< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » ouders probleem met naam

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
ouders probleem met naam
15/05/2008 @ 14:12
nieneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bieke, dit is 1 van de redenen waarom je de naam beter verzwijgt... Jij bent eerst zwanger dus heb jij eerst recht op de naam, zo zie ik dat. Vraag eens raad aan je ouders ivm de naamkeuze van je overgrootmoeder voor een meisje. Als het echt die naam is die bij je blijft moet je die gewoon nemen vind ik. Je schoonzus is zelfs nog niet zwanger tantpis...

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 09:47
bieke

Online Status
hey,

Ik zie eigenlijk geen probleem met de naam op voorhand te zeggen,dat heb ik ook gedaan,enkel aan de toekomstige oma's en opa's... gelukkig vinden ze de naam die we hebben allemaal mooi :)zelfs moest dit niet zo geweest zijn het is en blijft onze baby en wij kiezen dus de naam.

we moeten enkel nog een meisjesnaam vinden, dat blijkt een probleem en ik weet nog niet wat het zal worden, een jongen of een meisje dus ik heb er wel een nodig.

Ik had eigenlijk een meisjesnaam gevonden die ik heel graag wou omdat dat de naam van mijn overgrootmoeder was,maar nu blijkt dat mijn schoonzus dezelfde naam al in gedachten had,moest zij zwanger zijn van een meisje, ze is nog steeds niet zwanger, ze zijn nog aan het klussen...maar ze heeft nu al duidelijk gezegd dat als ze zwanger zou worden van een meisje ze die naam wil...ik zou het stom vinden om ruzie te hebben met men schoonzus over een naam hoewel ik die heel graag voor mijn eigen dochtertje wou(moest het blijken een meisje te zijn)

ach ja er zijn nog namen genoeg...ik zal wel iets anders vinden zeker..

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 09:14
Silke

Online Status
Hey,

Goed van je dat je toch doorbijt.
Ik denk inderdaad dat je schoonvader wel zal bijdraaien eens hij dat kleine wondertje gezien heeft :)
In onze familie zijn ook heel wat kindjes met niet alledaagse of vlaamse namen. Soms is dat in het begin even wennen, maar na enkele dagen is die naam voor iedereen 'alledaags en gewoon', alsof het nooit anders geweest is!
Alejandro is trouwens prachtig! ook de betekenis is heeel mooi.
Hier bij ons houden we iedereen (inclusief onszelf) in spanning tot na de geboorte, aangezien zelfs het geslacht voor ons nog een verrassing is :)

groetjes

Vermoedelijke bevalling op 14/07/2008.
Al 58 weken en 5 dagen zwanger (147.13% ver), nog 18 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 18:51
Steppie

Allemaal bedankt voor de reacties!!!

Ik weet dat het dom was om de naam al op voorhand te zeggen maar wees gerust dit gebeurt me geen 2e keer!

Nu mijn moeder heeft zich al verzoend met de naam (en is zelfs trots dat een speciale naam is alleen spreekt ze het nog niet zo goed uit )

Mijn schoovader negeer ik een beetje. Hij zit continu te zeggen tegen vrienden dat hij niet "oud" wil voelen. Dus zeg ik continu opa tegen hem. het irriteert hem mateloos en nu zingt hij een toontje lager.

Mijn vriend heeft al tegen zijn vader gezegd dat het Alejandro is en blijft. mijn schoonmoeder probeert hem wat over te halen. Wacht maar tot hij zijn kleinkind in zijn armen zal hebben

Groetjes en bedankt iedereen voor de steun!!

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 12:54
laura1979

Hoi,

Ik snap eigenlijk niet waarom je de naam op voorhand hebt gezegd, maar ja daar is het te laat voor om over door te gaan.
Hier hebben we met Aron(engels uitgesproken) ook problemen gehad toen wij zijn naam bekend maakten, veel werd het in het Nederlands uitgesproken (wat ik niet vind klinken). Mijn vader en moeder bleven zeggen dat ze het niet uit konden spreken. Ik bleef er op staan dat ze het maar moesten proberen, nu eindelijk bijna 17 maanden later is het bij hun dus toch gewoon Aron op z'n engels (klinkt niet bij iedereen perfect maar ze proberen het tenminste). Mijn moeder heeft gewoon door gezeurd dat we het nederlands moesten uitspreken, toen heb ik haar even goed verteld dat het ons kind is en niet de hare. Ik zou me er dus niets van aantrekken wat anderen van jullie naam zal zeggen, ze moeten het gewoon accepteren dat jullie kind zo heet.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 11:35
vieke

wat is me dat zeg???
je schoonvader heeft zijn tijd gehad om de namen te kiezen, nu is het aan jullie!
zoals net gezegd, als hij kleine zegt, zou ik ook met zoiets teruggooien als ouwe, of zoiets!!
Als jullie Alejandro mooi vinden, doen!
Ik ben zeker dat ze bij ons ook ons namen niet zullen kennen en zeggen; tis weer iets raar...uiteindelijk is het nu ONS of JULLIE kans om een naam te kiezen en niet die van iemand anders...

grz

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 09:57
Britt

Online Status Stuur bericht
naam is een keuze van de ouders NIET van de grootouders hé!
Als je schonvader alejandro "kleine" wilt noemen en jij bent het er niet mee eens zou ik hem gewoon constant: "ouwe", "grote", "dikke", "dunne",... (kies maar wat er op hem van toepassing is) noemen.
Wedden dat hij snel de naam zal leren!

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 09:22
nieneke

Zeg, wat is me dat

Tot binnekort Alejandro, groei maar flink in mama's buik, mama en papa zijn heel blij met je komst en in de wolken over je naam

[Laatst gewijzigd door nieneke - 14/05/2008 @ 09:24] - Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 08:55
Cinke

Ik zou ook gewoon voor je naam kiezen.
Cas wordt door de grootouders ook regelmatig "de kleine" genoemt.
Als ze me ziet, hoe ist met de kleine.
Ze vergeten de naam dikwijls, terwijl het een korte naam is, maar vindt dat helemaal niet erg, zelfs wat grappig.
Sommige vinden het een super naam, en anderen niet zo, maar goed ook dat iedereen een eigen mening heeft, zolang wij het graag horen

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 21:11

hey,

ik zou gewoon voor alejandro tis een schone naam. en btw het zijn de ouders van het kindje dat de naam kiezen niet de grootouders.
wij zitten hier ook met zowat hetzelfde probleem.
wij zouden voor een jongen ares willen nemen en voor een meisje yanaika willen nemen en mijn moeder zit me hier ook soms de oren van men hoofd te zagen dat ze nooit beide namen zou kunnen onthouden.

maar ik trek er mij niks van aan.
groetjes,
sarah

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 21:08
Debby

Hoi Steppie.

Wij zaten hier bij Ryan met net hetzelfe probleem, maar dat was niet omdat ze hem niet mooi vonden.
Wij hoorden heel graag Sasha, maar mijn mama kreeg het na veel oefenen maar niet gezegd. Het bleef bij "chacha" en ik ben er zeker van dat ze het niet express deed hoor. Logischerwijze ging ook de volgende naam niet door: Joshua. Daar had ze nog meer problemen mee.

Achteraf gezien waren wij wel heel blij dat we op voorhand gezegd hadden wat het ging worden, want anders had mijn chachake het mss al lang op zijn heupen gekregen van zijn oma.

Maar bij jou is het natuurlijk echt omdat ze hem niet mooi vinden, dus dan zou ik mijn zin toch ook doordrijven. En als je stiefvader toch kleine zegt, zocht ik voor hem de meest degoutante en kleinerende bijnaam die ik maar kon vinden zodat hij zou stoppen. En als hij dan nog zou doordoen, was het bij mij heel simpel: dan ziet hij zijn kleinzoon maar niet, tot hij zijn koppigheid laat varen.

Alvast veel succes en geniet maar van je kleine Alejandro.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 16:26
Kiki

Heej Steppie!

Wat jammer dat ze jullie naam niet mooi vinden, maar het blijft jullie keuze hoor! En als jullie er zeker van zijn moet je het gewoon doen, het gaat tenslotte om jullie kindje toch? Je schoonvader had ook best wat minder negatief kunnen reageren, dat tie weigerd z'n kleinzoon bij z'n naam te noemen vind ik echt nergens op slaan.. Sorry. Nou heel veel succes, is niet leuk zo'n situatie.

Groetjes Kiki &

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 11:34
tammie 32

hoi,
gewoon je gevoel volgen.
jij moet er mee verder samen met je man.
Wij hadden een ander probleem wij hadden ook namen gekozen en wouden het stil houden.
Tot op een dag mijn nichtje hier was en zij ik krijg een broertje en het gaat jayden noemen dat was dus de jongens naam die wij gekozen hadden.
Ik heb wel geen contact meer met mijn nonkel maar vind het erg omdat dat de enige mooie naam was voor ons dus nu zoeken wij ook een oplossing maar we geraken er niet uit we blijven steeds terug op jayden komen.Somige zeggen je had het gekozen houd het zo.
Andere zeggen dat ik het niet kan maken dus vind het een probleem.
Deze middag moet ik naar de echo en ga ik weten wat het is dus er is wel een oplossing dat het een meisje is.Maar ik vermoed een jongen we blijven verder zoeken.
@lesley mijn vorige man was ook vreemd en wij zijn er uitgekomen misschien enkele tips ELYAS.NAYM.FAYCAL.DOENYA.LAYLA.
veel plezier bij het zoeken.
grtj tammie
Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 11:21
k'tje

Hey,
Hier net hetzelfde. Maar wij hebben de namen niet op voorhand gezegd.
Mijn dochtertje heet Yorunn, m'n zoontje Iben. Hier in België niet zo'n veel voorkomende namen. En mijn moeder is nogal traditioneel ingesteld en had ook veel liever een 'gewoon' vlaamse naam gehad. Toen ik haar vroeg wat ze van 'Iben' vond, zei ze (na een minuut of 2 stilte)dat het wel een speciale naam was. En daar kon ik het mee doen...
Maar goed, zij is gelukkig de enige die er zo over denkt, want voor de rest heb ik alleen maar complimentjes gekregen over onze naamkeuze.
Gewoon je eigen gevoel volgen, en de naam kiezen waar jullie al zo lang achter staan. De rest moet zich daar maar bij neerleggen.

K'tje
Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 09:08
Ingrid

Waarom zeggen jullie de namen eigenlijk op voorhand?? Wij zeggen het pas als het kleintje er is en dan heeft niemand meer iets te zeggen. Het kindje heeft dan die naam, punt uit!
Mijn man is nederlander en daar is de naam Amber ook niet bekend. Mijn schoonmoeder vond het maar een rare naam in het begin.
Nu zegt iedereen tegen haar dat het zo'n mooie naam is en nu is ze er erg fier op!

Vermoedelijke bevalling op 08/10/2008.
Al 46 weken en 3 dagen zwanger (116.42% ver), nog 6 weken te gaan.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 09:08
Ingrid

Waarom zeggen jullie de namen eigenlijk op voorhand?? Wij zeggen het pas als het kleintje er is en dan heeft niemand meer iets te zeggen. Het kindje heeft dan die naam, punt uit!
Mijn man is nederlander en daar is de naam Amber ook niet bekend. Mijn schoonmoeder vond het maar een rare naam in het begin.
Nu zegt iedereen tegen haar da

Vermoedelijke bevalling op 08/10/2008.
Al 46 weken en 3 dagen zwanger (116.42% ver), nog 6 weken te gaan.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 08:04
L.

ik voeg me bij de rest hoor. ik zou gewoon gaan voor de naam die jullie willen hebben, je ouders, schoonouders enzovoort moeten zich er maar bij neerleggen
en zeker weten, eens de ALejandro er is zal je schoonvader hopelijk wel bijdragen!!!
hij zal te fier zijn op zijn kleinzoon!!

gewoon doen, jullie kiezen ene naam voor je kleine en niet de rest he!!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 07:59
FIREFLY

Online Status
Ik zou hem ook gewoon Alejandro noemen hoor! Het is toch jullie kindje en jullie vinden het een mooie naam, vind het wel erg dat hun zo reageren eigenlijk..

En nog iets, smaken verschillen gewoon, er gaat denk ik nooit een naam zijn die echt iedereen mooi vind!

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 23:34
Lesley

Hoi Steppie

Ik zit ook zo wat in hetzelfde schuitje. Mijn man is Marokkaans dus vanzelfsprekend gaat ons kindje een Arabische naam krijgen. En bij elke naam die ik al naar voor heb gebracht bij mijn familie, elke keer vinden ze wel een reden om die of die naam niet te kiezen. Ofwel is het te moeilijk voor hen om uit te spreken, ofwel beginnen ze afkortingen te zoeken die je met die naam kan vormen...Soms vinden ze dan een naam mooi, maar een week later hebben ze er opeens terug een probleem mee.

Maar mijn man en ik hebben ook zoiets van "wij zijn de ouders en wij noemen ons kind zoals wij willen". Voor hetzelfde geld hadden we de naam verborgen gehouden tot met de geboorte en dan had niemand er iets over kunnen zeggen.

Gelukkig hebben we nu eindelijk enkele namen gevonden die bij iedereen toch een beetje goed in de oren klinken maar zelfs al hadden we een naam gekozen die niemand in de familie mooi vond, dan nog was het onze keuze geweest.

En als jullie dus Alejandro een mooie naam vinden (vind ik ook trouwens) dan moeten jullie die gewoon kiezen.

Liefs

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 20:04
Junior

Steppie,
gewoon de naam kiezen die jij en je man mooi vinden en niks aantrekken van anderen. Je schoonvader heeft hier niks in te zeggen.

Wij zeggen absoluut niks van namen op voorhand, kan er ook geen commentaar op komen.

Junior

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]