< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » pco= poly cysteus ovarium syndroom

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
pco= poly cysteus ovarium syndroom
08/07/2008 @ 14:33
Mira

Hey,

Eefje: ik heb een eerste afspraak met kliniek, maar moet hiervoor nog meer dan een maand wachten.
Ondertussen ben ik Clomid aan het nemen (aangeraden door gyn) maar daar heb ik niet zo'n hoop op aangezien je daarvoor eigenlijk eerst je regels moet hebben. Gyn zei ook om het eens 'te proberen', maar zag aan het gezicht dat die er zelf niet veel hoop op had.

Het frusterende is gewoon dat je gewoon niet op voorhand weet hoelang al die miserie gaat duren, of er ooit een einde aan komt. Ik durf niet aan het slechtste te denken...

Kim: weet je, je weet dat ergens wel, van als je jonger bent maar dan is het niet zo'n drama. Je denkt: ach, tegen dan staat de wetenschap al weer zoveel verder dat dat geen probleem meer is. Niet dus.

Maar het doet 'goed' om te zien dat er nog mensen in hetzelfde schuitje zitten, dat er hoop is, en dat er een manier is om het van je af te schrijven zonder dat mensen er op reageren van 'ah ja, ik heb ook stress op het werk (!))

dank je!
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 21:22
sabine88

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Allereerst, Mira, welkom hier, en jammer dat je ook de diagnose van pco syndroom hebt gekregen.. maar het is absoluut mogelijk om daar mee zwanger te raken! het duurt helaas alleen langer dan we hopen, en dat maakt het toch wel een stuk zwaarder

hier heb ik vandaag weer mijn arts gebeld, aangezien ze gister afwezig was, en nu mag ik aankomende dinsdag alweer langs komen! het was een grote stap met mijn spontane menstruatie, en dat wou ze nu heel graag in de gaten houden! en daarom wil ze mij cd15 weer zien, nou ik vind het super! het kan namelijk zijn dat ik dus toch wel een eisprong heb gehad, maar een zwakkere dan dat je normaal gesproken krijgt, en heb ik geen eisprong gehad, dan is het goed nieuws dat mijn lichaam het toch weer een beetje begint te snappen hihi..

ik was gisteravond even de hele boel kwijt, voelde me echt rot, en kon het even niet meer aan. maar vandaag toch wel weer de hoop gekregen, vooral omdat ze me graag wou zien dan.

nu ga ik waarschijnlijk dus dan ook sneller met clomid en evt. pregnyl beginnen, en dat vind ik wel fijn natuurlijk maar vind het ook wel eng.. ik ben niet zo van de spuitjes, met bloedprikken blijf ik er ook nog maar net bij! ben blij dat dat nu met vacuum buisjes gaat hihi. maar wat als ik pregnyl dan zelf moet zetten, of zoals ik te horen kreeg dat een verpleegster het bij mij zet.. in mijn bil??

god ik voel de pijn nu al bijna.. hihi
heeft 1 van jullie ervaring met pregnyl?? het is dan nog wel een poosje verwijderd van me maar het spookt toch al een tijd door mijn hoofd, en nu het toch wel een grotere stap dichterbij komt, maakt het me ook bang..

dus ik heb nu echt zoveel hoop voor dinsdag maar ben ondertussen ook zo bang als een kind, wat als het tegenvalt??

maar ik ga het horen, en ga jullie uiteraard op de hoogte houden!!

groetjes sabine

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 21:28
kim

Hey

Mira, jij neemt dus Clomid zonder beter opgevolgd te worden?
Wanneer ben je dan gestart? Je moet idd eerst je regels krijgen. Die worden normaal met Provera of een ander medicament uitgelokt.
Moet je niet voor een echo gaan om te zien hoe fel die Clomid je stimuleert?
Voor het zelfde geld zit je met 3 eitjes.
Als er eitjes rijpen moet je normaal gesproken ook een pregnylspuit zetten. Dit dient om het eitje te laten springen.
Goed dat je Clomid mag nemen, maar ik vind het toch bedenkelijk dat je niet opgevold wordt.

Miranda, je egoberichtjes zijn even welkom hoor. Als het oplucht moet je schrijven meid

Eefje, ik heb ook al Provera moeten nemen. Maar ik had toen helemaal geen last van mijn borsten. Ik voelde zelfs niets. Zelfs mijn waren pijnloos.
We zullen zien.

Verder niks te melden
groetjes

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 21:33
kim

Hey Sabine,

we hebben mekaar gekruist blijkbaar.
Goed dat je sneller naar de gyn mag gaan.
Hopelijk is het met een pregnylspuitje te zetten opgelost. Ik denk dat die spuitjes subcutaan gezet moeten worden. Dwz onder de huid in het vetweefsel. De gemakkelijkste plaats is rond de navel.
Ik moet ze zelf nog niet zetten maar ik denk het.
Ik ga ook in een studie stappen waarin ik vermoedelijk elke dag een spuitje moet zetten.
Ik ben er ook geen held in hoor. Blijkbaar went het rap. Ik zet er elke dag wel tientallen, maar om mezelf te prikken moet ik toch wel even over een drempel hoor.

Groestjes

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 21:51
sabine88

haha ja, we gingen net langs elkaar heen!
en ja ik heb er ook wel degelijk angst voor, bij mij is het zo dat ik ook niet hoef te gaan kijken als mijn ventje bloed moet laten prikken, ik word er al draaierig van van de gedachte hihi, maar ik hoop toch ook wel zeer dat het went, en anders, ik vind het geen excuus om angstig te zijn voor een spuitje, als ik daarmee zwanger kan raken..

nou dan mogen ze me van mij lek prikken!! (ook al zal ik na de 2de spuit vlak liggen, dan verneem ik toch niets van de rest hahha!)

En Mira, zoals Kim zegt, daar ben ik het volkomen mee eens, ze kunnen je niet zomaar clomid gaan geven en dan maar een hogere als er niet eens uitgebreid gekeken word,

maar het lijkt mij aan de ene kant dat ze er toch wel rekening mee houden dat dat niet kan?

En Kim, god ik ben jaloers op jou! ik heb me toch een pijn gehad met mijn menstruatie die uit kwam naar provera.. jeetje ik was er snel flauw van, ook al was ik zo blij dat ik eindelijk weer eens ongesteld was hihi, het is zo anders als deze, hier heb ik echt nergens last van! heerlijk gewoon!! haha, ik had altijd last van pijnlijke menstruaties dus dit is echt een verademing!!

groetjes sabine

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 23:16
Miranda

Hey,

Mira, hij kan je toch niet zomaar chlomid geven als je al verder in je cyclus zit....eerst moet je ongesteld worden hoor. En dat kan gewoon opgewekt worden met euhmmm ja hoe heet het nou... Kom er snel wel weer op, of de ander meiden weten het wel. In ieders geval een dikke knuffel meid, zo een diagnose is nooit leuk

Hier had ik ook geen opvolging door mijn gynae in mijn woonplaats, maar ik wist dat ik zeker een eisprong had met 150 mg chlomid dus. In Amsterdam waar ik meegedaan heb aan een studie van een arts in opleiding werd ik wel goed begeleidt, ik moest wel 3 keer per week langs komen voor bloed afname en echo's. voor mij 2.5 uur met trein en metro....enkel heen...en dan nog terug hehe.

Oh Sabine, die spuitjes zetten, dat word met iedere spuit minder eng hoor. Ik heb gelukkig nooit zelf hoeven spuiten omdat de chlomid aansloeg maar, het bloed aftappen vond ik ook eerst eng. Dat werd gewoon minder iedere keer, en nu kan ik er zelfs naar kijken! Maar ja als je idd plat ligt....haha dan kunnen ze met je doen wat ze willen.

Thanks Kim voor de en een dikke terug hoor!!

Sabine, lekker dat je zo snel mag komen, echt meid dat doet mij deugd om dat te horen. Je word nu echt goed geholpen, en fijn dat je gynae je zo goed ondersteund. En dat minder pijnlijke menstruatie, nu ik er over nadenk...met de chlomid had ik ook ineens geen pijn meer. Enkel gevoelige borsten en ja een beetje sjaggie. Dus misshien heb je toch een eisprongetje gehad?

Groetjes,
Miranda

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 23:57
sabine88

hihi nou ik hoop het stiekem hoor miranda! hihi

en je bedoelde waarschijnlijk met menstruatie opwekkers provera of primolut (volgens mij is dat ook zo iets)

maar ik ga echt mijn best doen om niet teveel hopen op een eisprong, en ik ben ook eigenlijk wel benieuwd wat ik dinsdag ga zien, of ik dan weer pco beeld heb, en wat ze dan zal gaan doen? mijn provera vervroegt laten nemen (dan al ipv 5 augustus) en dan eindelijk met clomid beginnen?

ik verheug me daar veel op, want het zou al eerder gebeuren maar toen kwam de chlamydia daar een stokje voor steken, waar ik trouwens vrijdag voor mag bellen om te vragen of de uitslag van de nakweek negatief is! god wat hoop ik dat toch!

ik ga nu weer ff stoppen, mag zo gaan werken en dan kan ik niet hier ondertussen mee bezig zijn hihi..

tot snel dames!

groetjes sabine

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 12:04

hrf-pompje
Hallo,

Ik heb ook eerst clomid moeten nemen en ben ondertussen gestart met het HRF-pmpje.(een kleine 5 weken)
Dit valt inderdaad best wel mee, al heb ik veel last van mijn borsten..
Nu gingen wij naar de gyneacoloog een week of 3 geleden en bleek dat ik een eisprong gehad heb. Dus als ik 2 weken later mijn regels niet kreeg was ik zwanger. Dit is ondertussen 5 dagen verder, dus ik had zo'n hoop dat ik zwanger zou zijn. Ondertussen mijn bloed laten onderzoeken: negatief! Ik begrijp er niets van en ben zoooooooooooo
ongoocheld. Ik ben dus niet zwanger en ik krijg mijn regels niet, maar heb wel een eisprong gehad!.
Ik zal dus wel weer de uitzondering o pde regel zijn.. Kan pas morgennamiddag gyneacoloog bereiken. K ben benieuwd welke uitleg hij hier aan zal geven! Hoe dicht een zwangerschap even leek te zijn, zo VER WEG het nu weer lijkt.
Ik hoop dat het er ooit van komt, zowel voor mij als voor jullie!

groeten

Lies
Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 12:49
Miranda

Hey Lies,

Wat vervelend allemaal. Hoe kan dat nu, wel een eisprong geen ongesteldheid. Dat lijkt me raar zeg, ben benieuwd wat je arts zegt hoor.

Maar soms heb je ook wel eens een negatieve bloedtest....tenminste ik heb het hier op het forum wel eens gelezen. Het komt niet vaak voor....maar ga voor je hopen! ZOu zonde zijn, eisprong zonder resultaat.

Hoe is het verder met iedereen?

Groetjes

Miranda

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 22:14
kim

Dag dames,

Het is even geleden.
Ik heb nog altijd last van mijn borsten. Mijn bh's zijn allemaal te klein.
Als ik het durf doe ik morgen een test. En anders is het voor dinsdag, dan moet ik op consultatie gaan.
Heb een beetje schrik voor de ontgoocheling.

Eefje, nog goed geklust

Miranda, ben je er nu al ingevlogen? Voorvocht bevat ook cellekes meid. Maar de kans dat ge hiermee zwanger wordt lijkt me klein. Hij zal hiervoor de grote middelen moeten boven halen.

Sabine, met wat ben jij momenteel bezig?

Mira, lukt het met de Clomid. We wilden je wel niet ontmoedigen.

Groetjes aan iedereen
x

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 11:36
Miranda

Hey Kim,

Zie ik het goed aan je banner?????

Groetjes,
Miranda

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 12:04
sabine88

heey kim!! even snel reageren hoor

ik zag in een ander topic je bericht dus kom hier even snel

GEFELICITEERDDD!!!!

zeggen hihi

meid je had inderdaad dus alle symptomen en het zat niet in je hoofd!!

echt dikke proficiat!!

groetjes

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 13:06
kim

Dag dames,

ik heb het dus gedurfd om deze voormiddag te testen. Het was tegen al mijn verwachtingen in positief.
Ik kan het nog altijd niet geloven.
Ik moet morgen op consultatie. Ik ga nog wachten op mijn bloedname om echt euforisch te zijn.

Dames, ik hoop dat ik de trend gezet heb en dat er nog gaan volgen.

Sabine, het is maar bij 1 berichtje gebleven op de andere topic. Hoe komt het ?
Je bent er welkom hoor.

Eefje, alles ok met u?

Dikke knuffels
kim

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 13:38
Miranda

jeeeehh kim gefeliciteerd!!!

groetjes,
miranda

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 22:07

hey meiden

het zal een tijdje duren vooraleer ik nog op ons forum kom ....
ben in verlof
maar later kom ik zeker terug

groetjes

xxx

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 02:47
sabine88

DAMES!!

wat is het hier toch rustig??

hoe gaat het hier met de rest??

eefje, hoop dat je ons snel komt vertellen wat er allemaal bij jou gebeurt. ik ben heel erg benieuwd!

groetjes sabine

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 12:13
Miranda

Hey Hey,

Tis hier idd rustig. Maar ja dan zullen we wel niks te melden hebben!

Gaat het goed met iedereen? Wat ik me toch afvroeg, wat zijn jullie kwaaltjes eigenlijk? Ik heb alweer zoveel dingetjes terug van voor de zwangerschap, dat ik gewoon weet dat mijn PCO weer in volle glorie terug is! Jammer....

Groetjes,
Miranda

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 22:42
sabine88

Miranda, hoe gaat het met jou nu?? heb je al meer zekerheid?? hoop en duim voor je dat je ook een positieve test in je handen mag houden hoor!!

hoop dat het toch snel weer wat drukker gaat worden hier hihi, het is zo vervelend eigenlijk dat het zo rustig is hihi..

groetjes sabine!

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 15:03
Miranda

Hey Sabine,

Tsjah....ik dacht 4 weken overtijd...laat ik toch stiekem maar eens een testje doen... Maar nee negatief.

Niet dat het zou kunnen, we hebben nog steeds niet helemaal echie gevreeen....ik durf niet goed en tijd is ook een probleem haha. De kleine word vroeg wakker en is savonds lang wakker. En we zijn druk in de klus aan ons nieuwe huis...maar toch het kriebelde...hihi.

Ach ja we zien wel. Hoe is het met jouw???

En de rest? Zijn jullie allemaal van het mooie weer aan het genieten?!

Groetjes,
Miranda

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 16:44

al heel tijdje geleden
hey dames,

het is al een heel tijdje geleden dat ik achter mijn pc heb gezeten .... vakantie en dan werken ....

hoe gaat het met jullie allemaal?

bij mij met ups and downs ...
heb een keer na 35 dagen een mooie cyclus gekregen... spijtig genoeg ni zwanger ... maar klaar voor een 2de poging clomid ....
afspraak gemaakt bij de gync., spijtig genoeg was het een vervangster, mijn gewoonlijke gync. was in verlof ....
d11 zagen ze geen rijpende folliketjes .... snik, ofwel was het te vroeg ofwel geen reactie op de medicatie ....
2 dagen later opnieuw geweest ..... geen rijpende folikkels te zien , bloed getrokken, hormonen zijn nog aan de lage kant ; dwz mijn lichaam was zich nog niet aan het voorbereiden op een eisprong , ...

met als gevolg ik in een grote dip !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en starten met dubbele dosis .....clomid, en afwachten...
18 augst. terug naar de gync. en hopen dat er een eitje rijpt ....

ga mijn profiel ook eens aanvullen

vele groeten aan allen en tot gauw ....

eefje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >