< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » hcg staat nog maar op 28 !

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
hcg staat nog maar op 28 !
09/07/2008 @ 13:45
Paty

Online Status Bekijk profiel
Hey Neentje,

Heb de voorbije dagen heel veel buik en rugpijn gehad en ben bijna mijn bed niet uitgeweest.
Er zit dus een bloedklonter tss ons meisje en mijn baarmoeder. Die is beginnen bloeden en zorgt dat ik dus weeën krijg.

Nu moet ik dus zoveeel mogelijk patliggen en rusten...
Maandag moet ik terug op controle en dan gaan we verder zien.
Ons meisje is wel heel goed beweeglijk, daar ben ik blij om...

Allee, 'k ga mij nog wat in de zetel leggen,

knuf,paty

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 16:56
Neentje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Verzorg je maar goed dan he!
zeg, maar die bloedklonter is toch niks ernstig? Hoe komt die daar? Of weet je dat allemaal maandag pas?

Ik denk aan jullie he.

Gisteren heeft er bij ons op het werk een collega ontslag gegeven. We werken met 4 en de bazin = 5 mensen. Net die collega dat ontslag gegeven heeft, is de liefste collega die ik heb/had. Met haar kon ik babbelen, over alles. Ze begreep me, ze was de normaalste van iedereen. Pas op, met mijn bazin heb ik ook goede verstanthouding. Maar toch kan je nooit echt alles kwijt tegen je werkgever he. En met die ene collega klikte het kei goed. De rest van de collegas zijn ook lief, maar die leven op een andere golflengte dan ik. Zij zijn nog jong van geest en doen. Fuiven, drinken, ... tja nog wat puber.
Ik zit er zo mee in. Er zijn ook veel redenen waarom ik zelf ook wel van werk wil veranderen. Maar ik kan hier pas na mijn bevalling werk van maken. Wie wil er nu een bijna hoogzwangere vrouw aannemen? Dus ja, blijf ik maar even achter op het werk zonder die collega.

Och, waar val ik je mee lastig. Je hebt wel andere zorgen. Toch moest het even van me af.

doei x

[Laatst gewijzigd door Neentje - 09/07/2008 @ 16:57] - Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 18:29
Paty

Hey Neentje,
Je valt mij hier echt niet mee lastig, hoor. Ik ben juist blij met een beetje afleiding...

Is echt wel jammer voor jou dat je collega weggaat... Moet zij geen opzegperiode doen??? Want dan moet zij toch ook nog een paar weken blijven en tegen dat zij dan effectief weggaat ben jij mss in bevallingsverlof??? En dan kan jij rustig uitzien naar ook iets anders...
Ik ken dat wel hoor, je hebt dan iemand die je min of meer kan vertrouwen en dan gaat die nog weg ook, dan voel je je helemaal alleen en daardoor ook slecht in je vel...

Maar je moet nu denken aan het bevallingsverlof dat je gaat hebben, dat zijn 15 weken voor jou zeker? Ik ga er maar 9 hebben nadat ons meisje geboren is omdat ik nu al zo lang thuis ben.

Die bloedklonter kan op zich geen kwaad, dat is eigenlijk een soort van blauwe plek waarvan het bloed zich verzamelt heeft, met veel te rusten gaat die langzaam wegtrekken zegt de gyn. Hoe die daar komt is een raadsel, want de gyn vroeg of ik een duw of stomp ofze gehad heb, maar dat heb ik niet gehad en dus weten we niet waardoor het komt.

Hoe is het met Mattis? Hoe reageert hij op je groeiende buikje?
Bij ons hebben de kinderen de baby al voelen stampen, maar ons Lise voelt het niet zegt ze, nochtans was ze heel hard aan het sjotten. Raar...

Jullie gaan eind deze maand voor de kinderkamer, wij gaan eind volgende maand onze geboortekaartjes bestellen. We gaan net zoals bij de andere 2 met foto werken. Weet wel nog niet goed welk ontwerpje we deze keer gaan kiezen...
Hebben jullie daar al een idee over?

Allee, 'k ga mij nog wat leggen of ik heb weer last...

tot gauw en toi toi op het werk he,
Paty

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 12:49
Neentje

hoi paty,

Dank je, dat ik mijn verhaal ff kwijt kon. Ja, mijn collega moet nog wel een opzeg periode doen. Maar onze werkgever laat haar 1 september in onderling overleg al gaan. Ik ga pas vanaf 27 oktober thuisblijven (als alles goed blijft gaan). Dus ja, 2 maandjes is het dan nog... als ze weg is. Zal wel lukken he.

Gisteren avond ben ik op onderzoek geweest bij de dokter. Nog steeds alles ok. Hartje klopt goed, buikje gegroeid. Alleen ben ik nog steeds niets bijgekomen. De dokter maakte er niet direct een probleem van, maar hij keek toch maar even raar. Hij zei, zolang je buik groeit en de baby groeit en de baby voldoende actief is... geen probleem. Nu maak ik me wel wat zorgen. Maar dit zal wel niet nodig zijn he.

Rust maar goed met je bloedklonter in je baarmoeder he, dat die goed wegtrekt. Raar he, wat je als zwangere vrouw allemaal kan krijgen in een zwangerschap?
Ah ja, juist aangezien je al zolang opvoorhand thuis bent... heb je nadien minder zwangerschapsverlof. Spijtig he. Maar ja...
Overweeg je dan niet om na je 9 weken, nog extra ouderschapsverlof op te nemen (via rva?).
Zelf ga ik proberen om zolang mogelijk te blijven werken. Als alles goed gaat he. Heb ik nadien wat meer tijd met onze spruit. Maar
ik ben zelf dit ook aan het overwegen, om 1 maand extra te nemen. Enkel ja, nu is dit wel moeilijk om aan mn werkgever te vragen. Met dat ontslag van collega. Ben bang dat ze me dit niet wil geven. Alhoewel ze wettelijk dit niet mag weigeren, wel mag ze de periode van aanvraag verschuiven. (dacht ik).

Wauw leuk dat je kindjes al aan je buikje gevoeld hebben he. Je jongste weet misschien niet goed, wat ze moet voelen? Daarom dat ze zegt, dat ze niks voelt?
Mattis begrijpt dit allemaal nog niet zo goed. Als ik mijn blote buik laat zien, gaat hij wel met zijn vingertje aan mijn navel prullen. Dit deed hij voordien niet, dus hij zal wel zien dat mama's buikje veranderd denk ik. Ik zeg dan wel, kijk Mattis in mama's buikje groeit een zusje voor jou... maar nee hoor, hij kijkt gewoon even raar... van wat zegt die nu?

zo paty, ik ga nog een beetje strijken. Morgen is het weer werkdag.

dikke knuf

x

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 13:34
Neentje

zo se, net de badkamer gepoetst. Nu begin ik wel te merken, dat er een buikje is... het bukken en heffen gaat niet zo vlot meer he.
Ben ook al met de was bezig geweest. Elke week opnieuw heb je even veel werk he, hier komt geen einde aan.

nog 2 weekjes werken en we hebben vakantie. Dan gaan we de kinderkamer voor onze komende spruit schilderen.
Ik had graag 1 muur frambozenkleur en de andere muren gebroken wit.
Ik ben eens benieuwd. Zal wel mooi zijn he.

Met jou alles ok paty?

doei x

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 12:47
Neentje

weer genieten van een lang weekend. Mattis ligt net in zijn bedje voor een middag dudje. Ga ik hier ook maar even wat rommelen. Ik ben deze week gaan kijken voor suikerboontjes, ik ga ze zelf maken denk ik. Alle ja, de doosjes samenstellen en vullen.
Misschien dat ik hier nog wat verder aan ga prullen.

Alles ok daar paty? Met je buikje? doei dikke knuf xxx

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 14:16
Paty

Amaai, het is hier druk, druk,druk...
Ik ga de suikerbonen ook zelf maken denk ik... Ik ben toch thuis, dus kan ik er werk van maken en zo gaat mijn tijd toch ook iets sneller voorbij.

Verder is alles ok hier, ik moet maandag voor een suikertest gaan, bij mijn &andere 2 kapoenen heb ik dat niet moeten doen, maar nu blijkt dit standaard te moeten gebeuren. Moet jij dat ook doen?

En 1 augustus is het dan eindelijk zover. Dan gaan we onze 3D echo laten maken... Ben echt wel benieuwd hiernaar.

Oei, ons Lise is gevallen en bloedt aan haar knie,
Tot later, Paty

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 19:05
Neentje

hoe gaat het met haar knietje? Toch niet te erg gevallen?
Onze Mattis is vandaag voor de eerste keer ziek. 39.3 koorts. Dus maar naar dokter van wacht gereden. Oorontsteking aan beide oortjes. Ocharme, en dit met het warme weer. Maar ja, ziek worden ze al een keertje he.

Morgen moet ik nog 1 dagje werken, en dan heb ik 2 weekjes verlof. Hopelijk blijft het weer zo goed he. Lekker fijn als je vakantie hebt.

groetjes en dikke zoen xxx

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 22:27
Paty

Knietje is al terug in orde, hoor... Maar als ik naar haar had geluisterd had er op zijn minst een ziekenwagen aan te pas gekomen.

En Mattis, gaat het een beetje met hem,dat kan enorm pijnlijk zijn voor die kleintjes he. Hopelijk is hij heel snel terug genezen...

Morgen die suikertest, zie er enorm tegenop. Ik hou nl al geen siropen binnen, en nu moet ik zo'n hele fles van dat spul drinken dat volgens mijn schoonzus niet te drinken is...

Geniet van je vakantie en laat je eens goed in de watten leggen(als dat gaat tenminste...).

Liefs, Paty

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 13:47
Paty

HOERA...
Wanneer je dit leest ben je waarschijnlijk al in vakantie, geniet ervan...

Paty

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 22:15
Neentje

yippie vakantie!!! zalig he, en dan juist een keertje geluk met het goede weer.

Morgen gaan we lekker ontspannen, we gaan een dagje naar zee.

Daarnet met Mattis nog snel langs de huisarts gereden, zijn koorts is wel weg. Maar nu stond hij plots op zijn rug en borst vol met uitslag. Ik dacht misschien aan een allergische reactie op de antibiotica. Nee hoor, blijkbaar heeft hij net de 4 de kinderziekte doorstaan. Niets ergs dus.

Vandaag heb ik weer regelmatig een harde buik gehad, maar ze deden op zich geen pijn ofzo. Dan denk ik, dat dit geen kwaad kan. Had ik bij Mattis ook zo vroeg. Maar voor de rest is alles ok bij mij.

Met jou buikje alles nog ok? En met je bloeduitstorting? Is dit al helemaal verdwenen? Of weet je dan niet?

doei dikke knuf xxx

[Laatst gewijzigd door Neentje - 29/07/2008 @ 22:16] - Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 22:16
Neentje

hoe is de suikertest geweest? Ik heb deze ook al laten doen, geen pretje he dat vieze sapje leeg drinken?

doei x

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 13:38
Paty

Hey Neentje,

Alles was ok hoor met de suikertest.
Vrijdag hebben we ook de 3D echo laten maken en het was echt heel mooi. Verbazingwekkend hoe je het kindje al mooi te zien krijgt zeg...

En jij, kun je een beetje genieten van je vakantie???

Paty

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 22:26
Neentje

ja hoor, vakantie is prima verlopen tot nu toe.
Alleen is ze alweer bijna gedaan he... Dan is het werken tot 2 weken voor het kindje komt. (als alles goed blijft gaan natuurlijk)
Ik had deze week te horen gekregen, dat ik het wat rustiger aan moest doen... babytje is al gezakt in mijn buikje. Maar ik heb nog geen opening ofzo, dus ca va.

Bij jou nog alles ok?

doei xxx

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 21:18
Paty

Denk wel dat alles nog ok is, maandag moet ik terug op controle. Heb wel veel last van harde buiken, maar ja, dat heb ik al lang he...

Nog eventjes tanden bijten voor je kindje komt dan,...
Gaat het op het werk, is je collega al weg?

Allee, 'k ga mij leggen want mijn buikje doet serieus pijn...

Paty

[Laatst gewijzigd door Paty - 08/08/2008 @ 21:20] - Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 15:14
Neentje

oei, je buikje pijn? Heb je hier vaak last van? Of is dit nog met die bloedklonter?

Ik vind dat de zwangerschap nu lang begint te duren. Niet dat ik last heb of zo. Maar ik wou dat het al bijna zo ver was.

En ben je al veel bijgekomen? Ik tot nu toe 1kilo en half... Valt reuze mee he.

doei xxx

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:52
Neentje

alles toch nog inorde paty?

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 13:59
Neentje

lang geleden?! Toch alles nog ok met jou en je ukje?

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 20:18
Paty

Hey Neentje,
Sorry dat ik zo lang niets heb laten horen, maar ik ben serieus ziek geweest. Heb een zware bronchitis gehad en hoge koorts gehad, hierdoor waren de (oefen)weeën op gang gekomen,enz...

Kon regelmatig wel eens bijlezen, maar had geen fut om te reageren. Nu gaat het weeer beter en kan ik zo stilaan wel iets doen, heb wel nog veel harde buiken, maar gyn kan daar niet zoveel aan doen.

Amaai, ben we blij dat ik erdoor ben want dat is echt geen pretje. Vorige week woe was het beter dus wij de geboortekaartjes gaan bestellen,'s avonds weer 39° koorts, was dus een beetje te vroeg er vanuit gegaan dat ik genezen was...
Morgen terug naar ziekenhuis om bloed te laten nemen en onderzoek enz om te zien of de infectiewaarden beter of weg zijn.

En met jou? Alles goed, stilaan aan het aftellen?
Nog een tiental weekjes en dan hebben we ons meisje in onze armen, he..

Allee, 'k ga mij terug in mijn zetelke nestelen met mijn dekentje...
Liefs, Paty

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 20:20
Paty

Oh ja, schattige foto's van mattis op je profiel, echt een kereltje om op te eten, he...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >