< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Zwanger in het buitenland?

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Zwanger in het buitenland?
06/06/2008 @ 12:38
mama loïc

Hey,
Ons kleintje laat op zich wachten hoor! Van mijn part mag het nu beginnen, die laatste dagen zijn zooo spannend. Ik hoop dat het nog spontaan komt en ik niet weer ingeleid moet worden. Duimen hé!
27Juni vertrekken we al terug naar tanzania, dus echt veel tijd hebben we niet meer, paspoorten etc...ochja, als alles maar ok is met ons kleine spruitje! kan het me bijna niet voorstellen hoe het zal zijn!Of Loïcje blij zal zijn...hoe we het gaan stellen met ons viertjes!spannend!
tot gauw, hou jullie goed!

liefs
barbara
Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 22:24

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Barbara, ik duim voor je!!!

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 13:30
mama Loïc

Online Status Bekijk profiel
Wat zag ik er tegenop om de bevalling te laten inleiden op maandag 9/6...maar!Zondagnacht, rond 2u begonnen mijn weeen, tranen van geluk! Om 5u ben ik binnen gegaan in de kraamkliniek en om 10.29u net na het breken van de vliezen, is ons kleintje geboren! Alles spontaan en vlotjes, een dag om nooit meer te vergeten!

Loïc heeft nu een klein zusje!

Gaëlle
geboren 9/6/2008 om 10.29
52cm en 3kg490
een pracht van een dochter!

kzet zo gauw mogelijk wat foto's!
27/6 vertrekken we al terug naar tanzania, dus tzal nog druk worden de laatste 2 weekjes hier!
maar ik verlang naar huis!

liefs
barbara

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 15:18

Jaaa, heerlijk mooi nieuws!! Proficiat Barbara, en geniet zoveel je kan van kleine Gaëlle en Loïc!!

Bianca

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 23:46
Ceci

hellooooo!!

superlang geleden dat ik nog iets gehoord heb, maar blijkbaar heb ik ook nog eens de laatste 3 pagina's gemist.

Eerst en vooral gefeliciteerd Barbara!! volgens mij ben je nu al lang weer terug thuis. Hoe ging de reis? en Gaelle, past ze zich goed aan (bij mij hebben zowel Marco als Maya bij hun aankomst in Benin ongeveer een hele maand gebruld).

Bianchita, welcome back! Ik zit ondertussen ook al weer in Belgie, we zijn 23 juni aangekomen, dus een 10tal dagen zeker? We hebben sinds deze namiddag een auto, dus hei, nu zijn we er echt!

Bianchita, bedankt voor de info, ik stuur je zeker nog een mailtje, weten nog niet echt hoe we het aan gaan pakken. Onze container wordt vanaf 19 juli in Antwerpen verwacht. Dus ondertussen hopen we nog op een wonder: een leuk huis vinden in onze prijsklasse dat onmiddellijk beschikbaar is zodat de container gewoon naar ons nieuwe huis kan. Ondertussen zitten we dus nog bij mijn ouders...

He, ik heb jullie gemist!
Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 16:09
Judith1981

Hallo allemaal!

Ben al enige tijd op zoek naar mensen die ook in het buitenland wonen en er zwanger zijn (geweest) en eindelijk heb ik jullie gevonden.

Ik woon sinds ruim 1 jaar in Bristol (Engeland) en ben inmiddels 23 weken zwanger van mijn eerste kindje. We weten sindskort dat het een zal worden.

Ik moet zeggen dat ik het best moeilijk vind om hier zwanger te zijn. Ik had het zo graag met mijn moeder willen delen (na 3 zoons ben ik haar enigste dochter en mijn vader is overleden), maar het is helaas niet anders. We bellen elke week minimaal 1x en proberen verder veel te msnen, zodoende kan ze de groei van haar (7e) kleinkind toch een beetje volgen.

Ik woon gelukkig 'maar' 50 minuten vliegen van Nederland en probeer zo vaak mogelijk terug te gaan. Helaas is dit sinds begin dit jaar niet vaak mogelijk aangezien ik heel weinig vakantiedagen heb. Ik kijk er dan ook ontzettend naar uit om eind augustus heerlijk met mijn mams te babyshoppen, haar d'r kleindochter te laten voelen (heb haar nl. voor het laatste gezien toen ik 12 weken was) en lange moeder-dochter gesprekken te voeren.

Ik heb mijn moeder gevraagd om bij mijn bevalling aanwezig te zijn en daarna een weekje te komen kramen. Zo kan mijn moeder even tutten met haar kleindochter en hebben wij een ervaren oma in huis (hier in Engeland kennen ze nl. geen kraamzorg). Het plan is om na de geboorte zsm naar Nederland te komen om de familie de nieuwe aanwinst te laten bewonderen (een soort geboortefeest). Helaas moeten we daarna weer terug, voor een aantal jaren, voordat we voorgoed terug emigreren naar Nederland.

Wie weet kunnen we ervaringen uitwisselen?

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 20:54
Gerda

Online Status
zwanger in het buitenland
Hallo,
Ik ben Gerda, woonachtig in Roemenie, en 22 weken zwanger. Voor de bevalling wil ik terug naar Nederland. Heeft iemand adressen van kraamhotels voor mij? Ik kan op het internet alleen Rotterdam vinden....

Alvast bedankt!

Gerda
Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 11:10
kersje

Hey, Judith81,

ik woon ook in Engeland, Nottingham (meer up the North). Ik ben nu 18 weken zwanger, maar ga in België bevallen normaal gezien. Leuk, om nog iemand uit Engeland te zien!

Kersje

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 12:24
mama Loïc

hey!

We zijn idd al terug thuis! Oef! Doet deugd hoor, want in belgië, zowel voor als na de bevalling verbleef ik tijdens de week bij mijn ouders en int weekend bij mijn schoonouders...goed om terug in ons eigen nestje te zijn!
Verder gaat alles hier redelijk goed! Loïc wel een snotneus en vuile hoest, heeft een paar nachten wekker gelegen...Gaëlle doet het reuze goed nu...heeft ook wel n paar lastige nachten achter de rug, maar vorige nacht, maar 1x wakker geweest! Fingers crossed dat het zo blijft!

Allez, jullie terug in België! Onze toekomstplannen zijn nog wat onzeker...Mijn man heeft zn CV bij Jetair binnen gestoken, we wachten af...maar tziet er weer nt echt rooskleurig uit vr piloten om werk te vinden in europa...
Enfin, ik (in tegenstelling tot mijn man) ben er zeker nt kwaad om, om nog n paar jaartjes in Tanzania te blijven zenne!

Welkom ook aan de nieuwen!Geniet van jullie zwangerschap!

Benieuwd naar meer nieuws van jullie, stel het goed daar in belgenlandje, Ceci en Bianca!

liefs!
Barbara

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 13:10
Judith1981

Hoi,

Kersje inderdaad fijn nog iemand die in Engeland woont. Ik zou graag willen bevallen in Nederland, maar ik ben bang dat mijn man dan de bevalling gaat missen en ik zou niet weten hoe dat gaat met de verzekering. Ik ben nl. niet meer verzekerd in Nederland.

Ik ben 3 nov. uitgerekend en mijn man en ik zijn van 8-15 oktober in Nederland i.v.m. de 60ste verjaardag van mijn moeder. Mocht de uk dus in die periode komen, dan zal het wel in Nederland geboren worden. Voor deze reis sluit ik dan ook maar een goede reisverzekering af die een evt. bevalling wel dekt.

Werk jij in Engeland Kersje? Ik vind het nl. heel vreemd hoe ze dat hier met verlof hebben geregeld. Je hebt dan wel recht op 6 maanden 'betaald' en 6 maand 'onbetaald', maar alleen de 1e 6 weken krijg je (maar) 90% v/h loon. Na deze 6 weken krijg je £117,00 per week waar de NI-contributie en de belasting nog vanaf gaan. In mijn geval betekend dit dat ik ruim 2/3 loon verlies! Waarschijnlijk krijgen wij wel child benefit, al is dan maar iets van £18 p/week.
Heb jij nog andere adviezen/benefits o.i.d. die van toepassing kunnen zijn?

Ik hoor het graag.

Groetjes Judith

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 16:33
mirella Verbeken

Online Status
bij ouders wonen
Dag Ceci,

Ik las in jouw reactie dat jullie voorlopig bij jullie ouders wonen tot jullie hier een eigen huis hebben gevonden. Voor een reportage in NINA, weekendmagazine bij Het Laatste Nieuws, zoek ik mensen die tijdelijk weer bij hun ouders wonen. Mochten jullie willen meewerken aan deze reportage (interview + foto), laat je me dan snel iets weten via onderstaand emailadres?

Bedankt!
Groetjes

Mirella
mirella.verbeken@persgroep.be
0478/87 63 89
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 18:50
jen

Ik woon in england sinds 1 jaar,Omdat ik heb een engelse jongen onmoet paar jaren geleden en sinds een jaar terug we wonen samen in te omgeving lancashire
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 21:02
laura1979

Hallo allemaal,

Ik zat hier even na nieuwsgierigheid te lezen en ik zag de vraag van Gerda over kraamhotels. Ik woon zelf in tilburg en ben ook hier in tilburg naar een kraamhotel geweest. Deze heet de meiboom, als je deze wilt zoeken kan je naar http://www.thebe.nl gaan en dan bij baby op komst kijken. Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik heb er in ieder geval een super tijd beleefd. Verder wil ik iedereen suc6 verder wensen.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 10:29
kersje

Hoi, Judith,

Neen, ik werk hier niet, mijn man wel. Over child benefits weet ik niets (wordt geregeld via mijn man zijn werk), het is alleszins bijna niets voor ons (afhankelijk van het inkomen). Alleen lage inkomens krijgen iets extras. Ja, je kan inderdaad als nieuwe moeder lang verlof nemen, dat is een voordeel, denk ik. Maar het moet natuurlijk lukken financieel...

Groetjes,

Kersje

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 12:16
Judith1981

(reis)verzekering tijdens zwangerschap?!?!
Dag allemaal,

Voor degene die terugkeren naar Belgie/Nederland om te bevallen...hoe doen jullie dat met je verzekering?

Ik moet met 36/37 weken nog 1x naar Nederland afreizen (met de auto) voor heel bijzonder familiefeesje. Nu wil ik in Engeland bevallen maar mocht het onverhoopt toch in Nederland gebeuren wil ik graag een goede verzekering hiervoor afsluiten. Ik heb al contact gehad met diverse reisinstantie maar die dekken dit dus niet!

Ik heb een EHIC (European Health Insurance Card) die bepaalde kosten in de EU dekt. Op deze site staat dat 'maternity care' hier ook onder valt, maar het niet gedekt word als je speciaal terugkeerd naar Ned/Bel om te bevallen. Nu keer ik alleen terug voor een familiebezoek. Kan ik er nu vanuit gaan, dat mocht ik onverhoopt toch in Nederland bevallen, ik niet met torenhoge ziekenhuiskosten blijf zitten.

Hoe doen jullie dat? Je staat in je emigratieland onder controle en bent niet bekend bij de Ned/Bel. verloskundigen. Moeten jullie nog contact opnemen met speciale instanties ofzo?

Ik hoor het graag want ik ben bang dat ik het bijzondere familiefeest niet kan meemaken.

Fijn weekend allemaal

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 12:33

Hallo Judith,

ikzelf woon ondertussen terug in België (na zwangerschap en bevalling in Mexico) en werk toevallig voor een reisbijstand, Europ Assistance. Voor zover ik weet zouden leden bij ons wèl gedekt zijn bij onvoorziene gebeurtenissen (in dat geval zou je dus best voor je vertrek nog eens naar de gynaecoloog gaan om een attest te laten opmaken), ik zal eens kijken of ik informatie vind over de Britse Europ Assistance.

Verder is het in België zo dat je door je gewone verzekering ook gedekt bent voor onvoorziene medische kosten in het buitenland, alleen dekt die Europese Ziekteverzekeringskaart slechts 80% geloof ik, dus zou je een deel zelf moeten betalen. Maar 't is toch al iets hé als je ooit problemen zou hebben. Ik denk dat het min of meer evenveel dekt als je gewone ziekteverzekering in GB, dus hopelijk ben je daarmee in orde. En dan zou je ook nog een hospitalisatieverzekering kunnen hebben, die ook een deel betaalt bij onvoorziene hospitalisatie in het buitenland. Alleen is daar gewoonlijk een wachttijd van tien maanden, dus die kan je tijdens je zwangerschap niet meer nemen.

Neem dus zeker die EZVK mee en zorg dat je die kan tonen als je iets zou overkomen, en ga dan maar met een heel rustig hart (stress kan een bevalling of te hoge bloeddruk veroorzaken, weet je wel) naar je familiefeestje!!!

Lieve groetjes,
ook aan alle andere mama's in het buitenland!!

Anneke in Thailand, hoe is 't met jou?
Barbara, hoe gaat het met de twee kids?
Cecile: ik heb een creche gevonden voor Matthias!!!

Tot nog eens,
Bianca

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 17:19
Judith1981

Als je dat zou willen checken, graag Bianca!
Alvast bedankt!

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 18:50
Bianca

hallo,

ik heb net gekeken in onze documentatie en dit is het adres en telefoonnummer:

europ assistance uk
haywards heath
europ assistance ltd
sussex house / perrymount road
west sussex rh 16 1dn
united kingdom
tel1 : +44 (1444) 44 28 00 h24 medical departme
tel2 : +44 (1444) 44 29 00 h24 technical depart
gsm1 : +44 (1444) 41 19 99 central switchboard

ik ben niet zeker of zij dezelfde voorwaarden hebben als wij, maar je kan altijd eens navragen (best via "central switchboard" want de andere telefoonnummers zijn voor de bijstand zelf en niet voor het afsluiten van contracten,

succes,
bianca
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 13:44
Mieke

zwangeren in Duitsland?
Hallo,

Per toeval kwam ik op dit forum terecht.
Ik woon in Duitsland en ben pril zwanger.

Zijn er nog mensen die zwanger zijn en in Duitsland wonen?
Het lijkt me leuk af en toe te babbelen
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 12:42
Kristel

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Ik kom er ook graag bij.

Mijn man en ik wonen in Engeland, vlak bij Newcastle.
In Februari ben ik in Belgie bevallen van een flinke zoon Matthis.
Twee weken na de bevalling zijn we met ons 3tjes terug naar hier gekomen... pfff dat deed deugd na 5 weken bij mijn ouders gewoond te hebben

En ik ben sinds begin Juli terug aan 't werk want Judit, zoals je zegt, financieel stelt het niks voor om op zwangerschapsverlof te zijn. Inderdaad, hield nog maar 30% van mijn loon over...

Matthis gaat nu naar de creche en dat gaat super. Hoop maar dat die jongen op een deftige leeftijd zal spreken want ik ben Vlaams, mijn man Waals en de creche in 't Engels... dat belooft

Groetjes
Kristel

@ Kersje, child benefit is toch ongeacht het loon, voor iedereen hetzelfde niet? wij zijn al 4 maanden aan 't wachten maar aangezien we allebei buitenlanders heb ik de indruk dat ze denken dat we aan 't profiteren zijn... we shall see

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >