< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » niet dopen, maar wel meter en peter

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
niet dopen, maar wel meter en peter
18/07/2008 @ 20:16
Cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey
ik ben terug
heb nog niet teveel tijd gehad om veel te posten.
Alles ok met Fiebe?
Haar eerste pasjes alleen al gezet?
En zegt ze haar naam al, want Seppe zegt dit sinds gisteren
Seppe is nu wel gemakkelijk om uit te spreken hé.

Ondertussen begint het "zwangere"nieuws rond te gaan.
vorig weekend hebben we onze ouders en broer ingelicht en ja het is raar hoor.
Iedereen reageerde heel anders dan bij Seppe.
Natuurlijk is een eerste kindje veel leuker, en zijn ze enthousiaster
maar pff ik vind het niet leuk, alsof dit kindje minder welkom is.
dat is niet zo hoor, maar zo voelde het wel.
stom hé
grtz

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 21:00

Hei,

ik heb de afgelopen dagen ook niet veel zin om te komen posten...

maar nu wel..

awel, de dag dat onze meid 21 maanden werd heeft ze haar aller aller aller eerste pasjes alleen gezet!!! Wat waren wij blij seg, maar helaas is het weer stilgevallen...pffff als het echt nog lang gaat duren word ik ZOT!!! Ik denk dat ik haar gewoon moet laten doen, ze zal het uit haar eigen moeten doen, als ik er echt ga achterzitten gaat het misschien nog langer duren en dan gaat ze nog meer schrik krijgen! Want dat is het hoor; schrik! Je ziet echt aan haar dat ze het wilt maar niet durft, daarstraks ook, ze wou het en dan was ze zo coleirig omdat ze niet durfde!
Voor de rest is een erge, ze klimt op stoelen, gaat er zelf terug af en wat nog allemaal...maar stappen...

OK, iets anders, knap dat Seppe zijn naam zegt! Doet ons Fiebe ook, ze zegt eingelijk iebe, bijna juist!
Is ook geen moeilijke naam hé,

seg, jullie 2 kindje is ook meer dan welkom hoor, ik denk dat vele zo reageren op een 2e zwangerschap, het is niet nieuws meer hé en ja dat 1ste kleinkind blijft altijd wel speciaal, maar eens jullie 2e kindje er is zullen ze het even graag zien als Seppe hoor! Ze moeten het toch aanvaarden hé!
Gaat voor de rest alles nog goed? Geen "lastige" kwalen?

Groetjes wij

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 12:07
Cindy

hey
nee hoor, tot hier toe geen lastige kwaaltjes.
Net zoals bij Seppe.
alleen zal ik nu waarschijnlijk meer bijkomen dan 8.5kg want ik doe niks anders dan eten.
ja als men maag leeg geraakt word ik misselijk dus..

Laat Fiebe maar zelf haar ritme aangeven, als ze niet klaar is om alleen te stappen heeft het geen zin, ze komt er wel.
En hé, dan moet je overal achter haar aan gaan zitten

Even een vraagje, Fiebe is niet gedoopt hé
maar heeft ze een meter en peter?
Ik zit met een dilemma, weet niet wie te kiezen
waarmee ik goed doe
grtz

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 19:56

Hei,

ik ben er eindelijk nog eens geraakt!

Zal maar even antwoorden op je vraag; ons Fiebe is inderdaad niet gedoopt maar ze heeft wel een meter en een peter! Die hadden we eigenlijk rap gevonden, maar moest er nu nog een 2e komen zou ik ook niet kunnen weten wie te kiezen als meter en peter, ik zou wel 2 meters kunnen vragen, gaat ook hé, dan zou ik m'n nicht en m'n schoonzus vragen!

Hoe is het met jou?

Ik heb vandaag afgezien met mijn mond!!!
Ik had al dagen tandpijn, ik kon niet goed meer eten, was zelfs een kilo kwijt op een week! Dus dat kon niet blijven duren, ik heb dus al mijn moed bijeen geraapt en een afspraak gemaakt bij de tandarts bij ons in 't dorp, had meteen al een afspraak van de middag, man man, wat had ik zenuwen! Hij heeft dus uiteindelijk 3 tanden tegelijk getrokken, er waren naar het schijnt 3 slechte tanden! Aan de rechterkant heeft hij zeker 40min aan zitten trekken en sleuren! Maar goed, ik ben ervan verlost en nu kan ik terug tegoei eten!
Volgende week maandag heb ik al terug een afspraak voor mijn bovenste tand!

Tot seffes ofzo..

groetjes wij

Link naar deze reactie
26/07/2008 @ 21:12
Cindy

Hey
wou effe mijn hart luchten.
We zijn vanmorgen naar de dienst geweest van het 8 jarig dochtertje "Belle" van een collega van mijn vriend
en ik krijg het maar niet uit mijn hoofd.
Ik voel me zo rot!!
hoe kan het leven zo hard zijn!!!!

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 19:52

Hei,

ik denk niet dat ik jouw verhaal kan volgen.. Wat had Belle dan?

Ik ben vandaag weer naar de tandarts gemoeten, een tand laten opvullen en een wondje laten uitkuisen, pfff heb er een uur in die stoel moeten zitten!
Heb nu volgende week dinsdag terug een afspraak!
Dat is allemaal niks, maar die verdoving duurt altijd zolang, ben om 14u moeten gaan en pas om 18u of iets ervoor kreeg ik terug gevoel en kon ik iets eten!

Hoe gaat het voor de rest met je en met de zwangerschap?

Groetjes wij

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 15:24
Cindy

Hey
sorry, ik sprak even in raadseltjes denk ik.
Belle is het dochtertje van een collega en is vorige week plots gestorven aan een hersenbloeding (zonder enige aanleiding-aangboren)
en vorige zaterdag was het haar begrafenis.
Heeft 2 uur geduurd en ik was er helemaal ondersteboven van

Met de zwangerschap nog steeds alles goed (denk ik toch)
donderdag de eerste echo, spannend.

Ja de tandarts is nooit leuk hé, gelukkig heb ik daar niet veel last van en als ik ga op controle denk ik: er zal wel wat aan zijn, maar iedere keer zegt hij dat alles pico bello is.
Ik ben wel een echte "tandenkuis-freak" haha.

Hier zijn weer leuke dingen gebeurd.
Als Seppe iets wil doen waarvan hij weet dat het niet mag dan slaat hij zelf al me zen éne handje op zen andere, haha grapjas.
Alles onder controle met jouw deugenietje?

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 22:43

Heeeei,

dat kan ik geloven dat je er helemaal ondersteboven van was, een kind begraven is het ergste wat er kan gebeuren!
Probeer er niet teveel aan te denken en denk aan het leuke, je kindje in je buik bv!

Jij had vandaag toch je eerste echo?? Hoe was het?

Wat een dagje was dat vandaag hé, veels te warm, gaan was teveel, eten was teveel, pfff! Maar 's avonds zijn we in 't zwembadje geweest in onze tuin, wat afkoelen! Ons Fiebe vond het reuzefijn, als je maar wild met haar doet, haar in 't water gooien, kopje onder gaan..dat vind ze de max! In het water heeft ze zelfs los gestapt, ook gewoon in de tuin op de gazon heeft ze heel even los gestapt, ze maakt er werk van denk ik!
Maar op het einde als ze uit het zwembad kwam had ze overgegeven, de helft op papa, de rest in het water.. ik denk dat ze een beetje teveel water binnenhad, en ze heeft nogal wat ondereen gegeten, vlees, pizza, spinazie! En dan nog eens die warmte erbij!

Vandaag hebben we eindelijk nieuws gekregen ivm mijn kapster, ze is dinsdag bevallen met een geplande kz, ze heeft een zoon gekregen, hij heet Maxim en hij woog 2kilo 700 en was 49cm lang! Ze hebben al een dochter Axana!

Zo, ik ga proberen te slapen, maar dat zal moeilijk worden, het is hier zoooo warm...

Tot later,

lieve groetjes wij

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 14:02
Cindy

Hey
Bij de gyni was alles ok
ons beebje is 18mm groot en het hartje sloeg al heel fel zei de gyni.
de volgende afspraak is op 1 september.
kijk er al naar uit.

ja ik probeer er niet aan te denken , aan belle
maar er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk en toch even stil van wordt.
de vader van het meisje was woensdag komen werken en men vriend begon te vertellen wat hij allemaal gezegd had en pff
ik krijg het er heel moeilijk van, wenen wenen wenen.
het is ook al hun tweede kindje dat ze begraven (eerste doodgeboren op 7 maand)
en nu met het zwanger zijn ben ik dubbel zo emotioneel.
Ik ben anders al zo gevoelig, en nu..
Gisteren stuurde Wim (de vader) me een proficiat!!
dat raakt me dan wel.
maar goed..

Is Fiebe ook zo zot van water? onze Seppe ook hoor
dat zal hij van zen papa hebben haha
ik ben niet zo een waterrat, ga er wel in enzo maar ben eerlijk gezegd bang van men hoofd onder water
zal dus nooit duiken in een zwembad.
nochtans als kind ging ik elke week zwemmen.

gistern was men laatste werkdag, 2 weekjes verlof nu
eindelijk wat ik ben zo moe van de zwangerschap.
Bij jullie geen tweede kinderwens?

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 14:59

Hei,

leuk dat alles goed was bij de gyn.!
Hier toch voorlopig nog geen 2e kindje, mijn vriend wil al wel maar voorlopig heb ik nog m'n handen vol met ons Fiebeke, misschien als ze naar school gaat...??? Weet het dus nog niet!

Hopelijk heb je mooi weer tijdens je 2 weekjes verlof, woensdag geven ze weer warm weer, maar dan is het weer gedaan! Rust maar eens goed uit!
Nee ik ben ook niet zot van water hoor, ben ook bang als mijn hoofd onder water geraakt! Heb ook nooit heel graag gezwommen, kan het wel maar ik sta er niet voor te springen!

Hier hebben we de zaterdag een bbq gedaan, het was er 's avonds niet echt het weer voor, veel wind en af entoe gemiezer, maar de kinderen hebben hun toch geamuseerd op de speeltuin en wij zaten onder een tent, dus het was wel gezellig!
Ons Fiebe heeft de zaterdag ook nieuwe oorbellen gekregen van de oma, ze was er eentje kwijt, ze heeft nu dolfijntjes in 'r oren zitten!

Hoe was jullie weekend?

Groetjes wij

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 20:58
Cindy

Hey
weekendje was heel gewoon
men vriend gaat zaterdags ook werken dus is het weekend vlug voorbij.
en zondags bij men schoonouders (dat moet helaas ook elke week gebeuren)
ik ga graag hoor maar het is zo een verplichting hé en het is ook onze enige vrije dag.
maar ja..
vertel hun dat maar eens,zeker zijn vader begrijpt dat niet.
Die vind dat we toch wel genoeg tijd hebben en ik in het weekend niets mag doen in het huishouden,
men schoonmoeder was huisvrouw dus dat valt niet te vergelijken natuurlijk, maar dat snapt hij niet.
En men ventje heeft maar 1 week verlof (volgende week)
waardoor deze week niet veel te doen valt.
ja het weer gaat beteren, gelukkig maar
alhoewel die warmte van vorige week hoeft het nu ook niet te zijn haha

heeft Fiebe al oorringen? leuk, heeft ze niet geweend bij het schieten?
grtz

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 21:32

Hei,

wij gaan zo om de 2 weken naar m'n schoonouders, alé ik kan eigenlijk zeggen naar m'n schoonmoeder, de vava zit meer bij zijn vogels vanachter in de tuin, dus ons Fiebe ziet hem niet zoveel!
En we gaan elke week naar mijn grootouders, ons Fiebe haar overgrootouders dus!

Ja ons Fiebe heeft sinds kerstmis vorig jaar oorbelletjes, die kreeg ze ook van de oma, en toen heeft ze heel eventjes geweend tijdens het schieten, maar na 5min was dat alweer over en lachtte ze terug!

Pfff morgen weer naar de tandarts... maar ja het moet!

Goed, ga het hier bij houden se,

tot later,

groetjes wij

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 21:17

Hoi,

kom even eens piepen, seffes begint Telefacts!

Vandaag ben ik dus naar de tandarts geweest, hij heeft een tand ontzenuwt en foto's genomen van mijn bovenste tanden! M'n volgende afspraak is volgende maandag!
Hij is wel ne goeie, heel voorzichtig en heel proper, hij neemt er ook zijn tijd voor, zo heb ik het graag, want als het ne zenuwachtige is...
Ons Fiebe was meegegaan met de papa en ze is heel braaf geweest, voor daar 3 kwartiers te moeten wachten!

Maar goed, hoe was jouw dagje?

Groetjes wij

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 12:14
Cindy

hey
hoe zit het met de tanden?
Is alles nu opgelost, naar de tandarts gaan is nooit leuk hé.

Goh, ik ga even klagen of nee eerder ongerust zijn of ik het wel goed doe:
seppe is eigenlijk nen brave, thuis of bij familie,.. luistert hij heel goed op enkele momenten na.
Maar gisteren was ik even gaan winkelen en ja dat ventje wil natuurlijk lopen hé, op zich geen probleem zolang we op straat zijn.
Hij slentert dan wel en hangt de deugeniet uit maar als ik gewoon doorstap volgt hij wel. Al wil hij geen hand geven grrr.
Maar in een winkel binnen gaan is een ramp hé,
dan lijkt hij een heel ander kind.
Hij blijft nergens af, ook niet als ik me boos maak,
pff dan denk ik: de mensen zullen denken die voedt dat kind niet goed op! terwijl hij thuis wel goed luistert.
Ik kan daar niet goed tegen, maar ja dat zullen ook fases zijn zeker, en nog net iets te klein om zo een dingen te snappen.
Hij ziet dan zoveel en ja waarom mag hij daar allemaal niet aankomen??
Hoe gaat dat bij jullie?
maar dat zal nog niet zijn hé aangezien Fiebe nog niet alleen rondstapt.
Ik twijfel dan al aan mezelf: moet ik het anders aanpakken??
wat doe ik verkeerd?
Als ik zulke dingen zag van andere mama's, dacht ik altijd :dat mag de mijn niet doen!
Deze periode heb ik dus gevreesd en ik moet erdoor.
voila, het is eruit
grtz

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 21:50

Hei,

hier ben ik nog 's!

Heb niet zoveel zin gehad om te reageren...
nu wel.. (ik ben je niet vergeten hoor)!!

Ik herken je verhaal volledig hoor! Hier ook eentje die overal wil aankomen in winkels, daar moet ze niet alleen voor lopen, zelfs aan de hand doet ze dat ook en ja jij moet achteraf die spulletjes terug hangen..soms als ons Fiebe achter een winkelkarretje loopt gooit ze zelfs dingen in het karretje die we niet nodig hebben en dan moet ik die spullen terug op z'n plaats zetten! Wel grappig eigenlijk maar ja voor andere mensen is dat precies of je voedt je kind niet goed op..zij zijn toch ook klein geweest!! Ik trek me dat eigenlijk niet meer aan!

Hier verder weinig nieuws, ik kan je wel vertellen dat ons Fiebe EINDELIJK alleen stapt, pas op je moet nu niet denken dat ze de hele dag rondloopt, kruipen gaat nog altijd veel sneller en makkelijker, ze kan stappen sinds de zaterdag, dus op haar 21 maand is het gebeurd!!! Ze zet nu elke dag losse stappen en ze kan heel goed haar evenwicht behouden, en ze vindt het zoooo leuk om alleen te kunnen stappen, ik ook trouwens!

Hoe gaat het met Seppe en met de zwangerschap?

Groetjes bebe en ons stappend Fiebeke

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 20:22
Cindy

Hey
je bent terug!!

goed hé, Fiebe stapt SUPER
leuk hé hoe die beentjes tekeer gaan?
Seppe die begint soms weer eens te kruipen haha.
Die dartelt hier vrolijk rond, en streken streken.. ni te doen.
We hebben vandaag naar ikea om een opbergcombinatie geweest voor in Seppe zijn speelhoekje.
En ik ben weer content zé (alles mooi en ordelijk)

Onze hond is dinsdag geopereerd (sterilisatie)
en Seppe is wel lief hoor.
Boeke pijn , zegt hij dan en gaat haar wrijven

Met de zwangerschap alles ok, ben nu één kilo afgevallen.
maar dat is normaal hé in het begin.
grtz

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 21:46

Hei,

heb je me gemist??

Ja het is heel lief hoe ons Fiebe stapt, zo schattig! En ze heeft er zoveel plezier in..en de mama ook!

Ons Fiebe heeft voorbije zondag een slaapkamer gekregen van de oma en de opa, we moeten er nog wel 5à6 weken op wachten, het is een bed, een kleerkast en een nachtkastje! We hebben wel een neutrale gekozen, we dachten eerst een prinsessenslaapkamer te kopen, maar als ze dat later als ze 12 jaar is ofzo niet graag meer ziet...dan vinden ze al dat prinsessengedoe voor kleine kindjes!
We gaan dan ook haar kamer een nieuw fris kleurtje geven en trilalie en trilala.., nieuwe gordijntjes, ik wil er al aan beginnen!

Slaapt Seppe al in een groot bed?
Ik ben eens benieuwd hoe ons meisje dat zal vinden, ze zal er misschien 's uit vallen, haha!

Groetjes wij

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 12:47
Cindy

hey
wel met het tweede op komst moeten we Seppe een nieuw kamertje halen.
Maar deze keer wordt het geen complete kamer.
Ze hebben bij ikea zo toffe spulletjes en veel minder duur.
Hij slaapt nog altijd in zen spijlenbed, en ik zou dat liefst nog zo houden, (kwestie van niet uit te kruipen als hij slecht slaapt en dan kan hij ook niets mispeuteren en voel ik me veiliger)
Maar tegen nieuwjaar gaan we dan (ikea) een peuterbedje kopen,
heel schattig.(moet alleen even kijken of in die maat degelijke matrassen te vinden zijn)
Zoals een tienerbed maar nog kleiner zodat hij niet verloren ligt in een groot bed.
Er is dan een verhoging aan zodat hij er niet kan uitvallen tijdens zijn slaap.
Seppe heeft last van zen tandjes, er komt een volgende boktand door ocharme
grtz

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 12:48
Cindy

Oh ja, we gaan zijn kamertje ook verhuizen naar de onze, verven enzo en leuk inrichten.
Zodat het kleintje in de babykamer kan en wij naar het tweede verdiep.

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 15:22

Hei,

hoe ist ermee?
En hoe gaat het met de zw? Begin je al een buikje te krijgen?? Ik kreeg op 9 weken al een buikje!
Moet je iets bekennen: het begint bij mij terug een beetje te kriebelen voor een zusje of broertje voor onze meid! Straf hé, een paar weken geleden zei ik nog "neen" en nu wil ik eigenlijk al terug zwanger zijn! Afgelopen vrijdag op de bbq mocht ik eens voelen aan mijn nicht haar buik en ik voelde hem shotten en ineens kreeg ik een beetje kriebels, die trapjes wil ik best nog eens voelen hoor! Als we er terug voor gaan beginnen we er in oktober aan, als ons Fiebe 2 jaar is! Nu momenteel niet omdat ik volop in mijn tandartsenperiode zit en vermits je niet verdoofd mag worden tijdens de zw, wacht ik er liever mee totdat alles voorbij is! Maar oktober lijkt nog zo ver weg hé!
Moest het zover zijn weet jij het als eerste hoor!!

Gisteren zijn we naar Sint Joris Winge geweest, hebben al verf gekocht voor ons Fiebe haar kamer, 2 verschillende soorten kleuren, groen en roze! Hebben ook al gordijntjes gevonden en lamellengordijnen, goh wil er al aan beginnen! En de zaterdag gaan we eens naar de Ikea!

Ga stoppen want er is hier eentje wakker, tot straks ofzo...

groetjes wij

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >