< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » 1e ronde IUI

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
11/05/2008 @ 20:38
Mama-wannabe

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Op weg naar IUI poging 3
Hallo allemaal,

ik ben Mama-wannabe en word over een paar maanden (al ) 35 jaar. In augustus 2006 is bij mij PCOS geconstateerd. Ik ben daarna 20 kilo afgevallen en ben metformine gaan gebruiken, dat gebruik ik nu nog steeds. Begin dit jaar bleek dat mijn eicellen nu wel rijpen en dat ik een eisprong heb, mijn cyclus is inmiddels ook regelmatig. Echter bleek onlangs uit een SLT dat mijn baarmoederslijmvlies agressief is. Vandaar alsnog de overstap naar IUI.

Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met het slikken van Clomid, dit moet ik doen tot en met dinsdag en vrijdag 16 mei krijg ik mijn eerste echo.

Ik vind het ontzettend spannend allemaal!!!!!
Duimen jullie voor mij??

Liefs
mw

[Laatst gewijzigd door Mama-wannabe - 25/07/2008 @ 19:44] - Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 09:18
Aussie

Online Status
Hoi Mama-Wannabe,

Heel veel succes met de IUI! Ik ben zelf bij de 4e IUI zwanger geworden (eerst 3 in eigen cyclus negatief en dan de 1e met clomid zwanger)!

Gr,
Aussie

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 11:42
Lies

Online Status Bekijk profiel
Hallo Mama-Wannabe,

Ik heb deze cyclus ook mijn eerste IUI gehad. Ik zit nu in die ellendige wachtweken. De IUI op zich viel wel goed mee.

Ik zal alvast voor u duimen!!

liefs lies

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 11:48
kathy mortier

Hey,

Ik heb ook net mijn eerste IUI achter de rug.
Morgen weet ik het verdict (als mijn regels op tijd komen, ze doen geen bloedtest.)
Het is in mijn eigen cyclus gebeurt.
De hele inseminatie zelf valt heel goed mee. je voelt er niets van.

Lies,
Vreselijk hé, die wachtweken.

Aussi,
Proficiat met je zwangerschap.

veel succes en hopelijk .

Groetjes Kathy

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 17:45
Dotje

heb net de eerste poging iui erop zitten. We hebben deze moeten afbreken omdat mijn eitjes niet wilde groeien.
Volgende ronde met dubbele dosis!
Vind het ook allemaal zo spannend!!!
Zal voor je duimen!!

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 23:19
Mama-wannabe

Lieve allemaal,

bedankt voor de grote hoeveelheid warme reacties!!!

Ik wens degenen die ook bezig zijn met iui ook veel succes en hou mij vooral op de hoogte hoe het gaat, ik leef mee!!!!

Die wachtweken lijken me echt killing

En Kathy ik hoop dat je regels uitblijven morgen, en overmorgen, en dan, en dan, en daarna...met als oorzaak dat je zwanger bent...!

Aussi gefeliciteerd wat geweldig!!!

Lies nog even volhouden ik duim voor je!!

Dotje hopelijk groeien de eitjes wél de komende cyclus!!!

Morgen is mijn laatste dag clomid slikken...vrijdag de follikelmeting oehoehoeh zooo spannend ben nu al nerveus...

Liefs
voor jullie allemaal!

[Laatst gewijzigd door Mama-wannabe - 12/05/2008 @ 23:22] - Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:29
kathy mortier

Hey,

Ik heb een testje gedaan en ... zwanger.

Alleen ben ik super bang dat het weer een miskraam zal worden. Voel me helemaal niet zwanger en ik kan niet geloven dat het goed zal gaan.

Groetjes Kathy

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:44

Hey,

Ook ik heb IUI pogingen achter de rug. De 10de poging was raak mét clomid én Pregnyl spuit... Het is een lijdensweg, maar het is zeker en vast de moeite waard als het beloond wordt...
Hou de moed erin meiden. Er komen moeilijke dagen, maar eens het zover is... is het een droom...

Dat je bang bent voor een miskraam is logisch... het is nog heel pril, maar probeer toch positief te denken hoor en de moed erin te houden! Ik duim!!!!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 12:03
Mama-wannabe

Kathy oh meisje, wat een goed nieuws!!!!!!!
Ik ben superblij voor je!!!

Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor een miskraam, vooral als je er al ooit eerder een gehad hebt

Ik ga duimen dat alles helemaal goed blijft gaan hoor!!!

Knuffffff!!!!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 12:04
Mama-wannabe

dag Kaatje,

jeetje jij hebt ook al een lijdensweg achter de rug inderdaad! 10 maal iui...
Maar wat goed dat het uiteindelijk dan toch is gelukt!!!!
Hoe voel je je?

Liefs

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 16:28

Een lijdensweg inderdaad... vooral emotioneel was het zeer zwaar. Hou er rekening mee dat die clomid op je humeur kan werken en verwittig je partner op voorhand, zodat die daar ook wat rekening mee kan houden... Wees mild voor jezelf en laat komen wat komt ivm emoties... Hoeveel clomid neem je? Ik was gestart met een half pilletje per dag maar dat had geen effect, dus werd de dosis verdubbeld. Dat leek prima te werken want ik had telkens 2 bruikbare eicellen. Dan doen ze de IUI nog, maar met 3 bruikbare eicellen niet meer omdat de kans op een meerling dan te groot is (en dus ook meer risicovolle zwangerschap) maar dit hangt af van je leeftijd ook en misschien zelf van het land, want dat is hier in België althans de wet. Ben je van België? Of van Nederland?
Ik vond de pregnylspuiten persoonlijk erger... niet de spuit op zich hoor, want die zette ik zelf, maar het is pure HCG dat je spuit en dus voel je je ook wel een paar dagen zwanger (alle voortekenen)en dus was de teleurstelling des te groter als de testen negatief bleken.
Ik hoop en duim heeeeeeeeeeel hard dat jij meer geluk hebt dan wij en dus zeer snel zwanger zult worden!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 16:29

Oh ja, nu vergeet ik nog op je vraag te antwoorden ;)
Ik voel me prima hoor! Een moeilijke start gehad, maar ik heb eigenlijk helemaal niet te klagen want ik heb zo goed als geen last gehad van zwangerschapskwaaltjes :)
De kleine doet het ook super goed en ik voel ze ook elke dag, dus kan niet beter :)

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 21:37
patatje2

Online Status Stuur bericht
hey dames,

vooreerst wil ik de nog niet zwangeren hier veel succes wensen! en de zwangeren veel genot! ik ben nog niet bezig met IUI maar omdat we al enige tijd bezig zijn en ventje zijn sperma beetje mindere kwaliteit is hebben we met de gynae afgesproken om in september /oktober met IUI te beginnen! toch kijk ik daar wat met gemengde gevoelens naar toe, vooral omdat ik niet weet hoe of wat! zijn er hier dames die me echt eens alles willen uitleggen! en hoeveel kansen zijn er per IUI?

we hebben nog enkele maanden en hopen dat het zo lukt maar ergens zit ik er toch nu al mee bezig

bedankt
en groetjes

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 23:24
Lies

hallo,

Kathy wat een goed nieuws!!! Alvast een dikke proficiat!
Het is begrijpelijk dat je schrik hebt voor een miskraam, zeker als je het al 2 maal meegemaakt hebt. Maar probeer er toch maar voorzichtig al van te genieten.
Leuk om te horen dat het al van de eerste keer is gelukt!
Dat geeft mij alvast wat hoop...

Patatje2, per IUI is de kans op slagen 1 op 6. Bij IVF of ICSI is dit
1 op 3. Ik wens je alvast veel succes.

Kaatje: amai 10 pogingen, wat een lijdensweg, ... maar toch met goede afloop! Ik heb gelukkig niet zoveel last gehad van de pregnyl, enkel de dag na de inspuiting een beetje spierpijn. Van de Clomid daar en tegen, amai vapeurs niet normaal. Vooral s'nachts, slapeloze nachten voor ons allebei. Maar dat nemen we er natuurlijk wel allemaal bij.

Vandaag nog een weekje wachten en dan weten we of het allemaal iets heeft opgebracht.

liefs lies

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 14:54

Ik zal heel hard voor je Lies!!! Ik weet hoe moeilijk en hoe traag die tweede wachtweek kan zijn...
10 pogingen zijn inderdaad niet niks, zowel fysiek als mentaal, maar och... eens het gelukt is, 'vergeet' je dit wel snel hoor :)

Ivm die slaagkansen met IUI is er bij ons gezegd geweest dat je ongeveer 75% slaagkansen hebt binnen de 6 pogingen... Na de eerste 6 pogingen dalen de slaagkansen nog een beetje...
MAAR... de moed niet opgeven hoor na 6 pogingen, je ziet maar bij mij hoe het gelopen is! :)
Bij ons was er toen al sprake van een kijkoperatie en IVF... Het is er nooit van moeten komen ;) (IVF is normaal pas na 12 mislukte IUI pogingen)

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 16:52
kathy mortier

Hey meiden,

Lies,
Wij hebben enorm veel geluk gehad daar we de inseminatie gehad hebben met een tweede staal omdat er een fout is gelopen met het eerste. Ze hadden ons gezegd dat we maar een mini kans hadden om ervan zwanger te worden. Ik had dat goede nieuws niet verwacht.
De wachtweken zijn vreselijk. Je wil alles voelen, maar je voelt niet (of mss wel) Ik voel nog steeds niet. zelf niet moe.
Hopelijk heb je op de eerste maal prijs.

Mama-wanabe,

Hoe is de eerste echo verlopen. Waarschijnlijk zal het deze week gebeuren hé.

Kaat,
Wat goed dat alles goed verloopt.

Groetjes Kathy

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 17:54
Lies

Hallo kathy,

Vandaag heb ik mijn bloed laten trekken, en het was negatief .
Ik ben verschrikkelijk teleurgesteld,... Had zo gehoopt dat het iets zou uithalen. Al die moeite weer voor niks. Want van die Clomid ziet een vrouw toch af. Nu moet ik spijtig genoeg een maand overslaan want ik vertrek zondag op reis en dan moet ik op follikelmeting gaan tijdens mijn vakantie. Dus zal het pas voor de cyclus daarop zijn. Hopelijk is de volgende cyclus weer niet te lang zodat ik vlug opnieuw kan proberen.

Kathy ik hoop echt voor u dat alles goed gaat! Ik zal voor u duimen

Liefs lies

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 18:52
Mama-wannabe

Ik heb vrijdag de eerste echo gehad, follikel was toen al 18,5mm. Op zondag weer een echo en de follikel was toen 19,5mm. Dinsdag de derde echo en toen was de follikel ineens 28mm!!
Al mijn ovulatietesten zijn negatief gebleven. Ik heb Dinsdagavond om 22.00 de pregnylinjectie gekregen.
Morgen moet mijn man zijn zwemmertjes inleveren en om 10.30 word ik geïnsemineerd!!! Zoooooooooooooo spannend!

@ Lies,

wat een enorme teleurstelling voor jullie zeg!
Ondanks alles wens ik jullie een fijne vakantie toe en hopelijk de volgende keer wél raak...

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 07:45
kathy mortier

Lies,
War jammer dat de eerste poging niet gelukt is. Het blijft een teleurstelling hé.
Wat de clomid betreft, deze heb ik niet moeten nemen, dus ik heb daar geen last van gehad. Ik hoop echt dat het de volgende kee rraak is, maar elke maand dat je langer moet wachten lijkt een zinloze maand hé..

Mama-wannabe,
Vandaag dus de grote dag. Het stelt eigenlijk niet veel voor hoor, alleen vond ik het een raar gedacht. Ik was verschoten welk een kleine hoeveelheid ze er maar in doen. Meer kan er niet in je baarmoeder. Hopelijk zwemmen ze goed en doen ze hun job. .

Hier nog steeds geen kwaaltjes en dus nog steeds heel bang dat het mis zal lopen. Ik ben tenslotte nog maar 5 weken hé. Hier loopt het nog vaak fout. Ik hoop op een goed afloop, voor ons allen .

Groetjes Kathy

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 18:22
Mama-wannabe

Vandaag ben ik dus geïnsemineerd. Eerst kreeg ik nog een echo en de follikel was nu 33mm!!! Ik heb dus nog geen eisprong gehad. Volgens de gyn zal het eitje elk moment kunnen springen. Zaterdag moet ik terug voor een echo om te zien of het eitje dan wel gesprongen is.

Ik maak me wel nerveus over die grote follikel; vandaag deed het gewoon echt pijn

Is dit wel normaal zo?

Liefs
mama-wannabe

[Laatst gewijzigd door Mama-wannabe - 22/05/2008 @ 18:22] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >