< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?
08/08/2008 @ 20:13
Anke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Snuitje, fijn dat je wat minder moe bent.
Hopelijk gaat dit alleen maar zo vooruit.
En je eetpatroon, de ene keer zal het een beter bevallen dan het ander.
Wat je ook kan doen is voor je opstaat je man een beschuitje en een slap kopje thee laten maken en dat eerst opeten en drinken.
Dit wil ook vaak nog wel helpen.
En wat hartigs tussendoor, zoals een kopje bouillon waar je dan wat droge beschuiten in sopt.
Probeer geen citrusvruchten of veel vet naar binnen te werken, dit kan het misselijke gevoel alleen nog maar erger maken.

En idd, je bent de 8 weken hoe dan ook voorbij.
Ik hoop echt dat je zwangerschap probleemloos mag verlopen!!

Gister was mijn broertje hier en hij heeft een professionele fotocamera, hij heeft ooit aan de fotoacademie les gehad.
In ieder geval, Jelte was "model" en wauw, wat een mooie foto's zijn het geworden!!!
Hier de paar foto's die hij al verkleind had:

[IMG]http://i35.tinypic.com/mww4yv.jpg[/IMG]
[IMG]http://i36.tinypic.com/2qa8zee.jpg[/IMG]
[IMG]http://i35.tinypic.com/dxfwva.jpg[/IMG]
[IMG]http://i34.tinypic.com/1d7rn.jpg[/IMG]
[IMG]http://i36.tinypic.com/2mewh35.jpg[/IMG]
[IMG]http://i37.tinypic.com/svtp9t.jpg[/IMG]
[IMG]http://i33.tinypic.com/2ivd1u9.jpg[/IMG]

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 09:28
snuitje

ja koffie drink ik niet... maar ik heb nu wel droge craquotten langs mijn bed staan... tot nu toe is het pak nog dicht en gaat het wel smorgens... maar ben wel belabberd deze week en futloos... ook al moeten overgeven en dat is de eerste week dat ik dat heb.

Niet erg hé ! hoort erbij

Ik denk dat mijn zwangerschap goed zal verlopen, aleja ik hoop het heel erg hard ! Ik doe mijn best om op veel dingen te letten.
Mijn bloeddruk is enkel heel erg hoog, niet goed.... dat gaan ze streng opvolgen. (ik mag eerste 20 weken ook maar maximum 3-4 kg bijkomen meer).... dus ik let goed op dat ik zoutarmer eet nu en minder vettig.

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 11:16
SMDJ

hey iedereen

snuitje ja inderdaad let dan maar een beetje op je voeding voor je kleintje he

anke schattig mannetje zeg

hier al 2 nachten steeds harde buiken kan er niet van slapen

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 14:29
Anke

Snuitje wat balen dat je bloeddruk zo hoog is, en dat al zo vroeg in je zwangerschap!!
Hoe hoog was ie?
Dan mag je zeker ook niet te lang door blijven werken....
Maar verder verloopt je zwangerschap goed zo te lezen, heerlijk dan die kwaaltjes, daar heb je dan zo lang op gewacht!

SMJD, het begint langzaam te komen bij je.... misschien een voorteken dat je nu harde buiken hebt.
Je hoeft ook niet lang meer!

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 16:00
snuitje

mijn bloeddruk was denk ik 153/82 ... hoeveel was die van jou toen die te hoog was?

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 09:36
SMDJ

hey iedereen

anke ja inderdaad misschien wel he
wel zullen wel zien he

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 12:09
Anke

Ik had een wisselende bovendruk, die schommelde tussen de 120 en de 140, maar m'n onderdruk zat vaak op 85 en soms 90.
Eigenlijk moest ik bij de 90 doorgestuurd worden naar de gyn, maar omdat ik thuis wilde bevallen en ik had verder geen klachten wilden ze het in de gaten houden en ik moest rust houden.
Vaak bleef ie dan tussen de 80 en 85 hangen.
Maar toen m'n vliezen waren gebroken was m'n bloeddruk volgens mij 140/110, oeps!

SMJD, we gaan het zien idd.
Vannacht wel wat beter geslapen?

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 14:12
SMDJ

hey iedereen

snuitje jammer van je bloeddruk he

anke ja hoor deze nacht super geslapen maar meestal is het een nachtje goed slapen en dan een nachtje niet slapen
en heb nu ook last zo van die pijnlijke steken aan de lies die komen en gaan zeer vervelend , waarschijnlijk men die zakt of drukt he

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 14:48
snuitje

Anke als ik dan vergelijk met jou, is mijn bloeddruk toch eigenlijk nog slechter hé?

en zeker aangezien ik nog maar 10 weken ben...wat gaat dat zijn opt einde

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 23:46
Anke

SMJD, ja, je kleintje is nu vast aan het indalen, zeker als je zo'n druk op je lies voelt.
En dan die harde buiken erbij, meis, het wordt echt nu!

Snuitje, bij ons wordt je eerst gewoon door de verloskundige onder controle gehouden, als dingen niet goed blijken te gaan ga je naar de gyn.
Maar jij loopt al bij de gyn, dus die houdt je goed in de gaten wat betreft je bloeddruk.
Gaat helemaal goed komen hoor, ach, en wie weet beval je ook wel te vroeg van je kindje!

Wij (Jelte en ik) logeren deze week gezellig bij m'n ouders.
Mijn man is deze week heel veel aan het werk en waarschijnlijk aan het slapen, hij gaat een beetje veel uren draaien deze week (overwerk), dus op zich vond ie het nu niet zo heel erg.
Al zal ie diep in z'n hart z'n kleine ventje wel heel erg missen.

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 11:27
SMDJ

hey iedereen

anke ja inderdaad nu wordt het echt he
spannend

fijn dat je even bij je ouders logeert dan ben je zo niet alleen he met jelte

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 12:48
Lieke

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Alles oke met iedereen?
Snuitje: Heeft de gyn eigenlijk een verklaring voor je bloeddruk? Ik heb nooit een hoge BD gehad tot na mijn bevalling, en dan... amai, super hoge BD en verschrikkelijk veel vocht ophouden! Kon zelfs niet op mijn voeten staan, die waren bol!
SMDJ: amai t begint te korten voor jou he! Ben je helemaal klaar?
Anke: Mijn ventje begint woensdag weer te werken
Ik denk toch da k t wat zwaar ga hebben... Slaapt Jelte al door eigenlijk? Axel doet soms nachten van 8uur, maar nu weet ik niet of ik hem dan zou moeten wakker maken voor voeding?? Jij enig idee? Ik vind t zo stom om hem wakker te maken, als hij slaapt, slaapt hij trouwens gewoon aan de borst verder dan...

Greetz,

Lieke en Axel

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 15:48
snuitje

zit bij mij in de familie... jammer genoeg

Ik ben nu wel nog gene expert in baby's, maar ik heb zo t gevoel dat als je kleintje 8u slaapt en niet wakker wordt voor een voeding, dat je hem zeker niet moet gaan wakker maken... toch?

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 17:06
Anke

Lieke, ik voed Jelte op verzoek.
Dus op het moment dat hij slaapt laat ik em ook lekker slapen, heb gemerkt dat hij dan ook gewoon niet drinkt en veel liever bij mij tegen m'n borst en aan m'n borst gaat slapen.
Helaas, Jelte slaapt niet door, ik doe de laatste tijd echt een moord voor een geweldige nachtrust, maar helaas.
Hij komt om de 3-4-5 uur, heel wisselend.
En als ie van die regeldagen heeft om de 2 uur, het is echt dodelijk vermoeiend.
En als meneer niet wil gaan slapen, dan wil ie ook echt niet slapen!!!

Dus nee, laat Axel maar gewoon slapen en wacht tot hij zelf aangeeft wanneer hij wil eten.
Je zal zien dat hij dan ook goed eet bij je, en niet maar half half.
De ene keer zal hij lang bij je drinken en de andere keer heeft ie na een paar slokken alweer genoeg, dat zal heel erg wisselen.
Maar bedenk dat je zelf ook niet altijd evenveel eet, dat wisselt ook per dag en per moment.

Beter, heb vandaag kunnen regelen dat m'n verlof verlengd wordt met 2 weken zorgverlof.
Ik vond dat Jelte toch nog wat extra zorg nodig had ivm met z'n premature geboorte en het spugen, en dat is geregeld door het hoofd van de afdeling met personeelszaken.
In oktober moet ik bekijken hoe het gaat, als ik dan zoiets heb van, het gaat nog niet dan wordt er nog wat meer geregeld.
Heerlijk, nu hoef ik pas 17 november weer aan het werk, dan is Jelte bijna 5 maanden.
Wel een fijn idee dat ik hem dan straks bijna 6 maanden volledige borstvoeding kon geven, de overige maand krijgt ie dan afgekolfde melk en op de dagen dat ik thuis ben gewoon weer volledig.
Ben helemaal blij!

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 17:42
SMDJ

hey iedereeen

lieke ja hoor ben er klaar voor kijk er al naar uit ze inderdaad als axel slaapt laat hem dan maar slapen ze als hij honger heeft vraagt hij het wel
hopelijk valt het allemaal een beetje mee als je ventje terug gaat werken he

anke jammer dat jelte zo slecht slaapt s nachts he
fijn dta je nu zo lang thuis kunt blijven he

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 14:24
Anke

Lieke hoe gaat het bij jou??

SMJD, en bij jou??

Hier gaat het nog steeds goed!!
Jelte drinkt echt super uit de borst, had em laatst nog es gewogen omdat ik wel eens heel benieuwd was hoeveel hij nu dronk.
Maar 100-110 cc redt ie wel in 20 min.
Hij krijgt nu niet meer langer de tijd van me, 10 min ene borst, boeren, 10 andere borst en nog een boer en dan nog ff knuffelen en dan weer naar bed.... vaak nog wel met een hoop protest, haha.
En het is nog maar 2x voorgekomen dat ie toch nog wat honger had daarna, nou ja, dan nog heel even aanleggen, maar vaak gaat het dan nog om een paar slokken en dan valt ie tevreden in slaap in m'n armen.
Heerlijk, dit scheelt me zoveel tijd!
Morgen krijgt ie z'n prikken, spannend, ik hoop dat ie er niet al te veel last van heeft.
Ik ben vandaag voor controle naar de gyn geweest, en nog een afsluitend gesprekje na de bevalling.
Alles was goed, en helaas heeft m'n lichaam al een keer een seintje gegeven dat m'n menstruatie gewoon weer op gang komt, gelukkig was het maar 1 dag een hele kleine bloeding.
Ondanks dat ik volledige borstvoeding geef!! Maar goed, er zijn dus vrouwen die ondanks de borstvoeding toch een kleine menstruatie krijgen.
Bij m'n volgende bevalling is er geen reden om weer in het ziekenhuis te bevallen, dus we gaan er maar vanuit dat een evt 2de in de toekomst gewoon keurig minimaal 37 weken blijft zitten.
Ook keek ze even hoe lang m'n bevalling had geduurd, en ze zei "nou, dat beloofd wat voor een 2de, die gaan vaak nog sneller"
Ze had mij om 10.45 voor het eerst gezien om naar de ontsluiting te kijken, en 2 uur later ben ik gaan persen.
Nou, verder niet veel te melden hier.

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 16:20
SMDJ

hey iedereen

hier niks bijzonder
vrijdag op controle

anke super dat jelte het zo goed doet he

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 10:15
Anke

Suc6 vrijdag!!

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 15:26
lieke

Hey,

Ja amai, waar begin ik... Wel die 8 uurtjes slapen zijn al weer lang voorbij... Ik mij zorgen maken en nu zou ik niet liever willen!
In de loop van de vorige weken begon Axel veel meer te huilen en gaf hij ook vaak zijn melk terug, ook zat hij soms precies te herkouwen (ook uren na de voeding!) Dus nu maandag naar de dokter geweest en sindsdien neemt hij Gaviscon, waarschijnlijk reflux dus.
Mijn borstvoeding loopt nog steeds niet echt goed; Axel hapt heel moeilijk waardoor ik hem heel moeilijk aangelegd krijg, met als gevolg kloven en syndroom van Raynaud... Och ja ik hou nog vol, maar kijk er naar uit om af te bouwen!
Het valt me dus allemaal wel wat zwaar, maar ja...
Vandaag is hij 1 maand
Anke, veel succes met de spuitjes... Hopelijk maakt hij geen koorts!

Groetjes,

Lieke
Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 21:04
Anke

Lieke wat balen dat Axel nu ineens zo gaat spugen.
Ik hoop dat hij er niet zo heel veel last van heeft als Jelte heeft gehad, man man, wat kon die gillen, zo zielig.
En dat happen... misschien een keer een lactatiedeskundige om advies vragen.
Het is zo fijn als het goed loopt en je tepels moeten niet naar de vernieling gaan.
Niet opgeven hoor!!!

Jelte heeft zich echt super gedragen met de prikjes!
Echt, ben zo trots op em!
Hij is wel super slaperig, ligt de hele dag al te slapen, heeft wel wat gedronken bij me en als ie wakker wordt begint ie heel zielig te huilen.
Wel sneu.
Maar tot nu toe lijkt het allemaal wel mee te vallen, heb nog geen verhoging kunnen ontdekken.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >