< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » November 2007-Club » Geboren op 23-11-2007

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » November 2007-Club
Geboren op 23-11-2007
Vandaag @ 10:39
Ilsea

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,
Vicky, gelukkig dat alles beter gaat. Inderdaad chapeau voor je ventje om zo 's avonds ook nog beginnen te schilderen.
Veel plezier morgen met het feestje.

De woensdag ben ik met Ian nog naar de dokter geweest, zijn piemel deed pijn bij het plassen. Blijkbaar had hij een ontsteking daaraan met als gevolg dat hij constant moest gaan plassen en steeds kleine hoeveelheden. Dus ik hoop maar dat hij nu geen terugval heeft. Deze nacht was zijn pamper weer heel nat. De superplas moeten we nog afwachten, hij heeft zojuist een halve liter gedronken en nu maar wachten tot hij heel dringend moet gaan en niet meer kan ophouden.

Als Levi rustig is kan hij ongeveer 10 pasjes zetten zonder zich vast te houden. Hij heeft ook weer last van komende tandjes. Voor de rest gaat alles zijn gangetje.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 21:05
Vicky

Hey allemaal,

Eerst en vooral een dikke proficiat voor Ian. Dit is hopelijk de eerste droge nacht in een hele reeks nachten.

Na 3 weken geraken we hier stilletjes aan verlost van alle zieke kindjes. Blijkbaar heeft Thomas het RSV-virus binnengebracht en overgezet op de twins. Gelukkig is bijna iedereen nu genezen. Enkel nog een beetje snotneusjes. Ik heb intussen een keelontsteking overwonnen. Morgen de laatste dag antibiotica. Had geen zin om ze te nemen, maar kon vorige week geen speeksel meer doorslikken. Zo dik zaten mijn klieren.

We zijn dus allemaal in orde tegen het verjaardagsfeest voor dit weekend. We zullen het pas zondag vieren, want er is één meter die pas zaterdag terug is van reis (naar NY en de Bahama's, wou dat ik kon ruilen!).

De taarten zijn al besteld. Voor Jasper en Mathijs heb ik elk een smostaartje besteld. Grote broer Thomas had die 3 jaar terug met heel veel plezier verorberd. We zullen zien wat het nu zal geven.

We vragen geen cadeaus, maar de feestvierders mogen wel een spaarpotje vullen. We zijn aan het sparen voor een fietskar zodat Jasper en Mathijs deze zomer meekunnen met de fiets. Speelgoed hebben ze samen met grote broer Thomas toch genoeg en het is toch binnenkort Sinterklaas.

Groetjes, Vicky

P.S. Mijn man is de laatste stukken muur aan het verven in de woonkamer, zodat die helemaal kan schitteren dit weekend. Hij begint telkens na 20u bezig met werken. Je moet het maar zien zitten, hé!!

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 12:08
Ilsea

Hoi,

Zondag hebben we onze Levi zijn verjaardagsfeestje gehad. Zijn ene peter kon de komende zondag niet daardoor dat we het een weekje vervroegd hebben. Het was wel een mooie foto bij zijn taart met kaarsje, zijn ene peter met het arm in de gips ( tijdens het skiëen was er een andere tegen hem geskied en hij was met zijn arm op een ski gevallen met als gevolg een diepe snede van 1,5 cm in zijn elleboog door de spier) en de andere peter met een grote pleister op zijn oor ( enkele weken geleden hebben ze een stukje oor terug moeten aannaaien ). Alles is goed verlopen, de broers hebben wel geholpen met de pakjes opendoen want daar had hij toch nog geen interesse voor.

Ian is vanacht voor de eerste keer droog geweest, hij was zelf in de wolken. Overdag gaat het nu toch ook al veel beter, hij kan veel langer ophouden. Zijn blaas is ook al wat groter geworden.

Tine, waarschijnlijk zullen Yannick zijn nieren ook te hard werken en misschien is zijn blaas ook te klein. Dat kun je testen door hem een halve liter te laten drinken en dan moet hij zo lang mogelijk ophouden en als hij echt niet meer kan dan hem in een maatbeker laten plassen. Zo moeten wij dat nu ook 2 à 3 keer per week doen. Ik weet niet hoe groot Yannick zijn blaas moet zijn maar die van Ian moet nu 360 ml inhoud hebben en daar moet elk jaar 30ml bijkomen tot hij aan een capasiteit van 500 ml zit. Op deze moment schommelt het tussen 280 ml en 310 ml. Toen hij begon aan zijn kamp was het maar 60, op het einde van die week was het 200, dus dan heeft hij toch al een flinke vooruitgang gemaakt.
Ian moet nu ook wel 2 liter per dag drinken.

Hoe is het met de zieken, hopelijk beter.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
09/11/2008 @ 17:41
Vicky

Hey,

Hier 2 weken gezeten met zieke kids. Eerst Mathijs en Jasper en daarna Thomas. Nu zij genezen zijn, ben ik wat aan het ziek worden. Gelukkig is het een verlengd weekend. Veel rusten en pillekes slikken en we kunnen woensdag weer aan de slag.

Verder geen spectaculair nieuws te melden.

Link naar deze reactie
06/11/2008 @ 16:14
Tine

Merci. Ben nog niet helemaal in orde, nog superslap, maar het is wel gebeterd nadat ik deze nacht de WC eens van dichtbij gezien heb...
Ik heb sinds gisterenavond nog niks gegeten, en heb mijn vochtpeil nog helemaal niet onder controle, maar ik krijg toch al meer dan 3 woorden na elkaar getypt nu.
Gelukkig hebben mijn schoonouders zich over de kindjes ontfermd vandaag.

Ilse, dus dat plaskamp was een succes? Hij heeft zich in elk geval goed geamuseerd hé. Ik kan het mij voorstellen dat je blij was dat hij terug thuis was!
Toen ik dat las dat z'n nieren 's nachts te hard werkten kreeg ik het idee dat ik het daar met de kinderarts toch ook eens over moet hebben ivm onze Yannick; die draagt 's nachts pampers voor kinderen van 4 tot jaar en hij is nog elke nacht nat omdat hij meer plast dan de pamper kan absorberen! En vlak voordat hij gaat slapen gaat hij altijd goed plassen.
Eerst dacht ik dat de pampers lekte omdat ze misschien niet vast genoeg aan waren maar dat is het niet hoor. Hij plast gewoon echt heel veel in z'n slaap. En als je hem dan 's morgens vraagt om een plasje te doen dan kan hij nóg. Raar hé. En te veel drinken doet hij niet, hij komt maar maximum aan een liter per dag, wat te weinig is eigenlijk hé.

Zo, nu terug op de zetel...

Tine

Link naar deze reactie
06/11/2008 @ 09:32
Ilsea

Hoi,

Tine, veel beterschap!!!

Link naar deze reactie
06/11/2008 @ 09:05
Tine

sorry dat ik even niet reageer maar ik ben ziek...

Kom later antwoorden hoor.

Tine

Link naar deze reactie
01/11/2008 @ 19:55
Ilsea

Hoi,

Ian is terug thuis. Het zal nog wel een tijdje duren voor hij droog zal zijn. Hij heeft een dubbel probleem. Zijn blaas is veel te klein, toen hij aan deze week begon had hij maar een blaascapasiteit van 60 ml en op het einde was het toch al 200 ml. Ze moet nog dubbel zo groot worden. Het andere probleem is dat zijn nieren 's nachts te hard werken en dus veel te veel urine aanmaken. Dit kan verholpen worden door medicatie. Hij moet nu ook heel veel drinken om de blaas groter te maken. En hij moet zo lang mogelijk wachten om te gaan plassen en oefeningen doen om de blaas sterker te maken. Dus dat word maandag naar de juf gaan om haar medewerking te vragen. En voor de rest moeten we naar een kinderuroloog om dit op te volgen. Hij heeft er zelfs een "liefje" aan overgehouden. Ze hebben mekaars adressen zelfs uitgewisseld. Ze zijn er gaan zwemmen, schaatsen en bowlingen, dus vervelen zal er niet bij geweest zijn. En voor de rest hebben ze ter plaatse veel spelletjes gedaan. Hij mag ook wel niet meer alles drinken. We hebben ook het telefoonnummer van de kinesiste gekregen voor als we vragen hebben of hijzelf het niet meer ziet zitten, dan kunnen we bellen om hem op te peppen. Ze waren er wel heel vriendelijk. Hij had het er moeilijk mee om afscheid te nemen van de monitors, ze hebben hem dan een groepsknuffel gegeven, de tranen stonden in zijn ogen. Bij mij ook maar dat was omdat ik zo blij was om hem te zien en te horen.

Ik ben blij dat hij terug is.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
30/10/2008 @ 17:38
Ilsea

Hoi,

Hier een kort berichtje.

Met mijn rug en nek gaat het al veel beter. Maar nu heb ik weer enkele dagen last gehad van mijn maag en darmen.

Vandaag hebben we een briefje aangekregen van Ian. Het was er heel plezant en hij heeft ook veel vrienden gemaakt. De rest zullen we zaterdag wel te horen krijgen, dan zal ik er hier ook wat verslag van maken.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 14:07
Evi

Online Status Stuur bericht
Ik had het moeten weten dat ik de uitleg over de toetertesten met een korreltje zout had moeten nemen...Ik vind het toch vroeg om in januari al te testen of de kinderen al dan niet klaar zijn om naar het 1ste leerjaar te gaan maar er zal hiervoor dan ook wel een goede reden zijn.

Kinderen zeggen inderdaad nog wat ze echt denken en dat kan soms echt raak zijn.

Het winteruur zorgt hier 's avonds toch wel voor wat lastige kindjes. Om half zeven beginnen ze hier al te worden waardoor het eten ook moeilijker gaat (ze gaan dan ook wat vroeger in hun bedje). De oudste slaapt 's morgens gewoon door tot zeven uur. De jongste is nu al om 5u present. Mag voor mijn part toch wel ietsjes later

Over 'er-door-zitten' kan ik meespreken. Een maandje terug had ik voor de derde keer Zona (normaal krijg je dat maar 1x). Na aciclovir-pillen slikken en een vitamienenkuur gaat het alweer beter. Raar hè, ik heb het nu zwaarder dan toen ik full-time ging werken. Je word gewoon op een andere manier moe.

Aaron is echt bezeten van de telefoon en computer...als er maar knopjes aanzitten!! Ben van plan om een oude telefoon boven te halen (of een goedkope aan te schaffen)zodat de hoorn van de onze niet constant afligt.

Groetjes,xcwaaa§vbezdy§ (aaron die ook even mee wilde doen)
Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 11:38
Vicky

Evi, moet bekennen dat ik niet zo'n grote speelmama ben. De jongens kunnen zich goed bezighouden met elkaar en als ze beginnen te zeuren, zet ik me er een beetje bij. Eventje een kwartiertje om mama kruipen en knuffelen en ze kunnen weer verder spelen. Soms komt er eentje eens kijken hoe ik eten klaar maak. Dan zet ik hem in zijn stoeltje en kan hij wat spelen met plastieken potjes en lepeltjes uit de keuken.

Ilse, hoe gaat het met de rug? Al iets gehoord van Ian en de plaskamp? Ik hoop dat het werken!!

Tine, kinderen kunnen toch soms zo'n rake dingen zeggen, hé! Ze houden soms echt een spiegel voor ons gezicht.

Ik zat er een paar weken terug helemaal door. Ben dan naar een natuurwinkel geweest en heb daar een ginseng-extract meegekregen. Elke morgen een slokje en je voelt de energie zo in je lijf borrelen. Het smaakt wel héél erg vies, maar het helpt. Nu het vakantie is, kan ik alles eens op een veel rustiger tempo doen. Zalig!

Hier totaal geen last van winteruur. Wij houden er ook niet zo'n strikt urenschema op na. De weekdagen moeten ze er om 7u uit. Maar in het weekend en in de vakantie kan het dat we blijven slapen tot 8u-9u. Onze drie zonen zijn nu eenmaal grote slaapkoppen. (mama trouwens ook!!)

Ik schakel nu over van papfles naar beker (met tuitje) voor het drinken van water overdag. Mathijs vindt dit reuzefijn. Jasper moet er nog niet van weten.

Het is dan ook nog eens tandjestijd. Jasper heeft al één tandje extra bij en Mathijs heeft er twee klaarzitten. 's Nachts hebben ze er geen last van, maar overdag zijn ze wel wat hangerig. Ze willen vooral bij mama op de schoot. Als het dat maar is!

Groetjes, Vicky

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 14:33
Ilsea

Hoi,

Hoe verloopt bij jullie de vakantie?
Hier is het wel heel rustig nu. Zaterdagmiddag moesten we Ian naar de plasvakantie brengen. Toch mis ik hem. Zaterdag mogen we hem terug gaan halen, en dan moeten we ook eerst langs die dokter gaan. Vandaag heb ik een briefje naar Ian geschreven. Ze vragen om niet te bellen maar een brief mag wel. Hijzelf ging ook nog een brief schrijven. Ik ben eens benieuwd.
En van het uur dat verzet is, hebben we niet echt veel last. Levi is 's morgens om 6.00 uur wakker en wil nu niet meer slapen. Maar 's middags slaapt hij nu toch terug ongeveer 2,5 uurtjes. En 's avonds gewoon rond 19.00 uur terug naar zijn bedje. Het is te hopen dat het nu zo blijft. Want als hij overdag niet slaapt dan begint hij tegen de avond toch wel te zeuren. En nu zit hij mooi te spelen.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
24/10/2008 @ 13:14

Hoi,

Hier is het ook een beetje druk geweest. Ik zit al een paar weken met mijn nek en rug. 2 weken geleden ben ik eindelijk naar de dokter gegaan omdat het niet meer te houden was, ik had al enkele dagen achter elkaar brufen moeten nemen tegen de pijn. Ik heb dan een voorschrift voor de kine gekregen en nu is het toch veel beter. Levi heeft in die tijd dan ook enkele slechte nachten gehad. Ondertussen weet ik dat als hij een dag geen kaka heeft gedaan dat hij dus 's nachts krampen heeft en heel slecht slaapt. Ian begint morgen aan zijn plasvakantie. Daarvoor moeten we hem naar Rijmenam brengen en volgende week zaterdag mogen we hem gaan halen. Ik heb nog vanalles bij gehaald qua sokken enzo. Ik heb dan ook alles moeten naamtekenen. Maar de valies staat sinds gisteren klaar. Nu is het morgen nog Orry en Levi naar mijn moeder brengen. En om half 11 vertrekken we. Om 12 uur moeten we bij de dokter zijn. Daarom dat wij de andere kindjes weg brengen.
Levi heeft toch al terug een paar dagen overdag bijna 2 uurtjes geslapen. En dat tanden knarsen, ken ik. Dat heeft hij ook een tijdje gedaan, ik kon er niet tegen. Sinds het weekend kan hij 2 stapjes alleen doen, dan laat hij zich zakken op de grond en kruipt voort.
Hij vindt het nu ook leuk om dingen uit zijn parken te gooien.
Gisterenavond was het ourderavond bij Orry. Alles was goed en rekenen was zelfs zeer goed. Hij is zo snel klaar in de klas dat hij andere kindjes mag helpen of moeilijkere oefeningen mag maken. Dus tot nu toe mogen we niet klagen.

Tine, dan is Yannick ook niet op zijn mondje gevallen. Ik zou ook niet weten wat te antwoorden.

Evi, als het mogelijk is, zou ik ook zo veel mogelijk naar België komen voor de dokter.

De toetertesten zijn normaal toch maar om te kijken of de kindjes rijp zijn om naar het 1 ste leerjaar te gaan. Hier maken ze toch geen verschil tussen goede of minder goede kindjes.

Ik ga er maar eens mee ophouden.

Groetjes,
Ilse
Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 21:01
Tine

Hallo!! Hebben jullie 't ook zo druk???? Precies of alles bij elkaar komt!
En daarbij had ik gisteren 't gevoel alsof ik griep aan't krijgen was. Maar mijn ventje is straffe pillekes gaan halen en vandaag heb ik precies wat te veel energie gehad... Ik weet niet wat hij mij gegeven heeft maar kom!! Die extra energie is trouwens heel welkom want ik heb wel mijn handen vol met de kindjes tegenwoordig, maar dat kennen jullie ook zeker hé!!

Onze Yannick heeft z'n taterperiode. De hele dag tateren, vragen stellen, onbenullige dingen zeggen, dat mondje staat geen minuut stil. Vermoeiend wel. Gisteren vroeg hij weer vanalles, maar ik was toen net ons Emilie fruitpap aan het geven en die zat weer goed te morsen, en ik zei "wacht efkes ventje, als de zus gegeten heeft zal ik naar jou luisteren want ik kan nu even niet met jullie twee tegelijk bezig zijn". En ik kreeg een heel vlot antwoord terug: "Ja zeg, dan had ge maar geen twee kindjes moeten hebben hé!"

Wat doe je daar mee hé, ik wist niet helemaal hoe ik moest reageren: boos zijn omdat hij dat zegt om te kwetsen, of er met hem over praten, omdat hij dat effectief zo aanvoelt!? Moeilijk hé.

Hij is anders wel heel trots dat hij nu 5 jaar is (sinds vorige week) maar er zijn ook een paar nadelen aan natuurlijk... hij krijgt vanaf nu boterhammen mét korsten, en z'n jas en schoenen moet hij nu zelf altijd aan- en dichtdoen. En het is ook de hoogste tijd dat hij zichzelf gaat aankleden dus daar zijn we ook mee begonnen, maar daar helpen we wel nog bij.

Evi, ja dat doet je wel iets als ze naar school gaan en dan meteen een stuk zelfstandiger zijn hé, en als je dan ziet dat ze het goed doen dan... ja....

Ons Emilie heeft voorlopig nog steeds 3 tandjes: 2 vooraan vanonder, en 1 vooraan vanboven. En ze kan er echt zo mee knarsen hé, brrrr!
Ze kan sinds een paar dagen wel gaan staan zonder steun, ze gaat ook overal met haar rug tegenaan staan om haar handen vrij te hebben. Slim hé! Ze kan ook zonder te vallen gaan zitten als ze staat zonder steun. Maar stappen is echt nog wel ver weg want ze kan het wel goed met 2 vingers maar je voelt wel dat ze totaal niet stevig stapt hoor.

Tja, als het slecht weer is dan ben ik meestal aan het kuisen en opruimen of zoiets en dan doet ons Emilie gewoon mee (om het even visueel voor te stellen: ik laad de wasmachine in en zij laadt ze direct weer uit. Zelfde verhaal met de afwasmachine.) Dus het is wel telkens 2 stappen vooruit en 1 achteruit maar kom, beter dan niks hé!
Verder zet ik mij regelmatig een kwartiertje mee op de speelmat. Of ik laad een stapelbak in met diverse kleine speelgoedjes of keukengerei zoals een houten lepel, een plastic bekertje,... en zij doet toch niks liever dan alles uitladen.

Wat ook hilarisch is is een balletje van de poezen met een belletje in. Daar kruipt ze de hele woonkamer door achter!!

Ik ga hier eens afronden denk ik...

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 23/10/2008 @ 21:04] - Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 15:37
Evi

Tine, ik hou mijn hart al vast voor die verjaardagfeestjes...zal iets voor volgend jaar zijn...

Vicky, men verwacht steeds meer en meer van de kindjes. In het weekend hoorde ik dat er in de derde kleuterklas ook al 'toetertesten' zijn (voorbereiding op de eerste kleuterklas). Om de goede en slechte leerlingen al een beetje te onderscheiden. Ieder kind zijn eigen tempo toch!!! Bijvoorbeeld ons oudste zoontje kon pas op 15maanden echt goed stappen terwijl andere kinderen dit al op minder dan 12maanden kunnen. Dit wil toch niet zeggen dat hij achter 'loopt'?!

Vorige week zijn we een paar dagen naar België geweest en is onze oudste voor de eerste keer naar de school geweest (instapklasje). Aangezien de kinderopvang hier in Duitsland een flop is vreesde ik het ergste... MAAR op een paar traantjes na is alles vlot verlopen. Hij is wel maar vier keer een halve dag geweest maar ik ben echt wel trots op mijn ventje. De woordenschat die hij daar geleerd heeft is wel iets minder: alles is vanaf nu DOM (domme mama, domme camion, domme Aaron etc...) Hoe ik dat ga afleren is me nog niet duidelijk. Gelukkig dat ze het hier niet verstaan.

Aaron kan sinds vorige week maandag alleen rechtkruipen en blijven staan (met steun weliswaar). De koorts waar ik het vorige keer over had is te verklaren. Naast een snotvallingske zijn er boven drie tanden doorgekomen (twee vooraan en één hoektand(?) rechts). De stand is nu 6.

Voorlopig slaapt Aaron nog tweemaal per dag: ca. 1.5u in de voormiddag en ca. een uurtje in de namiddag. De namiddagdut begint wel wat moeilijker te gaan.

Wat doen jullie zoal met de kindjes (overdag) als het slecht weer is?

Groetjes,
Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 20:32
Tine

Hier ben ik nog eens!! Druk, druk, druk!

Ilse, begint Levi dan niet te 'jengelen' tegen de avond als hij overdag niet geslapen heeft? Ons Emilie wel, die laat het wel horen als ze moe is! Al slaapt zij ook maar 2 uurtjes overdag hoor. Ik leg haar om 12u in bed, en rond 14u wordt ze altijd zelf wakker.
Soms slaapt ze in de voormiddag nog even in de buggy, maar niet alle dagen.

Amai Evi, ik zou dan toch ook naar K&G in België afzakken hoor! 't Kost daar genoeg bij jullie. En als ze dan nog eens deftig naar de kindjes gekeken hadden!

Vicky, dat afscheid zal ook voor de interim-dagmoeder lastig geweest zijn...
Wij hebben hier deze namiddag onze Yannick zijn verjaardagsfeestje gevierd. Er waren hier 10 kindjes van 4 en 5 jaar oud!!!
(En we konden niet buiten door de regen...)

Maar al bij al is het goed gegaan, ze zijn eigenlijk heel braaf geweest. Ik had de zithoek omgetoverd tot een grote speelhoek, en de eethoek was de creatieve hoek waar ze konden knutselen en kleuren.

Ik heb ze eigenlijk niet echt moeten bezighouden, ze speelden de hele tijd uit zichzelf. Het laatste half uurtje van 't feestje werden sommige kindjes wat drukker en sommigen moe, maar daarvoor had ik nog een DVD-tje van Winnie de Poeh achter de hand. Altijd een succes!

Ons Emilie had ik vanmiddag wel weggebacht naar de bomma want ik zou anders wel handen te kort gekomen zijn.

Nu ga ik er van profiteren dat onze twee deugenieten in hun bedje liggen om alles op te ruimen... Ik heb nog eventjes plezier aan het feestje....

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 15/10/2008 @ 20:34] - Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 16:21
Vicky

Geen probleem, Ilse. Als je hier al niet eens je frustraties kwijt kan, waar dan wel? Mijn hoofd zou ook op ontploffen staan. Hopelijk is je ventje vlug terug thuis.

En wat betreft de kinderarts. Ik zou er ook niet mee kunnen lachen. En aan 10 maanden moet een kind nog niet kunnen staan!! Straks moeten ze aan 4 jaar al kunnen lezen. Komaan zeg!! Wat moet ik dan zeggen: de twins kunnen nog niet zelfstandig zitten. Rondkruipen en de pogingen om recht te staan, gaat wel al. Denk dat ze zitten gewoon te saai vinden. je kan er geen kattekwaad mee uit steken.

Voor de rest gaat met Jasper en Mathijs alles goed. Ze zitten nu eindelijk bij hun vaste dagmoeder. De eerst dag wilde Mathijs in de vooravond niet meer slapen. Hij had teveel informatie te verwerken, vrees ik. Na zijn avondmelkje is hij dan wel als een blok in slaap gevallen.

De laatste keer bij hun 'interim-dagmoeder' waren de andere kindjes héél verdrietig dat de tweeling niet meer zou komen. Dat brak zo mijn hart! De kleine meisjes speelden immers heel graag tweelingmama met hun popjes. Ik denk met de herfstvakantie nog eens langs te gaan.

Verder niet veel nieuws. Zal nog wat genieten van (misschien de laatste) zalige zonnestralen.

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 11:39
Evi

Ilse,

Ons bezoek aan de kinderarts was zo teleurstellend. Ze hebben Aaron eens van ver bekeken. Alles was goed alleen dat hij nog altijd NIET op zijn benen kan staan. Dat ventje is nog maar 10 maanden en hier verwachten ze al dat hij bijna kan lopen. Ieder zijn tempo toch!! We hebben zelf moeten vragen om hem eens te meten en wegen want dat waren ze zeker niet van plan. Aaron is nu 76cm en zo'n 10,440 kg. De oudste hebben ze ook eens bekeken (niet gemeten of gewogen, dat moesten we thuis maar doen) maar hij moest onmiddellijk!! een mazelenvaccin krijgen. Achteraf heb ik gezien dat hij die herhaling pas tussen de 5 à 7 jaar moet krijgen. Dit blitsbezoek heeft ons wel 370 euro gekost: 199 euro voor het vaccin (dat je in België GRATIS krijgt bij K&G) en een zalfje voor lichte eczeem en dan 170 euro voor de twee consultaties. We krijgen hier ongeveer 50% van terugbetaald, maar dan heeft het ons nog 185 euro gekost. Viva België zou ik zeggen. Ben blij dat ik voor november terug een afspraak gemaakt heb bij K&G. Dat is de trip naar België zeker waard.

Momenteel zitten we hier met twee kleine zieken (snotvallingske) en Aaron heeft er al twee dagen koorts van (38.6°C).De nachten zijn bijgevolg erg kort en onderbroken wat ook wat aan mijn humeur te merken is, gelukkig heeft niemand er echt last van behalve ik. Je zult dat altijd zien als je alleen thuis bent worden ze ziek of valt er iets anders voor (momenteel zit mijn ventje weer voor anderhalve week in China)

Tandje vier is hier nu ook in aantocht. Nu begint hij echt wel wat van een vampiertje te hebben twee buitenste tanden bovenaan en twee voorste onderaan.

Genoeg geklaag van mijn kant.

Groetjes,
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 19:20
Ilsea

Hoi,

Evi, hoe is het bij de kinderdokter geweest?

Sinds zaterdag wil Levi zelf zijn boterhammeke eten. Ik snijd het in blokjes en nu wil meneer ze zelf in zijn mondje steken. Als ik het bordje niet ver genoeg zet, dan steekt hij een blokje in zijn mond voordat ik er eentje kan insteken.
Het is nu al iets meer dan een week dat ik hem 's middags niet meer in zijn bedje krijg. Ofwel slaapt hij helemaal niet ofwel slaapt hij een half uurtje in zijn park.
Levi heeft bovenaan 4 tandjes en van onder 2 tandjes.

Nu ga ik de volgende klaar maken om te gaan slapen.

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 13:31
Vicky

Hey allemaal!!

Jasper en Mathijs passen nog heel goed in de maxi-cosi's (2 pluimgewichtjes) en zolang ze nog niet zelfstandig kunnen zitten, sleur ik ze op die manier mee. Ik hoop van dat gesleur vlug af te zijn. De heren vinden het reuzefijn om rond te kruipen (in speedtempo!!), maar zitten is nog te moeilijk voor hen. Thomas zat al aan 8 maanden en dat was toch veel gemakkelijker.

Ze eten nu ook al een dikke twee maand elke morgen een beetje brood. Ik geef eerst hun melk en daarna een beetje brood met smeerkaas dat wat vochtig gemaakt wordt met melk. Héérlijk!!

Dit is hun eetschema:
- 7u : melk (210ml + 7 schepjes) + boterhammeke met smeerkaas
- 11u30 : groentenpap (150g à 200g) + indien nog honger een petit gervaitje
- 15u : fruitpap (150g à 200g) + indien nog honger een petit gervaitje of een zacht koekje
- 20u : melk (210ml + 7 schepjes)

Hier nog altijd maar 2 tandjes onderaan. Daarvan hebben ze geen last gehad. Hopelijk blijft het zo ook voor de andere tandjes.

Groetjes, Vicky

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]