< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » cyclus na miskraam

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
cyclus na miskraam
01/07/2008 @ 21:47
Mamzel

Online Status Bekijk profiel
Jelana!!!! Fantastisch nieuws meid Op naar de HA!

Thrallgi: valt dat eigenlijk beter mee in de zomer om de nachtdiensten te doen? Langer daglicht en zo? Op welke dienst werk je eigenlijk? Ga je nu ook wachten met testen?

Leentje en Tigris: moet heerlijk zijn zo'n lange zomervakantie En tegen september zwanger moet lukken. Doen zoals Jelena: mijnheer kidnappen voor een snoepreiseje. Leentje, bij mijn kapper is er een 7 maanden zwanger die de eerste 4 maanden van haar zwangerschap gewoon haar maandtsonden heeft gehad... het kan echt wel

Flairtje: heb jij nog nieuws?

Hier verder nog steeds af en toe misselijk. Inderdaad bijna 9 weken dus ik begin een beetje meer rust te vinden. Heb wel nog steeds moeilijk met mijn nachtmerries. Ik weet niet hoe ik het in godsnaam allemaal kan verzinnen. Soms pieker ik ook over het milieu. Ik ben bang dat wij de aarde zo aan het verkloten zijn dat onze kinderen zullen moeten vechten voor water of met de ene natuurramp na de andere zullen te kampen krijgen Ik me dan soms echt verschrikkelijk egoïstisch. Hebben jullie dat ook soms?

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 22:21

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,
Jelena, goed gewerkt van jullie, zou ik zeggen, meissie Gefeliciteerd!!
Mamzel, zo'n rare dromen en zo is normaal als je zwanger bent, naart schijnt, vooral ook omdat je je zorgen maakt over je kleine prutske in je buik en of je het wel goed gaat doen als het kleintje er is. Onbewust uit zich dat in je dromen, met die rare dingen als gevolg
Leentje, testen! Je weet maar nooit. Ik heb vorige week voor alle zekerheid ook getest en het was negatief, dus nog effe verder hopen voor mij!
Vrijdag mag ik voor een andere en deeltijdse job gaan solliciteren bij een bakker in de buurt, 2 hele dagen in de week en om de 2 weken een halve zaterdag werken, ideaal toch! Ik hoop echt dat ik het heb, dan ben ik van die voltijds k*tbaan vanaf (sorry ) De sfeer is er wel goed, maar elke dag een volle dag werken is echt niks voor mij. 's Avonds ben ik doodop en mijn werk thuis blijft natuurlijk liggen En ik heb zoveel tijd niet meer voor mijn honden en die zijn er, samen met Maarten, de dupe van. Ik voel me verdorie schuldig omdat ik van de VDAB voltijds moet gaan werken. In wat voor land leven wij in hemelsnaam Hè, effe eruitgegooid, dat lucht op! Nu nog geluk hebben vrijdag en de rest komt dan ook in orde

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 09:58
Kat

Online Status Stuur bericht
Heerlijk nieuws, Jelana! Van harte gefeliciteerd! Dat is me nog eens een mooie vakantieherinnering... Ben je al bij de HA geweest? Ik duim mee!

Mamzel, dat van die dromen herken ik wel. Ik droom ook elke nacht de waanzinnigste dingen (ik droom ook altijd dat we meisjes krijgen, zou dat iets betekenen, of betekent dat alleen dat ik dat het liefst wil?). En over mijn ongerustheid moet ik je ook niet meer vertellen... Mijn angsten zijn nu gelukkig iets beter. En als ik meer ontspannen ben, dan voel ik ook beter de veranderingen in mijn lijf, dat helpt ook om te denken dat het nog wel goed zit. Vanmiddag naar de gynaecoloog. Ben toch weer een beetje zenuwachtig...

Zaterdag nog een lange telefoon naar mijn zus gedaan, dat hielp ook. Ze zei me dat ik best wel mocht genieten van de leuke dingen van zwanger zijn, zoals babykleertjes kopen en andere babyspullen bekijken. Dat durfde ik allemaal niet, bijgeloof, he. Dus zaterdagmiddag zijn we bij Ikea geweest (moest er toch nog heen om handdoeken voor mijn moeder te kopen) en hebben we naar de babyspullen gekeken. Nog niks gekocht, maar zelfs dat kijken naar bedjes e.d. was al een overwinning! En het was nog leuk ook.

Mamzel, wat je schrijft over angst voor milieuproblemen en zo, dat heb ik ook wel. De wereld lijkt er echt niet beter op te worden, he. En soms pieker ik ook wel over het financiële: zullen we dat wel allemaal goed aankunnen? Het is absoluut niet mijn bedoeling om mijn kinderen te verwennen, integendeel: ze zijn al gepriviligieerd dat ze aan deze kant van de wereld geboren worden. Maar is het straks nog zo evident om ze een goeie opleiding te kunnen geven, zoals mijn ouders voor mij gedaan hebben? Enfin, met zulke gedachten schiet je ook niks op. Eerst maar eens zien dat onze kinderen gezond ter wereld komen, he!

Leentje, gespannen borsten in het eerste deel van je cyclus, lijkt mij toch ook een beetje raar! Ik hoop dat je testje toch een heel bijzondere vakantie inluidt!

Flairtje, ik denk elke dag aan je. Veel sterkte. Ik hoop nog altijd dat er een wonder gebeurt...

En Heititike, succes met de sollicitatie!

[Laatst gewijzigd door Kat - 02/07/2008 @ 09:59] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:17
Jelana

De HA heeft gisteren gebeld en mijn HCG is ideaal voor 5 weken zwanger. Hij zei 'Prociciat'. Klonk zo onreeel maar ja ... we zullen er aan moeten wennen (ik vind het niet erg hoor).

Het enige wat ik heb van kwaaltje is dat ik moe ben en VERSTROOID. Oh, vergeet echt zoveel.

Ik heb mijn banner durven plaatsen maar wil me echt niet op die datum pinnen tot ik naar de gyn geweest ben. Ik heb gisteren al gebeld met de vraag of ik aan 7 weken al zou mogen gaan want dan hoor je al een hartje klopppen. Ze bellen mij nog terug. Nu weer afwachten ...

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 12:25
thrallgi

Mamzel, nachten doen in de zomer vind ik lastiger, dit omdat ik heel moeilijk in mijn bed raak als er al licht of zon is als ik moet slapen.Ik wil dan eigenlijk vanalles doen in huis,en dan moet ik mezelf verplichten te slapen.Ik werk nu sinds vier maand op een psychiatrische dienst met mensen met angsten en depressies, ervoor werkte ik op een dienst kinderpsychiatrie, maar dat werd me mentaal te belastend dus vroeg ik een overplaatsing.
Nee ik ga proberen niet te testen, ik zie wel wanneer de doorkomen of niet.

Wauw jelena, goed zo, 5 weken ver, succes he .Hoop dat alles goed mag gaan.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 16:55
Tigris

Heititike: Bij een bakker . . . lijkt een leuke job, ik voor je dat je aangenomen wordt!

Kat: vandaag bij de gyn, laat ons weten hoe het gegaan is hé! Mss vind hij vandaag nog een derde . Wat die babyspullen betreft, ik had dat ook toen ik zwanger was, had zelfs al een paar kleertjes gekocht. Ze liggen nu goed opgeborgen in de kast en héél soms, als de heimwee me te groot wordt, haal ik ze eruit om nog eens goed te bekijken en vast te nemen. Als ik nu zwanger moest worden zal het toch wat langer duren voor ik spulletjes koop, gewoon uit schrik.

Mamzel:het zou leuk zijn om mijn ventje te kidnappen, maar helaas zit dit er dit jaar niet in, nog een week of 2 en dan heeft hij verlof, maar komen zijn kindjes bij ons logeren, veel tijd alleen zal er dus niet overschieten . We zullen moeten oefenen als de kindjes dodo doen .

Thrallgi: kan me voorstellen dat je een zwaar beroep hebt, goh, nachten, als ik zie hoe mijn ventje daar soms kapot van is. Vooral van telkens zijn levensritme te moeten veranderen. Ik alvast voor je dat de er niet doorkomen! Voor de rest, nog veel verbouwgenot!

Leentje: Heb je nu dat testje al gedaan? Je houdt ons hier in spanning meid!

Flairtje: wanneer mag je nu terug naar die professor? Ik denk hier elke dag aan jullie!

Jelena: Goed zo, je HCG-waarde zit al op peil, de rest zal nu wel volgen. Hopelijk mag je snel op echo.

Hier alles ok, aan het genieten van de tijdloze dagen. Ik heb op een ander topic eens laten pendelen en heb de uitslag gekregen: aug/sept zwanger van een meisje. Wel ik ben benieuwd! Het stelt me precies wel wat meer gerust. We zullen zien, ik hoop in ieder geval dat het uitkomt!

Groetjes,
T

[Laatst gewijzigd door Tigris - 02/07/2008 @ 16:59] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 18:32
Kat

Online Status Stuur bericht
Hehe, goed nieuws vanmiddag bij de gyn! De baby's zijn goed gegroeid (datum opnieuw één dag naar voren bijgesteld), de hartjes gaan als een trein, en ze hebben toch elk een eigen binnenste vruchtvlies. Het kan nog altijd fout lopen, maar de kans wordt nu toch met de dag kleiner, zegt de gyn. Een hele opluchting! Pas de 31ste opnieuw op controle... Ik had wel een iets te hoge bloeddruk, maar dat was omdat we 10 minuten te laat waren omdat we in de file stonden. En het eerste wat de gyn toen deed toen ik binnenkwam was mijn bloeddruk meten! Nu zal mijn bloeddruk al wel stukken beter zijn. :-)

Thrallgi, van die onregelmatige diensten, dat is echt moordend, toch? Ik had vroeger ook geregeld ochtenddiensten, dan moest ik om 4 uur opstaan, en daar was ik toch echt niet goed van. Het wende nooit, vond ik. Veel sterkte ermee!

Tigris, een meisje en al heel binnenkort, dat zou prachtig zijn! We hopen met je mee!

En Leentje, laat jij ons ook gauw iets weten, he! Liefst goed nieuws!

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 18:36

Even een zeer snelle reactie, want ik moet me nog douchen en eten maken: gisteren dus toch maar test gedaan, om mijn ventje gerust te stellen, en zoals ik al dacht: negatief.
't Gaat wel hoor, had het wel verwacht. Hoe groot is de kans dat je zwanger bent nadat je je regels net hebt gehad? Inderdaad...
Maar kom, je weet maar nooit, maar niks dus. Mijn man trok het zich precies meer aan dan mij
Ik heb me er al zo'n beetje mee vertrouwd gemaakt dat het toch niet vanzelf lukt. Ik zei het hem vandaag nog: waar is die vent die tot vorige maand altijd zei "we hebben tijd, maak u ni druk"

Dus nu weten we weer wat we volgende week moeten doen he
Maar vooral ni teveel fixeren en doen omdat het moet. Gewoon doen als we zin hebben en is een dagje overslaan zal wel geen kwaad kunnen zeker?

Jelana: 5 weken, goed begin

Mamzel: ik had dat ook zo'n dromen toen ik zwanger was. Soms wel freaky he

Bon, sorry dames voor wie ik vergeten ben maar ik moet ervandoor.
Morgen en vrijdag zit ik op de wei van Werchter (mss maar goed dat ik nog niet zwanger ben) dus duim een beetje mee voor mooi weer he.
Zaterdag en zondag komt mijn Italiaanse vriend logeren, dus ik ga de komende dagen niet veel online zijn. Maar ik lees zeker alles zo snel mogelijk bij.

Groetjes allemaal en take care.
Ltje

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 18:40
ENGELMAMA

flairtje veel stertke morgen in antwerpen.

ik hoop dat je toch nog een beetje goed nieuws krijgt.

ik brand een

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 20:54
Sarah

Online Status
@ Flairtje hoe gaat het nu?

@ Jelana gefeliciteerd. Ik hoop voor je dat alles goed mag gaan.

@ Mamzel dromen hoort er echt bij. Ik droom ook de raarste dingen. Heel apart.

@ Kat super dat alles goed gaat.

@ Engelmama hoe gaat het met jou?

@ Leentje balen zeg. Maar wie weet is het de volgende ronde bingo.

@ Tigris ik ben druk voor je aan het duimen

@ Heititike ook ik hoop voor je dat het wat wordt bij de bakker. Je hebt dan in ieder geval de hele dag een heerlijke geur om je heen.

@ Thrallgi ik kan me goed voorstellen dat je zomers een hekel hebt aan nachtdiensten. Helemaal met dit warme weer.

Hier alles oké. Heb alleen steeds last van bandenpijn. Maar goed dat hoort er nu eenmaal bij. Ook ben ik steeds heel moe, volgens mij komt dit door het weer want ik had hier eerder niet zo extreem last van. Ik hoef echt niets te doen of ik ben al moe. Maar ik klaag niet ik ben al super blij dat het allemaal goed mag gaan. Maar ik zal pas helemaal gerust zijn als het er eenmaal is. En dan kunnen we onze kleine nog verliezen. Maar goed, daar ga ik niet teveel bij stil staan.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 12:48
ENGELMAMA

hallo,

met mij gaat alles heel goed.
' t is 2maand vakantie voor mij, dus das pas genieten met zo'n lekker weertje.

sederd mijn cyclussen weer normaal zijn heb ik weer enorm veel vertrouwen dat het ons zeker zal lukken om zwanger te worden.
maar dat het nu eenmaal een beetje langer zal duren.

ook mijn sessies bij de psychologe zijn volgens haar niet echt meer nodig.

volgende week opnieuw op follikelmeting en hoop opnieuw goed nieuws te krijgen.

kort samengevat ik voel me heel goed

volgende week wordt het een moeilijke week want op zat.12/7 is ons 1jaartje, maar toch proberen we positeif te blijven. (we moeten wel want normaal gezien is mijn eisprong dan)

groetjes en ik voor iedereen dat de zomervakantie heel veel brengt

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 17:51
flairtje

Hallo iedereen,

we zijn weeral terug van het ziekenhuis.
Baby A is volledig verloren, hij/zij heeft nog wel hartactiviteit maar zal dus zeker weggehaald moeten worden. Wanneer dat hangt af van Baby B. Baby B gaat niet achteruit, hij/zij heeft een klein beetje pleuravocht rond de longen maar niet overdreven of kritisch veel. Toch wil dat niet zeggen dat baby B gezond is. De kans is nog steeds heel groot (95%) dat het ook een chromosoomafwijking heeft, maar dat zich dat nu nog niet zo expliciet profileert zoals bij baby A.
We moeten dus afwachten tot de vruchtwaterpunctie, die zal doorgaan op 24 juli. Er is dus een einddatum gesteld aan het wachten en dat is wel al een kleine opluchting.

Intussen moet ik blijven plat liggen want de bloedingen die ik blijf hebben, komen doordat mijn moederkoek voor de vaginaopening zit. Ze hebben ook gezien dat er nog een serieuze bloedklonter zit, dus die zou er nog moeten uitkomen.

Bedankt voor de steun van ieder van jullie
Flairtje

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 19:02

Hey,
flairtje, Ik duim echt superhard voor jullie dat dat ene kleine beebje het nog goed blijft doen! Sterkte allebei hè! En laat af en toe toch nog eens wat van je horen, ook als het wat slechter gaat
Ik ben echt superzenuwachtig tegen morgenvroeg. Ik hoop zo dat ik bij de bakker mag beginnen, dan kan ik met de fiets gaan werken want het is maar 2,5 km en zoals Sarah al aangeeft, de hele dag lekker geuren in mijn neuzeke Hopelijk kan ik die nog verdragen als ik zwanger word
Ik ga nu lekker voor mijn ventje koken want hij verjaart vandaag, wordt 42 en komt toch nog onverwachts door naar huis, joepie!!!!! Als we het nu nog klaar krijgen om deze maand toch zwanger te worden dan hebben we een lekker groot verjaardagskadoo voor ons allemaal want ik verjaar eind deze maand, op dezelfde dag als mijn ma en mijn pa verjaart daar ook nog ergens tussenin, dus

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 20:00
Tigris

Flairtje: Spijtig nieuws, ik hoop dat ze toch nog 1 baby kunnen redden, we duimen allemaal mee dat hij/zij gezond mag zijn. In ieder geval veel sterkte!

Groetjes, T

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 21:01

Hey,
waar is iedereen, allemaal op vakantie? Ben ik heeeelemaaaal alleen hier? Zielig he!
Bij de bakker viel het mee, maar ik denk niet dat ik het ga doen want er wordt gezegd dat ik elke zaterdag een hele dag moet gaan werken en laat dat nu net zijn wat ik niet wil Dus effe verderzoeken!

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 19:19
Tigris

Hey Heititike,

neen hoor, ik ben er nog.Spijtig dat de job alle zaterdagen moet, nu moet je weer op zoek. In ieder geval veel succes met je verdere zoektocht.

Groetjes,
T

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 19:51
thrallgi

@tigris:de nachtdiensten zijn idd lastig en ja zoals je vriend/man ook heeft het ritme terug veranderen, maar ja het leuke is eens uit de sleur van overdag kunnen zijn. Mijn zijn doorgekomen in het begin van de week , ben weer even triest geweest maar nu is het opnieuw beter, ik probeer gelukkig te zijn als mijn cyclus regelmatig blijft. En ja we fixeren ons wat op onze verbouwingen en dat helpt ook. bij welk toppic heb je laten pendelen tigris? Ik zou dat ook wel eens willen laten doen, want volgens Ritchie's ma zei de waarzegster 2009-2012 maar da duurt nog lang hoor, wil graag eens iets positievers horen.
@kat: leuk dat alles ok is met je twin, hopen dat alles goed blijft gaan . Mijn nachtdiensten zijn van 21.30 tot 7.00, idd moordend, maar het is gelukkig niet al te vaak .
@Engelmama: blij dat je jou beter voelt, ik hoop met je mee meidSterkte met de B-day van jullie kleine meid, binnenkort
@Flairtje: pffff , zoooooo heeel erg schrijnend, ik vind er geen woorden voor. Ik ga nu heel erg hopen dat baby B gezond blijkt te zijn en dat alles goed gaat met hem/haar. Sterte meid

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 08:49
Tigris

@Thrallgi: Ik weet totaal niet meer via welk topic, ik heb gewoon met de zoekfunctie: pendelen ingedrukt en dan zo alles afgegaan en gezocht naar een recent topic en daar mik gevonden. Ik heb niet gereageerd op het topic, maar haar een pb gestuurd. Ik weet dat ik een paar maanden geleden ook al eens naar haar gestuurd had, maar toen geen antwoord gekregen, en nu had ik wat meer uitleg gegeven over mezelf en de dag erna had ik al reactie.

Veel succes!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 14:12
Mamzel

Hallo lieve dames,

Ik heb hier een rotweekend achter de rug. De beste vriend van mijn man is hier blijven logeren met zijn vriendin - zij studeert nog, hij is in de 30 maar denkt nog helemaal niet aan settelen. Niet echt familiegezind dus.

Om het iedereen naar hun zin te maken had ik gevraagd aan mijn moeder om op Ella te passen zodat we zaterdag zouden kunnen uitgaan en zondag zouden kunnen uitslapen. Ik dacht dat het een leuke verandering zou zijn. Wel, niets was minder waar.

Ik heb heel het weekend (behalve dan zaterdag avond) gebabysit terwijl de andere drie allerlei leuke maar kindonvriendelijke activiteiten gingen doen (zeilen, uren op restaurant gaan,...). Heeft men mij iets gevraagd? Neen! Iedereen bleek er van uit te gaan dat ik wel voor de kleine zou zorgen. Hebben ze rekening gehouden met Ella of met mij (en het feit dat ik zwanger ben), NEEN. En last but not least krijg ik na het weekend ook maar een bedankt van mijn man?! Forget it!

Een voorbeeld: ze hebben beslist dat ze een wandeling op het strand wilden maken. Goed, geen probleem: zij gaan wandelen, ik blijf met Ella in het zand spelen. Op een bepaald ogenblik begon het te regenen dus neem ik speelgoed, buggy en kleine mee naar huis. Reactie van mijn man: kan ik niet gewoon blijven want het was maar een kleine bui en erger: kon ik terugkomen naar het strand om de hond op te halen want zijn vriend wou de hond niet in zijn wagen nemen. Neen, niet omdat hij allergisch is, maar omdat hij zand zou achterlaten in de koffer...

Ik ben weer eens zo ontzettend KWAAD Ik leef echt mee met al die generaties vrouwen die zichzelf weggecijferd hebben voor hun man en hun kinderen zonder ook maar enige erkenning te krijgen. Ik voel mij verraden door mijn eigen man. Het zou wij tegen de rest van de wereld moeten zijn en ik heb het gevoel dat het eerder hij en de rest van de wereld tegen mij is. En ja, mijn hormonen zullen mij hier waarschijnlijk ook parten spelen maar toch, ik ben echt gefrustreed. Ik weet niet hoe ik dat tot hem kan laten doordringen.

Sorry voor de negativiteit, maar moest het echt ergens kwijt.

aan allen en bedankt voor jullie luisterend oor.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 14:51
Sarah

Online Status
@ Mamzel MANNEN Wat denken ze wel niet. Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk kwaad bent. Wat ontzettend achterlijk zeg. Leuke vrienden ook, beetje echo. Van je man is het ook wel erg lullig. Hij kan dan wel niet degene zijn die zwanger is (lekker makkelijk) maar het is wel zijn kind. Sterkte. Ik hoop dat je je man nog kunt overtuigen van zijn achterlijke gedrag (is ook nog maar de vraag bij sommige mannen). Op zulke momenten zou ik echt wraak willen nemen. Ik zou dan lekker gaan shoppen. Daar kan m'n mannetje soms zo om zeuren.

@ Flairtje Ik hoop voor je dat het andere kindje wel mag blijven leven. Heel veel sterkte deze tijd

@ Thrallgi balen zeg van je regels

@ Heititike balen zeg dat het toch niet helemaal is wat je wilt. Ik hoop dat je snel weer een andere baan vindt Nog gefeliciteerd met je ventje.

@ Engelmama super dat het zo goed met je gaat Ik kan me voorstellen dat je het nu toch ff weer wat moeilijker hebt. Sterkte

@ Tigris voor jou wordt het nu ook echt spannend. Ik hoop echt voor je dat dit je lucky ronde is

[Laatst gewijzigd door Sarah - 07/07/2008 @ 14:52] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >