< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie gaat er voor een kindje in mei '08?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie gaat er voor een kindje in mei '08?
31/08/2008 @ 08:42
Kim 1975

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi dames ..

het is je vergeven hoor snuitje .. maar kben toch wel benieuwd naar de verlopen van de gyne en de echo's enzo .. dus laat in de weinige momentjes maar af en toe iets horen dan he ... TROUWENS ... 12 weken voorbij PROFICIAT !!! voorbij de eerste drie maanden .. Je gaat het 2e trimester in .. nu behoor je je stilletjes wat beter te gaan voelen enz .. Is dat zo?

Tjah Marloes .. wij tellen hier de dagen af.... naar jammer genoeg een minder leuke gebeurtenis. Ik moet overmorgen terug gaan werken snif snif .. Vorige woensdag is haar half dagje naar de creche en dat gelukkig wel goed meegevallen voor ons allebei. Ze heeft wel wat traantjes gelaten ons Lilli maar toen ik al weg was .. Ze heeft ook goed gegeten en zelfs ongeveer 45min geslapen in de box waar ze nog nooit eerder in geslapen had .. dat is zeer positief natuurlijk. Een ander voordeel was wel dat de OM maar twee kindjes had ze had dus alle aandacht voor ons Lilli. Dat is wel fijn voor haar eerste dagje toch ... vooral voor de mama hihihi Ik zat constant met het gevoel dat ik iets mistte toen ik rondliep later die dag hoor. Nu als ik aan het werk ben zal dat gemis wel een beetje minder worden door de afleiding natuurlijk .. maar ik ga haar zooooooooooo missen dat weet ik nu al. pffff en dan zo'n lange dagen. Om half acht ga ik haar afzetten en vermoedelijk zal ik haar pas zo rond vijf uur ofzo terug zien pfffff lang he...Ja Marloes ik weet dat ik mijn werk ook wel terug leuk ga vinden hoor en dan ons meisje mogen gaan ophalen na een harde dag werk .. dat zal een mooie beloning zijn. Maar momenteel is het nog even .. bah ... :-)

Vorige week zijn we ook naar kind en gezin geweest. ZE weegt nu 5.560gr en is 59.5cm. Ze zit net op de lijn onder de gemiddeldelijn op de curve en doet het dus goed. Ze heeft ook weer prikje gekregen waar ze bijna geen kik voor gegeven heeft. Alleen zo heel eventjes als de dokter geprikt had maar verder niet ... amai .. ik stond versteld.. Misschien ligt het ook wel aan hoe de dokter prikt want vorige keer had ik nog een zeer jonge dokter die iets minder ervaren was. Hij was nog niet voor 100% afgestudeerd.
Ze heeft 1dagje een beetje koorts gemaakt maar verder heeft ze er niet teveel last van gehad. Volgende maand nu nogmaals een prikje en daarna zijn we er weer een tijdje vanaf se ...

Het slapen en eten gaan redelijk goed ondertussen. Ze eet zeker niet altijd haar flesjes leeg en komt soms maar aan 110ml maar ze lijkt toch niet hongerig en vraagt tussendoor zeker niet constant om eten bij ... Ze ziet er vrolijk en meestal vrij speels en actief uit dus dat zal wel niet zo erg zijn vermoed ik. Ik bied drie flesjes van 170ml aan waarvan ze dit meestal max 1 keer opdrinkt en de rest zo rond de 110 120 of 130 zit. En dan nog twee keer borstvoeding. Meestal rond 6u - 11u- 15- 18u30 en we geven nog eentje om 0u dat ik nu probeer te vervroegen naar 22u maar met kleine stapke.

Slapen doet ze dus van 0.30 tot 5.30 ofzo .. nog niet heel nachtrust voor mij natuurlijk vandaar dat ik de laatste voeding naar 22u ga brengen stilletjes,.. Ook voor haar is dat beter want ze drinkt eigenlijk slapende de pap op en vaak geeft ze daarom nog een heel deel terg dat ze gewoon niet ingeslikt had. ZE gaan in haar bedje te laatste rond 20u dus .. dat zou moeten lukken toch. In de voormiddag doet ze nog een dutje van ongeveer 45min en als we niet op stap zijn doet ze in de namiddag soms nog 2u ofzo. Ik ga haar ook in ons nieuwe huis toch bij ons op de kamer houden tot zeker zes maanden .. of proberen zolang ik nog borstvoeding geef smorgens. Dat is toch zo gemakkelijk :-). Ik kan me voorstellen dat het raar gaat doen als ik dan ook weer die stap moet zetten om haar in haar eigen kamertje te leggen zoals jij net zegt Marloes...
Ik vroeg me nu eigenlijk af of dat normaal en voldoende slaap is voor zo'n ukje? Ze zeggen toch altijd dat kindjes heeeeeeel veel slapen. Ik vind dat ons Lilli al heel veel wakker is eigenlijk. Fijn voor mij maar is dat wel gezond?

Momenteel gaat het hier dus zeer goed behalve dat mama heeeeeeeeel moe is. Maar dat is mijn eigen schuld .Ik ga nooit slapen voor die laatste pap.. ik ben een nachtuiltje .. en tjah .. dan is vijf uurtjes niet veel gedurende al die maanden heb ik nog geen een nacht meer dan vijf a zes uur gehad dus tjah dat weegt .Nu heb ik wel met mijn vriend afgesproken dat we gedurende mijn eerste werkweek dat hij dus de laatste fles gaat geven. Dan verplicht ik mezelf om vroeger te gaan slapen ook ... Anders gaat dat niet lukken. HIj is toch nog wakker rond half twaalf en moet iets later opstaan dan ik dus.

Ziezo dit was weer een update over ons Lilli en haar mama :-)

Marloes dat wordt dus een iets langere verloving? Dat is toch fijn dan kunnen jullie eens rustig de tijd nemen om alles te plannen :-) NIet zo afgehaast als velen... Willen jullie een feest en trouwerij met alles op en aan? Trouwen jullie in de kerk? doen jullie receptie en feest enz ...?

Marloes als jullie toch nog een dag voor een derde beginnen .. zou jij dan graag een zoontje hebben? Of lijkt drie meisjes ook wel iets?

SNuitje heb jij eigenlijk toch stiekem een lichte voorkeur? Ik weet wel alles mama's en papa's willen vooral gezonde kindjes maar ik moet eerlijk zijn dat ik wel een kleine voorkeur voor een meisje had hoor.

Wat ik eigenlijk nog wilde vragen aan jullie beiden... . Marloes .. woon jij ver in Nederland? Ik zou het wel tof vinden om elkaar en de kindjes eens bij gelegenheid te kunnen ontmoeten. Eens een dagje in het weekend zoeken en dan met man en kindjes in de auto springen en ergens halverwege ofzo afspreken. Ik ben van Antwerpen snuitje van Limburg zeker? En jij Marloes? Is het te doen om een dagje naar B te komen? Mischien is het leuk om eens naar de Zoo van Antwerpen te gaan? zien jullie dat zitten?

Knuffeltjes
Kim en Lilli

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 20:53
snuitje

ja ik heb stiekem wel een lichte voorkeur ja, aleja stiekem ik kom er wel voor uit als mensen het vragen hoor...

ik wil graag 2-3 kindjes en ik zou graag willen dat er minstens 1 meisje bij zal zijn, dus mijn voorkeur gaat nu naar een meisje, gewoon omdat dat dan al een "geruststelling" is... maar voor de eerste maakt het me dus eigenlijk niet veel uit.

Mijn ventje heeft net graag andersom, wil graag minstens 1 jongetje, en is overtuigd ervan dat deze een jongetje wordt

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 17:10
snuitje

Heyla allemaal,

ik heb vandaag een lange vermoeiende verlofdag gehad maar wel enorm veel gedaan gekregen!
En onze 12-weken echo vandaag was zalig... super super super ! En de nekplooimeting was in orde, ze zei al direct dat ze weinig vocht zag zitten en dat dat heel goed was, daarna meette ze het en dan zei ze nog eens dat het heel erg goed was het resultaat!
En dan heeft ze nog zitten kijken, maar t was niet makkelijk amai onze pruts die bleef maar bewegen! En niet een klein beetje... eerst was het aant spartelen, daarna rustig precies aant schommelen en daarna had het de beentjes in de lucht met de voetjes gekruist en de handjes tegen elkaar...

daarna heeft ze gekeken naar de hersentjes (er waren al 2 hersenhelften te zien) en daarna keek ze naar de armpjes, vingertjes en dan beentjes en dan naar het blaasje, alles oké !
En toen had onze pruts een armpje langs het hoofdje en leek het even of hij/zij zwaaide naar ons

oh dit was zooooooooooo mooi ! Ik ben zooooooooooooo'n gelukkig mama'tje-in-spé

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 18:56
Kim 1975

ooooh snuitje das zalig .. ik zit al volledig mee op je wolkje :-)
Gaan jullie eigenlijk willen weten wat het is eens ze het kunnen zien?

fantastisch nieuws hoor!

knuffels
kim en lilli

[Laatst gewijzigd door Kim 1975 - 01/09/2008 @ 18:57] - Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 08:58
snuitje

we willen het niet weten nee.

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 12:59

snuitje: joepie! Wat goed nieuws. Dat zwaaien deed nikki ook in de buik...zo schattig.

Knap dat jullie het niet willen weten hoor. Ik was veel te nieuwsgierig + ik wilde Anouk op voorbereiden als het eventueel een jongentje zou zijn, want ze wilde zo graag een zusje.

Maar mocht ik ooit het geluk hebben om weer zwanger te zijn, denk dat ik er dan ook voor kies om niet te kijken. Dat maakt het nog eens 3 dubbel zo spannend.

Kim: en? hoe gaat het op je eerste werkdag?

oooh nee. ze gaan steeds minder slapen. Die van mij wil ook eigenlijk niet veel slapen. Vaak hele korte slaapjes tussendoor en daarna een hele tijd wakker. Lekker rondkijken Maar 's nachts slaapt ze gelukkig wel goed. Behalve dat ze om een uur of 4 of 5 nog wat wil drinken. Maarja we mogen niet klagen

Wij willen toch proberen om volgend jaar te gaan trouwen. Tenminste mijn vriend wil volgens mij niet zo lang wachten, want elke keer als ik erover begin dat we misschien beter in 2010 kunnen gaan trouwen, spurtelt hij tegen. Owel...ben al druk aan het sparen nu hoor.

Ik ga niet in de kerk trouwen. Hoewel ik het daar wel heeeeeeeeeel mooi vindt. Maar ik denk erover om in het stadhuis te trouwen en daarna een feest te geven in een feest/restaurant gebeuren. Een plek waar wij elkaar ook hebben leren kennen zo 2 en half jaar geleden

Moet alleen nog even achterhalen hoe duur het daar is. Voordeel is wel dat een vriend van mij de eigenaar kent en hij misschien een goed praatje voor mij kan doen voor een eventuele vriendenkorting

Kim: lijkt me hartstikke leuk. Denk alleen niet dat ik mijn mannetje zover krijg om mee te gaan... hij houdt niet zo van dat soort dingen + hij houdt zich helemaal niet bezig met deze site hihihi... zoals mijn buurman al riep naar hem....het is een echte romanticus (NOT) hahaha. Maar we moeten even kijken hoe we dat gaan plannen. Misschien vraag ik mijn zus mee. Ik heb namelijk ook geen auto en rijbewij...hehehe... lekker handig he?

Ik woon trouwens in Rotterdam... dus Zuid-Holland.

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 21:35
Kim 1975

jaaa amaaai ik zou het ook niet kunnen uithouden om het zolang niet te weten hoor.

snuitje zie jij het eventueel ook zitten om eens af te spreken?

Rotterdam is nog niet zo heel ver he marloes? Ik heb nog wel een probleem zelf met snelwegen dus eigenlijk in dat opzicht is het nog wel ver weg hihihi .. Zou je zus dat eventueel zien zitten dan? Natuurlijk is zij ook welkom. Heeft zij kindjes?

Oh heb jij ook nog een nachtdrinkertje daar momenteel. Ondertussen is het hier zo goed als van de baan... ik ga dadelijk slapen .. mijn vriend geef ons lilli om 11u nog een flesje of 11.30 en dan slaapt zij tot 6u morgenochtend ... en dit al een paar dagen. Al de nieuwe dingen ... naar de onthaalmoeder en naar de oma de hele dag zijn natuurlijk ook vermoeiend. Het andere goede hieraan is wel dat zij ook zeer goed eet nu :-) de flinke meid :-)
Eet Nikki ook goed? en hoe doet de grote zus het ondertussen? Is ze nog moederke aan het spelen over haar?

De eerste en tweede werkdag zijn weer voorbij .. en de eerste dag heb ik wel ettelijke traantjes gelaten moet ik zeggen. TOen ik doorreed met de wagen dan wel .. maar vandaag ging het beter. Op werk zelf gaat het eigenlijk best wel ok .. ik heb meteen een project lopen dat binnen twee weken al grote lijnen af moet zijn dus .. ik weet wat doen zeker aangezien ik maar vier dagen per week werk. Morgen nog 1 dagje en dan is vrijdag mijn vrije dag alweer :-) Hopelijk krijg ik alles op tijd af!

Wat leuk dat jullie toch sneller zouden gaan trouwen :-) ... bekijk alles maar eens rustig financieel en organisatorisch eh... :-) Ja joh stadhuis en romantische feestzaal is toch ook supertof.

Marloes gaat ook mee trouwen dan .. ik zie het al zo voor mij :-) Gaat zij met jullie allebei trouwen of alleen met de papa? HAhahaha lol wat zeg ik nu .. Anouk bedoel ik natuurlijk hihihi ..

ik ben helemaal op doodmoe kapot .. ik moet mijn bedje in hoor :-)

dag ga ik ik nu ook meteen doen se

slaaplekker meiden ... tot gauw hopelijk ..

SNuitje geniet van de heerlijke gevoelens en van de beelden van je ukje die nu vasst in je hoofd zitten ... laat maar lekker waaien hihihi ... Ik zeg het nog eens .. ik zit helemaal mee op je roze wolkje hoor!
Hoe gaat het met de kwaaltjes trouwens nu je in het tweede trimester zit?

knuffie dames

tot gauw
kim

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 22:17

Ik moet het nog wel aan mijn zus vragen en anders vraag ik wel een vriendin mee. Hahaha. Mijn zus heeft drie kinderen. De oudste is 18, de middelste 15 en de jongste 13. Een stuk ouder dus al.

Nikki heeft momenten dat ze niet goed eet. Dan zit ze heel moeilijk te doen met de fles. Maar de laatste tijd gaat het alweer een stuk beter. Ik vermoed dat ze last heeft van haar mondje ivm tanden.

Anouk vindt het nog steeds helemaal geweldig. Ze is niet heel erg aan het moederen eigenlijk. Maar ze waakt wel over haar. Nikki vindt haar grote zus helemaal te gek. Geeft vaak een grote glimlach als ze haar zus ziet.

Kim hoe is het nu met jullie huisje? Wanneer gaan jullie over? Op de foto's ziet het er echt nog uit dat jullie nog veel moeten doen, of valt het wel mee?

Anouk gaat idd ook trouwen. Ze krijgt ook een trouwjurk en een ringentje :-D

Prettig weekend alvast!

X

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 10:49
snuitje

Ik zou wel graag willen afspreken als ik ook een kleintje heb, want momenteel ontbreekt de tijd me écht, hoe graag ik het ook zou willen... tis zoooooooo druk op het werk dat ik hier nauwelijks geraak... en thuis ist ook wel zo, nog niet te lang geleden verhuisd en iedereen wil op bezoek komen... heel fijn natuurlijk, maar het huishouden bovenop een drukke job weegt soms zwaar door... zeker als ik dan zo moe ben, het ging 2 weken beter met het moe zijn, maar deze week was een gigantisch zware week opt werk, ben echt stikkapot.

en zoveel werk hier nog te doen ! Dus ik ben er weer vandoor...

ooh en voor de rest gaat het goed met de kwaaltjes hoor, 1-2 keer per week maar misselijk meer... maar nu wel in ruil het zuur vaak. maar nog steeds... ik ben zo blij dat me dat allemaal niet hindert! De hormonenkuren en operatie waren veel zwaarder en dan leken ze ook nog eens nutteloos, terwijl dit voor een goed doel is !

Link naar deze reactie
07/09/2008 @ 22:05
Kim 1975

dan komen we bij jou op babyborrel :-)

sorry dat ik nu ook zo weinig laat horen ... ben terug aan het werk ... moet naar creche enz ... hebben veel werk in ons huisje ..

een update volgt gauw :-)

knuffels
kim

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 10:17
snuitje

ok das goed

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 20:30

ja goed idee.

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 21:11
Kim 1975

hier zijn we nog eens ..

ons lilli doet het goed maar heeft weer een eetspurtje ... en dit wil zeggen .. ;sta maar op om half vier snachts mama ... want dan wil ik eten .. pfffff zwaar labeur als je moet gaan werken. gelukkig doet papa de laatste fles om 23u zodat ik toch een beetje kan slapen.

we gaan waarschijnlijk dit weekend of ten laatste volgend weekend met patatjes beginnen :-) en jij marloes? wanneer gaat nikki aan de vaste voeding? hoe doet zij het verder?

in de creche doet ons lilli het heel goed, ze gaat graag en is nog steeds vrolijk .. als ik de opvangmoeders hoor is zij hetzelfde daar als dat ze hier thuis is ... Ik hoop dat dat nog lang zo mag blijven amai ... duim duim ..

Snuitje alles bonne daar?

IN Maart zal ik vast wel met de auto op de autosnelweg al kunnen rijden en dan komen we gezellig op bezoek ... :-) misschien kunnen we daar in de buurt iets gaan doen dan ... al nemen we dan beter april zodat ons snuitje al een beetje in haar ritme zit dan ... Anders slaat de vermoeidheid serieus toe hihihi .. IS daar iets leuks in de buurt???

ik ga het een beetje kort houden .. ben weeral moe .. ga m ijn lijstje voor de winkel en mijn to do lijst nog maken en dan mijn bedje in .. hopelijk slapen we tot zes uur morgenvroeg ..

dikke knuffels dames
tot gauw schrijfs- lees hoop ik :-)
Kim en Lilli

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 09:46

hoi hoi!

wat zijn patatjes? bij ons zijn dat frietjes namelijk, maar ik denk niet dat jullie dat bedoelen...:-D

Nikki heeft dinsdag haar eerste fruithapje gehad. Ze vond het erg lekker. Gisteren weer en vandaag ga ik en fruithapje en papje geven. Maar ik denk dat ik het papje met de fles geef en die dan om een uurtje of 22.00 / 23.00 uur geef, dan slaapt ze misschien lekker door voor een keer!

Nikki doet het heel goed, behalve dat ze soms moeilijk drinkt aan de fles. Ze is nu al lekker eigenwijs. Ze is ook heel snel afgeleid als ze drinkt aan de fles. Zodra ze iets interessants ziet dan drinkt ze niet meer. Dus dat beloofd nog wel wat denk ik. Ook Nikki is heel vrolijk. Veel lachen.

Goed idee...wat vind jij snuitje?

Hoe is het verder met jou snuitje? nog even en dan ga je de kleine voelen. Leuk he?

xxx

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 13:39
Kim 1975

hihihi .. neen frietjes zou wat vroeg zijn he ... :-) patatjes zijn aardappelen .... zij krijgt dus eerst haar groentjes met aardappeltjes :-)

snuitje .. ik ben zoooooooooo benieuwd naar die echo's van jou :-)

knufje
kim van opt werk ... :-) vandaar zo'n kort antwoord :-)

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 21:27

Nikki krijgt nu of een fruithapje met maat een soort fruit of een groentehapje met maar een soort groente. geen aardappelen... grappig is dat zeg, dat het hier iets anders gaat

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 18:16
snuitje

oh dat zou fijn zijn als jullie naar hier komen dan op bezoek of als we een babyborrel houden ! misschien fijner als jullie gewoon hier eens komen hé, dan kunnen we echt babbelen

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 22:12
Kim 1975

we hebben hier wegens alle nieuwe stappen .. ( terug aan het werk .. kleintje naar de creche) en het zware werk ... ( het verbouwen van ons huis en de nakende verhuis ernaar.) niet echt tijd gehad om te klussen ..

er waren een paar momenten waarop het raak had kunnen zijn .... toch een test gedaan maar ... negatief ..

ik moet zeggen ... ook al zei ik een tijdje geleden al dat ik er nog niet helemaal klaar voor was .. ik was toch een beetje teleurgesteld ...

ja snuitje ik zie dat helemaal zitten zene :-) /// hopelijk marloes ook .. Ik ga wel mijn ventje meebrengen want zover rijden zie ik niet zitten om alleen te doen .. Trouwens kan je nog eens een nieuw mailke sturen? Die echo's waarvan je praatte .. kan je die er niet bijsteken? hihihi ik wil ze wel eens zien :-)

marloes hier veranderd het nogal eens ... eerst zeiden ze fruit eerst .. dan weer groenten .. Nu zijn het dus groenten eerst ... en daar zitten patatjes of rijst bij ... gepureerd en gezeefd natuurlijk. Van Bledina potjes dat is blijkbaar het beste om mee te beginnen en dan afwisselen met eigen bereide verse groentjes en patatjes ;-).....

knufjes
kim

Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 08:51

Snuitje: dat lijkt me heel tof! Is je buikje al flink gegroeid?

kim: jammer zeg. Kan me voorstellen dat het gevoel dubbel is. Wanneer gaan jullie ook al weer verhuizen?

Het is nu heerlijk weekend. Lekker rustig opstaan, maar uitslapen...hmmm... tot 8 uur. Dan komt de oudste toch echt haar bedje uit

Moet dit weekend weer ongesteld worden....lang leve de pil.....bleh
Geen spanning voor een eventuele zwangerschap...jammer genoeg...

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 21:04

Ik ga toch lekker een banner aanmaken voor mijn cyclus. Niet dat er nog wat gaat gebeuren voor de rest, maar toch...

Even kijken of het me nog lukt.

Iedereen een goed weekend gehad?

Liefs

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >