< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » verborgen reflux: wanneer beterschap?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
verborgen reflux: wanneer beterschap?
06/10/2008 @ 21:25
mollie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey allemaal,

mijn zoontje heeft verborgen reflux.
nu zijn we vandaag langs een gastroloog geweest en mogen donderdag voor een ph-metrie, gastroscopie, en nog wat stalen van urine, stoelgang, ...
nu vroeg ik me af hoelang jullie kindjes echt last hebben gehad van hun reflux?
ik weet dat het enorm kan verschillen maar toch...
ik ging normaal thuis blijven tot na de krokusvakantie. dan vond ik het wel genoeg geweest en terug tijd om te gaan werken maar ik kan eigenlijk nog een maandje langer thuis blijven... zou ik dit doen? k moet het nu al weten want het is mijn ouderschapsverlof (dacht het dus niet volledig op te nemen, weet dat ik dan een maand kwijt ben)

ik hoop echt dat we vrijdag iets meer gaan weten en eindelijk een kindje gaan krijgen met wat minder pijn want zo is het echt niet leuk meer

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 22:01
verooke

Online Status
hey,
mijn zoontje had ook verborgen reflux.
hij moest dan 2 keer per dag zantac nemen en dat hield het wel goed onder controle.
Het is wel beginnen beteren eens hij vast voedsel kreeg, en nu is hij bijna zes maand en mochten we stoppen met de zantac van de ka, en we hebben er ook geen problemen meer mee.

groetjes

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 07:26
kelleke

Online Status Stuur bericht
hier eentje die al een tijdje zantac neemt en ik had al voor een stuk een andere baby. nu met de andere pap erbij ( tegen koemelkallergie) heb ik er eentje die zelfs doorslaapt en zelfs maar 4 voedingen zou kunnen, maar dat doe ik niet eens ik ze hoor tegen half 5 dan geef ik toch een fles ook al drinkt ze dan maar 100 ofzo. even volhouden en eens je de juiste medicatie hebt lukt het wel.

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 08:28

Bij ons is het na 5 sessies bij de osteo veel beter. De combinatie nutramigen en probactiol is voor hem heel goed alhoewel dit geen anti reflux pap is.

Contrastonderzoek heeft de reflux niet aangetoond. Alhoewel dat natuurlijk zoals bij een echo een momentopname is.

Hij geeft nog steeds nu en dan terug maar maakt er geen probleem meer van. De krampen zijn met de probactiol zo goed als weg. De medicatie heb ik volledig stop gezet sinds vorige week woensdag. Geen zantac, motilium en gaviscon meer. Dat gaat redelijk goed nu.Als hij dan nog eens een moment echt lastig is baker ik hem in en dan gaat het over.

Ben heel erg blij met de pilletjes van de osteo want ik denk dat het de krampen hoofdzakelijk waren die hem zo lastig maakten. Zeker zal ik het nooit weten in ieder geval ben ik niet van plan om de medicatie terug te gaan geven. Ook koemelkallergie is getest en was negatief, dit kan ook een vals resultaat zijn. De KA zei ik zou ze gewoon blijven geven. Zelf ging ik daar niet mee akkoord.
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 08:34
Cindy VM@work

Hallo,
Hier eentje die zware verborgen reflux heeft/had. Wij moesten Losec geven want Zantac was veel te licht. Dit 3x/dag tot haar 9 maand en vanaf haar 12 maand nog 1 keer (savonds) en dit tot ze 18 maand wordt (of zolang ze savonds pap krijgt). Wat de last en miserie betreft van in het begin: dat beterde na enkele weken de medicatie te geven. En ja eens je begint aan fruitpap moet je zorgen dat ze bepaalde soorten niet krijgen he maar als je wat oplet met het eten en de medicatie doet zijn werk dan heb je wel een kindje dat terug gelukkig wordt en je minder kopzorgen bezorgt.
Dus de duur of de graad van de reflux is eigenlijk minder belangrijk eens ze de juiste medicatie krijgen....

Grtjs
Cindy
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 08:37

Start je eigenlijk best met groenten of fruit? Vroeger of niet?
Welke dingen kan je dan best vermijden?
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 08:45

Hier nog eentje die verborgen reflux had..Na te veranderen van pap is hij al heel anders geworden en dan na bezoeken aan de oseopaat is het ook super beter geworden..EN hij geeft nu ook alleen nog een beetje over als hij na het eten wat te wild is anders niet meer..EN vroeger met vastvoeding beginnen?ik heb dat niet moeten doen..

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 08:46

Hier nog eentje die verborgen reflux had..Na te veranderen van pap is hij al heel anders geworden en dan na bezoeken aan de oseopaat is het ook super beter geworden..EN hij geeft nu ook alleen nog een beetje over als hij na het eten wat te wild is anders niet meer..EN vroeger met vastvoeding beginnen?ik heb dat niet moeten doen..Maar ze raden wel aan met groenten eerst te beginnen

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 08:51
nessie@work

@ mama ann, ben blij dat je de medicatie hebt kunnen stopzetten en het voorlopig nog goed gaat met je zoontje. Hier zijn we van nutramigen overgeschakeld naar neocate. Is ook tegen koemelkallergie, maar hier zitten ook geen eiwitten in. De medicatie blijft hier wel, ze geeft nu weer meer terug van pap omdat deze nog vloeibaarder is dan de nutramigen. Morgen terug op controle bij de ka.
Dan afwachten of we met vast voedsel mogen beginnen.

Hier wordt aangeraden om met patatjes te beginnen. En zeker als er reflux en krampen in het spel zijn, zou ik niet beginnen met fruit.
Als je fruitpap geeft, vooral geen citrusvruchten gebruiken. Dat maakt het wat zuurder en de lopend en blijven ze last hebben. Dit heb ik zo ervaren met mijn zoontje. Wij konden hem zelfs geen potje uit de winkel geven omdat het te vloeibaar was. Dat speelde dan de hele dag op.

Groetjes!!
Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 08:34

Je kleintje moet toch ook klaar zijn voor te beginnen met pap? Drie maand is dat te vroeg?

Is die neocate ook zo duur?
Heel vloeibare melk kan je wel zeggen. Indikken doe ik niet, komt er wat terug hier en daar dat geeft toch niet zolang hij niet aantoont er last van te hebben. Hopelijk kunnen we zo doorzetten. De doktersbezoeken ben ik beu. Mijn vorige KA daar ga ik niet meer bij, heb nu een andere.

Ik hoop voor de anderen hier dat het ook snel betert. Het zal ook wel beteren neem ik aan bij de start met vaste voeding. Zelf stond ik argwaanend tegenover de medicatie.
Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 09:21
nessie@work

Mama An, de neocate is duurder dan de nutramigen, maar wij krijgen daar een terugbetaling voor via de ziekenkas (is een pap op voorschrift), dus komt het op 10.50euro voor 400gr. Wij dikken ze ook niet in, maar ze geeft er wel makkelijker van terug. Maar de Losec beschermt haar daartegen, dus ze heeft er geen last van.

Gisteren is bij de ka dan ook de diagnose koemelkeiwitallergie gevallen. Nu met patatjes starten maar aan een speciaal schema en beperkten tot 3 groenten (wortel, broccoli, bloemkool) en aardappel. Gelukkig is de kans groot dat ze er tegen haar 2e jaar uitgegroeid is.

groetjes!!
Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 14:32
Heidi

Ik ontdekte verborgen reflux toen onze dochter ongeveer 5 weken was. Als ik haar na het eten weglegde, begon het jammeren. Je zag dat ze moeite had om haar eten binnen te houden, zat constant te slikken, wou soms snel terug aan de borst, zure adem,soms gaf ze alles eens weer... Ik heb toen naar de kinderarts gebeld, op consultatie geweest en ze was ook zeker dat het verborgen reflux was. Ze kreeg zantac, twee keer per dag een ml. Men zei ons dat we evben geduld gingen moeten hebben want dat het enkele dagen kon duren vooraleer we verbetering zouden zien maar nog dezelfde avond zagen we al verbetering; vooral 's nachts en dat was een opluchting.
Nu is 13,5 weken en ze krijgt sinds 12weken geen zantac meer. wat ben ik blij dat ik daar verlost van ben! Ik vond de borstvoeding de laatste maand al plezanter omdat ze van 6 naar 5 voedingen was gegaan maar nu hoef ik haar geen half uur meer recht te houden of schrik te hebben dat haar melk er terug gaat uitkomen.
Op 3 maanden was ons dochtertjes dus "genezen". Ik merkte al vroeger verbetering maar ik had schrik om te stoppen met de siroop want als het dan terug erger werd... maar gelukkig zijn we er (voorlopig) van af en daar ben ik heel blij om.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]