< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie gaat er ook voor?

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
10/09/2008 @ 19:37
Anke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Priscilla, wat leuk voor jullie!!
Kan me voorstellen dat het wel even schrikken was, maar dubbel gefeliciteerd.
Al een beetje aan het idee gewend?

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 15:42
Priscilla

Online Status
Hoi allemaal,

Gister zijn we bij de gyn geweest en toen hebben we te horen gekregen dat we een tweeling verwachten!!!!!!
Alles zag er verder goed uit. Mijn opa was er 1 van twee, maar het heeft 2 generaties overgeslagen en verder komt er geen tweelingen voor in de familie, dus het was even schrikken, maar wel leuk.

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 14:31
Anke

Priscilla, jammer dat je nog zo misselijk bent.
Hopelijk wordt dat steeds minder naarmate je meer voorbij de 3 maanden komt.
En die kilo's, die zitten er straks zo weer aan hoor!
Veel plezier met de termijnecho!!

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 13:19
Priscilla

Online Status
Hoi allemaal,

Hoe is het met iedereen?
Hier gaat het wel goed. Nog steeds met vlagen erg misselijk. Ik ben 3 kilo afgevallen. Volgende week dinsdag moeten we voor de termijnecho. Het is wel erg spannend. als alles goed is kunnen we het eindelijk van de daken afschreeuwen

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 12:07
Anke

Priscilla, wat goed!!
Als alles er nu zo goed uitzag, dan mag je er wel bijna van uit gaan dat het goed blijft gaan hoor.
Wij hebben op het kloppende hartje gewacht tot we het aan de rest gingen vertellen.

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 19:35
Priscilla

Online Status
Dag meiden,

Vanmorgen bij de gyn geweest en alles is goed!!!!!!!!!!!!!
We hebben het hartje gehoord,dat was echt geweldig!!
Nu moeten we over 4 weken terug komen, dan ben ik precies 11 weken en dan kunnen we echt goed adem halen.
Het blijft tot die tijd wel spannend maar ik probeer er wel een beetje van te genieten dat tot nu toe alles goed gaat.

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 10:50
Anke

En of je nog steeds zwanger bent, helaas moet je dat nu nog even aan de kwaaltjes merken, straks aan je dikke buik.

Ik ga straks weer ff langs het consultatiebureau, daar hebben ze inloopspreekuur.
Elke woensdag ga ik hem ff wegen, even kijken of ie goed groeit aangezien hij nu zo goed als op volledige borstvoeding zit.
Net wekte hij ook de indruk dat ie bijna verhongerde in de wieg, maar nu eenmaal aan de borst valt die honger wel mee.
Drinken kon ik het niet noemen, maar hij ligt nu zo tevreden te kijken alsof ie heeft gegeten voor 10! haha

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 09:24
snuitje

Roh Anke mooie foto's !

En hoe ik mij voel... deze week niet zo goed... maar ik vind dat totaal niet erg, daarom dat ik daar ook nog niets over gezegd had. Nu voel ik me tenminste zwanger hihi... en dat is toch zalig om te weten dat ik dat nog steeds ben !
Morgenavond om 18u naar de gynae voor bloedafnames, hopelijk mogen we prutske nog eens zien

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 20:10
Anke

Priscilla, fijn dat het zo goed gaat.
En die kwaaltjes, die horen er helaas een beetje bij.
Bij mij hielp het als ik met maagzuur (wat ik vooral na het eten had, en ik had ook een soort van misselijk gevoel) een flink stuk ging lopen.
Dan verteerd je eten sneller waardoor je minder last van maagzuur hebt.

Hier gaat het verder goed!!!
Ons ventje groeit als kool, afgelopen woensdag heb ik em gewogen bij het inloop spreekuur op het consultatiebureau en hij woog alweer 3350 gr.
En dat op bijna volledige borstvoeding bij mij!!

Gister was mijn broertje hier en hij heeft een professionele fotocamera, hij heeft ooit aan de fotoacademie les gehad.
In ieder geval, Jelte was "model" en wauw, wat een mooie foto's zijn het geworden!!!
Hier de paar foto's die hij al verkleind had:

[IMG]http://i35.tinypic.com/mww4yv.jpg[/IMG]
[IMG]http://i36.tinypic.com/2qa8zee.jpg[/IMG]
[IMG]http://i35.tinypic.com/dxfwva.jpg[/IMG]
[IMG]http://i34.tinypic.com/1d7rn.jpg[/IMG]
[IMG]http://i36.tinypic.com/2mewh35.jpg[/IMG]
[IMG]http://i37.tinypic.com/svtp9t.jpg[/IMG]
[IMG]http://i33.tinypic.com/2ivd1u9.jpg[/IMG]

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 20:06
Priscilla

Online Status
Hoi Allemaal,

Even een up to date
We kijken erg naar woensdag uit want dan hebben we de eerste echo
Verder ben ik met vlagen over de hele dag behoorlijk misselijk, tot nu toe blijft alles wel binnen.
Ik heb ook nogal wat last van maagzuur.
Verder voel ik me prima hoor!!
Ach ja, je moet er wat voor over hebben hé.
Hoe is het met de rest hier??

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 13:43
Anke

Ja raar he Snuitje!!
Je zou toch denken dat die mensen iets meer gevoel in zich hadden...

Hoe gaat het verder met jou??
Voel je je nog goed?

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 09:10
snuitje

roh wat een stomme zeg ! ik denk ook dat je zelf wel aanvoelt dat e niet gewoon te snel op het medische wilt steken...

hopelijk bij de kinderarts meer succes hé !

Priscilla gaat goed daar met jou hé ! ik zou ook meedoen aan moeders voor moeders, maar hier is dat niet.

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 21:15
Anke

Goed dat je meedoet aan moeders voor moeders!!!
Alle beetjes helpen denk ik maar.

Vandaag naar het consultatiebureau geweest met em, en wat is ie gegroeid!!
Bij z'n geboorte woog ie 2740 gr, nu 3150.
Lengte bij geboorte 45 cm, nu 49,5.
Schedelomtrek van 32 naar 35 cm!
Dus helemaal prima!
Ik weet voor 99% zeker dat Jelte last heeft van een reflux, dat zag die vriendin van me ook al, en alle symptomen wijzen erop:
- flink spugen na de voeding
- nauwelijks slapen (door het zuurbranden)
- na de voeding gelijk weer op zoek naar voeding, omdat zure gevoel weg te slikken
- veel huilen, tot gillen aan toe
- hoofd achterover in de nek gooien tijdens het huilen
Dit alles heeft Jelte.
Dat reflux gebeuren nog een keer aangekaart, maar we voelden ons niet echt serieus genomen.
Want ja, als je zelf in de zorg zit of je hebt vrienden in de zorg, dan ga je het al snel op het medische gooien.
Pfff, dat doe ik helemaal niet, maar ik zie wat er met m'n kind aan de hand is, dat ie pijn heeft, zwaar oververmoeid is na overdag welgeteld 1 uur slaap, en dat gehuil of eigenlijk gegil is niet goed!
Verder zag ze met het lichamelijk onderzoek dat z'n buikje idd ook wat gevoelig was, maar verder deed ze daar niks mee.
Want ja, alle baby's hebben toch wel een vorm van reflux, doordat het klepje van de slokdarm naar de maag in 90% van alle gevallen gewoon nog niet goed ontwikkeld is.
Oh, en een baby moest je maar vergelijken met een auto (?????), bij een auto functioneert het geheel ook niet met alleen een rem en alleen een gaspedaal.
Bij een kind is het gaspedaal goed aanwezig, maar die rem die moet nog wat verder ontwikkeld worden.
Nou pardon... beetje rare vergelijking dacht ik zo.
Ik heb het nu even gelaten voor wat het is, omdat we vrijdag naar het ziekenhuis moeten naar zijn eigen kinderARTS.
Vandaag was het overdag weer huilen, huilen en nog eens huilen.
Nu ligt ie net in bed en lijkt het wel redelijk te gaan, maar heb em dan ook een half uur goed rechtop gehouden tot ie in slaap was gevallen.
Afkloppen dat ie nu even een ruk van 3 uur slaap maakt.

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 12:48
Priscilla

Online Status
Hoi allemaal,

Hier gaat nog steeds alles goedHeb nog geen bloeding gehad zoals de vorige keer.
Ik heb al een afspraak bij de gyn voor over 2 weken. Dat is wel erg spannend. Gister is er al iemand geweest van moeders voor moeders dus we kunnen weer in het potje plassen,het is voor een goed doel.
Voel me verder prima!!!

Link naar deze reactie
26/07/2008 @ 22:56
Anke

Priscilla, super zeg!
Van harte gefeliciteerd.
Ik hoop zo dat alles goed mag blijven gaan!

Hier gaat alles nog steeds naar wens.
Onze kleine schat wordt echt steeds actiever en heeft wat minder slaap nodig, dus na de voeding houden we em iets langer beneden bij ons.
Dat gaat wel goed.
Maar doordat ie wat actiever wordt gaat het drinken bij mij aan de borst ook beter, nog wel met z'n ups en downs, want als ie niet wil drinken, drinkt ie ook gewoon NIET bij mij.
Flesje gaat er dan wel in, en de volgende keer gaat het weer heel goed en haalt ie de helft van z'n voeding bij mij, de rest vullen we dan aan met de fles.
Het belangrijkste is wel dat hij gewoon lekker moedermelk naar binnen krijgt, tenminste, dat vinden wij heel belangrijk.

Heb nog wat nieuwe foto's toegevoegd;

http://www.mijnalbum.nl/Album=KPHKH7ZM

Gisteren op een verjaardag geweest en een vriendin van mij werkt op de neonatologie afdeling, toch weer wat dingen geleerd en gezien.
Op sommige vlakken vertoont hij puur het gedrag van een prematuur, ook al noemen ze het bij 35 weken randprematuur.
Jammer dat je zulke dingen niet te horen krijgt als je je kindje meeneemt uit het ziekenhuis, wat kun je allemaal nog verwachten??
Bijvoorbeeld na een voeding dan lijkt er een boertje dwars te zitten, hij begint zich dan helemaal aan te spannen en z'n hoofd begint dan rood aan te lopen.
Blijkt dat helemaal geen dwarszittend boertje te zijn, maar hij probeert z'n eten naar buiten te persen.
Wat daar precies de reden van is weet ik niet, maar goed, zo leer je je kindje wel beter kennen.
Dus rustig aan doen met de voedingen!
Maar oh, het is zo'n geweldig kind!
Iedereen vond em gister ook prachtig mooi, en wat krijg je dan een trots gevoel over je heen als ouders zijnde!

En die borstvoeding, ik geloof dat ik het middel heb ontdekt voor een goede productie!!
Nou ja ontdekt, iedereen riep het al, maar ik durfde het nog niet echt aan... maar in ieder geval, bruin bier, elke avond een glaasje.
En sinds ik er mee ben begonnen heb ik een geweldige melkproductie!!
Had afgelopen avond vanaf 23.30 niet meer gekolfd en om 8.30 haalde ik uit een borst 180 cc!! Zoveel heb ik er nog nooit uitgehaald!
Alleen beetje vervelend, aan een borst heb ik een beginnende ontsteking gekregen, gelukkig niet gevaarlijk voor Jelte.
Dus koelen, helemaal leeg laten drinken (nou dat lukt dus nooit) of kolven (dat gelukkig wel) en het moet vanzelf weer wegtrekken.
Heb een kuurtje achter de hand mocht ik koorts gaan krijgen.

Link naar deze reactie
25/07/2008 @ 08:30
RARARA

Online Status
Priscilla, toch al een proficiat en we blijven uiteraard duimen

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 18:10
snuitje

ik duim voor je !

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 22:19
Priscilla

Online Status
Dames,

Het duimen is gelukt!!! Na 1 dag overtijd kon ik niet wachten met testen en vanavond was hij positief
We zijn uiteraard heel blij maar ook bang dat het toch weer fout gaat...
Dus blijf nog even duimenDan proberen wij er een beetje van te genieten.

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 22:10
snuitje

Roh ik kan me wel inbeelden dat dat heel frustrerend is...en je doet zo je best ! Ik hoop dat de verloskundige je hulp, raad en tips kan geven !

En ik hoop dat in het geval je moet beslissen over te stappen op flesjes en je borstvoeding te stoppen, dat je je daarbij kan neerleggen en jezelf niet schuldig voelt. Je hebt gedaan wat je kon hé !

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 10:10
Anke

Ik weet het niet Snuitje.
Overal lees en hoor je dat je lichaam zich aanpast op de behoefte van het kind, nou, bij mij is het nu eerder het tegenover gestelde.
Straks bel ik de verloskundige even, misschien dat zij nog tips heeft.
Want het is echt drama aan het worden, meneertje gaat slapen bij mij aan de borst en wordt gewoon NIET wakker.
En zo gauw de fles komt drinkt ie em leeg.
Gisteravond en vanmorgen weer, huilen huilen van de honger, eenmaal aan de borst gaat ie slapen.
En dan ga ik maar kolven, krijg ik er een krappe 50cc uit, waar is m'n voeding heen???
Een paar weken terug moest ik gewoon stoppen met kolven omdat ik geen ruimte meer had in m'n potjes.
Zucht.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]