hoi dames ..
het is je vergeven hoor snuitje .. maar kben toch wel benieuwd naar de verlopen van de gyne en de echo's enzo .. dus laat in de weinige momentjes maar af en toe iets horen dan he ... TROUWENS ... 12 weken voorbij PROFICIAT !!! voorbij de eerste drie maanden .. Je gaat het 2e trimester in .. nu behoor je je stilletjes wat beter te gaan voelen enz .. Is dat zo?
Tjah Marloes .. wij tellen hier de dagen af.... naar jammer genoeg een minder leuke gebeurtenis. Ik moet overmorgen terug gaan werken snif snif .. Vorige woensdag is haar half dagje naar de creche en dat gelukkig wel goed meegevallen voor ons allebei. Ze heeft wel wat traantjes gelaten ons Lilli maar toen ik al weg was .. Ze heeft ook goed gegeten en zelfs ongeveer 45min geslapen in de box waar ze nog nooit eerder in geslapen had .. dat is zeer positief natuurlijk. Een ander voordeel was wel dat de OM maar twee kindjes had ze had dus alle aandacht voor ons Lilli. Dat is wel fijn voor haar eerste dagje toch ... vooral voor de mama hihihi Ik zat constant met het gevoel dat ik iets mistte toen ik rondliep later die dag hoor. Nu als ik aan het werk ben zal dat gemis wel een beetje minder worden door de afleiding natuurlijk .. maar ik ga haar zooooooooooo missen dat weet ik nu al. pffff en dan zo'n lange dagen. Om half acht ga ik haar afzetten en vermoedelijk zal ik haar pas zo rond vijf uur ofzo terug zien pfffff lang he...Ja Marloes ik weet dat ik mijn werk ook wel terug leuk ga vinden hoor en dan ons meisje mogen gaan ophalen na een harde dag werk .. dat zal een mooie beloning zijn. Maar momenteel is het nog even .. bah ... :-)
Vorige week zijn we ook naar kind en gezin geweest. ZE weegt nu 5.560gr en is 59.5cm. Ze zit net op de lijn onder de gemiddeldelijn op de curve en doet het dus goed. Ze heeft ook weer prikje gekregen waar ze bijna geen kik voor gegeven heeft. Alleen zo heel eventjes als de dokter geprikt had maar verder niet ... amai .. ik stond versteld.. Misschien ligt het ook wel aan hoe de dokter prikt want vorige keer had ik nog een zeer jonge dokter die iets minder ervaren was. Hij was nog niet voor 100% afgestudeerd.
Ze heeft 1dagje een beetje koorts gemaakt maar verder heeft ze er niet teveel last van gehad. Volgende maand nu nogmaals een prikje en daarna zijn we er weer een tijdje vanaf se ...
Het slapen en eten gaan redelijk goed ondertussen. Ze eet zeker niet altijd haar flesjes leeg en komt soms maar aan 110ml maar ze lijkt toch niet hongerig en vraagt tussendoor zeker niet constant om eten bij ... Ze ziet er vrolijk en meestal vrij speels en actief uit dus dat zal wel niet zo erg zijn vermoed ik. Ik bied drie flesjes van 170ml aan waarvan ze dit meestal max 1 keer opdrinkt en de rest zo rond de 110 120 of 130 zit. En dan nog twee keer borstvoeding. Meestal rond 6u - 11u- 15- 18u30 en we geven nog eentje om 0u dat ik nu probeer te vervroegen naar 22u maar met kleine stapke.
Slapen doet ze dus van 0.30 tot 5.30 ofzo .. nog niet heel nachtrust voor mij natuurlijk vandaar dat ik de laatste voeding naar 22u ga brengen stilletjes,.. Ook voor haar is dat beter want ze drinkt eigenlijk slapende de pap op en vaak geeft ze daarom nog een heel deel terg dat ze gewoon niet ingeslikt had. ZE gaan in haar bedje te laatste rond 20u dus .. dat zou moeten lukken toch. In de voormiddag doet ze nog een dutje van ongeveer 45min en als we niet op stap zijn doet ze in de namiddag soms nog 2u ofzo. Ik ga haar ook in ons nieuwe huis toch bij ons op de kamer houden tot zeker zes maanden .. of proberen zolang ik nog borstvoeding geef smorgens. Dat is toch zo gemakkelijk :-). Ik kan me voorstellen dat het raar gaat doen als ik dan ook weer die stap moet zetten om haar in haar eigen kamertje te leggen zoals jij net zegt Marloes...
Ik vroeg me nu eigenlijk af of dat normaal en voldoende slaap is voor zo'n ukje? Ze zeggen toch altijd dat kindjes heeeeeeel veel slapen. Ik vind dat ons Lilli al heel veel wakker is eigenlijk. Fijn voor mij maar is dat wel gezond?
Momenteel gaat het hier dus zeer goed behalve dat mama heeeeeeeeel moe is. Maar dat is mijn eigen schuld .Ik ga nooit slapen voor die laatste pap.. ik ben een nachtuiltje .. en tjah .. dan is vijf uurtjes niet veel gedurende al die maanden heb ik nog geen een nacht meer dan vijf a zes uur gehad dus tjah dat weegt .Nu heb ik wel met mijn vriend afgesproken dat we gedurende mijn eerste werkweek dat hij dus de laatste fles gaat geven. Dan verplicht ik mezelf om vroeger te gaan slapen ook ... Anders gaat dat niet lukken. HIj is toch nog wakker rond half twaalf en moet iets later opstaan dan ik dus.
Ziezo dit was weer een update over ons Lilli en haar mama :-)
Marloes dat wordt dus een iets langere verloving? Dat is toch fijn dan kunnen jullie eens rustig de tijd nemen om alles te plannen :-) NIet zo afgehaast als velen... Willen jullie een feest en trouwerij met alles op en aan? Trouwen jullie in de kerk? doen jullie receptie en feest enz ...?
Marloes als jullie toch nog een dag voor een derde beginnen .. zou jij dan graag een zoontje hebben? Of lijkt drie meisjes ook wel iets?
SNuitje heb jij eigenlijk toch stiekem een lichte voorkeur? Ik weet wel alles mama's en papa's willen vooral gezonde kindjes maar ik moet eerlijk zijn dat ik wel een kleine voorkeur voor een meisje had hoor.
Wat ik eigenlijk nog wilde vragen aan jullie beiden... . Marloes .. woon jij ver in Nederland? Ik zou het wel tof vinden om elkaar en de kindjes eens bij gelegenheid te kunnen ontmoeten. Eens een dagje in het weekend zoeken en dan met man en kindjes in de auto springen en ergens halverwege ofzo afspreken. Ik ben van Antwerpen snuitje van Limburg zeker? En jij Marloes? Is het te doen om een dagje naar B te komen? Mischien is het leuk om eens naar de Zoo van Antwerpen te gaan? zien jullie dat zitten?
Knuffeltjes
Kim en Lilli