< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Doorslapen 's nachts is voorbij: ik zit er helemaal door

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Doorslapen 's nachts is voorbij: ik zit er helemaal door
05/10/2008 @ 11:22
Fietje

Online Status Bekijk profiel
Doorslapen 's nachts is voorbij: ik zit er helemaal doo
Hoi iedereen,

Ik schrijf hier even mijn verhaal neer omdat ik er compleet door zit.

Sinds Leander geboren is, sliep hij al sinds zijn 7 weken 's nachts een 8-tal uur door. Vanaf zijn 3 maand sliep hij bijna mooi het klokje rond.
Sinds een 2-tal maand is daar echter verandering in gekomen: hij werd 's nachts meerdere malen krijsend wakker, of hij lag zo hard te huilen terwijl hij nog sliep. Omdat mijn man met shiften werkt en ik van het bovenste verdiep van ons huis 2 trappen naar beneden moest doen, ik opnieuw zwanger ben, hebben we Leander weer op onze kamer gelegd omdat ik gemiddeld 20x per nacht moest opstaan. Dit was ondraaglijk voor mij. We zijn toen op reis vertrokken en op reis werd hij 1x per nacht wakker, soms zelfs niet.
Eens terug thuis gekomen begon het terug van kwaad naar erger te gaan. Nu wordt hij om de 2 uur wakker en begint hij rond te kruipen in zijn bed. Hij gaat om 21h30 slapen en slaapt wel tot 8h30 's morgens maar tussen die periode wordt hij om de 2 uur wakker en ligt hij ofwel te huilen, ofwel zit hij gans zijn bed rond te kruipen, ofwel zit hij te kletsen in zijn bed gedurende een uur aan een stuk. Deze nacht was hij wakker van 2h00 tot 3h30 en van 5h00 tot 6h30...eerst ligt hij te kletsen, dan begint hij te huilen omdat hij aan de gans andere kant van zijn bedje ligt. Als hij het te bont maakt geef ik hem zijn tuutje en zeg ik hem op een strenge manier dat hij moet slapen.
Maw: ik ben ten einde raad! Ik sta er 's nachts meestal alleen voor en ik weet niet meer hoe ik het moet aanpakken. Van de kinderarts had ik een homeopathische siroop meegekregen voor goeie nachtrust maar dat helpt dus niet. Leander slaapt nog steeds bij mij nu omdat het met mijn nieuwe zwangerschap te zwaar is om constant uit bed te kruipen. Hij ligt wel op onze kamer in zijn eigen bedje.

Hebben jullie adviestips voor mij? Of zijn er mama's die dit ook meemaken? Is het een periode of gaat het terug over?
Na 2 maand ben ik op het einde van mijn latijn, ik zit er bijna helemaal door en weet het niet meer zo goed.
Volgens een tante van mij ligt het aan het feit dat ik Leander meer regelmaat moet geven. Maar hij krijgt altijd op hetzelfde moment zijn voedingen, slaapt overdag altijd om de 3 uur.

Groetjes
Sophie

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 11:48
knabbel

Online Status Stuur bericht
ik denk dat dit gewoon een fase is waar je door moet hoor. onze robbe heeft ook altijd goed geslapen en nu de laatste week wordt hij steeds een paar keer wakker snachts waardood ik ook altijd uit bed moet. maar zou hem toch niet meer op jullie kamer leggen hoor. vanaf die leeftijd zouden ze echt wel in hun eigen kamertje moeten. ik weet dat het zwaar is als je nog eens terug zwanger bent ook, ik ben ook terug zwanger en die onderbroken nachten beginnen dan te wegen maar ik vrees dat je dat er toch even gaat bij moeten nemen als je 2 kindjes kort achter elkaar wilt

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 17:57
Nathje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Hier hetzelfde... Hij heeft toen hij 4 maand oud was 2 weken doorgeslapen, nadien werd hij verkouden en moesten we zijn neusje een paar keer verzorgen 's nachts en at hij terug 1 voeding. Vorige nacht ook meer wakker geweest dan geslapen en inderdaad, soms ook krijsen. Ik vermoedde tandjes en heb hem dan ook een suppo gegeven tegen de pijn. Dit mocht van de ka. Nadien sliep hij dan weer wel goed. Vandaag 39,5 koorts in de namiddag, weer een suppo. Ik weet het ook niet meer, maar hoop vurig dat het gewoon een fase is...

Groetjes,

Nathalie

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 18:47
saartje79

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Als je overdag voldoende regelmaat voorziet, denk ik dat het misschien inderdaad maar een fase is. Dat je kindje op de kamer slaapt, is volgens mij geen probleem. Mijn dochtertje ligt ook nog bij ons op kamer (omdat haar kamer nog ruwbouw is), en zij slaapt heel de nacht door, dus dat is niet echt het probleem. Misschien moet je eens proberen 's avonds een vast avondritueel te maken, met een ontspannende massage? Zag laatst een reportage van een baby die nooit sliep, en sinds zijn mama babymassage toepaste, was hij veel rustiger, en sliep veel meer. Misschien een idee?

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 11:21
Maaike

Online Status Stuur bericht
Hoihoi,

Wij hebben net 3 van zulke weken achter de rug.
Wij waren overgestapt naar 3 flessen en prompt sliep meneer niet meer door.
Eergisteren pas legde ik de link met de flessen, dus we zijn weer naar 4 flessen op een dag gegaan en een nachtlampje snachts en eergisternacht heeft ie helemaal doorgeslapen, vannacht twee gehuild maar viel zelf weer in slaap.
Het kan ook zijn dat ie snachts wakker wordt en in paniek raakt omdat het helemaal donker en stil is?

Liefs en sterkte Maaike

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]