< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Starten met Clomid

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Starten met Clomid
11/09/2008 @ 21:57
a

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Inge, net als Sterre heb ik altijd ovulatietesten gebruikt om te kijken wanneer ik mijn eisprong had .
Ik gebruikte de testen van sensitest => http://www.sensitest.nl of be
Bij mij was het raak in de 3de ronde clomid Duimen dat voor jou de 1ste ronde aanslaat !

Sterre , je kan ook weer beginnen met een nieuwe lei !

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 12:37
rheac82

wat een gebeurtenissen weer allemaal.
Ik vind het nog al wat!

Van mijn nichtje heb ik begrepen (zij is verloskundige) dat Ovulatietesten een leuk handmiddel zijn maar dat zij niet 100% garantie geven dat er ook echt een eisprong heeft plaats gevonden of aan zit te komen.
De natuur schijnt ook heel erg mee te werken.. dat je net na eisprong ook gewoon meer zin hebt in seks, en dat je hormonen uitscheid waar je vent ook op reageert ofzo... heel biologisch verhaal!
Maar ik zou het misschien ook wel doen hoor voor het gevoel dat je er optimaal op let en niets mist.

Hier alles oke! vanavond weer oppassen!!

Groetjes rhea
Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 14:10
inge

Online Status Bekijk profiel
ik gebruik nu ook voor de eerste keer ovulatie testen
ik heb ze van de kruidvat gehaald
en ben er vandaag mee begonnen, helaas was het lijntje nog lichter dan de teststreep.
verder hou ik ook mijn temperatuur bij en kijk goed naar mijn slijm.
ik hoop niet dat ik hem mis.

anouk, dit is mijn 2e ronde clomid na mijn miskraam
voor mijn miskraam was ik ook met de eerste ronde gelijk zwanger.
ik hoop dat het nu ook snel gaat.

rhea, ik dacht dat je juist vlak voor je eisprong meer zin in sex hebt

liefs inge

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 15:47
rheac82

kan ook, volgens mij gewoon rondom: vlak er voor, tot een dag erna ofzo!
psies weet ik het ook niet... tis heel biologisch... en ik ben wel medisch opgeleid, maar niet zo inhoudelijk.. heb je niet nodig als doktersassistente..

ik zal voor je duimen!!
Groetjes

PS Tempen is altijd goed> dat is in ieder geval een betrouwbare bron!
Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 16:36
inge

hoi,

ik heb vandaag een positieve ovulatie test!!
wat een super handige dingen zeg!
is het nou zo dat ik dan vandaag mij eisprong heb of binnen 36 uur?
nou ik ga het huis hier eens netjes maken en lekker koken voor als mijn mannetje thuiskomt.
dan kunnen we vanavond heerlijk van elkaar genieten.

hoe is het met de rest?
liselore heb jij al je ei gehad?

liefs inge

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 16:39
a

Inge , heel veel succes vanavond !!!
Handig he die ovualtietesten ? Ben er ook een echte voorstander van ! SUCCES !!!!!!!!!

Hoe gaat het met de anderen ???

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 17:21
Sterre

Inge handig hè die ovulatietesten! Als je een positieve ovulatietest hebt, krijg je 24-48 uur daarna je eisprong. Maar het is nogal lastig om er echt een aantal uren aan te hangen. Gewoon vanavond lief zijn voor elkaar en dan zit je goed

Met mij gaat alles goed, vandaag laatste tabletten clomid genomen. Ondanks dat het een dubbele dosis is, heb ik er deze keer veel minder last van dan de vorige 2 keren. Wel iets prikkelbaarder, maar vorige keer voelde ik me echt rot en huilde ik veel en werd ik heel snel boos. Het enige waar ik nu last van heb; opvliegers!! Dat is een rare gewaarwording...! Maar goed, over een paar dagen beginnen met ovulatietesten en dan maar hopen dat het raak mag zijn...

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 11:37
Liselore

Hi,

Ik vind die testen een ramp. Ik moet normaliter alijd erg vaak plassen, maar met die testen........ ik knap zowat als ik eindelijk mag plassen. Dus alleen daarom stomme dingen.
Maar voor de rest zijn het geweldige dingen, maar houd er rekening mee dat er ook een mindere test tussen kan zitten. Ik heb nl vorige week een positieve ovu-test gehad, moest de dag erna dus een samenlevingstest doen,maar daaruit bleek dat ik nog helemaal geen eisprong had, en dat deze er ook niet aan zat te komen, ik heb toen uiteindelijk een Pregnyl spuit gehad.

Inge, Sterre,ik vind het wel een beetje vreemd dat je Gyn. de groei niet in de gaten houd. Hoe zit het dan als je overstimulatie hebt, of een Cyste? Maar goed, misschien is dit ook wel persoonsgebonden. Maarre dames zet 'm op....

Ik heb vrijdag weer een samenlevingstest gehad, en die was weer niet te testen.... weer te weinig cervixslijm. Ik schrok hiervan, de Gyn. zag dat blijkbaar en zei gelijk, dat dit nu niet wilde zeggen dat ik deze maand niet zwanger zou kunnen worden, Yeah right....... Ik ga nergens meer vanuit.
Morgen een gesprek met mijn eigen Gyn. Hoe gaan we nu verder???
Ik vind het erg spannend, en ik kan me allerlei dingen bedenken, maar ik wil eerste gewoon afwachten wat hij gaat zeggen.
Ik heb een aantal dagen flink in de put gezeten, het kost me steeds meer moeite om mezelf op te peppen. Ik heb mezelf zelfs ziek gemeld op het werk. Iets wat ik absoluut niet snel doe.....

Ik houd jullie op de hoogte...

Liefs Liselore

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 20:37
Sterre

Liseloreik snap dat het je nu even niet lukt om positief te zijn. Maar ik hoop dat je morgen in het gesprek met de gyn meer duidelijkheid krijgt over hoe jullie verder kunnen. En ik hoop dat we gewoon allemaal heel snel zwanger zijn!

En over de controles bij de gyn; elke gyn doet het weer anders, maar het zijn allemaal bekwame artsen. Persoonlijk vind ik het wel erg prettig dat ik niet zoveel controles heb tussendoor, dat maakt het allemaal wat minder beladen. Bovendien is het risico van overstimulatie niet erg groot bij clomid. Dat is natuurlijk per persoon verschillend, maar over het algemeen is het geen bijwerking die heel regelmatig optreedt. Maar goed, ieder voelt zich weer prettig bij iets anders.

Ik hoop dat ik volgende week ergens een mooie eisprong krijg en dat het weer snel lukt om zwanger te zijn..

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 09:00
Tine

Hoi lieve meiden, ja ik leef ook nog hoor. Ik heb een heerlijke rustmaand achter de rug - alhoewel ik natuurlijk liever geen rustmaand had gehad en nu een mooie . Maar goed, ik ben er de voorbije weken echt niet mee bezig geweest, zaterdag was mijn NOD en ik besefte het maar de morgen zelf, iets wat ik me de voorbije rondes niet zou kunnen ingebeeld hebben. Nu ja, mijn nieuwe en bijzonder veeleisende job zal er ook wel voor iets tussen zitten, ik heb gewoonweg geen tijd om eraan te denken.

Zaterdag was dus mijn NOD, maar mijn zijn er nog steeds niet. Zucht, net nu ik wil dat ze komen, besluiten ze een beetje langer weg te blijven. Ik blijf gewoon rustig afwachten, want komen doen ze toch. Hopelijk duurt het niet te lang meer, want ik wil die nieuwe kans met progynova nu toch wel grijpen!

Liselore, hoe is het gesprek met je gyn geweest? Heeft hij je een goed beeld kunnen geven van hoe hij nu verder wil met jullie?

Sterre, heb je ondertussen je eisprong gehad? Of ben je nog aan 't wachten?

Anouk, al meer dan 16 weken ver ondertussen! Oh ik hoop zo hard dat je er ondertussen echt van aan het genieten bent!

Inge, als ik het goed heb zit jij nu weer in die rottige wachtweken naar de NOD toe. Hopelijk mag deze ronde op goed nieuws eindigen voor je!

Zo, ik ga nu maar vlug nog wat lessen voorbereiden!

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 10:39
Liselore

Heel ff snel, ben net gebeld om te komen werken.....zieken..... Vandaag was mijn enige dag vrij deze week. Heb nu dadelijk 10 dagen achtereen gewerkt. Maar donderdag en vrijdag zijn wij beide lekker vrij.

Maar goed, ff een update.
Donderdag bij de Gyn geweest. Hij denkt dat wij ondanks de mindere test resultaten, toch nog een kans hebben dat wij deze maand zwanger kunnen worden. Deze testen worden al in heel veel ziekenhuizen al niet meer gedaan, omdat ze geen zekerheid geven. Er zijn voldoende stellen, bij wie er ook geen test te doen was, die toch diezelfde maand zwanger zijn geraakt.... Dus we wachten maar af, die ochtend gelijk bloedgeprikt om de progesteron waarde te meten.
Vrijdag belde de arts mij om te zeggen dat de waarde 72 was. terwijl die minimaal 17 moet zijn. Een heel mooie score...

Mochten wij deze ronde niet zwanger zijn, dan moet ik de volgende ronde gewoon weer beginnen met Clomid, Pregnyl en dan wordt de natuur een handje geholpen en wordt ik geinsemineerd (Kunstmatige Inseminatie) Gelukkig zijn er nog legio mogelijkheden.

Nou schatten ik moet vliegen...

Tot Snel
Liselore

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 19:04
a

Liselore ! WOW dat is een mooie progesteron waarde .
De keer dat mijn waarde hoog was (63 geloof ik ? Staat wel ergenst op mijn profiel) was ik ZWANGER ! Hopelijk is het deze ronde raak en net zoals je ook al zegt zijn er genoeg mogelijkheden .
Zoals je weet heb ik ook een handje hulp gehad .

Tine , fijn om te horen dat je rustmaand je goed heeft gedaan .
En ik lees dat je nu overtijd bent ??? Zou het kunnen ???
Er zijn altijd uitsonderingen op de regel en moeder natuur heeft soms verrassingen

Sterre, je eisprong komt dichterbij ! Ben je al met de ovulatietesten begonnen ? Ik hoop dat ze even succesvol zijn als bij mij . Ik had na een pos test echter wel heel snel mijn eisprong en niet 24 a 48 uur zoals op de bijsluiter staat . Dus vlug wezen kan de boodschap zijn

Rhea , hoe gaat het met jou ?? Regelmatig eens aan het babysitten als trotse tante

Hier verder alles z'n gewone gang ... Ben erg ziek geweest . Idere dag overgeven en van 's morgens tot 's avonds misselijk. Op de 1 op andere dag was het opeens over ?!?! Natuurlijk paniek , maar af en toe omhels ik de wc pot nog eens Van dagelijks ben ik overgeschakeld naar weekelijks !

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 06:44
Liselore

Wij hadden toch nog een klein beetje hoop...

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 08:02
a

Liselore Het spijt me zo voor je

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 17:51
inge

hoi liselore

wat ontzettend jammer dat je weer zijn doorgekomen
ik hoop dat je met goede moed weer kan beginnen aan deze maand.
ik hoop dat deze behandeling goed aanslaat en dat je over 4 weken al zwanger bent.

tine ik zie aan je banner dat je nog steeds geen hebt gehad
heb je een beetje een idee wanneer ze komen?

sterre heb jij al een positieve ovulatietest?
anouk, hoe is het?pas je je kleren nog?

rhea hoe is met jou en je aanstaande?

ik zit hier in mijn laaste wacht week.
ik hoop zo dat ik zwanger ben, maar dat doe ik elke maand.
juni lijkt mij een mooie maand om te bevallen.

liefs inge

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 21:09
Tine

Liselore, ik weet niet goed wat te zeggen. Van mij krijg je alvast een dikke en als je ons nodig hebt, weet je ons te vinden hé.

Inge, nee, ik heb geen flauw idee wanneer mijn gaan komen. Eigenlijk begrijp ik helemaal niet wat er aan het gebeuren is, en begin ik mijn kluts een beetje kwijt te raken. Ik heb net een echte rustmaand achter de rug, en was tegen mijn NOD aan compleet relaxed, echt totaal geen stress meer - dan toch niet op dit vlak - en nu dit, al 4 dagen overtijd terwijl ik gewoon niet zwanger kan zijn.

Meiden, ik begin dus serieus zenuwachtig te worden. Mijn brein zegt dat het niet kan, maar mijn gedachten durven soms al wel eens de andere richting uit te gaan. Pfff, dit is echt niet leuk meer. Waarom moet het nu net deze ronde zijn dat die besluiten te laat te komen? Alle rust die ik tijdens de voorbije rustmaand opgebouwd had, is allang weer verdwenen.

Sorry voor mijn geklaag hoor, ik kan er even niet meer zo goed tegen.

Ik hoop dat ik binnenkort weet waar ik aan toe ben...

Anouk, inderdaad, moeder natuur heeft soms verrassingen, maar dit zou toch wel een héél grote verrassing zijn. Ach ja, ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken, en dat lukt me nog wonderwel ook. Afwachten is de boodschap...

Link naar deze reactie
28/09/2008 @ 09:59
Tine

Hoi allemaal, ik wilde jullie snel-snel even laten weten dat ik vrijdag dan toch eindelijk mijn op bezoek gekregen heb. Dat werd toch wel tijd.

Vanmorgen ben ik dus weer aan Clomid begonnen, en vrijdag mag ik beginnen met Progynova, het middel waar ik nu al m'n hoop op gezet heb. Ik hoop zo dat wij deze ronde nog eens een eerlijke kans krijgen...

Hoe gaat het nog met jullie allemaal?

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 14:38
Liselore

Hoiii,

Tine, wat ontzettend sh*t weer zeg, diep van binnen weet je dat je rekening moet houden met het slechte nieuws, maar de hoop. Ja die hoop die blijft altijd, en telkens als je dan teleurgesteld wordt, ben een dag van slag.... Fijn dat je gelijk weer aan de Clomid kunt beginnen, maar wat doet die Progynova??? Ik ken het niet.

Inge, voor jouw gaat het ook spannend worden, hoe sta je er zelf tegenover? Wat denk je?

Sterre, hoe gaat het met jou?

Anouk, je bent al bijna op de helft! Jeetje wat gaat dat snel..

Rhea, hoe gaat het met jou?

Ik moet woensdag weer naar het ziekenhuis, krijg dan weer een follikel meting. Vandaag 2 mooie eitjes rechts van 20mm en 14mm. Woensdag hoor ik dan ook wanneer de Pregnyl gezet gaat worden en wanneer en hoe de KI zal zijn...... We hebben allebei goede hoop, het gaat ons lukken....

Liefs Liselore

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 18:37
Sterre

nou, ik weet het even niet meer hoor zit nu op dag 20 en heb nog steeds geen positieve ovulatietest. Ik ben begonnen op dag 10, toen was er helemaal niks te zien en op dag 16 stond er ineens een wat donkerder streepje. Ik hoopte dat dat streepje dan elke dag donkerder zou worden, net zoals in mijn eerste cyclus. Maar nee hoor, nog steeds een lichtroze streepje. Vorige week heeft het wel heel erg gerommeld in mijn buik, best felle steken en krampen links en voornamelijk rechts. Dus ik had wel goede hoop, maar zie het nu somber in... Laat vrijdag bloed prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad, maar dat lijkt me dus niet, temp is ook gewoon nog laag. Dit is wel een forse tegenvaller... de eerste cyclus 50mg meteen een eisprong, 2e cyclus weliswaar een hele late eisprong maar wel zwanger van geworden en nu dus waarschijnlijk helemaal niks. Snap er niks van.

Sorry voor het ego berichtje maar moest het even kwijt..

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 16:48
inge

hoi dames

hier krijg ik denk ik morgen mijn
ik heb al een week dat ik mijn buik voel en sinds zondag echt buikkrampen
vandaag geen buikkrampen maar wel een sliertje rood.
we hadden zulke goede moed omdat we deze keer ook ovulatietesten hadden gebruikt.
maar helaas zit het er nog niet in voor ons.

sterre dag 20 is wel erg ver in je cyclus
ik hoop toch weer een hele late cyclus met een zwangerschap!

liselore succes morgen

ik hoop het beste voor jou tine

liefs inge

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >