< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
Vandaag @ 17:52
Kay&Iz

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ Charlotte, geniet van je verlof!! Ik doe t ook met volle teugen hahaha, heerlijk zeg!!

Hier is nu (als t goed is) EINDELIJK!!! alles geregeld met het UWV!
Donderdag er nog weer achter aan gebeld, waar de formulieren bleven, zeiden ze dat alles al geregistreerd stond dus wij gevraagd voor welke datum en zo.. want vorige keer zeiden ze dat mn baas (terwijl ik daar dus al nie eens meer werk) geregeld had dat mn verlof de 24e november in zou gaan.. dus toen hadden we al gezegd dat dat niet de bedoeling was, en dat ik daar dan al dik 10 dagen weg zou zijn tegen die tijd, dus wat mijn baas er dan mee te maken zou hebben.

Toen hebben ze dus schijnbaar genoteerd dat t naar 7 december zou worden verplaatst..dus waarom iemand anders dan weer had gezegd dat we formulieren zouden krijgen is nie echt duidelijk, maar we hebben t als t goed is nu allemaal geregeld, ze zouden ons wel laten weten als ze nog gegevens of info nodig hadden..3 keer nagevraagd of wij dus nu echt niks meer hoeven te doen..nee dat hoefde niet!

Nou he he.. EINDELIJK!

Link naar deze reactie
Vandaag @ 10:45
Anke

Bestaat bij jullie de maat 54??
Mijn antwoord is dan niet helemaal van toepassing.
Ik had kleertjes maat je 50 meegenomen, maar hij was zo klein dat hij de eerste tijd maatje 44 droeg, en zelfs die zaten nog ruim.

Ik zou 2 setjes maatje 50 meenemen en een setje maatje 56.
Dan kun je kijken welke maat het beste past, je man kan dan thuis altijd nog wat extra spulletjes halen. (als je moet blijven natuurlijk)
De meeste kinderen zijn zo rond de 50 cm, dus dan is maatje 50 goed.

Spannend zeg!

Link naar deze reactie
Gisteren @ 21:51
lise@work

Charlotte,

Mij hebben ze aangeraden om kleertjes maat 54 mee te nemen. Zeker pyjamaatjes (geeft niet als ze wat groter zijn). Body'tjes hebben we ook in maat 50 gekocht.

Lise
Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:59
Charlotte

Elaba!

Ja ben zelf ook eens benieuwd. Zelf voel ik me nog altijd goed.

Soms heb ik wel wat rugpijn als ik de afwas doe of zo en als ik wat rondwandel dan doen mijn liesen soms zeer.
Waarschijnlijk omdat de baby al wat gezakt is. En ook moe, maar dat zal nu wel wat beteren nu ik meer zal kunnen rusten.

Dat zijn eigenlijk mijn enige klachten.

Op 4 december moeten we terug naar de gynecoloog. Dan ben ik alweer 38 weken. Het komt wel heel erg dichtbij.

Heb vandaag eens in de babykleertjes gekeken, ik kwam tot de vaststelling dat ik nog geen pyamatjes heb voor de baby.
Welk maatje neem je eigenlijk best mee naar het ziekenhuis? Een 50?
Ik weet het eigenlijk niet zo goed.

Tot later!

Groeten Charlotte

[Laatst gewijzigd door Charlotte - Gisteren @ 20:59] - Link naar deze reactie
Gisteren @ 14:42
Anke

Charlotte, geniet van je verlof!
Voor je het weet is het weer voorbij!
Nu alleen nog maar de leuke dingen doen, lekker uitrusten en uitkijken naar je kleintje.
Mooi geboortegewicht hebben ze voorspeld, ben benieuwd!
Hoe voel jij je zelf?

Link naar deze reactie
Gisteren @ 13:49
Charlotte

Elaba!

Gisteren naar de gynecoloog geweest.

Ons kindje weegt al 2kg800. Het geboortegewicht zal tussen de 3kg en de 3kg500 draaien. Tis nog altijd heel erg actief. Het is zelfs ook al wat gezakt.

Sedert deze middag ben ik met zwangerschapsverlof. Eerst nog wat verlof opnemen en dan op 11 december gaat mijn zwangerschapsverlof in.

Ik ben eens benieuwd wanneer ons kindje zal komen.

Tot later!

Groeten Charlotte

Link naar deze reactie
Gisteren @ 12:02
Anke

Inger, ik vond het moeilijker om hem achter te laten toen hij een paar uur ging proefdraaien.
Maar ik laat hem met een big smile achter en ik haal em ook weer vrolijk op, oke, gister lag ie te mopperen in de box.
Maar goed, dat moet ook kunnen.
En dat het nog steeds niet geregeld is met dat UWV, hoe frustrerend!

Lise, wat groeit jullie kleintje goed dan!!
Wauw, het is zou idd niet raar zijn als je wat vroeger zou bevallen.
Verder voel je je helemaal goed?
Knap, dat je intuïtie goed was met het geslacht, ben heel erg benieuwd!

Jelana, gelukkig weet je het niet van te voren, anders wordt je alleen maar zenuwachtig!
Misschien beval je wel op mijn verjaardag 3 mrt.

Nu heerlijk een weekje vrij, kan ik weer optimaal genieten van m'n ventje.

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 19:42
Lise @work

Jelena;

We zullen wel zien hé. Ik kan al niet meer wachten tegen dat het zover is!!!!

lise
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 16:14
Jelana

Hé Lise, je kan maar zien dat je mij niet inhaalt!
Ik heb ook dat gevoel dat ik vroeger dan 5 maart zal bevallen, maar misschien is dat ook wel meer een wens dan een gevoel.
Ik dacht altijd aan eind februari (want dat staat altijd op die echo's) maar ja we zullen moeten afwachten hé.

Ai Inger, wat vervelend.

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 10:29
Lise

Inger: wat zit jij toch in een nare situatie! Probeer je er alvast niet druk over te maken. Het komt hopelijk wel allemaal op zijn pootjes terecht. Geniet maar van je verlof!

Lise

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 10:11
Kay&Iz

Zucht..daar word je toch echt gek van, van dat UWV... bellen ze vrijdag dat ik voor de ww uitkering (tot mn echte zwangerschapsverlof) loonstroken enzo moet opsturen..en dat ze daar een brief voor opsturen.
Een dag later, op zaterdag nog wel, heb ik de brief al..maar inmiddels hebben we de formulieren voor t verlof NOG STEEDS NIET! Terwijl dat al weer bijna dik een week geleden is dat ze die op zouden sturen..je zou ze toch ook..

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 10:26
Kay&Iz

@ Anke, dat lijkt me echt wennen zeg, opeens zonder je kleine man, en weer aan t werk! Wel leuk dat Jelte t zelf allemaal wel best vind moet je toch goed doen.

Wij hebben straks als ik weer werk heb en weer aan t werk ga, 2 oma's die allebei een dag op gaan passen. Ik ben van plan om weer 20 uur te gaan werken, 2 en een halve dag dus, en waarschijnlijk zal 1 vd oma's of om en om die halve dag er bij nemen.
Mijn vriend gaat dan iets eerder werken, zodat hij ook wat eerder thuis is en zal dan Uk ophalen.

@ Lise, fijn dat alles goed was!! Ben benieuwd of je intuitie straks weer klopt!
Ben ook benieuwd wat voor reusje jullie zullen krijgen

Hier gaat alles ook nog steeds goed, lekker aan t genieten van mn verlof..heerlijk dat ik nu gewoon overal opeens de tijd voor heb.
Hoeft niet t hele huis in 1 dag mee schoongemaakt te worden zoals eerst..zalig!

Nog ff wachten op de leesproef van t geboortekaartje en de enveloppen, dan kan ik die ook al gaan schrijven.

Ik zou daarna niet meer weten wat we nog moeten regelen, behalve de klossen die ik op kan halen.. maar verder???

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 10:13
Lise

Hey Anke

Moet moeilijk zijn om die kleine opeens ergens achter te laten en terug gaan werken. Blij dat het voor jou allemaal zo goed verlopen is. Mijn vriend denkt er ook aan om 1 dagje in de week thuis te blijven met de kleine maar dat zien we nog wel.

Gisteren bij de gynaecoloog was alles prima. Het was een belangrijke echo (een late 20 weken echo) alles werd grondig bekeken en gekeurd. Ik vind dat je steeds minder en minder gaat herkennen op die echo's. Opeens zei ze kijk jullie baby drinkt en ik vroeg me af wat waar???? Grappig! Bij de metingen is alvast gebleken dat onze kleine een reus aan het worden is, bij alle metingen kwamen ze uit op zo'n 24 weken terwijl we nog niet zo ver zijn. Jelana, je gaat moeten opletten dat ik je niet inhaal hé! Mijn intuitie zegt al vanaf het eerste gynaecologisch onderzoek dat we de 25e maart niet zullen halen, eens kijken of die klopt (ps de intuitie van het geslacht was alvast correct)

groetjes Lise

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 21:23
Anke

Inger, heerlijk uitslapen!!
Pff, daar heb ik nu echt eens zin in!
Mooie box, en hij staat goed!
Wat heb je een mooi boxkleed! En het kamertje ziet er ook heel mooi uit.

Lise, hoe was het bij de gyn?

Jelana, moeilijk he keuzes maken voor zo'n lijst!
Maar dat gaat wel goed komen!

Gisteren voor het eerst weer gaan werken na 4,5 maand genoten te hebben van m'n kleine ventje.
Heel apart, of je nooit bent weggeweest.
Je trekt je witte pak weer aan en je pakt de draad weer op...

Het kolven gaat heel goed!
Ik heb er de tijd voor en een prima ruimte, dus daar ben ik wel blij om.

Het is in de ochtend wel ff een geregel, om 5.15 gaat m'n wekker.
Snel opfrissen, beetje make up op, kleren aan en Jelte wakker maken.
Iets na 5.30 zit ik beneden met Jelte, alvast een voeding geven.
Om 6.00 klaar, spullen in de auto, en naar de gastouder.
Even een korte overdracht van hoe en wat en dan naar m'n werk waar ik dan ook net op tijd ben.
Om 17.00 haal ik Jelte weer op en dan nog ff knuffelen.

Vandaag paste m'n moeder op, die vond het helemaal geweldig.
Hij heeft het ook weer heel goed gedaan.
Bij de gastouder trouwens ook, ze hebben het heel gezellig.
Ik moest hem oppikken in het zwembad, want haar oudste moest zwemmen, dus hij zat keurig in z'n maxi cosi een beetje rond te kijken.
Toen kwam ik aan, helemaal blij... kijkt ie me aan van "oh, ben je er weer??? je laat me hier de hele dag achter en nou kom je ineens weer opdagen"
Hij draait z'n ogen naar boven en gaat de vlaggetjes (die daar hingen) bekijken.
Nou ja!!!! Maar op de terugweg was het weer de vrolijke Jelte die ik ken.
Dus het gaat helemaal goedkomen.

Ruben heeft besloten om gedurende mijn opleiding zijn ouderschapsverlof op te nemen.
Dus kan Jelte gewoon lekker thuisblijven en kan Ruben ook 1 dag in de week volledig van z'n kind genieten.

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 10:24
Jelana

Ik denk dat volgend jaar een babyboom zal zijn want hier ook héél veel zwangeren. Niet in de familie wel in de vriendenkring!
Ik begin maart en dan vriendinnen
eind april, eerste week mei, tweede week mei en derde week mei!

We zijn gestart met de geboortelijst. Volgende week mogen we ze gaan leggen. Is wel moeilijk plannen want wij gaan juist verhuizen dus weet nog niet goed wat ik in ons appartement zal plaatsen en wat ik pas zal laten leveren in ons nieuw huis.

Lise, veel succes morgen!!

Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 19:17
Kay&Iz

zo dat zijn er ook al heel wat in je buurt dan hahaha.
Hier zijn er in de familie bij ons dus al 5 met mij er bij.. en hier in de buurt word ook de een na de ander geboren.
Ook van bekenden en oud klasgenoten en schoolgenoten..erg grappig!
Gelukkig ben ik nu 1 van de eersten als t goed is, vind t toch elke keer wel "spannend"..welke naam zouden ze hebben hahahaha

Mn vriend heeft de babysite ook ff aangepast, voor de geinteresseerden:
http://surprise09.prefixxx.nl/
De foto's op de voorpagina doen t nog niet perfect, maar in t menu kun je ook t kopje foto's aanklikken, en de foto's bekijken.

Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 13:54
Lise

Wauw tof!

Bij ons groeit het rijtje alsmaar. Een nicht begin maart, ik eind maart, andere nicht april, en net gehoord; andere nicht begin juni! Ben blij dat ik tot de eerste behoor!!!! Daarnaast zijn er ook verschillende vrienden bezig voor hun 1e of 2e kindje. Spannend!

lise

Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 13:31
Kay&Iz

Er is weer een baby-tje geboren in de familie, nr 2 van de 5 die zwanger waren bij ons is ook bevallen..van een zoontje Jesse..

Nu ben ik de volgende in rij die als eerste uitgerekend is..nu komt t toch wel dichtbij zeg!!

Link naar deze reactie
15/11/2008 @ 12:39
Kay&Iz

@ Lise, t lijkt zeker nog lang, maar kan uit ervaring nu zeggen dat t alleen maar sneller gaat hoe verder je in de zwangerschap komt, zeker als je de laatste dingetjes regelt enzo.. voor je t weet heb je ook verlof en dan gaat t volgens mij alleen NOG maar sneller!

Wat super dat je ventje t hartje kon horen! Hier hebben we ook al vele pogingen gedaan, maar mijn vriend heeft t nog niet kunnen horen.. vant weekend nog maar een poging wagen haha.

Afgelopen week, was er een oud-collega, een meisje wat altijd bij ons op zaterdag en in de vakanties werkte, die kwam ff een cadeautje brengen en moest zo lachen, we waren druk in gesprek en opeens keek ze verbaasd naar mn buik..zegt ze: tjee..je buik beweegt ja gewoon steeds hahahahaha Moest er zo om lachen

We hebben trouwens de geboortekaartjes besteld! Als t goed is ontvangen we deze week een leesproef, en dan hoeft mn vriend straks alleen nog maar door te bellen, wanneer Uk geboren is, t gewicht, tijd en lengte.. en dan worden de kaarten gedrukt.
Heerlijk idee..dat dat ook al weer geregeld is!

[Laatst gewijzigd door Kay&Iz - 15/11/2008 @ 12:45] - Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 21:48
Lise

hey iedereen,

er is hier weer heel wat gekeuveld zie ik. Fijn dat sommigen zo dicht bij de geboorte zijn. Voor ons lijkt het nog lang, een ander jaar en zo maar we tellen rustig af.

Net terug van een midweek centerparks met vrienden en hun dochtertje. 't was super maar vermoeiend!

Dinsdagochtend naar de gynaecoloog. Mijn vriend kon deze week het hartje horen gewoon met zijn oor op mijn buik. Super!!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]