< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er nog vanaf april 07 voor gaan?

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er nog vanaf april 07 voor gaan?
Gisteren @ 20:33

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
bloem wat een schitterend nieuws, ben echt blij voor jou!
Echt wel goed dat ze je nu zo van dichtbij opvolgen.
Hoe zit het met de zwangerschapskwaaltjes?

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie
Gisteren @ 18:11
Lievelien

Ik had het vanmiddag al gezien, maar was aan het kolven en kon dus niet typen, maar
WOOOOOHOOOO,
wat een goed nieuws.
Mijn dag is alvast goed. Alles komt in orde, daar vertrouwen we op, hé.

Link naar deze reactie
Gisteren @ 14:27
Aiko

Online Status Bekijk profiel
Hoi Bloem,

Ik kwam speciaal even kijken hoe je echo geweest was. Ik ben zooo blij voor je. Ik hoop dat je er nu een beetje van kan genieten. Fijn dat je van zo dicht wordt opgevolgd, 16 december is niet meer zo ver weg

Aiko

Link naar deze reactie
Gisteren @ 13:54
stefke

hey lieve bloem! super is dat om te lezen meid het gaat echt goed en je hebt een goede zwangerschap meid; je mag er nu wel op aan dat alles goed blijft gaan dus genieten maar

Link naar deze reactie
Gisteren @ 11:13
Bloem

echo was super!!!!!! Kindje is precies 2 weken en 2 dagen gegroeid. De datum staat nog niet helemaal vast. Op 16 december berekenen we de definitieve datum. Dat is nu nog wat lastig te beoordelen. De baby zwaaide met zijn armen en benen. Z'n hartje klopte goed. Zo ver zijn we nog nooit geweest. De VK was super tevreden.
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 11:40
Luna

Bloem klinkt goed meid!!! Hopelijk vertel je ons doderdag snel het nieuws van je echo meid!!! Nu gaat het goed...ik voel het!!!

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 19:34
Aiko

Hoi Bloem, nog drie daagjes en dan is het al weer 4 december. Ik duim dat je weer een superecho hebt hoor! Weet je nog wanneer het de vorige keren is misgelopen? In ieder geval lijkt het er sterk op dat dit wel een mooie zwqngerschpa gaat worden, het feit dat je geen bloedverlies hebt is super!!

Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 09:38
bloem

Hoi meisjes,

Hoe is het hier?? Ik ben zo blij als het volgende week donderdag is. Hopelijk weten we dan of ons wonder daadwerkelijk gaat komen. Ik heb nog steeds geen bloedverlies gehad, dus dat is wel positief. Nu dus ondertussen 2 echo's en een intake gesprek (gisteren) gehad. Als de echo volgende week goed is, mag ik met 11 weken nog een keer. Ik heb namelijk een heel meelevende vk parktijk. Ik heb op zich we last van de standaard kwaaltjes zoals misselijkheid en veel plassen. Hopelijk is dat een goed teken. Duimen jullie met mij mee voor een goede echo volgende week. Ik moet om 8.10 (dus weer lekker vroeg)

Inge en Jenny hoe is het met jullie?? Jenny, wanneer gaan jullie met ivf beginnen?

Geniet de rest nog van zijn beebjes???

Stef de verhuizng nog doorstaan? Stuur je mij nog even je nieuwe adres?

LIefs Bloem

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 20:23
Aiko

Bedankt allemaal
De nachten gaan de afgelopen week iets beter. Hij vraagt nog wel even veel, maar ik kan hem na zijn voeding als ik nog wakker ben, of als ik wakker wordt terug in zijn eigen bedje leggen zonder dat hij heel de wijk bijeen krijst. Quentin heeft het moeilijk om in slaap te vallen, hij huilt zichzelf meestal in slaap. 's Nachts heb ik het daar veel moeilijker mee omdat mijn vriend vroeg op moet en ver moet rijden. Dan laat ik hem liefst niet te lang wenen. Dat maakte de nachten voor mij nog zwaarder. Gelukkig lijkt het erop dat het hem beter aan het lukken is.
En Stefke, al verhuist.
Jenny en Inge hoe is het met jullie. Zit jij niet bijna aan je nod Inge?
Bloem alles goed met je, durf je al wat meer ontspannen?

Groetjes,
Aiko

Link naar deze reactie
22/11/2008 @ 13:10
Lievelien

Amaai, Aîko, zeker en vast reden om fier te zijn...
Gho, die nachtvoedingen... ik merk dat loslaten en relativeren eigenlijk heel belangrijk zijn. Hoe zwaarder ik eraan til, hoe zwaarder het wordt... Hier toch nog 2-4 keer, op gewone nachten, hoor.
Bloem, ik hoop echt heel hard voor je dat het goed gaat...

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 21:06

Aiko, je hebt meer dan reden genoeg om fier te zijn op je ventje!
Als je dan hoort van iemand anders dan het bij hun veel slechter afgelopen is, kan ik mij voorstellen dat je wel op wolkjes loopt.
's nachts uit bed moeten is niet leuk, maar dan lijkt het zeker niets meer.

Ik ben hier superfier op mijn grote vent. Hij is sinds oktober 3j. Deze week kwam hij van school dat hij zonder tutje ging slapen en sinsdien vraagt hij er nt meer naar. Flink he!
Groetjes
Elke

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 19:20
Aiko

Ben precies tegen mezelf bezig maar wou het tcoh even kwijt!
Ben vandaag terug naar neonatologie geweest om Quentin zijn 2de rsv spuitje te zetten.
De dokter die hem heeft behandeld de eerste weken van zijn leven wist niet wat ze zag zei ze. Ze heeft al veel ervaring maar Quentin is een grote uitzondering. Volgens haar was hij niet gemaakt om 40 weken in mijn buik gezeten te hebben, daar doet hij het veel te goed voor. Het is dat ik zeker weet dat ik niet langer zwnager was want ze doen me soms zelf twijfelen. Qua motoriek zit hij zeker op 4 maanden, sociaal op 6 en gewicht en lengte ertussen. Ik ben dus erg trots en fier op mijn kleine vent. Ik hoop dat hij het zo goed blijft doen want het blijft tch altijd in mijn achterhoofd zitten dat hij later misschien problemen kan hebben door zijn vroeggeboorte.
Voorlopig probeer ik er niet teveel aan te denken en nu zal ik maar genieten van mijn kleine vent!
Sorry voor mijn ego berichtje
Groetjes,
Aiko

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 23:02
Aiko

Dat was hetgene ik mij nog herinnerde van tijdens mijn studies, maar blijkbaar is er dus nog niet veel veranderd op die 10 jaar van bahandeling. Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad een opluchting is. Wel sneu dat je ventje zoveel slijmen heeft. Ik hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt dat er passende medicatie kan gegeven worden.
Morgen krijgt Quentin zijn 2de rsv spuitje. Ondanks zijn vroeggeboorte mag ik blij zijn dat hij het zo goed doet, hij is nog geen enkele keer ziek geweest. Ik heb juist gehoord dat een kindje dat samen met hem op de afdeling lag en op dezelfde zwangerschapsduur geboren is, voor 66 procent gehandicapt verklaard is. Hij heeft nog steeds zuurstof nodig en de prognose was niet zo goed. Zo zie je maar, we prijzen ons hier heel gelukkig want gezondheid gaat toch boven alles, dan zijn de nachtvoedingen plots een heel stuk minder storend...

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 20:13

Aiko, de kindjes worden nog steeds nt oud met deze ziekte wat er is nog altijd geen passende medicatie gevonden.
Het was voor ons dus een hele opluchting dat het deze ziekte nt is.
Matts maakt ook constant slijmen en reutelt er op los (ondanks alle medicatie), maar het moet dus een andere oorzaak hebben.

Jenny & Inge ik hoop echt dat het vr jullie wat lukt. Emotioneel is het nt te onderschatten he. Heel veel sterkte!

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 17:07
Aiko

Luna: mucivicidose is taaislijmziekte. Een toch wel ernstige ziekte waar je continu slijmen hebt vastzitten. Heel veel mediatie en kiné voor nodig. Vroeger werden deze kinderen ook niet oud, nu weet ik niet hoe het daarmee gesteld is. Maar zeker niet te onderschatten, dus idd wel goed dat dit is uitgesloten, ik kan me voorstellen dat dit een opluchting is.

Aiko

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 17:04
Aiko

Ja het is inderdaad verschillend van kind tot kind. Quentin is van 15 november vier maanden uitgerekende tijd. Dus inderdaad kan het zijn dat het aan de leeftijd ook nog wat ligt. Gelukkig moet ik pas in februari terug aan de slag, maar dat begint nu ook wel wat op te korten en kijk er toch wel met een bang hartje naar. Ik ben van maart thuis en dan terug fulltime gaan werken. Ik zal mijn ventje erg gaan missen denk ik.
Gelukkig is het nu nog niet zo ver en kan ik voorlopig nog volop genieten en neem ik de nachtvoedingen er maar bij...
Bedankt voor jullie reakties
Inge en Jenny al meer nieuws?
Inge jij zit in je wachtdagen zeker als ik met niet vergis?

Groetjes,
Aiko

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 15:14
stefke

hey
aiko, verder heb ik ook niet echt tips
fayth die werd tot 2 geleden geregeld nog eens wakker snachts voor voeding, en idd is aanleggen dan de makkelijkste manier om haar terug in slaap te krijgen want van troosten wordt ze alleen maar wakkerder en meer huilen. ze slaapt nu pas sinds een week of 2 echt door snachts
elk kind doet het namelijk ook op zijn eigen tempo en het komt heus wel, alleen moet de ene moeder wat meer geduld hebben dan de andere vrees ik.
niet te vergeten dat je mannetje zoveel te vroeg geboren is, is hij eigenlijk nog maar 4 maand (verbeter me als ik me vergis ) en fayth is nu al de 5 maand voorbij
khoop voor je dat hij snel doorslaapt want het is idd wel vermoeiend om steeds op te staan snachts

wanneer moet je terug gaan werken?

groetjes

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 14:43
Aiko

Hoi,

De laatste pap indikken doe ik nu een week, maar heeft weing effect. Ik kolf de moedermelk af en geef dat dan in de fles. De eerste nacht dacht ik dat het hielp, maar nu dus niet meer.
Nu ja, zo lang ik nog niet moet werken gaat het nog. Toch zou ik het heel fijn vinden als ik zo eens een nachtje mag doorslapen.
Ik denk dat het ook een gewoonte van hem is om dicht bij mama te kunnen zijn want hij drinkt niet altijd even veel. Maar hem laten wenen 's nachts dat kan ik ook niet en een tutje wil hij niet. Troosten in bedje daar gaat hij alleen maar harder van wenen dus blijf ik voorlopig maar aanleggen:-)

Groetjes,
Aiko

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 14:27
Luna

Elke misschien een domme vraag...maar wat is mucovisidose? In elk geval voor jullie

Aiko, over die nachten idd, misschien de laatste fles indikken ofzo. Anders als laatate voeding flesvoeding maken voor je manneke. Wet naturlijk niet hoe jij daar tegenover staat, misschien wil j dat absoluut niet, maar het zou wel kunnen helpen zodat Quentin 's nachts wat langer doorslaapt.
Ik heb ook eigenlijk geen ervaring hiermee...Raven sliep bij 6 weken dor en Marino rond 8 weken. Marino krijgt trouwens zn laatste fles 210/7 en rijstebloem om 20:00 en ik moet het 's morgens om 10uur echt waker maken, anders blijft ie gewoon slapen!!!

Marinootje is nu trouwens ook ziek...zo zielig! Hij zit zo vol slijm dat ie er bijna in stikt...heel akelig! Maar ondanks dat blijft ie lachen...lief ventje!
Raven is naar oma, du ik kruip weer met mn grte baby in bed! Tot later!

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 11:56

bloem dat klinkt wel heel goed he. Dikke proficiat.

Aiko, mijn ventjes sliepen allebei op 9w door dus heb daar nt echt ervaring mee.
Als je borstvoeding geeft valt er natuurlijk weinig aan te doen, maar als je flesjes heeft kan je melk 's avonds wat zwaarder maken he.
Mocht je nog bv geven kan je mss proberen om de laatste voeding af te kolven en met bv wat rijstvlokken in te dikken.

Wij hebben Matts moeten laten testen op mucovisidose maar dat was gelukkig negatief. We moeten nu wel nr een UZ om ons ventje te laten onderzoeken, maar het ergste wat het kon zijn is toch al uitgesloten en dat is toch een hele opluchting.

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]