< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » November 2007-Club » Geboren op 23-11-2007

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » November 2007-Club
Geboren op 23-11-2007
10/08/2008 @ 20:59
Tine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey!

Jaja, 't lopen gaat hier goed en ik moet zeggen dat ik me wel al beter voel. Gewoon wat fitter. Qua centimeters zal het nog even duren maar ja, we hebben alle tijd hé.

Vicky, mijn man verandert nu ook van werk. Bij hem is het omgekeerd, in plaats van 20km gaat hij maar 1 km(!!) van huis werken. Hij begint op 1 september en het is echt zijn droomjob dicht bij huis. 2 vliegen in 1 klap dus. We hebben dus ook al maar voorzichtigskes mijn autootje te koop gezet, want manlief gaat vanaf nu met de fiets werken en 't komt ook uit met onze Yannick zijn school 's morgens. Mijn man moet er toch voorbij fietsen op weg naar 't werk. Dus die gaat vanaf nu ook alle dagen met de fiets naar school.
't Voordeel is ook dat we zelfs op woensdagmiddag allemaal samen thuis middageten kunnen eten. Ik moet 's woensdags niet werken en de kindjes zijn dan zowiso thuis. En Filip komt dan 1 middag snel thuis eten. Leuk toch?

Ilse, is het niet vervelend dat je man altijd met de nacht staat? 't Is waarschijnlijk een gewoonte...

Ons Emilie zit trouwens ook sinds dit weekend in de kinderstoel in de auto. Wel grappig zo'n klein dropke! Hoe groot zijn jullie kindjes eigenlijk nu? Ons Emilie is 71cm en 7,5kg. Een kleineke dus.

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 10/08/2008 @ 21:01] - Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 10:18
Ilsea

Hoi,
Tine, Filip staat al 10,5 jaar met de nacht. Ge wordt dat gewoon maar soms heb ik toch wel nachten dat ik bang ben vooral als ik denk iets te horen. Hij heeft een systeem van 7 nachten werken en 7 thuis, dan 8 werken en 6 thuis. Dus dat valt nog mee.

Volgende week kan ik vertellen hoe groot hij is en hoeveel hij weegt. Volgende dinsdag moet ik naar k&g. Een paar weken geleden ben ik met hem op de weegschaal gaan staan en volgens mijn berekening zou hij ongeveer 7 kg gewogen hebben.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 19:31
Vicky

Hey,

Vandaag is de dag niet goed begonnen. Thomas heeft een abonnement voor Plopsaland en is die kwijtgeraakt in de autodeur. Vraag me niet hoe hij het gedaan heeft, maar in onze auto zit dus zijn 'bankkaart' vast. Gelukkig zit zijn naam in de PC van Plopsland en konden we toch binnen.

Thomas is dan (na een preek van ma en pa) superbraaf geweest de hele dag. De twins hebben veel rondgekeken. Met hun 9 maanden hebben ze nog niet veel aan pretparken. We hebben wel een mooie foto van hen met Wizzie en Woppie. Het is trouwens al hun tweede bezoek aan het park. Onder de 85cm zijn ze gelukkig nog gratis.

Ik moet volgende week trouwens ook naar K&G. Zal dan ook weer eens exact weten hoeveel ze meten en wegen. Ik denk dat ze net onder de 7kg zullen zitten, zeker ons pluimgewichtje Jasper. Afwachten maar!

Groetjes, Vicky

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 22:20
Tine

Hey!!

Ilse, ik zou toch ook niet altijd even gerust zijn. Maar gelukkig is je man wel evenveel nachten thuis dan hij er werkt hé.

Vicky, ocharme 't ventje! Hij zal wel verschoten zijn dat zijn kaartje ineens weg was!

Ik ben weer net terug thuis van 't lopen, 't was wel een sportieve avond: eerst een kwartier fietsen tot aan't bos, dan 22 minuten lopen met mijn broer. We hadden ons mispakt aan de weg dus toen onze loopsessie erop zat moesten we nog eens zover terug wandelen dan we gelopen hadden. En daarna nog terug fietsen natuurlijk.

Tine

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 10:39
Vicky

Dag Antwerpse moederkes: Ik wens jullie een leuke moederdag!!

Tof Tine dat je broer meeloopt. Zo zal je het niet vlug opgeven als het eens wat moeilijker wordt. Je hebt wel niet zoveel geluk met het weer, hé. Zoveel regen de laatste tijd!! 't Is ofwel alles, ofwel niets hier in België.

Hier wordt het een 'werkendag'. Ik ga de gordijnen maken voor de nieuwe slaapkamer van de twins. Zij slapen nu nog in onze oude bureau, tussen de computers. De nieuwe bureau is bijna klaar. Dan is het verhuizen geblazen: twins in onze slaapkamer, wij in onze oude bureau en bureaumeubelen naar beneden in onze nieuwe bureau. Amai, wat een werk.

Gelukkig gaan de twins vanaf volgende week al naar de dagmoeder en ben ik nog voor de rest van de maand thuis. Grote broer Thomas gaat dan een paar dagen naar oma zodat ik alles rustig kan verhuizen. Ik denk dat het containerpark een extra container zal mogen plaatsen de komende weken. Wat verzamelt een mens toch veel brol!!

Groetjes, Vicky

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 18:39
Tine

Amai Vicky, een beetje door de drukte geraakt?? 't Zal goed zijn als alles en iedereen op z'n plaats zit hé.

Hier gaat alles z'n gangetje. Ons Emilie stapt sinds vandaag overal naartoe, als ze maar iets vast heeft. Ze gaat van de salontafel naar de zetel en omgekeerd alsof ze het al jààààren doet!

Tine

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 09:39
Evi

Online Status Stuur bericht
Tine, stappen!! Amaai, dat gaat snel.
Aaron kan sinds zaterdag kruipen en zit echt overal aan. Hij steekt in tegenstelling tot zijn grote broer, alles in zijn mond. Ik zou nu in feite 10 paar ogen moeten hebben.

De maxi-cosi heeft hier plaats moeten voor de maxi-cosi tobi. Was toch wel raar dat mijn man zei: 'die bergen we voorgoed op'. Daar ben ik het nog niet mee eens... maar dat is een discussie voor later denk ik.

Gaan lopen zit er hier niet in of ik zou de twee kindjes moeten meenemen. Maar ik kan nogthans een paar kilo's missen.

groetjes,
Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 10:39
Vicky

Hey, het verhuizen zal zo'n twee weken in beslag nemen. Moet eens alles goed bekijken, want er moet een heel groot deel weg naar het containerpark.

Amai Tine, wat heb jij een rappe meid.

Jasper kan net als Aaron sinds zaterdag kruipen. En Mathijs is nu al heel trots als hij op handen en knieën staat.

Zo zie je maar dat wij vrouwen al van kleins af de mannen altijd een stapje voor zijn.

Groetjes, Vicky

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 20:00
Tine

Ja ons Emilie is een heel rappe hé, onze Yannick kon op dezelfde leeftijd ook maar pas kruipen.

Evi, ik kom ook ogen tekort hoor!! Ze gaat overal aan staan dus regelmatig mispakt ze zich, of ze glijdt uit, of ze vergeet zich vast te houden... en dan is het concert natuurlijk!

Wat wel weer grappig is is dat ons Emilie overal aankan, dus het gaat hier al regelmatig van: "Mamaaaaaa, ons Emilie pakt mijn speelgoed af...!"

Vicky, wij hebben er vandaag ook een ritje naar het containerpark opzitten. We hebben mijn autootje verkocht (want manlief gaat achter de hoek werken) en we hebben in de plaats 2 mooie fietsen gekocht. Dus nu moeten die 2 fietsen en de grote auto in de garage passen. En daarom hebben we maar ineens de garage en het tuinhuisje eens gereorganiseerd, dus we hadden wel een 'remorqueske' vol spullen die wegkonden.

PS: Weer nieuwe fotootjes op m'n profiel! (Yannick in plopsaland, Emilie in speelstad)

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 18/08/2008 @ 20:01] - Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 10:54
Vicky

Hey Tine, toffe foto's van stoere Yannick en schattige Emilie. Ik kan me voorstellen dat je vanaf nu ogen (en handen?) te kort komt.

Vandaag zijn de twins voor het eerst naar hun interim-dagmoeder. Ze zijn daar vandaag met maar liefst 12 kinderen. En dat in een gewoon rijhuis. Ik vind dat toch wat teveel van het goede. Ze zijn wel met 2 dames, maar de ruimte is toch te klein. Ze mogen elk 4 kinderen opvangen, maar omdat het nu vakantie is zijn er ook een paar oudere zusjes/broertjes meegekomen. Ik denk dat de twins de hele dag in hun stoeltje of hun bedje zullen moeten zitten. Lustig rondkruipen of ronddraaien zoals ze thuis kunnen, zal er niet inzitten. Ik verlang naar de tijd dat ze bij de echte dagmoeder kunnen. Die zit nu nog in ziekteverlof voor haar rug.

Ik mis mijn schatjes!!

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 21:36
Tine

Oh Vicky, ja dat doet je wel iets hé als die kleintjes ineens van huis zijn! Hoe is hun dag geweest?

Ons Emilie was vandaag ook gaan 'testen'. Mijn schoonmoeder was haar om 9.30u vanmorgen komen ophalen, en ze heeft haar teruggebracht om 15.30u. Ik had haar wel nog even gezien 's middags want ik heb er om 12u onze Yannick ook naartoe gebracht want die mocht er pannekoeken gaan eten terwijl Emilie haar middagdutje deed.
Mijn schoonmoeder wou ons Emilie al eens patatjes geven en in 't bedje stoppen zonder dat ik erbij was, want binnen 2 weken begin ik terug te werken. Dan gaat Emilie afwisselend naar mijn ouders en naar m'n schoonouders.

Dus wij waren vandaag een groot deel van de dag 'kinderloos', en we hebben er dan maar ineens van geprofiteerd om het zware werk (waarbij je de kindjes eigenlijk best kan missen) in de tuin te doen, met als gevolg dat we nu allebei geen pap meer kunnen zeggen nu! 't Zal hier rap bedtijd zijn!!

Gauw nog een doucheke want ik ben juist nog gaan lopen.
Slaapwel!

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 19/08/2008 @ 21:40] - Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 14:03
Vicky

Hey, de twins vonden die drukte bij de dagmoeder totaal geen probleem. Zorgen voor niets dus. Voor de rest geen klagen van de interim-dagmoeders: 't is er heel proper en ze krijgen lekker vers eten.

Was gisteren dan ook een dag kinderloos, want Thomas was bij oma. Heb mijn huis uitgesmest. We hebben plots veel meer ruimte en heb intussen wat gewerkt aan mijn conditie. Was dan ook blij als ik 's avonds in mijn bedje lag.

Groetjes, Vicky

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 14:27
Evi

Online Status Stuur bericht
Ooh daar droom ik nu ook eens van: een namiddag zonder de kindjes. Ik heb hier in Duitsland geen mogelijkheid om ze eventjes weg te brengen. Kleuters mogen hier ook maar pas vanaf drie jaar naar school gaan.
Of gewoon een namiddagje dat ze beiden op dezelfde moment een dutje doen, dat zou ook al eens fijn zijn. Het is zo vermoeiend en het huis geraakt ook maar niet volledig aan de kant.

Ik heb nog een vraagje voor de 'Plopsaland-kenners' onder jullie! Wij gaan in september twee weekjes naar de Belgische kust en een bezoekje aan Plopsaland kan dan natuurlijk niet ontbreken. Nu heb ik al tegen Seth gezegd dat we binnenkort naar Plop zijn paddestoelenhuisje gaan. Kan je inderdaad binnen in Plop zijn huisje gaan kijken? Als dat niet zo is dan heb ik nog een week om mijn 'verhaal' aan te passen. Ik denk dat hij anders zo teleurgesteld zou zijn.

Kunnen jullie kleintjes ook zo kwaad worden? Als grote broer speelgoed wegneemt van Aaron (want ze willen natuurlijk altijd met hetzelfde spelen)dan kan hij zo grommen en een kwaad gezicht opzetten. Hij lacht normaal gezien de hele dag maar als er iets niet naar zijn zin is...

Hopelijk is het bij jullie beter weer, hier regent het al twee dagen pijpestelen.

groetjes,
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 20:25
Tine

Vicky, gelukkig hebben de kindjes het een beetje goed gehad!

Evi, ja, we zien ze zoooo graag die kleintjes maar heel af en toe eens even geen bengels in de buurt is inderdaad zalig. En je kan tenminste wat doen.
Ivm Plopsa, binnenin de paddestoel van Plop kan je niet, die staat er ook niet naar mijn idee. Maar je kan wel een boottochtje maken in het kabouterbos. Da's binnen, 't is er donker en je ziet overal kaboutertjes spelen en werken tussen de bomen.

Wij vertrekken vrijdag voor 3 dagen naar zee, we logeren in De Panne, da's maar een paar minuutjes van Plopsa af. Dus zaterdag gaan we er nog eens naartoe samen met vrienden en hun dochtertje van 3.

En ja, hier kan je het ook horen aan Emilie haar geluidjes als er iets uit de box gevallen is en ze er niet meer bij kan, of als Yannick iets wegpakt.

Sinds vandaag kan ons Emilie zelf terug gaan zitten als ze ergens rechtstaat. Da's ook een verademing want nu valt ze ineens minder. Ze loopt nu wel van de ene kant van de living naar de andere kant. Van aan de kast kan ze aan de box, en als ze daarrond gelopen is kan ze een heel eind langs de zetel lopen. En zo geraakt ze al stappend van de speelmat tot bijna in de keuken, bij mij dus.

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 20/08/2008 @ 20:30] - Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 21:25
Vicky

Het is inderdaad eens goed, zo'n dag zonder kinderen. Je kan plots veel meer doen op een dag. De verhuis gaat goed, maar traag. Ik hoop tegen september klaar te zijn. Probleem is dat ik nog niets mag plaatsen in de nieuwe bureau. Hij is nog niet helemaal klaar: de plinten moeten nog aan de muur hangen. Dus kan ik nog geen boekenkasten plaatsen. En dat is net het grote deel van de verhuis.

Hey Evi, Plop zijn huisje staat daar wel hoor. Het is een restaurant met daarrond een grote picknickplaats en een groot speelplein. Wij nemen altijd broodjes mee van huis en voor de kleintjes potjes. Die eten wij daar dan op het terras op terwijl grote broer Thomas af en aan zit te spelen op het speelplein. Je kan er rustig zitten eten en toch de kinderen in het oog houden. Ze hebben er zelf een microgolfoven staan op melkjes en groentenpapjes zelf op te warmen. Wij noemen dit toch 'Plop zijn huisje'.

Rond dit paddenstoelhuisje staan heel veel attracties voor de kleinsten. En als je het niet direct vind: het ligt net naast de Mega Mindy attracties. Je moet maar eens naar de site van Plopsland gaan en doorklikken op restaurants: Plop Hamburger Restaurant. Je kan er foto's van zien staan.

Veel succes, Vicky

[Laatst gewijzigd door Vicky - 20/08/2008 @ 21:28] - Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 10:23
Ilsea

Hoi,

Vicky, tof voor jou dat het meegevallen is bij de onthaalmoeder.

Onze Levi is toch weeral 'goedgekeurd' door k&g. Alleen is hij aan de kleine, fijne kant. Hij weegt nu 7,550 kg en is 68 cm. De andere tandjes zitten ook te duwen. Ze wou hem 2 blokjes geven om te zien hoe de motoriek is, natuurlijk wou hij ze niet nemen, uiteindelijk nam hij ze toch op en begon ze te bekijken , ze gingen zelfs niet naar zijn mondje wat ik eigenlijk wel verwacht had.
Sinds een paar dagen is hij aan het uittesten hoe lang hij kan staan zonder zich vast te houden. Hij kan het nu al 5 seconden. Dat lijkt niet veel maar voor zo'n kindje is het toch al een hele prestatie vind ik zelf. En dan laat hij zich ofwel op zijn poep zakken ofwel pakt hij terug vast. Maar veel rondstappen doet hij nog niet.
Hij zal wel content zijn als het terug school is , denk ik. Als de broers tegen hem bezig zijn en het wordt teveel, dan heeft iedereen het wel gehoord, dan kan hij ook krijsen.

Zijn er nog die bv geven? Het is al een paar keer voorgevallen dat hij bijt en dat valt niet mee. 's Avonds heeft hij blijkbaar niet veel meer nodig, want als hij bijt dan stop ik met hem te laten drinken en toch slaapt hij een hele nacht door.

Tine, mooie en toffe foto's. Hoe was het geweest bij je schoonmoeder?

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 21:37
Tine

Oh ik wist niet dat de paddestoel van Plop er stond. Daar gaan we zaterdag zeker naar kijken dan.

Ons Emilie heeft het heel goed gedaan bij mijn schoonmoeder, netjes gegeten, goed geslapen en voor de rest is ze ook tevreden geweest. Dus ik kan met een gerust hart (maar met gemengde gevoelens...) terug aan het werk volgende week.

Ik heb onze kindjes trouwens allebei ingeschreven voor een proefles turnen volgende woensdag. Die lessen kunnen ze volgen vanaf 9 maanden. Ik ben eens benieuwd wat dat gaat zijn...

Ik ben vandaag met Emilie ook naar K&G geweest en zij heeft in lengte wat achterstand ingehaald maar in gewicht nog niet. Ze is nu 71cm en weegt 7,8kg.

En nu ga ik een beetje verder inpakken want wij vertrekken morgenvroeg voor een lang weekend naar zee. Ik was daarstraks goed bezig maar ik ben om 20u gestopt om te gaan lopen, dus moet ik nu mijn laatste beetje energie voor vandaag nog in het inpakken steken...

Tine

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 11:51
Vicky

Tine, geniet van je weekend aan zee. Ik duim voor mooi weer!!

Hier gaat alles goed met de twins. Gisteren ook naar Kind&Gezin geweest. Jasper is iets te licht bevonden. Hij eet nochtans evenveel als Mathijs, maar verdikt veel minder. Een even grote doorjager als zijn papa, vrees ik. Ik moet hem broekjes aandoen van 3 maanden anders zakken ze af. De lengte zit wel goed bij allebei.

De dokter vond het wel raar dat ze nog niet zelfstandig konden zitten. Ik zei dan heel trots dat ze wel al konden kruipen (Mathijs toch bijna). Daar was het dan volgens hem dan weer wat te vroeg voor. En dan te zeggen dat Emilie al kan lopen! Tja, ieder kind heeft zijn eigen ritme.

Grote broer Thomas speelt nu soms ook baby. Hij zit dan met zijn duim in de mond en begint te wenen. Nu ja, met z'n 3,5 jaar is hij eigenlijk ook nog een klein kindje die wil verwend worden. Hij zal vooral blij zijn dat hij binnenkort weer mag spelen met zijn vriendjes in school.

Groetjes, Vicky

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 08:48
Vicky

Hey Tine, hoe was je weekend aan zee?

Gisteren nog eens een dagje Plopsaland, maar nu alleen maar met Thomas. Hij vond het heerlijk om mama terug voor hem alleen te hebben. Tegen 16u was hij zo moe dat hij in slaap viel.

Vandaag is het kasten-in-mekaar-steken-dag. Ik heb heel wat kasten besteld via de Collishop: kleerkasten voor de twins, bureau voor Thomas, speelkasten voor de kids. En dan nog alle kasten volproppen. Ik hoop tegen vanavond klaar te zijn, want assistent Thomas zou de boel wat kunnen vertragen!

Tot later, Vicky

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 16:33
Ilsea

Hoi,

Tine, hoe is het weekendje geweest?

Vicky, heb je de kasten inelkaar gekregen?

Zaterdag mogen we de 2 jeugdkamers gaan afhalen. En dan kan hier het in elkaar zetten ook beginnen. Als we dan de gordijntjes hebben voor tegen de dakvensters dan kunnen Ian en Orry naar boven verhuizen. Zijzelf zien er echt naar uit. Ik eigenlijk niet zo omdat wij beneden blijven slapen.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >