< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » zoontje van 3 wil meisje zijn ?

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
zoontje van 3 wil meisje zijn ?
20/05/2008 @ 10:37
Lene

Hallo,

Klinkt wel lachwekkend hé maar ons zoontje van 3 jaar zegt al een tijdje regelmatig dat hij liever een meisje wil zijn. Hij heeft er vorig jaar een zusje bij gekregen.. heeft dat er wat mee te maken... herkent iemand dit ? Moet ik me er zorgen over maken of hier gewoon niet op ingaan ?? Als ik hem vraag waarom zegt hij dat hij meisjes leuker vind... Voorts is ons kereltje een echte kwajongen die graag vanalles op de grond zoekt, springt, loopt en met auto's speelt. Vreemd hé maar 'k weet niet goed hoe 'k ermee om moet gaan.
Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 18:07
Shadowdancer

Online Status
Hoi Lene,

Niet druk over maken, 't schijnt heel normaal te zijn. Kinderen hebben op die leeftijd nog niet echt een goed idee van wat nu het verschil is tussen een jongetje of een meisje. Het kan best zijn dat hij bijvoorbeeld de roze kleertjes van meisjes veel leuker vindt of zo. Ik zou 't dus gewoon negeren...

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 21:44

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hier nog eentje hoor.
zei net dat hij liever een meisje is.
liefst heeft hij een staartje in, toen hij crocs mocht uitkiezen koos hij fucia roze en hij wou een princessen boekn tas. dat kreeg hij dus niet. hij heeft ook geen zus die dat heeft. thuis mag hij wel een staart in en hij loopt dan met een kralen ketting rond om zijn hals en laatst vroeg hij sjakos zoals een vriendinnekes en dan heb ik hem en oud exemplaar gegeven en daar heeft hij dan een auto ingestoken en even even meegespeeld. kan geen kwaad hoor. ik denk dat ze gewoon even mama willen imiteren...

groetjes
evi

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 08:39

hoi ik denk dat het heel normaal is,
mijn broertje had toen hij wat jonger was ook zon periode best vervelend maar het ging ook zo weer over, het ging zelfs zo ver dat hij zn piemeltje in het stopcontact wou doen waarom weet ik niet precies maar hij had er een hele theorie over verzonnen, maar nu is hij 18 en ik moet zeggen hij is blij dat i nog een jongen is haha, het komt vst goed

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 09:21
Anje

Heel normaal hoor, mijn zoontje heeft dat ook nog gezegd. En hij wilde ook rokjes en kleedjes aandoen, en roze kleren zoals zijn zusje. Daar heb ik niet aan toegegeven maar hij heeft wel ook een oude handtas gekregen om mee te spelen. Nu is het (gelukkig) over, want bij de verkleedkleren zitten ook prinsessenkleedjes en rokjes maar nu is hij liever zorro of een stoere cowboy of zo. De kleedjes interesseren hem niet meer.

Nu begint mijn dochter, die vraagt nu wanneer haar piemeltje er aan zal groeien

Anje

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 10:12
Lien

Onze oudste, een jongen van 4, wil soms ook een rokje aandoen. Ik heb de indruk dat het soms ook wel met het school te maken kan hebben, over onderwerpen waar ze rond werken.

rond moederdag bijvoorbeeld wou hij ook een rok aandoen, en hij speelt met zijn handdoek (na het bad) dat hij een kleedje aanheeft.
Onlangs was ik ook mijn nagels aan 't lakken, en wou hij dit ook. (ik heb dan maar zo van die doorschijnende genomen voor zijn duim).
Laatst was hij op een verjaardagsfeestje, waar er al barbiepoppen lagen. Dat vond hij superinteressant.
Ik maak me er niet druk over. Ze moeten leren dat er jongens en meisjes zijn. Het eerste onderscheid heeft hij gemaakt toen hij ontdekte dat mama géén piemel heeft
Nu moeten ze nog beseffen dat mannen van Mars komen en vrouwen van Venus
Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 11:27
tammie 32

Online Status
Normaal ik heb er hier ook eentje rondlopen met een staartje en een kleedje
dan speelt hij zijn zus of doet hij mama na hij is slechts 2.5 j
Gewoon negeren gaat wel over.
grtj

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 11:56
peggy

Online Status Bekijk profiel
Mijn man had dit schijnt ook en speelde zelfs tot zijn acht jaar met poppen maar nadien was hij een serieuze stoute kwajongen dus zo zie je maar :)

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 13:38
daniëlle

Ik werk op een basisschool en bij ons loopt een kindje van 8 jaar die sinds ik hem ken al als meisje wil kleden en doen. Inmiddels lijkt hij zoveel op een meisje ( lange blonde haren, speldjes, staartjes, rokje etc.) dat ik me in de gauwigheid al een keer vergist heb en hem heb gevraagd: Zeg het maar meid...
Waarop hij antwoordde: Ik ben geen meisje...
Zo zie je maar bij de een is dit heel hevig aanwezig en duurt het wat langer voordat het overgaat dan bij een ander. Tja en dan heb je de kindjes nog die dit hun hele leven houden...

Het lijkt me overigens waanzinnig moeilijk als je kind hier niet zomaar overheen groeit.
Goddank is het hier nog aandoenlijk als Raf met een roze handtasje aan zijn schouder achter de knalroze poppenbuggy loopt.
Maar hij hefet inderdaad wel ene ouder zusje dat hij echt kopieert.
xx

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 13:59
claudia

Hoi,

Niks aan de hand hoor heb 2 oudere dochter van 10 en 8 en een zoontje van 2.
Als hun de haren doen wil mijn zoontje ook een staartje haha ,gaan ze nagels lakken tja wil ie ook nagellak op.
Hij ziet het van de dames en denkt he dat wil ik ook.
Niks om je zorgen over te maken hij is ook echt een jongetje auto,s wilde bras enz ezn dus heel normaal gedrag.

grt claudia
Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 22:40
Nadine

Online Status Stuur bericht
hier idem ,dacht ook van ojee en of het te maken had met de geboorte van onze dochter.
maar opgelucht te lezen dat we niet de enige zijn die dit meemaken haha
Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 09:46
Anouk D

nee, hoor jullie zijn bijlange niet de enigen.
Hier ook zo'n periode doorgemaakt rond die leeftijd. Nu gebeurt het nog wel eens dat hij het zegt (ondertussen bijna 8), maar hij meent het precies niet meer echt. (vroeger duidelijk wel)
Tja, wat jaloers vd zus zeker? (elastiekjes, rokjes, ...)

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 11:07
leneke

Online Status
Mijn dochtertje van 3 wil een jongen zijn ! Ze is jaloers op het 'pietje' van grote broer,...

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 13:46
Nadine

deze morgend ...
mama ik ga men piemeltje afknippen...
zal maar alle scherpe zaken wegleggen opsafe spelen....
Link naar deze reactie
08/06/2008 @ 23:33
vicky

Hallo,

Ik heb hier soms ook een 'wanna be' meisje! Levin wil dat mama zijn nagels lakt als mama haar nagels lakt. Dus Levin loopt meestal rond met een roze nageltje aan zijn pink! Levin pakt de lippenstift van mij, want dat is mooi! Hij pakt ook mijn make-up borstel om zijn wangen te doen! Hij trekt soms zijn t-shirt omlaag en zegt dan: 'kijk, nu ben ik ook een meisje, ikke heb kleed aan!'
Hij wil ook de grote schoenen van mama (hakschoenen).

Ik maak me er niet druk om. Bij mijn mama speelt hij met mijn poppen en pony's van toen ik klein was.
Waarschijnlijk gaat hij zich hier erg over schamen als hij 16 is en ik moest zoiets vertellen als zijn vrienden over de vloer komen!!!

Groetjes

Wat ik er misschien ook nog vlug even bijvertel: Hij speelt natuurlijk ook met auto's en met voetballen enz...
Als meisje op een jongen willen lijken lijkt me ook niets mis mee, ik zou ook zo graag eens tegen een boom willen plassen... Dat wil niet zeggen dat ik een man wil zijn! haha

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 21:08
Lies

Onze jongen vraagt altijd aan mij waar mijn piemeltje is .. hahaha... ik heb dan ook een gezin vol mannen dus hij kent niets anders ...

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 16:19
Jenny

Ons dochtertje beweert soms dat ze later jongetje gaat worden en dat haar piemeltje wel nog zou groeien. ook bijna 3 jaar dus. Onlangs dacht ze even rechtstaans te plassen boven haar potje, gevolg: heel haar schoenen en de vloer vol natuurlijk. zal de leeftijd wel zijn zeker?

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 22:44
vicky

Hallo,

Had al eens gereageerd, maar dit weekend heeft Levin toch bewezen dat hij het hele verschil jongen/meisje nog niet helemaal snapt!

We zaten in de auto met mijn tante (Levins meter) en Levin en Nyo op de achterbank. Ineens vraagt mijn tante of ik niet ergens kon stoppen omdat ze dringend moest plassen. Levin vraagt doodleuk: 'Poâtje, heb jij je piemeltje bij? Dan heeft mama toch een pamper voor jou!'

Het past hier misschien niet helemaal, maar moest het toch ergens kwijt! We hebben toch goed gelachen!

Groetjes

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 14:50
Kaatje

oh, mijn zoontje denkt de helft van de tijd dat hij ene meisje is hoor!
Hij heeft een roze handtas en al, hihi, want ik heb een handtas, dus hij ook.
Ik heb roze allstars, dus hij wilt ook roze...ik maak me op, dan gaat hij ook aan de gang met de blusher en borstel.. soms moet ik em eerst ontschminken voor hij mee naar de winkel kan, want dan hangt hij vol oogschaduw.
hij heeft nu ook een zusje, en weet dus prima dat meisjes anders zijn dan jongens, maar hij denkt dat hij gewoon naar keuze kan wisselen van geslacht, haha!
of dat de zus nog wel een piemel zal krijgen vb.

daar maak ik me allemaal geen zorgen over hoor.

[Laatst gewijzigd door Kaatje - 21/07/2008 @ 14:51] - Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 14:12
kimmeke

Hoi,

Ik heb een meisje van 3.5 jaar en ze wil ne jongen zijn. In het begin was het grappig, maar op den duur begon ik het vreemd te vinden omdat ze er ver in ging. Ze wil alles zoals papa, hetzelfde haar, enkel broeken en geen rokjes, alles blauw (kleur voor jongens)... .

Ik weet dat ik me geen zorgen moet maken, dat het gewoon een fase is. Met dit te lezen ben ik al blij dat ik niet de enige ben. Je krijgt soms wel rare blikken op straat hoor, als yana voor de zoveelste keer verteld, roept of zingt dat ze zo graag een jongen wil zijn.

Groetjes
Kim
Kim

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >