanden al naar speelgoed greep, dat is dag en nacht verschil met Soraya. Als ik een speelgoedje aan haar geef kijkt ze daar nog niet naar of ik moet het al echt in haar handje duwen. Dus had iemand mij aangeraden van dat speelgoedje op haar buik te leggen, zodat ze er automatisch zelf naar zou grijpen maar als ik even later in haar park ga kijken ligt dat speelgoedje naast haar, dus dan heeft ze dat gewoon van haar buik geduwd.
Ah ja Chrichri, hoe was het bij K&G? Heeft Elinaatje veel last van de prikjes? En hoe groot is ze nu al?
Wij gaan morgen weten hoeveel Soraya is gegroeid en is bijgekomen. Ik heb maar schrik dat ze gaan zeggen dat ze te veel is bijgekomen want zij heeft serieuze dikke wangetjes. En aangezien ze bijna altijd 200 ml opdrinkt kan het wel eens zijn dat ze gaan zeggen van minder pap te geven.
Allez, ik ga nog wat verder kijken op internet en binnen een kwartiertje ongeveer zal Soraya wel pap moeten hebben.
Ah, dat wou ik nog vragen. Laten jullie er altijd exact 4 uur tussen, tussen de voedingen? Want soms gebeurt het dat Soraya heel goed ligt te slapen, dan wil ik haar niet wakker maken en dan eet ze ipv om de 4 uur, om de 5 uur ofzo. Dat zal wel geen kwaad kunnen zeker?
Liefs