< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » niet dopen, maar wel meter en peter

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
niet dopen, maar wel meter en peter
Gisteren @ 12:58

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hei,

heel flink van Seppe dat hij z'n broek zelf aan krijgt!
Hier doet ons meisje soms haar kousjes zelf aan, haar jas uitdoen kan ze ook!

Ja dat is normaal hoor dat je voelt dat Seppe je lieveling blijft, je zou je soms afvragen of je dat ander kindje wel even graag gaat zien als je eerste, mijn nicht had dat ook, ze vroeg haar ook steeds af of ze de 2e wel even graag gaat zien als Ninke en nu dat de 2e er is is het precies of ze er altijd is geweest, je kan dat niet meer missen! Maar nu is dat nog normaal hoor dat gevoel, ga ik ook wel hebben denk ik, op dit moment is ons Fiebe ALLES voor mij...

en hoever sta je al met de suikerbonen??? Of moet je er nog aan beginnen?

Tot later,

groetjes wij

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 20:51
Cindy

Hey

ja wij sliepen ook naast Seppe zen kamer maar nu onze kamer vrij moest komen voor Seppe, liggen we een verdiep hoger en is de babyfoon welkom.
of toch tot ik er geruster in ben , dat ik weet dat hij het wakker worden op zen nieuwe kamer gewoon is.

ik wil ook even zeggen dat onze Seppe zelf zen broek kan aandoen
hij krijgt ze alleen niet over zen poep getrokken en dan maakt hij zich kwaad.
Hij wil steeds meer dingen zelf doen en maakt zich kwaad als ik vraag of ik hem moet helpen

En.... een primeur
hij heeft al 2 dagen spontaan van zen patatjes gegeten
eergisteren rodekoolstoemp, en vandaag broccolistoemp
SUPER hé, amai wat zijn we fier.
We leggen het gewoon op zen bordje zonder hem op te dringen en plots begint hij te eten. oh ik ben zo blij

Goh, hij geeft kusjes op men buik en wrijft erop. zegt ook dat er een baby in zit, maar of hij echt de link legt????
hij zegt wel meer: dat is voor de baby (wanneer hij iets ziet waarvan ik hem dat uitgelegd heb)
ik hoop maar dat hij de komst van zen broertje goed opneemt, want men hart zou anders breken
tot hier toe heb ik nog steeds een beetje het gevoel dat Seppe men lieveling blijft?
Erg hé

[Laatst gewijzigd door Cindy - 20/11/2008 @ 20:56] - Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 10:50

Hei,

ok ik had het een beetje verkeerd begrepen dan... een wcverkleiner dus!

Hier horen we direct dat ons mieke wakker is, haar kamer ligt naast de onze, alhoewel soms lig ik zo in een diepe coma dat ik 'r gewoon niet hoor!

Is Seppe dan al bezig met de toekomstige baby ofzo, snapt hij het al dat er straks een broertje bijkomt?

Hier kan onze meid stappen hoor, maar toch kruipt ze nog veel, ons Fiebe doet ook niet graag iets op commando, als je vraagt; stapt eens naar hier, gaat ze op 'r knieën met zo'n deugniete lach!
Maar als ze gewoon aan het spelen is gaat ze van hier naar daar, alleen dus! Je zou ze soms de nek omwringen waarom ze niet altijd stapt! Dat meen ik niet hoor!
En praten gaat hier ook stilletjesaan vlotjes, ze zegt alles na, begint ook meer en meer zinnetjes te vormen met 3 woorden, ze maakt echt wel duidelijk wat ze wil!

Zo ga even naar ons meisje toe...

groetjes wij

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 08:27
Cindy

Hey
neenee, geen potje maar een verkleiner

Seppe heeft vanmorgen tot 20 na 7 geslapen
de eerste nachten lieten we de babyfoon gewoon beneden staan zoals gewoonlijk. maar omdat we nu een verdieping hoger slapen dan Seppe (traphal is wel open) maar toch, nu duurt het iets langer eer we hem horen wakker worden.
waardoor het te lang voor hem duurde eer we bij hem waren en hij al overstuur was.
nu hebben we de babyfoon al 2 nachten op de hal naast onze kamer gezet en hoor ik direkt als hij wakker wordt
tegen dat ik dan bij hem ben zit hij nog rustig in zen bed.

Hij is toch zo lief
kusjes op men buik en wrijven.
en soms zegt hij op een voorwerp: dat is voor de baby!

Hoe zit het ondertussen met Fiebe haar stappen en praten?
grtz

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 22:02

Hei,

ons Fiebe plast op het potje, nog niet op een wc met zo'n wcverkleiner, dat vind ze nog wat eng! Wij hebben 1 van Quax en ik vind hem wel handig, daar is ook zo'n verkleiner bij voor op de wc te zetten en je kan het ook gebruiken als verhoogje als je kind niet bij z'n tandenborstel kan (aan de pombak dus)! We hebben een groene!

Ja hier slaapt ons meisje nog in een slaapzak, lekker warm! Maar 's morgens zit ze wel rechtop in 'r bedje als ze wakker is en eens ze uit haar slaapzak is gaat ze rechtstaan in bed en begint ze haar roze lamp dat aan de muur hangt aan te steken, ja dat vinden ze leuk hé met die lichtjes spelen!

Ga je een pipipotje op je lijst zetten?

Groetjes wij

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 20:57
Cindy

Hey
heeft Fiebe nog steeds haar slaapzakje aan?
Seppe niet meer omdat hij dan omver viel in zen bedje hé.
Wat hij nu wel doet is 's nachts zen nachtlampje aandoen, hopelijk blijft hij dat niet doen.

nog even een vraagje:
plast Fiebe op haar potje of op een toiletverkleiner.
ik wil er een op de lijst zetten maar weet niet welke gemakkelijk en handig in gebruik zijn.
Die van baby bjorn moet je zo vast zetten op toilet maar wat als wij dan naar toilet gaan?
grtz

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 11:26

Hei,

ja in het begin even rustig aan doen hé! Ik ben eens benieuwd hoe lang het nu gaat duren vooraleer ik zwanger ben...

Leuk te horen dat Seppe goed slaapt in zijn nieuwe bed, heeft hij nog een slaapzak aan of niet? Ons Fiebe heeft wel een slaapzak aan en daar ligt ze nog graag in en zo kan ze ook nog niet uit bed als ze wakker is!

Goed, ga zo de tafel eens dekken en me een warme chocomelk maken!

Tot later!

Groetjes wij

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 11:15
Cindy

Hey
alé proficiat met de beslissing!
als ik van jou was zou ik na dit weekje dan al stoppen en dan de eerste maand rustig aan doen vooraleer je volle gas geeft
dat hebben wij ook gedaan, kwestie van de hormomnen uit je lichaam te zijn hé. dan heb je al een normale cyclus zonder pil gehad.

ja financieel, wij werken met 2 en ik maak me daar ook zorgen om.
Nu zeker, nog 3 weekjes werken en ik moet thuis blijven hé van men werkgever. en ik kwas er in het begin niet blij mee maar nu wou ik dat het al zo was.
alleen kom ik dan 2 maand op ziekenkas en erna in bevallingsverlof en jah dat zal wat schelen aan ons inkomen zo lang thuis.
deze maand is mijn laatste volle pree en dan jah,
Björn gaat veel bijklussen, dat scheelt en we zullen wat kalmer aan moeten doen hé.
Gelukkig is het dan net eindejaarspremie en kunnen we het daarmee overbruggen.
en erna dan verlofgeld, waar nu geen verbouwingen meer af moeten en die we kunnen gebruiken omons spaarboekje weer wat op te krikken.
je leeft er wel naar, je zal wel zien

Met de baby alles ok hé, volgende keer moet ik een suikertest laten doen
naar 't schijnt is dat nu verplicht.
met Seppe:
heeft dit weekend de eerste keer in zen nieuwe bed, kamer geslapen en het gaat wel vlotjes.
ik was wat ongerust want nu kan hij uit zen bed hé, en was al bang dat hij steeds maar zou rond lopen.
Hij werd nu wel 2 keer wakker op de morgen , 5u pff
maar ik heb hem tot hier toe toch weer in bed gekregen
1 keer met een boekje te lezen, en vannacht zei hij dat hij een propere pamper aan wou, had pipi gedaan.
Misschien komt hij nu toevallig in de periode dat een natte pamper hem stoort en ligt het dus niet aan zen nieuwe kamer

wat ook wil zeggen dat het plassen op potje zal aangebroken zijn

Ik ben trouwens heel blij met de inrichting van zen kamer, ben fier al zeg ik het zelf heel geslaagd

alé ik ga gaan werken,
tot later

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 20:05

Hei,

ja ik wist het niet meer dat je die zo kon krijgen bij de apotheek, bedankt hé!

En tja is de beslissing gevallen... eigenlijk wel! Dan is het volgende maand dat we eraan beginnen, ben al aan 't denken of ik na deze pilstrip ga stoppen, moet nog een week de pil nemen en dan misschien stoppen?? Maar langs de andere kant houdt het financiële ons een beetje tegen, gaat dat allemaal wel lukken met 1 pree... maar aan alles is een mouw aan te passen hoor, zal allemaal wel gaan, je hoort dikwijls van die huismoeders met 3 of meer kinderen en dat gaat ook, dus waarom niet bij ons! En eigenlijk hoop ik stiekem op een 2e dochter, voor die naam hé!
Ach een jongetje is ook zeer welkom hoor, die hebben we nog niet!

En alles cava, met buikske ook? En met Seppe?

Groetjes wij

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 15:21
Cindy

Hey
ja hé, gewoon halen bij de apotheek;
witte doos met roos en groen denk ik.

is de beslissing gevallen?
grtz

Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 21:18

Hei,

kan je dat zo kopen bij de apotheek? heb dat ook genomen als ik zwanger was van ons Fiebe, en dat was toen een roze doosje! Bij jou ook?

Groetjes

Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 21:12
Cindy

Hey
goed nieuws van je metekindje,
gelukkig maar want het is zielig hé als zo een kleintje iets mankeert.

ja hoor, omnibionta pronatal. beginnen nemen vanaf je beslist dat je zwanger wil worden. dat wordt aangeraden door de gyni hé.

Met Seppe alles ok hoor, nog vollop zen kamertje aan het inrichten.
Hij is dolenthousiast en ik hoop dus dat hij er dit weekend inkan maar er moet nog klein beetje geverfd worden en daar kan hij niet in slapen hé.
grtz

Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 21:00

Hei,

even een vraagje; neem jij iets van vitaminen in zoals omnibionta of iets waar foliumzuur inzit tijdens je zwangerschap??

En dan ook goed nieuws; mijn metekindje Jirte is van gisteren terug thuis, ze moet wel nog aerosollen en dat zeker tot de volgende zaterdag, naar het schijnt heeft ze nog een erge hoest!

Hoe gaat voor de rest met jou en met je lief zooneke Seppe??

Tot gauw!

Groetjes wij

Link naar deze reactie
11/11/2008 @ 22:32

Hei,

ja inderdaad even geleden!

Hier geen kadootjes met St Maarten, ze krijgt die gewoon met Sinterklaas, ze gaat al een strijkplankje met strijkijzer krijgen en een badje met alle toebehoren zoals shampoo voor haar popje, van ons krijgt ze klei in verschillende kleuren, kan ze eens lekker kliederen! Maar wat de rest gaat kopen van de familie...?

Hier is ons meisje terug top hoor, ze hoest niet meer, eet terug beter, ze is zo'n vrolijk meisje! En vandaag heeft ze terug sinds een paar weken 2x pipi gedaan op 'r potje, dus flink hé, zal misschien zijn omdat wij zeggen; Fiebe als je geen pipi doet op je potje gaat Sinterklaas niet komen hé! En dan moet ze daar altijd mee lachen, ze snapt het wel hoor, ze zal denken ik zal nu nog maar 's pipi doen of anders geen kadootjes! Ja hoe zeg je dat nu alweer; Chantage??
Ondertussen zijn er al terug een heleboel woordjes bijgekomen, gaat rap nu hoor, bijna alles wat je van dieren aanduidt zegt ze ook wat het is, als ze Piet Piraat ziet op tv of gewoon nog maar dat liedje hoort is het; Pieaap, soms zegt ze ook pieaat! En Sinterklaas is bij haar sittekaas! En als ik nu een boke met kaas eet zegt ze heel luid; kaas! Dan wilt ze ook een stukje!
Zo even genoeg over mijn meiske!

En nu even minder goed nieuws!
Gisterenavond kreeg ik een telefoontje van m'n nicht, haar dochtertje, mijn metekindje Jirte ligt in het ziekenhuis, ze heeft het RSV Virus, ze heeft fluimen in de luchtwegen die spastische bewegingen maakt binnenin en daar zou ze een hartstilstand van krijgen! 1ste 2 dagen zullen nog afwachten zijn, nu is het al iets beter maar dat kan rap terug slechter worden zeggen ze! Ze ligt onder een koepel aan een monitor die 'r hartslag in het oog houd en ze krijgt ook zuurstof! Ocharme nog maar 6 weekjes oud! Maar vandaag kreeg ik het nieuws dat het al wat beter ging met haar, laat ons hopen dat het zo blijft, ze moet zeker tot vrijdag in het ziekenhuis blijven!

En hier zijn we nog niet bezig aan een 2e of had ik dat al gezegd, dat is iets voor december, trouwens mijn schoonzus is ook terug bezig voor een 2e kindje, zonder man! Haar eerste kindje is ook verwekt door een donor, dus zij gaat daarvoor naar een ziekenhuis in Leuven om dat ene visje in haar te laten brengen, als ze nu geluk heeft is het terug van de eerste x prijs!
Maar goed ga maar eens stoppen, ik denk dat je nu even genoeg leesvoer hebt, 't amusement!

Tot snel!

Groetjes wij

Link naar deze reactie
11/11/2008 @ 21:29
Cindy

Hey
weer even geleden hé.
en hoe is het met Fiebe haar kadootjes?
vind ze het leuk?

Seppe heeft al vollegas gespeeld met zen stofzuigertje, hij vind het de max.
Ook een volledig setje potjes, pannetjes, fruit, groentjes,..
hij kookt heel graag patatjes en worteltjes en koffie maken,..
jaaa.. het lijkt wel een meisje op dat gebied.
Maar jah papa is ook een hobby-kok, dus hij neemt dat over hé.

Ondertussen zijn we al heel druk bezig geweest met onze kamer te verhuizen en de kamer te herverven voor Seppe.
Ondertussen heel de boel wat uitkuisen want amai, wat een mens allemaal verzamelt hé
zen nieuwe meubeltjes staan al klaar om te monteren

zo dat was het laatste nieuws, tot gauw

Link naar deze reactie
04/11/2008 @ 21:07
Cindy

Hey
Bij ons is het St-Maarten.
wij hebben met Seppe naar plopsa indoor geweest (speelgoed komt er zo al genoeg)
van mijn broer krijgt hij een speelgoedstofzuigertje (hij speelt nu altijd met de mijne )
van de meter centjes
van de peter lego duplo

en bij mij op het werk is het St-Niklaas feest en mocht ik ook een kadootje kiezen dat de sint dan afgeeft op het feest
ik heb gekozen voor een autootje met afstandsbediening (van chicco vanaf 2 jaar)ziet er leuk uit.
Hij heeft nu eentje gehad van Björn zen zus en die is met een draad en hij snapt natuurlijk niet dat hij mee moet stappen

wat krijgt Fiebe?

Link naar deze reactie
03/11/2008 @ 20:39

Hei,

weer een fijn gevoel zeker, die schopjes?
Hier zijn we nog niet bezig, ik denk ergens volgende maand, als we even weg zijn (zitten een weekje in de Ardennen)dus wie weet...

ons Fiebe slaapt nog altijd heel goed en graag in 'r bedje, ze is er nog maar 1x uitgedonderd! Ze zegt dikwijls als ze naar bedje gaat; oooh kijk es! En dan wijzend met dat vingertje!

Ben jij al druk bezig met Sinterklaaskadootjes??

Groetjes wij

Link naar deze reactie
03/11/2008 @ 20:33
Cindy

Hey
ik voel ons beebje nu al veel beter bewegen, eindelijk
het geeft toch een geruster gevoel.
donderdag terug naar de gyni.
hoe zit het met jullie?

Hoe is het met Fiebe haar kamertje, kan ze eraan wennen?
Als we Seppe zen nieuwe kamertje geven verhuist hij naar de onze,
dus ik hoop dat hij dat gewoon wordt?..

grtz

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 20:32

Hei,

alles cava ginder??
Voel je de kleine al bewegen??

Hier gaat alles z'n gewone gangetje!

Groetjes wij

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 20:33
Cindy

Hey
Nele, heb je deze oproep ook op de andere topics gedaan want op dit zijn het juist ik en bebe hoor.
meer ga je er hier niet bij elkaar krijgen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]