volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 03/12/2008 @ 11:16 Mie | Och ja, dat gewicht. Het hangt er sowieso al vanaf wanneer hij komt. Twee weken te vroeg of twee weken te laat, dat maakt een verschil he. En de gyne kan er ook volledig naast zitten nog. Ik moet nu om de 2 weken gaan. Sinds 30 weken mag ik er altijd maar 2,5 week tussen laten. Ik vind dat behoorlijk vaak. Suiker kijkt hij nooit na. Ja, hij heeft dat één keer gedaan toen ik aan de monitor moest liggen. Maar in kilo's kom ik niet buitensporig bij, dus ik denk dat hij zich daar op baseert? Mie |
| 03/12/2008 @ 07:07 Jambalaya | ja dat begrijp ik, ik bedoel eigenlijk dat ik ze gewoon 1X wil ontmoeten om te zien wie mijn eitjes krijgt en daarna of er een kindje uit ontstaan is. Kan mij moeilijk voorstellen dat iemand die zo ver gaat voor een kindje daar uiteindelijk slecht voor gaat zijn, maar idd het kan en de kans is reëel dat die die heel anders opvoeden dan jij het zou doen. Dat wil ik ook niet weten. Dus is het idd beter om dat allemaal niet te weten, toch zou ik dan graag weten of ik een koppel heb kunnen helpen (maar meer ook niet :-) ) Mie, uw venteke zal dan ong zoals Amélie zijn waarschijnlijk, zij was 3,6 kg. Uiteindelijk zijn het maar schattingen hé, ik heb nooit geweten hoe groot ze was en hoeveel ze woog, mijn gyn volgde dat niet op. ik vond dat soms wel jammer mja soms is dat wel beter omdat je dan ook geen zorgen moet maken over de lengte ed bv als die een keer een groot hoofd op het moment van meting zoals je zegt, kan me voorstellen dat je je dan idd wel even zorgen maakt. Wanneer moet je nog eens terug? Moet je nu al vaker gaan? |
| 02/12/2008 @ 23:03 Mie | Hoihoi, Mwa ik weet toch ook niet zeker of ik zou willen weten waar mijn eitjes terecht komen. Wij hebben onze twee resterende embryo's ook opgegeven voor embryodonatie en ik vind het prima dat ik niet waar ze naartoe gaan. Nu dacht ik wel dat een fertiliteitscentrum altijd aan wisseldonatie doet (in anonieme gevallen he), zodat je biologische afstammelingen bv eerder in West-Vlaanderen of Italië gaan rondlopen dan in Leuven. Maar ik begrijp je terughoudendheid hoor Karen. Mja, op het einde komen baby's in de buik niet meer zoveel bij he. Ik geloof nog zo een 30 gram per dag. In ieder geval, dat toestel bij Van Dyck berekende dat, als de baby nu 2,6 kilo, dat hij het gemiddelde van 3,4 kilo zal zijn op 2 januari. Maar ik ben uitgerekend voor 5 januari, dus ja. Pffft zeg, we zullen wel zien he! Ik heb dat beeld van het supergroot hoofd gelukkig al achter me kunnen laten, daar was ik heel bang voor ![]() Zo meisjes, ik ga slapen. Ik zit weer in een 'goei periode', kmoet ervan profiteren! Mie |
| 02/12/2008 @ 22:54 Kaatje | Van Life zelf zijn ze erg strict, en mag je opgeen enkele manier proberen te weten komen waar ze terechtkomen, en hoe ze eindigen... en dus omgekeerd ook wel denk ik he, maar je weet nooit.. alez, stel dat ik weet dat dat kindje het veel slechter heeft dan wij,... of echt compleet anders wordt opgevoed, met dingen waar ik echt tegen ben, vb.... nee, zou ik ondraaglijk vinden, dus dan weet ik liever niks... |
| 02/12/2008 @ 21:11 Jambalaya | ammai mie, dan is uw laatste maand ingegaan vandaag! ![]() Tzal er rap zijn, zeker met die feestdagen in zicht, tof! Gaat een hele brok zijn denk ik als die nu al 2,6kg weegt. Vandaag nog eens naar Kind en gezin geweest, A. weegt nu 7kg, gegroeid is ze niet deze maand wel raar dat de kleren die vorige maand nog ruim zaten, nu ineens heel krap zitten hihiToch raar eigenlijk hoe mensen anders reageren, ik zou wel heel graag weten aan wie ik mijn eitjes geef en wat er van komt eigenlijk... Allez toch leuk dat je het doet! |
| 01/12/2008 @ 20:19 Kaatje | hey ziede mie, die metingen zijn allemaal met korreltje zout he... nu, alles is dus prima! uw suiker ook? De donatie:ik ben dus vrijdag nieuw bloed gaan geven, het was een verpleger die ik nog niet kende, een vriendelijke man. Hij was er al een jaar zei hij, maar dat is na het Floortje-maak-tijdperk, en hij had vorige keer toen ik bloed liet nemen verlof :-) En voort:ik moet nog op hysteroscopie in december bij Campo. En dan nadien als de bloedtesten binnen zijn, en ik word goedgekeurd, dan worden we ingepland. Nu, ik zeg liever niet echt wanneer het echt doorgaat, precies... stel, er leest hier iemand mee, die acceptor is en die telt mee, en die weet zo dat haar ei van mij komt, ... er staat her en der genoeg van mij, om te vinden wie ik ben he??? ik ben nu ook aan de pil, maar bah, dat is zo'n vuiligheid he, voel me direct slechter, migraine ook... bah bah.. dada he |
| 01/12/2008 @ 18:34 Mie | En Chrisje, heb je al een beslissing genomen? Kaatje, hoe ver zit je nu eigenlijk in die donatiecyclus? Het is weer effe geleden he.. Ik heb nog eens een afspraak gehad bij gyne. Alles was in orde, beeb was toch gelukkig niet meer uitgelopen in gewicht. Integendeel, zijn hoofd heeft plots 'normale proporties' Gewicht staat nu op 2,6 kilo, wat een uitgerekende datum van 2 januari heeft. Er was ook nog geen indaling of opening te zien. Hoofdje wel mooi naar beneden. Gyn zei ook dat ik een 'serieuze plas' water heb?.. En toch nog altijd maar een kleine buik, tis toch straf he. Ik ben nu in totaal 11 kilo bijgekomen. Mja, verder geen nieuws eigenlijk, het zag er goed uit.Grts |
| 27/11/2008 @ 10:41 Jambalaya | karen hun bloedstalen zullen opgehaald worden om 10u zekers. chrisje ik zou ook zeker is naar Jette bellen voor een afspraak, geen slecht woord over life, maar ze zijn niet geïntresseerd in moeilijkere gevallen, of ze hebben mij die indruk toch niet gegeven. Je hoeft niet persé een lange wachttijd te hebben, ik had gebeld in augustus geloof ik en kon midden september gaan, mijn icsi ging van start midden oktober. Mss kom je, als je dat wil, in aanmerking om mee te doen met een studie. Maar denk dat ze bij jou toch eerst nog een paar onderzoeken gaan doen; In ieder geval, je kan sowieso al een second opinion vragen, je hoeft daarom nog niet weg te gaan bij life, maar dan weet je gewoon al hoe zij het bezien en hoe zij jou kunnen helpen. S morgens is het beste om bloed ed te laten doen, ben een keertje s avonds geweest en was gigantische file op de ring :-) mie |
| 26/11/2008 @ 00:24 Mie | Kaatje, ellendig ja. Maar zo kennen we ze wel bij LIFE he.. Chrisje, ik ken alles van de overschakeling naar Jette. Ik herinner me dat ik begin september heb gebeld naar Jette voor een eerste afspraak, half oktober had ik mijn eerste gesprek, daarna hebben ze nog enkele bloedonderzoeken gedaan (die nog niet in LIFE waren gebeurd, maar misschien moeten die sowieso wel), begin december een afspraak met een 'councelor' (dat is je persoonlijke 'coach', zij legt je uit hoe de poging in zijn werk gaat) en in maart had ik dan mijn poging. Dit was eigenlijk een gewone procedure, me dunkt. Dus toch een dik half jaar voor je kan starten. Maar goed, ik ben - uiteraard - nog altijd blij dat ik de wachttijd erbij