< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Geen hartje te vinden met de doptone...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Geen hartje te vinden met de doptone...
07/10/2008 @ 09:32
Kootje

Gisteren had ik m'n eerste controle bij de verloskundige. Ik keek er zo naar uit om naar het hartje te luisteren! Ik ben ondertussen 13 weken zwanger, dus ik had er alle vertrouwen in. Maar tot mijn schrik kon de verloskundige met de doptone geen harttonen vinden. "Geen zorgen" zei ze nog, "kom over twee weken maar even terug". Twee weken?!! Dat is lang wachten!
Nu is er twee weken geleden bij de echo wel geconstateerd dat ik een voorliggende placenta heb, wat het vinden van het hartje natuurlijk wel lastiger maakt. Maar toch maak ik mij nu zorgen.
Wie herkent dit??
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 09:44

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Het kan zijn dat het kindje wat dieper in de buik ligt en daarom dat je het daarmee mss niet vind

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 10:19
Kindercola

Ik kan mij je bezorgdheid zeker voorstellen hoor en zeker als het om je eerste kindje gaat! Ik ben afgelopen donderdag bij de verloskundige geweest (toen was ik dus 14 weken zwanger) en toen kon ze ook heel moeilijk de hartslag van mijn kleine vinden. Het duurde en duurde maar! Maar zij zei dat het kindje gewoon ergens heel diep ligt en omdat de baarmoeder net boven het schaambeen uitkomt had ze gewoon wat moeite om het te vinden. Bij mijn eerste heb ik dat ook gehad, dus vindt het niet zo heel erg en weet dat ik hem/haar de volgende keer wel goed zal horen!

Succes!

Groetjes,

Carola

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 14:25
Lyla

En heb je het dan niet zien kloppen?? Wij hebben bij de gynaecologe nog nooit het hartje gehoord, maar wel steeds gezien op het schermpje: je ziet duidelijk een klein spiertje pompen, vrij snel en dat wijst op hartactiviteit...

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 15:05
Angel

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Jeetje wat raar dat de verloskundige je vraagt om over twee weken terug te komen. Wij hadden dat ook met 12 weken, toen kon onze verloskundige niet het hartje vinden. Ze heeft toen meteen voor de zelfde avond in het ziekenhuis een spoed echo geregeld. En gelukkig was alles goed. Ik was ook heel blij dat ze dat meteen regelde.

Anders moet je gewoon even met haar contact opnemen en vragen of ze niet een spoedecho kan regelen om je gerust te stellen.

Sterkte gewenst.

Groetjes,

Angelique

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 19:42
Claudia

nou ik kan je deels geruststellen.. bij lucas en nu weer hebben ze altijd problemen om de hartslag te vinden.. bij lucas zelfs de gehele zwangerschap.. ik ben het nu gewend dat ze altijd wel dik 5 minuten moeten zoeken .... ik snap alleen niet dat ze je nu zo in spanning laten..... konden ze niet of langer doorzoeken (meestal aan de zijkant lukt het beter) of je bijvoorbeeld een hele korte echo geven voor de zekerheid???

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]