< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » wie staat ook aan het begin van de mmm en is christen??

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
wie staat ook aan het begin van de mmm en is christen??
Gisteren @ 10:48
conny

Online Status Bekijk profiel
Hey Dineke, hoe gaat het met je? Al wat beweging in je buik? Hopelijk volgen wij jou ook snel. Heb nu nog weinig te melden, moet nog ff wachten.

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 17:56
Dineke

Hey dames,

ja ik hou jullie goed in de gaten hoor! alvast veel sterkte gewenst met aansterken lydia!
en inderdaad, ik heb na mijn kijkoperatie (waar ook ernstige mate van endometriose vastgesteld werd) hormonen gehad die me in een kunstmatige overgang hielden. in totaal 3 injecties die ieder een maand werkten, maar dat zal op hetzelde neerkomen als een keer voor drie maanden. waar ik met name last van had waren opvliegers, heeeel irritant, maar ja, voor een poosje wel mee te leven. verder geen bijzonderheden. ik had eigenlijk ook een tweede operatie moeten hebben, maar door die hormonen was de achtergebleven cyste dusdanig gekrompen dat de gynaecoloog toch niet het risico wilde nemen wat te beschadigen tijdens een tweede operatie en ons daarom op IUI behandeling zette. en het is helemaal goedgekomen, dus vertel dat alsjeblieft aan je man! het lijkt allemaal heel ernstig zo, maar het verklaart alleen maar waarom het niet is gelukt nog en er is dus echt terechte hoop! als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

nogmaals sterkte met het herstel en jij ook conny met het spannende afwachten!!!

groetjes dineke

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 08:35
conny

Hoi Lydia,
Dat klinkt niet zo best nee. Maar gelukkig valt het te verhelpen. Ik dacht dat Dineke ook tijdelijk in de overgang is geweest, heb het even teruggelezen, en het is zo. Dus daar moet je haar maar naar vragen.

Ik had niet zo`n last van mijn schouders eigenlijk, volgens mij maar 1 dag.

Is wel jammer dat je nu dan zoveel maanden weer moet wachten met zwanger worden, maar zie: Bij Dineke werkte het!

Sterkte ermee,
Groetjes Conny

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 08:05
Lydia

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wouw graag ook snel aan jullie laten weten hoe het gegaan is, en nu ik toch niet meer kan slapen dacht ik stuur jullie een berichtje.

Operatie op zich is heel goed gegaan.Heb er gelukkig weinig van mee gekregen. Ging best snel en was niet heel zenuwachtig.
Had gisteren enorm veel last van mijn schouders/sleutelbenen door het gas. Daar had ik me toch op verkeken. De pijn aan mijn wondjes vallen me nog wel mee.

We kregen gisteren gelukkig ook gelijk de uitslag. We moesten er wel wat langer op wachten maar had ook niet eerder naar huis gewilt.
De uitslag valt toch wel erg tegen.
Ik heb endometriose in die mate dat ik ook echt niet zwanger kan worden zo. Het grootste gedeelte zit aan de achterkant van mn baarmoeder en is verkleeft met andere organen. Mijn linker eilder is wel weer doorgankelijk alleen zit er een hele kronkel in.
Maar gyn was optimistisch omdat het toch ook wel goed te behandelen is en ik nog jong ben.

Als ik weer ongesteld ben ik krijg ik hormonen gespoten en die zorgen ervoor dat ik tijdelijk in de overgang ga. Na drie maanden krijg ik er weer 1 en na een half jaar krijg ik weer een kijkoperatie om te kijken wat het resultaat is. Als er dan nog wat zit kunnen ze het waarschijnlijk dan gelijk behandelen.
Aan de ene kant is het positief nieuws, want er kan wat aan gedaan worden en de slagingskans is groot maar aan de andere kant hadden we dit ook niet verwacht en valt het toch ook wel zwaar. Heb geen idee hoe ik op de hormonen ga regeren en ik zie op tegen de bijverschijnselen. Mijn man heeft er het nu erg moeilijk mee en moet zichzelf weer even vinden. Dus die heb ik maar weer naar zijn werk gestuurd.

Nou dit was het hele verhaal wel. Had jij ook zoveel last van je schouders conny, duurde dat lang???

Liefs mij

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 19:56
conny

Lydia, weet niet wanneer je weer fit genoeg ben om op dit forum te komen. Ben wel benieuwd hoe het is gegaan.

Conny

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 18:17
conny

Hoi Lydia,

heb nog weinig last van de pregnyl, maar dat gaat zeker snel komen(het begint al een beetje).
Ik werd geopereerd op de 10e dag van mijn cyclus. We mochten gewoon gemeenschap hebben om toch te proberen zwanger te raken. Alleen stond mijn hoofd er echt niet naar,maar het mag wel dus.
Mijn hechtingen werden er ook uitgehaald ja, maar da`s zo gebeurt.
En ja, mannen hebben vaak meer moeite ermee. Mijn man vond het ook maar heftig.Hij vond het snel dat ik een kijkoperatie zou krijgen. Hij was ook nog nooit onder narcose geweest.

Sterkte woensdag,

Conny

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 16:13
Lydia

Hé Meiden,

Ik dacht dat ik 1 van de weinige was waar het vloeien soms zo lang duurde. Het is fijn om nu te horen dat er nog meer zijn. Met de hoeveelste dag kreeg jij die kijkoperatie, conny??
Ben nog niet heel erg zenuwachtig, maar het houd me wel af en toe bezig. Mijn man is er veel meer mee bezig en maakt zich ook meer zorgen dan ik. Vooral over hoe ik er weer uit komt en hoe ik me voel de eerste dagen.

Ik vind het knap dat jij zo je leven op God kan richten, Jippie. Voor mij was het ook heel duidelijk dat ik wel mmm in moest. Ik heb altijd een gevoel gehad dat het bij ons niet gewoon zou gaan.
Tuurlijk zul jij ook moeilijke tijden hebben en het af en toe niet meer weten wat God wil. Kun je misschien uitleggen wat voor een gevoel/teken je had waardoor je duidelijk weet dat het nog niet jullie tijd is voor de mmm!!!
Bedankt nog voor je compliment over mijn naam, this inderdaad wel een mooie bijbelse naam.

Conny, hoe is het bij jou?? Hoe heb je deze keer gereageerd op de pregniel??
Moesten bij jou ook de hechtingen er weer uit gehaald worden?? En hoelang mochten jullie geen gemeenschap met elkaar hebben? Heb daar namelijks nog niks over gehoord maar ga er van uit dat we deze cyclus verder overslaan.

Liefs Lydia

Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 15:26
conny

Hoi Jippie,
Ja, ik moet nu ongeveer 2 weken wachten. Volgende week zondag zou het uit mijn bloed moeten zijn de Pregnyl, dus dan zou het al kunnen. Ik zie wel, afgelopen keer werd ik toen tegelijkertijd al ongesteld.

Groetjes,

Conny

Link naar deze reactie
15/11/2008 @ 20:09
jippie

Online Status
Hey Conny

Bedankt voor je reactie
Ik ben het met je eens dat God mensen de wijsheid en mogelijkheden heeft gegeven om op medisch gebied veel te kunnen. In die zin sta ik er zeker achter als mensen de keuze maken om de mmm in te gaan. God is degene die uiteindelijk het leven geeft. Dus het is hoe dan ook een wonder als je zwanger wordt of et nou via de mmm is of niet. God gaat met iedereen daar ook een andere weg in denk ik.
Moet jij nu ongeveer 2 weken wachten voor je mag testen? Dat lijkt me best moeilijk.

Lydia, hoe is het met jou?

Fijn weekend gewenst!
Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 17:19
conny

Lydia,

Ik vloeide toen ook nog iets, want soms duurt het bij mij ook tot 10 dagen na de eerste dag. Maar dat geeft niks, je kan dan gewoon geopereerd worden. Sterkte met de operatie, hoop dat je niet al te zenuwachtig bent. Ik was niet echt zenuwachtig, wat ik gelukkig nooit zo snel ben. Ging vandaag goed, nu weer afwachten.

Jippie,
Ik vind het heel erg knap van je dat je stand houdt met de boodschap die je elke keer krijgt van God. Ik weet dat het misschien voor ons ook ooit vanzelf gebeurt het zwanger worden. Maar ik heb geen "tekenen"ontvangen, dus denk ik dat het wel goed is zo. Ik hoop ook dat God ons hierin zegent.
Ik ken ook mensen die nu 2 kinderen hebben, maar ook nooit zwanger konden worden. Toch opeens was ze zwanger van de eerste(na 5 jaar ofzo). Weet niet of ze IUI of IVF hebben gehad, ik denk het eigenlijk niet. Weet wel dat ze naar de gyn zijn geweest meerdere keren, maar misschien hebben hun ook gewoon gewacht,ik heb geen idee. Het was ieder geval voor hun ook een wonder waar ze alleen maar voor hebben kunnen bidden.
Ik vindt voor onszelf dit nu wel de beste oplossing. God geeft niet voor niks ook de kennis aan mensen om te leren en geneeskundig veel te kunnen. We mogen daar ook gebruik van maken, naar mijns insziens.
Maar ik vindt het echt goed van je dat je op Gods zegen wacht!
Veel succes jullie, en ga gewoon door en vertrouw op God.

groeten,
Conny

Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 11:29
jippie

Online Status
Hoi Conny,

Veel sterkte vandaag of ben je inmiddels al geweest voor de IUI? Ik hoop dat je binnenkort geweldig nieuws gaat melden.

Hey Lydia (geweldige naam vind ik dat)

Ik kan me zo ontzettend goed voorstellen dat zo'n bericht over je zus pijn doet. Het blijft moeilijk om zulk nieuws te horen, maar als het zo dichtbij is is het nog moeilijker, omdat je weet dat je steeds geconfronteerd zult worden met de zwangerschap. Van een vage kennis die zwanger is kun je nog een beetje afstand nemen, maar bij je zus is dat natuurlijk anders. En het maakt het helemaal moeilijk als je weinig begrip en steun van haar kant ervaart. Moeilijk hoor! Sterkte meid!

Wij zitten niet in de mmm op dit moment. We hebben wel diverse gesprekken gehad over IUI. Er is bij ons geen oorzaak gevonden, maar omdat we al 4 jaar bezig zijn komen we direct in aanmerking voor IUI met hormonen, omdat dat de kansen zou vergroten. Vanuit mezelf zou ik die kans heel graag aan willen pakken. Maar toch weten we dat we op dit moment niet de mmm in moeten gaan. We hebben dit verschillende keren bevestigd gekregen. Elke keer als wij de stap willen zetten voor de mmm krijgen we de bevestiging dat we die stap nog niet moeten zetten, omdat God het wonder zal doen op Zijn tijd. Maar het is onwijs moeilijk om hierop te blijven vertrouwen na al die jaren het wachten gaat maar door en de teleurstelling is er elke maand. Momenteel ervaar ik de kinderloosheid als heel zwaar.

Gods zegen en tot de volgende keer!
Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 09:50
Lydia

Hé Conny,

Kan me voorstellen dat, dat het enige cadeau is dat je wilt hebben. Ik hoop en bid zo dat het ook zo is voor jullie.
Vanaf vandaag wordt het weer wachten voor je toch, wat een rot weken.

Ik wordt woensdag al geopereed, ze belden gisteren of ik een dag eerder kon. Het geluk hebben we dan dat onze eigen gyn het dan doet, terwijl hij normaal een wachttijd heeft van een half jaar.
Alleen ben ik nog een beetje bang dat ik dan nog wat vloei, want dat duurd bij altijd zo lang. Vloeide jij nog??

Inderdaad is het wel fijn dat ik het al weet, maar ze had een paar weken geleden al een opmerking gemaakt waar ik uithaalde dat ze zwanger was. Het is zo gek dat in 1 gezin er zoveel verschillen zijn. Zij is gelijk zwanger en hoeft er echt geen moeite voor te doen en wij zitten in de mmm. En hoe dat voelt dat begrijpt ze ook nog eens niet. maar ja, dat zal ook wel lastig zijn voor mensen die nergens over na hoeven te denken.

Hé fijn weekend en sterkte weer de komende 2 weken.

Liefs Lydia

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 13:14
conny

Lydia,
vervelend is dat heh,anderen wel zwanger. Maar ik denk dat het goed is dat ze het al heeft verteld. Als je het moet zien(dikker wordende buik)lijkt me veel erger, want dan ga je denken is ze zwanger? Maar je wil het niet vragen(ik zou dat niet willen dan). Nu weet je het tenminste al.
Kijkoperatie viel mij zwaarder als ik dacht. Ik kreeg namelijk last van mijn rug en was erg moe en sliep de eerste nachten slecht. Maar ieder is anders. Ik ben toen echt 2 weken thuis gebleven, kon amper trap lopen de eerste week.
Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn!

Ik zou het wel erg leuk vinden als ik nu zwanger raak, ben namelijk 6 december jarig en dan zou ik het dus al weten. Dat is ook het enige kado wat ik zou willen eigenlijk, de rest boeit me niet.

Groetjes,
Conny

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 21:06
Lydia

Hoi Conny en Jippie,

Jippie welkom bij ons. Gezellig en fijn dat je mee wilt praten.
Als je iets herkend en er kwijt over wilt, schroom niet.

Conny wat fijn dat je vrijdag weer mag. Ben inderdaad ook wel benieuwd of je weer van die verschijnselen krijgt. Maar dat hoeft niet hé, dat kan echt per maand verschillen. Ik had er deze maand erg weinig last van.
Ben maandag/dinsdag weer ongesteld geworden. paar dagen eerder dan verwacht. Wel weer een teleurstelling, gisteren gelijk naar de opnamenbali gebeld en volgende week donderdagmiddag krijg ik de kijkoperatie. Zie er nu nog niet echt tegenop. Weet dat we daarna weer wat meer weten.
Hoe heb jij die operatie ervaren conny?? kon je al snel weer werken??

Kreeg alleen gisteren een telefoontje dat mn zus zwanger is van de 3de. Dat kon er nu ook nog even bij, het raakte me toch wel heel diep. Zij is altijd gelijk zwanger en heb het idee dat ze nog steeds niet begrijpt wat voor een inpakt het heeft op ons.aan de ene kant denk ik, had ze nou niet kunnen wachten tot dat ik zwanger was, maar denk dat toch ook geen goede gedachte is.
Zie erg tegen de feest dagen op nu.
Hoop dat ik toch de rust weer kan vinden en ook een beetje van haar zwangerschap kan genieten over een tijdje.

Groetjes Lydia

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 16:45
conny

Hoi Jippie,

ja is mijn tweede keer nu met hormonen. Heb er nu nog niet zo veel last van,maar na de pregnyl krijg ik wel last van wat misselijkheid en gevoelige(heel erg) borsten. Maar dat komt pas over een paar dagen denk ik. Vorige keer ook4 dagen na pregnyl.
Ik ervaar het als iets wat er nu eenmaal bij hoort(bij ons dan). Ben er misschien wat makkelijk in,maar zo hou ik het langer vol denk ik. Ik ga gewoon erheen, en als ik erug ben dan ben ik het ongeveer al vergeten.
alleen de wachtweken zijn het ergst, van zou het....... en als ik dan weer teleurgesteld wordt is het even niet leuk. Maar we gaan vol goede moed verder. Als het onze tijd is, dan komt er een kind. Misschien is dat pas met IVF, of over 9 maanden. Wie weet, alleen God weet het.

Wat heb jij allemaal al gehad? Ben je nog wel in de MMM?

Groetjes,
Conny

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 16:01
jippie

Online Status
Hey Conny

Bedankt voor je welkom! Voor jou een spannende week dus....Ik wens je veel sterkte. Heb je erg veel last van de hormonen? Als ik het goed begrijp is dit jouw 2e IUI poging he? Hoe ervaar jij de mmm emotioneel als ik vragen mag?
Groetjes!
Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 13:11
conny

Hoi,
ik heb vrijdag weer IUI. vanavond pregnyl. Ik ga nu letten erop of ik nu weer diezelfde symptomen krijg.

Lydia nog nieuws?

Link naar deze reactie
10/11/2008 @ 13:57
conny

hoi Jippie,

Welkom hier. Is wel leuk als je komt mee kletsen.
Jij ook Gods zegen.

Link naar deze reactie
10/11/2008 @ 12:51
jippie

Online Status
Hallo meiden,

Ik kom even binnenvallen. Ik wil jullie Gods zegen toewensen in deze situatie. Uit ervaring weet ik dat het vreselijk moeilijk is om zo lang te moeten wachten op een wonder. Ik zit er namelijk ook middenin. Wij zijn nu bijna 4 jaar geleden begonnen met het proberen om zwanger te raken, zonder resultaat. Alle onderzoeken hebben we twee jaar geleden doorlopen en er is geen oorzaak gevonden. Het wachten en blijven vertrouwen is onwijs moeilijk. Ik wil jullie Gods zegen wensen in deze situatie en wie weet kom ik nog eens meekletsen.

Groetjes!
Link naar deze reactie
10/11/2008 @ 12:28
conny

Hoi Dineke,
Wat leuk zeg die echo, gelukkig alles goed.

Ik ben alweer aan het spuiten ja, alweer bijna klaar. heb woensdag follikelmeting.

Lydia, al nieuws?

Groeten,
Conny

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]