heb genomen. Het deed ook wel deugd om eens een pauze in te lassen, al heb ik die nog grotendeels gevuld met cryopogingen in LIFE. Wat die testen betreft: in Jette kan je bloed laten nemen tussen (dacht ik) 7 en 9 en 18 en 20 uur. Je kan ook bij je huisdokter gaan, maar die moet de resultaten dan wel doorsturen voor 14 uur diezelfde dag. Anders worden ze héél boos (zeiden ze toch). Ik wilde zo geen grote druk leggen bij mijn huisarts, dus ben ik maar telkens op en af gereden. Daarbij: per poging moet je toch ook enkele echo's laten nemen, en dan moet je dus eerst naar een huisdokter voor het bloed, en daarna naar een gynaecoloog in de buurt voor een echo. Leek me ook een heel gedoe.. Bon, ik stond telkens op om 6 uur, en een half uur later zat ik in de auto. Dat viel reuze mee hoor. Ik was er altijd al rond 7 uur. Dat was het zo een beetje. Als je nog vragen hebt: vuur maar af. Mie |
| 25/11/2008 @ 22:48 chrisje | maantje ja we hebben alletwee genetische testen gedaan en alles was goed |
| 25/11/2008 @ 17:44 chrisje | hey dames Hier zijn een aantal van jullie overgegaan naar jette .Daar had ik een aantal vragen over. is er een lange wachtlijst ? Moet je altijd naar daar voor bloed of hoe werkt het ? Want ben aan het denken om mening van een ander kliniek te vragen ivm mijn herhaalde miskramen . |
| 22/11/2008 @ 11:27 Mie | Ha Karen, drukke tijden precies! Tja, ze verdienen een standbeeld he, de vrouwen die fulltime werken, een gezin hebben en een huis om te onderhouden. Ik vraag me dat nu al af: waar ga ik de tijd voor dit of dat halen als het kind er is Nu, ik geloof wel dat 1 of 2 kinderen een heel groot verschil maakt. Niet?Geniet van Plopsa Indoor! Ja, straf hoe snel dat allemaal gaat. Nu moet ik wel zeggen dat mijn hele zwangerschap al fluctueert: een paar dagen kiplekker, een paar dagen menstruatiepijn, een paar dagen goed, een paar dagen harde buiken,.. Jij hebt ook eens gezegd dat dat op en af gaat. Ik hoop dat ik nu ook nog wat goeie periodes in het verschiet heb, maar die laatste kwaaltjes, ik vrees ervoor.. Mie |
| 21/11/2008 @ 14:28 Mie | Dag meiden, Hola, weer zover weggezakt! Hoe is het met iedereen? Chrisje, gaat het al wat beter? Moed niet opgeven he meid! Jamba, hoe maakt je kleine meid het? Hoewel, klein..? En Karen, zeg ben jij nu eigenlijk nog aan het studeren? Of ga je opnieuw werken? En de pagadders? Ik hoorde net dat een vroegere vriendin van mij vanmorgen is bevallen. Ook een Daan trouwens ;-) Echt, ik was een beetje jaloers. De laatste week (ben nu bijna 34w) is het ineens allemaal zo zwaar geworden: moeilijk ademhalen, voeten wat opgezwollen, raar gevoel als ik op mijn rug lig,.. Ik heb ook een heel pijnlijk plekje onder mijn rechterborst, waar de kleine altijd tegen zit met zijn voet. Ik denk dat ie daar een zenuw raakt. Kajiiieeet! Gelukkig moet ik niet meer té veel rondhossen, het aftellen kan stilaan beginnen. Groetjes, Mie |
volgende pagina >
[Reageer]

life leuven

wel raar dat de kleren die vorige maand nog ruim zaten, nu ineens heel krap zitten hihi
Gewicht staat nu op 2,6 kilo, wat een uitgerekende datum van 2 januari heeft. Er was ook nog geen indaling of opening te zien. Hoofdje wel mooi naar beneden. Gyn zei ook dat ik een 'serieuze plas' water heb?.. En toch nog altijd maar een kleine buik, tis toch straf he. Ik ben nu in totaal 11 kilo bijgekomen. Mja, verder geen nieuws eigenlijk, het zag er goed uit.
Nu, ik geloof wel dat 1 of 2 kinderen een heel groot verschil maakt. Niet?