< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » nogal intieme vraag: schimmelinfectie?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
nogal intieme vraag: schimmelinfectie?
07/10/2008 @ 15:26
Kathleen

Online Status Bekijk profiel
weet iemand hoe een schimmelinfectie of iets dergelijks te zien is via inwendig onderzoek?
Gisteren heeft de gyn inwendig gekeken met zo'n eendebek en zei niets speciaals te zien.
Toch is mijn afscheiding anders gekleurd dan normaal (niet bruin of rood, meer geelachtig, maar soms twijfel ik toch of er bruin of rood bijzit, maar ik denk het niet), soms een beetje brokkelig, heb een beetje jeuk (wat ik normaal nooit heb) en wat mij nog het meest opviel is dat de inwendige echo echt ontzettend pijn deed,terwijl ik dat normaal niet zo erg heb (was misschien ook wel omdat ik gespannen was, maar toch) en erna bloedde het dus meer dan ervoor, maar dat leek me ook logisch aangezien het zo pijnlijk was. Volgens mij zou vrijen dan ook erg pijnlijk zijn nu.
Er is wel een uitstrijkje genomen, daarvoor mocht ik morgen of overmorgen bellen.
Maar ik vraag me nu af of een niet behandelde infectie niet schadelijk is?
Dit kan toch bijna niet anders dan een infectie zijn? Of zie ik nu spoken?
(sorry voor de onsmakelijke details)

oh ja hoe wordt dat eigenlijk behandeld? (heb dit nog nooit gehad)

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 16:06
Liesje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi kathleen,

Ik heb op mijn werk nog iemand behandeld met een schimmelinfectie en ik denk echt wel dat moest je ene hebben de dokter jou direct iets had voorgeschreven hoor!
Een schimmelinfectie jeukt enorm, en je hebt veel brokkelige witvloed die sterk ruikt. Dit wordt direct opgespoord door de arts (dus zou het ook te zien geweest zijn met de eendenbek) en moest het dat geweest zijn kunnen ze dat met een test-stick direct bevestigen hoor (daar hij zei dat alles ok was?)
Op mijn werk werd dit behandeld met een vaginale créme aacifemine, indien het erger is worden er pilletjes opgestart maar weet niet meer hoe dat noemt.
Denk niet dat je jou ongerust moet maken!
geniet van je zwangerschap,
groetjes

[Laatst gewijzigd door Liesje - 07/10/2008 @ 16:08] - Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 14:05

moest het geen schimmel zijn, kan het je toch wel hinderen als het jeukt he?
Wat je kan en mag gebruiken in je zwangerschap zonder gevolgen voor je wondertje,
is gynae daktarin (schrijf ik dat goed?)
in je zw verandert je flora vanbinnen, je hormonen 'doen' andere dingen
en voor je het weet met een beetje aanleg kan je een schimmel hebben
(heb er al twee gehad op 20 weken zwte wijten aan een te hoge hygiëne, enkel water dus nu nog voor mij, zelfs geen vrouwelijke zeepjes daar beneden!!!! dé grote boosdoeners bij mij...)
die daktarin helpt alvast tegen de jeuk,
als je een schimmel hebt, kan je hem inwendig aanbrengen.
Heb je enkel uitwendig jeuk (wat ook al erg genoeg is!!!!!) smeer je gewoon een beetje daarvan uitwendig,
helpt gegarandeerd!!!

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 18:04

hey meisje,

Ik ben nu bijna 16 weken en heb ook vaginale jeuk en this zeker niet plezant. De gyn rade me aan gyno-daktarin te gebruiken, als er schimmels bij kwamen moest ik het inwendig gebruiken zoals voorgeschreven op de doos en dat 10 dagen. Moest ik na die 10 dagen nog jeuk hebben dan ging ze met pilletjes starten. Tot nu toe helpt het zeer goed!! Vroeg haar onmiddellijk of de infectie over kon gaan op de uk maar het was volkomen veilig en het schade de uk zeker niet Hoop dat we der snel vanaf zijn!!

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]