< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » PCO en bezig met Clomid, Pregnyl...

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
PCO en bezig met Clomid, Pregnyl...
27/06/2008 @ 12:55
snuitje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
als ik er vanuitga dat ik binnen de 36u wel een eisprong had, want dit hadden toch wel echt gynae en ivf consulente gezegd dat het binnen de 36u was (maakt ook niet uit) maar als ik zo tel, dan is mijn nod volgende week vrijdag of zaterdag ofzo... ten vroegste zou ik testen op 7 juli...maandag dus.

Ik voel niet speciaal iets, voel me gewoon ontzettend gelukkig. En ik heb wel een goed gevoel dat het nu in orde komt...

maar ben niet nerveus eigenlijk, gisteren had ik eventjes wat een drukkend gevoel in één borst, maar na een kwartiertje was dit over. Verder voel ik niets...

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 11:06
wendy

viki,tegelijk gepost.
Mijn nod ligt iets later dan da van snuitje,kdacht zeker een week.
Positief denken zo moet het!!
Geniet van de minder misselijke dagen hè.

groetjes

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 11:03
wendy

heykes,

eva,super een hondje.Zal yoran ook wel heel tof vinden.En inderdaad wat afleiding is altijd goed hè.

snuitje,ah ik dacht na 36 u,toen heb ik ook de ganse dag buikpijn gehad.Deze nacht heb ik vervelende stekende pijn aan mijn linkerkant,ni fijn amai.
Nu ja ik vind het wel lastig da ik ni weet of ik een eisprong heb gehad,maar we kunnen niks anders dan afwachten.
Wanneer ga jij testen?En voel je iets speciaals?

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 11:01
Viki

Snuitje en Wendy, ik had echt pas na 40u een eisprong hoor. Dat weet ik omdat ik ook elke keer een dag te laat mijn kreeg. En mijn gynaecoloog zei dat het tussen de 36 en de 42 uur is dat je eisprong komt. Maar je weet wat ze zeggen 3 verschillende dokters, 3 verschillende diagnoses. En wat dat vrijen om de zoveel dagen betreft. Ik geloof daar eigelijk niet zo sterk meer in. Bij ons is het ook ineens plots gebeurd zonder dat we hebben uitgerekend wanneer het moest. Gewoon u zin doen dames! Want dokters hebben gemakkelijk spreken. Doe waar je je het beste bij voelt.Ik volop voor jullie! Jullie NOD zal dan niet zo ver uiteen liggen, wel?

Eva, leuk een hondje! Dat zal Yoran ook wel heel fijn vinden. En je hebt er moed op om ze te kuisen! Ook terug begonnen met de duphaston? Ik

Lieze, is de vakantie eindelijk aangebroken. De misselijkheid mag nu toch wel eens stilletjesaan voorbij zijn hé. Bij mij is het van dag tot dag verschillend. Vandaag precies een een goeie dag Geniet van je wondertjes deze vakantie

Met mij gaat het goed. Ik heb me zondag en maandag wel heel slecht en schuldig gevoeld maar heb me daar over gezet. Ik kan er toch niets aan veranderen. En het is niet dat er een groot drama is gebeurd hé. Dus nu denk ik positief en hoop op het beste! Bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 11:26
snuitje

Wendy na pregnyl is het volgens mijn gynae, en bevestigd door IVF consulente, voor 99% zekerheid dat je BINNEN de 36u een eisprong hebt. En gynae raadde aan om de 2 dagen te vrijen dus... maar dat vond ik te akelig (bang om het te missen, want i kheb het niet gevoeld als het binnen de 36u is geweest) pas na 40u kreeg ik buikpijn in onderbuik en steken... en die buikpijn is 3 dagen gebleven...heb dan ook nog naar ivf consulente gebeld en die zei me niet hoe dat kwam, maar dat ik nog even moest afwachten en geen zorgen maken.

Dus ik weet niet of en wanneer ik eisprong gehad heb, maar ik ga er vanuit dat het dan toch wel binnen de 36u was zeker?

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 10:40
Eva

Hallo,

Al een deel van de living gekuist straks de andere kant. Ik ga mij nu klaarmaken ga nog eens eten met mijn tante. Wij deden dat af en toe de donderdag als ik thuis was. Het is de laatste keer hé nu want vanaf volgende week is mijne kleine man bij mij.
Dus er nu nog eens van profiteren hé.
En daarna voort kuisen haha!!

Wendy, wij blijven thuis deze vakantie. We gaan onze omheining in de tuin zetten en waarschijnlijk ook een hondje kopen. En dan kunnen we ons daar mee bezig houden hé.
Ik duim voor een eisprong en dat je goed nieuws hebt binnen 2 weken!!

groetjes,

eva
xxx

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 09:39
wendy

heykes dames,

Lieze,pregnyll zetten door de huisarts was ni gratis,22 euro heb ik er voor moeten betalen (tsss en ik had alles bij)
ja die juf zal inderdaad aan vakantie toe zijn.Nu als het een eerste keer is dat er zoiets gebeurd,kan het nog door de beugel.Iedereen kan is een mindere dag hebben natuurlijk.Tvalt natuurlijk te zien wat er gebeurd is enzo.
Nog altijd misselijk,nu mag het wel gaan stoppen hè.
wanneer heb je je volgende echo?

eva,terug begonnen meid.Veel succes hè.
yoran naar de 2 de kleuterklas al,maar eerst grote vakantie.En wat zijn jullie plannen,gaan jullie op verlof?

snuitje,hoe wist jij eigenlijk wanneer je na de pregnyl een eisprong had gehad?Kvind da zo lastig hè dat ik het ni zeker weet of ik al een eisprong heb gehad.
Nu we hebben goed ons best gedaan,maar hoe lang moet je door blijven klussen?

Hier alles wel goed,beetje last gehad van de pregnyl,vooral de inspuiting daarna vond ik lastig.(poep deed serieus pijn)
En nu maar afwachten zekers,alhoewel ik ni zeker weet of ik een eisprong heb gehad hè...(die schrik zit er toch in zenne)

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 16:34
Eva

ah ja das waar ze verschilt een heel schooljaar met Yoran. Amai dat zal dan met de zoon van mijn vriendin ook zo zijn en die is maar 3 weken jonger dan Yoran.
Wel stom van die juf zeg. Het is toch bijna vakantie en die kleuters zijn nog zo klein daar moet je toch niet tegen roepen voor niets.

groetjes,

eva

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 15:48
lieze x

Eva, t is inderdaad raar. Aan de juf vragen kan ik niet, ik zie ze enkel vrijdagmorgen ... wat laat hé. Die andere mama vertelde wel dat haar dochtertje enorm onder haar voeten had gekregen van de juf omdat ze in de verkeerde rij stond (dat hoorde ze een klasgenootje aan diens mama vertellen) Raar maar ja, volgend jaar naar een andere juf en ze ziet het al helemaal zitten hoor. Flore gaat wel nog maar naar het eerste kleuterklasje, tja een maand verschil in leeftijd met Yoran, maar op de schoolbanken een volledig jaar!
Veel succes hé!
groetjes, Lieze

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:39
Eva

Hallo,

Vandaag mijn eerste pilletjes duphaston genomen dan kunnen we er weer aan beginnen hé.
Met Yoran alles goed. Hij beseft niet echt wat grote vakantie is denk ik. We zijn gisteren bij de juf geweest en alles was goed. Alleen als hij geen goesting heeft om iets te doen dan wilt hij het niet doen. Maar dat kennen we dus daar maak ik mij geen zorgen over. En in september gaat hij al naar de 2de kleuterklas het gaat toch allemaal snel hé.
We gaan ook onze omheining zetten en dan een hondje. Een beagle.

Snuitje, ik hoop dat de eisprong er was en dan je binnen 2 weken heel goed nieuws hebt. Ik had meestal geen last van pregnyl alleen pijn in de onderbuik van de eisprong.

Viki, voorzichtig zijn hé!! Nog een geluk dat je zo aangedrongen hebt om een onderzoek te doen.

Lieze, je kan bijna rusten het schooljaar zit erop. Das ook wel raar hé dat die kindjes niet meer bij de juf willen gaan? Kan je het niet vragen aan de juf zelf?

Groetjes,

eva
xxx

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 20:49
Lieze

hoi, hier zijn we nog een keer, tja de einde-schooljaar-drukte zorgt er weer voor dat ik hier wat moet spijbelen!

Gwen, amai das effe schrikken. Flink rusten hé en goed voor jezelf zorgen! Dikke knuffel!

Eva, alles ok?
Yoran blij dat het bijna vakantie is of toch niet? Flore wil de laatste dagen naar een andere juf. Ik vermoed dat er op school iets geweest is met de juf, nu ik sprak erover met een klasgenootjes mama en die zei net hetzelfde. Ik denk dat de juf aan vakantie toe is en de kids ook!

Snuitje, zo'n eendebek is inderdaad niet van het prettigste maar ja wat moet, moet hé.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, en anders sorry!
hier alles ok, moe en misselijk maar wat heb ik te klagen?
groetjes, Lieze

Wendy, weekje ardennen hebben zeker wel deugd gedaan?
Lief dat je ha de pregnyl wou zetten. Ik denk dat het voor het w-g kruis wat te laat geweest zou zijn, maar wie weet?!

Viki
Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 12:21
snuitje

Viki amai zeg ! maar goed dat je zelf toch even aandrong ! Hoe gaat het ondertussen? al wat bekomen? ik zou ook enorm geschrokken zijn !

Wendy, das goed zeg, vanavond pregnyl... en dan maar flink oefenen hé

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 11:54
wendy

heykes,

Heb naar mijn huisdokter gebeld en mag deze avond langskomen voor de pregnyl.

Viki,goed dat je op je strepen hebt gestaan.En zo'n dingen gebeuren nu eenmaal hè van de fiets vallen.
Tis toch al geruststellend dat ze je wat nauwer gaan opvolgen.

groetjes,wendy (die nog 1 dagje verlof heeft en dan is het terug werken geblazen...)

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 10:08
Viki

Hoi allemaal,

Even een berichtje van mij op het werk.

Snuitje, ik had ook last van buikpijn zo'n 40u na de pregnylspuit bij mij sprong het eitje pas dan. Dus goed mogelijk dat je de eisprong hebt gevoeld!

Wendy, bij mij zette de gynaecoloog de spuit zelf of deed zijn assistente dit. Vreemd dat jij en snuitje dit zelf moeten regelen.

Cynthia, hoe gaat het met jou meid?

Eva, die krampen kwamen echt van mijn darmen hoor. Ik heb nu geleerd het onderscheid te maken. En heb je je bloed al laten onderzoeken? Klinkt allemaal niet zo goed hé al die kwaaltjes

Gwen, goed rusten hoor! Gun jezelf dat maar. Ik begrijp dat het wel niet leuk is om plat te liggen en afhankelijk te zijn van anderen. Maaar het is het allemaal waard.

Lieze, joepie bijna vakantie voor jou. Hopelijk kan je er wat van genieten.

Gisteren een bange dag gehad! Ik ben namelijk stomweg gevallen met de fiets. Het is heel onozel maar ineens lag ik daar plat op de grond. Buiten wat schaafwonden en pijn aan knie en pols voelde ik aanvankelijk niets. Maar ik was toch wat ongerust en we zijn naar de spoed gereden. Daar kreeg ik een gynaecoloog aan de lijn die me een beetje belachelijk maakte vermits ik geen bloedingen of hevige buikpijn had. Hij ging dan tegen zijn zin maar een bloedonderzoek doen om te kijken of er embryonale cellen te vinden waren in mijn bloed, dit zou wijzen op een bloeding bij het embryo. Moesten we anderhalf uur wachten op de uitslag. Uiteindelijk verwezen ze ons zonder uitleg door naar het bevallingskwartier voor een inwendige echo. Daar nog een uur moeten wachten. Ondertussen zaten we al drie uur in het ziekenhuis, hadden al in 3 wachtkamers gezeten maar nog geen dokter gezien. Uiteindelijk kwam een assistent mijn echo doen. Daaruit bleek dat alles in orde was met het kindje. Maar in mijn bloed waren er embryonale cellen gevonden, heel laag (0.03) maar toch. Er zou dus een klein bloedinkje geweest zijn waardoor er vermening is van mijn bloed en die van het kindje. De zwangeschap moet dus iets beter opgevolgd worden en mijn bloed moet regelmatig gecontroleerd worden op aanmaak van antistoffen tegen het kindje. Het zijn allemaal maar heel kleine kansen maar toch ben ik wat ongerust.
Stom hé, gewoon door wat te gaan fietsen!

Groetjes

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 09:04
wendy

heykes,

Vandaag folikelmeting gehad.Eitje was 20mm.Deze avond mag ik pregnyll zetten.Nu ben ik toch aan het twijfelen geslagen of ik het wel zelf ga doen.
kan ik hiervoor gewoon naar het wit geel kruis bellen en vragen of ze dit vanavond komen doen?
Want snuitje als het inderdaad beter is in de bil,dan kan ik hem natuurlijk niet zelf zetten.

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 12:57
snuitje

ah Wendy, idd je kan die spuit ook zelf zetten, maar de verpleegster van wit gele kruis zei wel dat het best in je bil was, betere werking... in je buik KON het zijn dat de vloeistof zo voor een onderhuidse ophoping zorgt en dat je daar wat ongemakken van zou hebben dan... van in je bil minder ongemak (ik heb er zelfs geen last van gehad).

En voor de zekerheid had ik ook de huisarts gebeld om te vragen of je die nu best in je bil of in je buik zetten, omdat op de bijsluiter stond dat het niet uitmaakte. En ook huisarts zei : wij zetten ze altijd in de bil,dat zorgt voor een iets betere werking dan in de buik.

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 12:55
snuitje

Hey dames !

Ik wou nog even vragen of iemand al ooit kwaaltjes gehad heeft van die pregnyl spuit? want na de spuit heb ik eigenlijk 36u lang opgelet of ik een eisprong voelde, maar ik voelde niets denk ik... toch niets dat me zou laten denken dat dat de eisprong was.

Maar na een uur of 39 denk ik na de spuit werd ik 's morgens wakker met buikpijn (onderbuik). Het was goed te verdragen hoor, maar ik was er toch van wakker geworden. Ik vroeg me al af of dat eisprong kon geweest zijn, maar dat leek me laat, dat was zeker niet meer binnen de 36u. (en dat had zowel gynae, IVF consulente als verpleegster me bevestigd dat dat binnen de 36u zou plaatsvinden).
Dus nu twijfel ik... maar sindsdien heb ik regelmatig buikpijn en lage rugpijn en ook momenten dat ik steken heb, en soms trekt mijn buik zo als ik niest.
Ook deed gisteravond mijn litteken pijn...van de operatie... zou het kunnen dat die pregnyl spuit gewoon wat nawerkingen geeft?

Niet dat ik me zorgen maak hoor, helemaal niet (daar hebben we het te druk voor, gaan bijna verhuizen), maar ik ben gewoon benieuwd of dit normaal is na de pregnyl spuit, of dat het gewoon een andere oorzaak zou kunnen hebben. Misschien toevallig dat het nu net na die pregnyl spuit is dat ik wat buikpijn en lage rugpijn heb?

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 16:37
wendy

hey dames,

terug van de ardennen.We hebben toch wel chance gehad met het weer.Enkel gisteravond heeft het geregend.
Kheb in de vlugte gelezen.

gwen,rustig aan doen dus lees ik.Moet je nu echt plat liggen?

Snuitje,ik heb nog geen pregnyll gekregen maar wel al de uitleg gehad.je kunt hem gewoon in je buik zetten.Je kan het zelf of door een verpleegster van het wit geel kruis laten doen.

Voor de rest van de dames,ik spring terug bij en reageer dan.

groetjes,wendy

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 13:02
snuitje

ja klopt de eendenbek is een vervelend pitsend gevoel.. maar die tang deed toch wel pijn vond ik. Er zijn idd altijd ergere dingen en pijnlijkere dingen... tis maar met wat je vergelijkt hé, ik vergelijk het met de inwendige echo die ik ervoor had...daar vind ik niet veel aan en sommigen vinden dat pijnlijk. Dus tov inwendige echo vond ik dit toch wel niet zo fijn...

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 12:34

Gwen, heeeele dikke knuffel meid!!! Ik heb het ook meegemaakt met Rhyss hé; van week 12 voelde ik al dat er iets niet juist was, maar er werd nooit een probleem van gemaakt. Tot ik op 32 weken beviel ten gevolge van een urineweg- en vaginale infectie die al een hele tijd in mijn lijf zou gezeten hebben... Maar idd het haalt niet veel uit dat je lastig doet op de gyn hé; je hebt hem nog nodig!
Ik hoop dat je kleine meid goed groeit, en dat je het een beetje kan volhouden die platte rust. Spijtig van jullie weekendje, maar je krijgt er iets héél moois voor in de plaats !
Ik ben er zeker van dat het allemaal goed komt hoor! Die meid daar in je buik zal misschien maar een klein prutske zijn, maar dat zijn de sterkste!!! En ik heb zo al twee exemplaren rondlopen, dus ik kan het weten!

Snuitje, we voor een mooie eisprong!!! En wat die test betreft: is idd een vervelend gevoel, maar er zijn ergere dingen hoor... Dat bloed zal veelkans zijn van een adertje te raken, maar dat kan geen kwaad hoor. Ze kan zéker je follikel niet geraakt hebben, want die zit in je eierstok hé, en daar komt ze niet bij voor dat staaltje.
Als je de Pregnylspuit laat zetten, dan doen ze dat meestal in de bil. Als je het zelf doet, is dat in de buik. Het is een prikje en kan een beetje een prikkend gevoel geven als de vloeistog ingespoten wordt. Belangrijk is dat je de ampulles een half uur tevoren uit de koelkast neemt, en zegt dat ze het heel traag moeten inspuiten. Dan voel je er bijna niks van! Succes hé!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >