< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's uitzet » Kinderwagens nog maar weer

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's uitzet
Kinderwagens nog maar weer
14/10/2008 @ 11:05
RH

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Nog maar weer eens een topic over kinderwagens. Ik ben het type dat het liefst licht reist. Nu ben ik net zwanger en zit na te denken over kinderwagens. Vriendinnen van mij zweren bij hun Phil&Teds en Bugaboo. Maar een andere vriendin zei: ik gebruik eigenlijk alleen de Maclaren buggy want dat is veel makkelijker in winkels enzo. Nu weet ik niet precies wat onze situatie gaat zijn, maar ik denk dat ik met de wagen naar de winkels ga, met de fiets wil en ik denk er eigenlijk over om in het begin met een draagdoek aan de slag te gaan. Wat zijn de meningen hierover? Het is een behoorlijke uitgave zo'n kinderwagen, daarom koop ik liever iets goeds waar ik de komende 4 jaar mee vooruit kan :). En omdat ik liever niet teveel meeneem, denk ik dat ik na een paar weken zo'n grote wagen uiteindelijk toch met een buggy ga rijden... en dat vind ik zonde van de aankoop.

De andere optie is om een tweedehands kinderwagen aan te schaffen. Gelukkig heb ik nog heel veel tijd! Maar advies is wel handig. Wie helpt?
Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 11:29
Merriejane

Online Status Stuur bericht
Wij hebben onze kinderwagen van de Voorzorg gekregen. De draagwieg hebben we bijna niet gebruikt. Ons meisje lag daar niet graag in, want dan zag ze niks. We zijn dan (tegen alle regels in) met ons meisje gaan wandelen in de maxi cosi. Als we stopten of thuiskwamen dan legden we ze wel direct in het park.
Waarschijnlijk zal ik hier wel negatieve reacties over krijgen, maar dit zijn onze ervaringen ermee.

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 11:31
Sterreke

Hoi,

vouwbuggy`s zoals de maclaren en de quinny zapp ed zijn idd heel licht en nemen weinig plaats in, maar deze kan je pas gebruiken vanaf dat je kindje wat kan zitten.
Zo`n maclaren kan je dan wel platleggen denk ik, maar voor zo`n kleintje denk ik niet dat het makkelijk is.
Wijzelf schaffen ons de speedi aan en een zapp voor later.
Op de speedi kan zowel de maxi-cosi als een draagmand gezet worden.
Maar omdat ik niet zo`n voorstander ben om ons kindje de 1ste weken veel in de maxi-cosi te zetten, gaan we ook een draagmand bij aanschaffen.

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 11:45
ikke

Mmmm, da's een moeilijke... Ik heb hier een beetje ervaring met alles wat je opnoemt.

Tweedehands wandelwagen gekocht en dan een fatsoenlijke plooibuggy en draagdoek. De wandelwagen bleek echter een miskoop en heeft het vrij snel begeven. Die rijdt nu alleen nog rondjes...Dat is dus het risico. Je moet er meestal toch nog redelijk wat voor geven, je weet niet wat er mee gebeurt is en hebt achteraf niks te zeggen.

Draagdoek was een groot succes. Heb vaak met de wandelwagen rondgelopen, terwijl die kleine eigenlijk in de draagdoek lag Maar dan vond ik die wagen nog gemakkelijk hoor. Je kan er vanalles inleggen : je verzorgingstas of zakken als je gaat shoppen En hij heeft ook vaak in de wandelwagen geslapen. Rune weegt nu trouwens een dikke 7 kg en met de draagdoek begint het toch zwaar te worden voor lange wandelingen.

Wij hebben er in elk geval toch nog voor gekozen een nieuwe wandelwagen te kopen (ook wel omdat we hopen dat Rune niet alleen blijft...). Voor lange wandelingen zitten ze toch nog altijd beter in zo'n wagen dan in de plooibuggy. En het rijdt toch iets makkelijker op oneffen terrein.

En dan is het een beetje uitkijken naar gewicht en grootte van die buggy's. Ik vond het handig dat je de mand van de bugaboo helemaal plat kan maken om bij in de koffer te steken. Die andere moet je allemaal op de achterbank zetten omdat ze zo groot zijn. Maar dat kan natuurlijk alleen maar als je maar één kindje hebt .

Veel succes met de zwangerschap en alle moeilijke keuzes die nog gaan volgen.

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 12:44
RH

Hoi dames, bedankt voor de reacties. Het lastigste is natuurlijk dat het ook nog eens per kind verschilt. Ik hoop dat we misschien van vrienden dingen kunnen lenen (al is het maar om het uit te proberen). Ik moet in Nederland ook maar eens gaan kijken wat er allemaal te krijgen valt ;).
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]