< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » cyclus na miskraam

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
cyclus na miskraam
10/01/2008 @ 16:42
demi

Hallo meiden,
Helaas zit ik hier onder hetzelfde kopje. Op 10 december bleek bij de echo na een paar druppeltjes bloedverlies dat het mis was. Was al met 6 weken en 3 dagen terwijl ik op dat moment 9 weken en 5 dagen zwanger was. Op 16 december ben ik het vruchtje verloren na veel weëige krampen en bloedverlies. Dit bloedverlies is nog tot oudjaarsdag door blijven gaan. Nu sinds gisteren weer bloedverlies. Zou dus mijn eerste menstruatie kunnen zijn? Ik word er echt naar van hoor zoveel dagen bloedverlies alles bij elkaar.
Deze zwangerschap kwam toch wel een beetje als verrassing. Was niet aan de pil, maar hebben voor ons eerste kindje 1,5 jaar moeten klussen dus had niet verwacht dat het nu in 1 keer raak zou zijn. Sterker nog, ik was er ook nog niet volledig van overtuigd dat ik 2 kindjes ook aan zou kunnen. Even goed waren we hier na de schrik erg gelukkig mee. Mijn man wil even goed nu nog graag een tweede maar ik ben erg bang geworden. Ik heb al een traumatische bevalling gehad van de eerste en ik moet zeggen dat deze miskraam ook echt heel heftig is. Ik heb het nog geen plekje kunnen geven. Ookal weet ik dat het niet zo is, heb ik het gevoel gefaald te hebben. Ben erg boos op mijn lichaam. Herkent iemand dat?
Ik ben gewoon weer aan het werk gegaan, maar dit hield ik niet vol en ik zit nu weer thuis. Wat heeft jullie geholpen om ermee om te gaan?
Groetjes,
Demi
Link naar deze reactie
10/01/2008 @ 18:27
Kim~Tibo*~Jonas~Yenthe

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht

Ik heb er me eigenlijk snel kunnen overzetten maar dat kwam omdat ik na de eerste echo een gevoel ben blijven houden van het zit niet goed!

Wens je veel sterkte meid

Liefs Kim

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 01:18
antje

demi ik herken jouw verhaal best wel. heb met de kerst positief getest, terwijl we helemaal niet bezig waren zwanger te worden,mijn vriend wilde eigenlijk helemaal geen derde kind.( moest het zelf ook wel verwerken, een derde????)

Op oudjaars avond kreeg ik kramp,dacht dat het door het eten kwam( had me nogal volgepropt met gehakt balletjes).

Uiteindelijk begon ik dus bloed te verliezen op 2 januari endat is doorgegaan tot eergisteren. ben nu dus wel benieuwd hoe mn cyclus verder loopt.

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 12:28
Sijsje

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaal,

Als jullie het goed vinden zou ik graag ook hier komen meepraten. Ik ben in de 1e ronde na de pil zwanger geraakt, maar zonder het te weten. Ik kreeg na een cyclus van 30 dagen mijn menstruatie (dacht ik toch), maar omdat het bloedverlies bleef aanhouden, ben ik naar de HA gegaan. Uit een bloedname bleek dat ik zwanger was. Toen wist ik natuurlijk al dat het fout was gelopen, want ik had erg veel bloedverlies gehad. Twee dagen later dan ook de bevestiging: hcg steeg veel te traag. Eerst werd er gedacht aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar 'gelukkig' bleek het toch een gewone MK te zijn. Nu ben ik aan het wachten of de bloeding spontaan komt, en als dat niet lukt, doen ze donderdag een curettage.

Ik moet zeggen dat dit wel een zware periode is (mentaal en fysiek). Ik ben voor m'n werk veel op verplaatsing en ben dus bang om ver van huis te beginnen bloeden. Eigenlijk hoop ik dat het toch een curettage zal worden. Wij willen graag ook snel weer aan kindjes beginnen, maar gaan wel eerst één cyclus afwachten om alles eens mee te maken op de normale manier. Daarna gaan we er weer voor. Omdat ik niet wist dat ik zwanger was, is de klap wel wat minder zwaar aangekomen. Toch ben ik bang om over enkele weken nog een inzinking te krijgen ofzo.

Ik zou het echt tof vinden om mijn ervaringen hier te delen met lotgenoten.

Groetjes,
Sijsje

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 14:41
Britt

Online Status Stuur bericht
hey dames,

demi: mij heeft het geholpen dat ik weer kon beginnen denken aan een volgende zwangerschap.
Ik had niet zoals kim een gevoel dat het niet goed ging zijn. Al zei ik wel tegen iedereen: wachten tot ik 12 weken ben en dan mag je nog eens proficiat zeggen. Misschien in mijn onderbewust zijn toch een voorgevoel...

Sijsje: veel sterkte meid! Bij mij viel het fysiek goed mee. Wel veel krampen maar die waren na een paar dagen verdwenen.

ik zie dat er verwarring is over het wel of niet wachten na een mk. Het hangt er vanaf of je een natuurlijke mk hebt gehad of een curretage. Bij een natuurlijke mk moet je niet wachten. Het enige dat er dan aan de hand is is dat je een latere eisprong kan hebben en dat men niet precies weet hoe lang je zwanger bent. Maar je hebt niet meer kans op een nieuwe mk of zo.
Bij een curretage moet je wel een maand wachten. Je slijmvlies is dan volledig weggehaald en heeft even tijd nodig om weer op te bouwen. Als je niet wacht heb je meer kans op een nieuwe mk al is het "maar" een paar percent meer: dus niet panikeren als je wel meteen zwanger bent: de kans dat het goed gaat is veel maal groter dan dan het misgaat.

En nog een tip: doe een zwangerschapstest 14 dagen na je mk. Als die positief is is de hcg nog niet uit je lichaam.
Als die negatief is dan weet je dat de hcg helemaal verdwenen is uit je lichaam en is er geen verwarring als je positief test na 28 dagen.

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 18:20
demi

Hallo dames,

Wat vervelend uiteraard dat jullie in hetzelfde schuitje zitten.Ik wens iedereen heel veel sterkt om dit een plekje te kunnen geven. Ik lees veel dat vrouwen zich richten op een volgende zwangerschap en dat dat hen geholpen heeft. Ik lees eigenlijk niet dat er dames zijn die dat niet doen? Ik moet zeggen dat ik er voornamelijk geestelijk echt van ondersteboven ben en daar ben ik erg van geschrokken. Ik denk echt de komende maanden niet voor een volgende poging te durven gaan.

Sijsje, je leest heel verschillende verhalen over hoe je het ervaart. Ik had verwacht veel krampen en het dan 'gewoon' te verliezen, maar zo heb ik het niet ervaren. Ik wil je zeker niet bang maken ofzo, maar als ik geweten had dat het zo zou lopen bij mij had ik lekker thuis gebleven. Toevallig gebeurde het bij mij op een zondag, maar ik had echt hevige weeën zoals ook precies bij de bevalling van mijn eerste kindje. Ik ben veel bloed verloren en vond het heel heftig allemaal. Ik hoop uiteraard voor jou dat het allemaal mee gaat vallen. Gelukkig heb je het vooruitzicht dat als het langer duurt dat ze het weghalen. Heel veel sterkte!

Groetjes, Demi
Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 21:29
Britt

hey demi, iedereen ervaart het inderdaad anders. Ik heb een week genomen om afscheid te nemen van mijn kindje. Ik heb twee maal een mk gehad. de eerste keer heb ik er heel lang bij stilgestaan en heeft het lang mijn leven beheerst. Dit maal heb ik zelf beslist dat dit mijn leven niet gaat beheersen. het is heel erg wat er gebeurd is maar de natuur heeft het zo beslist. Jammer genoeg is er de natuurlijke selectie maar natuurlijke selectie is langs de andere kant ook goed: hoe hard het ook is...
Ik heb dus deze keer gekozen om bewust afscheid te nemen en te rouwen. Daarna heb ik dat achter mij gelaten: het leven gaat verder. Ik zal nooit vergeten dat ik twee keer zwanger ben geweest. Maar ik geef de moed niet op!

Sijsje de eerste keer was bij mij een curretage de tweede een natuurlijke mk. Beide vielen bij mij goed mee. De natuurlijke mk was hetzelfde als mijn gewone menstruatie niet zoals bij demi met heftige krampen. Maar dat zal ook voor iedereen anders zijn.

Ik wil jullie allebei heel erg veel sterkte wensen en hoop dat je dit snel een plaatsje kan geven in jullie leven.

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 21:44
Sijsje

Hey,

Demi en Kaatje, bedankt voor jullie reacties. 't Is blijkbaar idd bij iedereen anders, dus ik zal gewoon moeten afwachten. Best wel vervelend vind ik. Vandaag heb ik het heel moeilijk gehad. Omdat ik niet wist dat ik zwanger was, begin ik nu pas te beseffen dat we ook een kindje verloren zijn. Ik heb vandaag al veel gehuild. Gelukkig vind ik veel steun bij m'n vriend, hij staat echt klaar voor me. Ik kreeg nog eens slecht nieuws vandaag: m'n oma ligt op sterven. Ik vind het persoonlijk wel symbolisch dat dit in dezelfde week gebeurt als mijn MK.

Demi: ik begrijp wel dat je op dit moment niet aan opnieuw zwanger worden denkt. Ieder moet voor zichzelf beslissen wat het best is. Als je er nog niet klaar voor bent, kan je nog afwachten tot het beter gaat. Zelf denk ik dat een eventuele nieuwe zwangerschap me wel zou kunnen helpen bij het verwerken ervan. Dat hoor je toch vaker.

Bye,
Sijsje

Link naar deze reactie
13/01/2008 @ 21:47
Naomi

Hey Iedereen

Ik ben zwanger geworden in de 2 de cylus na het stoppen met de pil. Vrij snel dus. Hebben dan op 21 december een positieve urinetest gedaan na een wekje overtijd te zijn. op 24 dec een positieve bloedtest. Maar op vrijdag 4 januari op controle bij gyne, want schrik voor bbz door hevige krampen rechts, gyne zag een klein vruchtzakje , maar was te klein voor 5 weken ..... dus ja oftewel was ik minder ver, of dreigend miskraam.
Weekje later terugkomen op vrijdag..... SLechts nieuws, vruchjte was nog wel gegroeid tov een week voordien, maar was toch reeds afgezakt in de baarmoeder, dus toch mk op komst. Ze voorspelde dat ik in het weekend bloedverlies ging krijgen en dat de mk zou manifesteren.
ze zat er pal op want zaterdagavond is het bloedverlies begonnen en zondag(vandaag) heeft de eigenlijk mk plaatsgevonden.
Ni besef ik dat het zo is.... en zit ik toch met een dubbel gevoel.
Natuurlijke selectie is nodig, want de natuur breekt kansloze zwangerschappen af, maar soms vraag ik me toch af, wat de echte reden is dat deze zwangerschap kansloos was.
We hebben el besloten er terug voor te gaan van zodra de gyne het licht op groen zet, maar ben toch wel beetje bang. Kunnen enkel hopen dat het volgende zwangerschap beter verloopt.

Liefs Naomi

Link naar deze reactie
13/01/2008 @ 23:20

Het is komende vrijdag bij mij 8 weken geleden dat ik ben gecurreteerd en ben nog steeds niet ongi.
Heb vorige week na de sex(sorry voor de details) heel veel pijn gehad!
Liep er gewoon krom van en vandaag de hele dag weer een zeurderige pijn!
Vind het nu wel erg lang duren en ga morgen de HA maar eens bellen!
Hebben er meer van jullie deze klachten gehad?

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 09:22
Britt

hey hendriette, ik heb gelezen dat het tot 10 weken kan duren eer de cyclus weer op gang komt... Bij mij waren de duiveltjes er weer na 39 dagen.
veel sterkte!

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 11:06
Kim~Tibo*~Jonas~Yenthe

goh ik heb deze week (14 dagen na mk) toch me ei goed gevoeld zoals alle andere keren zenne!
kan dus ook snel gaan
Ik verwacht nu dus binnen 2 weken men ongi!
weet iemand als je een ei gehad hebt dat dan ook je hcg weg is?

Liefs Kim

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 11:24

Hey,
Kim, ik denk dat je pas een eisprong krijgt als de HCG uit je lichaam verdwenen is, dus dan zal dat bij jou wel het geval zijn.
Ik was ook al ongi na 30 dagen, dus niet bij iedereen duurt het lang!Wij hebben ook geen problemen gehad na de eerste keren terug sex hebben Tegen mij heeft de gyn gezegd dat als je je er niet goed bij voelt je beter eventjes kunt wachten en als je er aan toe bent direct weer aan een volgende zwangerschap kunt beginnen.
Op dit moment denk ik wel dat ik mijn MK van begin december verwerkt heb, maar toch ben ik een beetje bang tegen de tijd dat het kindje eigenlijk geboren had moeten worden (eind juni) We zien wel! Op dit moment denken we vooral aan een volgende zwangerschap en hopen we dat het snel lukt, zoals bij de meesten waarschijnlijk.

Link naar deze reactie
16/01/2008 @ 09:39
Kim~Tibo*~Jonas~Yenthe

ik snap er niks meer van pffff
heb nu al een dag of 4 ei pijn maar had bijna geen slijm (cervix)
nu komt het cervix op gang en zelfs nog steeds zeurderige buikpijn (licht ongi gevoel) dus nog steeds men ei?
Die zou toch al moeten geweest zijn he?
heb nu echt kei veel slijm...
Maar rekbaar is da ni zenne
Ik word er onnozel van he

Liefs Kim

Link naar deze reactie
16/01/2008 @ 09:49
Britt

hey Kim, afwachten is de boodschap: ik weet het het is niet leuk (heb het zelf ook meegemaakt...) Je kan natuurlijk ook gaan ovutesten. Dan weet je tenminste iets.
Je kan best nu een zwangerschapstest doen: is die negatief dan is de hcg weg. Is die positief dan is er nog hcg en dan is die nog van de vorige zwangerschap. Ik moest dat doen van mijn gyne. Anders ga je over twee weken nog niet zeker zijn moest je dan positief testen want de hcg kan nog 6 weken in je lijf blijven!
Stel je voor dat je positief test over twee weken: jij helemaal blij want je denkt dat je terug zwanger bent en later blijkt dat het de hcg van de vorige zwangerschap is... Als je nu de zw-test doet dan bespaar je je alvast die teleurstelling.

Veel sterkte!

Link naar deze reactie
16/01/2008 @ 09:51
Kim~Tibo*~Jonas~Yenthe

ja t is voor zot te worden he pfff
Denk dat ik gewoon eerst ga ongi worden......
dan is t al vele simpeler he?

Liefs Kim

Link naar deze reactie
16/01/2008 @ 09:57
Kim~Tibo*~Jonas~Yenthe

oh ja kaatje,
als ik die zwangerschapstest nu doe om het hcg te chekken kan dat dan niet vals zijn en (eventueel) positief zijn van nu te klussen?
Want anders zijn we mss binnen 2 weken nog ni zeker he?

pff wat een gedoe allemaal zeg

Liefs Kim

Link naar deze reactie
16/01/2008 @ 10:05
Britt

volgens mijn gyne kon dat nog niet positief zijn. Kan pas ten vroegste positief zijn vanaf 7 dagen voor je nod. En dat is maar een heel klein percentage dat 7 dagen voor nod positief test...

Volhouden hé!!!

Link naar deze reactie
16/01/2008 @ 18:12
Naomi

Ja ik moet vrijdag op controle bij de gyne, om te zien of alles weg is? Zal ineens vragen wat in mijn geval aangewezen is...
Maar ga wss ook een zwangerschapstest doen die vrijdag....en pas terug klussen vanaf de test niet zwanger aangeeft allé sinds zaterdag hebben we helemaal ni meer geklust, is nog ni de moment geweest.
Maar na vrijdag zal dat wel zijn maar dan met condoom ofzo, eerst wss mijn regels laten doorkomen.
Liefs Naomi

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 10:53

Hey,
Ik word gek van mijn cyclus! Ik loop nu al met buikpijn, net alof de al gaan doorkomen, maar dat is normaal pas tevroegste dit weekende of net erna. Ben eens benieuwd

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >