< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » kindje voor Februari 2009

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
kindje voor Februari 2009
Vandaag @ 22:11

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hier ook nog een mama in spe die kapot is na de wekelijkse boodschappen te doen. Of 's avonds de trap oplopen enz, echt afmattend gewoonweg!

M'n ventje heeft gisteren m'n electrisch dekentje geinstalleerd op m'n matras. Had het al weken klaarliggen maar had er nooit geen tijd voor. En gisteren kwam ik thuis en 't lag erop

Eigenlijk mag m'n kindje best vroeger komen, zo gelijk nu bijvoorbeeld want ben het zwanger zijn echt beu beu beu! Maar idd, als het kindje er is, zal ik weer wensen dat ik zwanger was...

Oh ja, is jullie navel ook zo veranderd? Mijne was een mooi putje en nu is da putje helemaal uitgerekt en samengeperst! Hoop dat ik weer m'n putje snel kan zien

Slaaplekker!

Link naar deze reactie
Vandaag @ 20:34
Goedele

Wij zijn vandaag dus voor de kaartjes gaan zien, die mijn vriend mocht kiezen. Maar we hebben daar zo'n andere smaak over. Hij is daar eerder klassiek in, iets met voetjes en handjes en niet te veel kleur. Ik zie graag iets origineels en mag best wat hevig zijn. Maar ja, ik de boontjes, hij de kaartjes. Ik voelde me een beetje belachelijk want ik moest in de winkel bijna huilen omdat ik zijn gekozen kaartje niet zo mooi vond. Dan zei hij dat ik maar moest kiezen. We hadden geen ruzie hoor maar kom echt leuk was het niet. Ondertussen ben ik weer wat rustiger geworden en gaan we toch zijn kaartje nemen. Ik wil hem er echt bij betrekken. Ik vind het niet lelijk maar nogal gewoontjes. Ik ga me volledig uitleven op de bonen, lekker hevig!
Ik ben ook weer wat sneller moe hoor dan enkele weken geleden. Nog een leuke avond allemaal

Link naar deze reactie
Vandaag @ 20:12
Elsje

Online Status
Hi iedereen ik ben de laatste tijd opnieuw supermoe, precies zoals bij het begin van mijn zwangerschap!
Maar op het werk heb ik het vandaag es héél rustig aan gedaan, en nu moet ik wel toegeven dat ik mij heel anders voel vanavond dan wanneer ik me de hele dag uitgesloofd heb.
Ik weet wat me vanaf nu te doen staat hoor ik laat de andere wat meer werken in mijn plaats.

Onze kleine mannetje hier begint écht al supersterk te worden hoor, voor zo'n klein beebje kan ie al serieus krachtig stampen!

Zo ik ga me lekker in de zetel nestelen en tv kijken.

Groetjes xxx

[Laatst gewijzigd door Elsje - Vandaag @ 20:13] - Link naar deze reactie
Vandaag @ 15:27

Online Status Stuur bericht
Hey

Net terug van het leggen van de lijst. Amai het was wel leuk om zo al die spulletjes te kiezen. Ik kan al bijna niet meer wachten tot onze spruit er is en ik de spulletjes kan gebruiken.
Nu ben ik wel vrij moe en ga ik wat rusten.

Nog een fijne dag dames

Kelly

Link naar deze reactie
Vandaag @ 14:00
Zebra

Online Status
Ik geniet nog steeds van het zwanger zijn, heb dan ook niet veel klachten en (meestal) geen problemen met slapen of omdraaien in mijn bed. Het enige dat met de dag moeilijker begint te gaan zijn schoenen aantrekken en toen ik vorig weekend de ladyshave heb bovengehaald leek dat ook al een stuk minder vlot te gaan, volgende keer zal denk ik voor mijn vriend zijn

De lijst ligt al van in september klaar, wel intussen de nodige aanpassingen gedaan en deze avond nog eens een laatste check zodat ik maandag kan gaan vragen bepaalde dingen reeds voor te feestdagen te leveren. De potjes voor 't doopsuiker hebben we al, nu nog de tulle, lintjes en bonen zelf. De kamer is al geschilderd en de muurstickers hangen er ook al. De meubeltjes zitten zo goed als allemaal in elkaar, nu nog de lamp en 't gordijn omhoog hangen. We weten welk kaartje we willen, volgende week gaan we langs bij de drukker om alles te regelen. 't kraamgeld is aangevraagd, de vaderschapsherkennig is in orde, kraamzorg is besproken alsook een plaatsje bij de onthaalmoeder. Ik denk dat ik de meeste kleertjes maatje 56 heb aangeschaft en ook al een deeltje maat 62 (vroeg eh) van maatje 50 heb ik maar 2 sets, indien nodig kunnen we nog bijhalen. Het bad voor de thuisbevalling hebben we ook al. Er is dus al veel geregeld hier.

Vraagje: heeft het bij jullie ook al zoveel gesneeuwd? Hier wel al blijft het niet zo goed liggen (enkel op de daken)... misschien dit jaar een witte kerst???

Link naar deze reactie
Vandaag @ 13:32
marijke

Online Status Bekijk profiel
Hier nog 1tje die het wel weer gehad heeft met het zwanger zijn..
Heb pijn in mijn liezen en bij mn schaambot veel buikpijn en harde buiken + verstopte darmen en een niet goed functioneerde blaas wordt er van!

Haha moest wel lachen om de reactie's dat nog meer meiden zich net een walrus of nijlpaard vinden met draaien in bed enz..

Iemand trouwens ook wel een last van een drukkend gevoel boven in de buik??

Link naar deze reactie
Vandaag @ 10:56
Dais

Hi meiden,

Jullie zijn wat verder dan ik maar ik ben behoorlijk dik en ik heb het zwaar de afgelopen dagen. Iedereen denkt dat ik veel verder ben en zo voel ik me ook. Ons meisje is constant aan het schoppen (uiteraard fijn een teken van leven maar niet als het op je blaas en tegen je ribben is). Mijn vriend duwt me uit bed en van de bank. Ik heb overal jeuk en kramp en mijn darmen zitten verstopt. Pfff. Zo. Nu genoeg.

In Nederland krijgen wij geen kraamgeld dus jammer maar goed wij mogen niet klagen. Verder is alles bij ons besteld behalve de kinderwagen maar die halen we binnen twee weken want er is waarschijnlijk geen of weinig levertijd (volgens de winkel, babydump haha).

In Nederland leggen wij ook geen lijstjes. De meeste mensen vragen wat je wilt of brengen zelf iets mee.

Suikerbonen hoeven we ook niet te regelen want wij eten beschuit met muisjes haha.

Maar het lijkt me wel gezellig, zal ik verhuizen naar Belgie? haha.

Babydragon je buik is prachtig.

Sterkte voor iedereen.

Kus

Link naar deze reactie
Vandaag @ 09:59
Goedele

Lonneloes: ik geniet er langs één kant ook wel van hoor. Die voorbereidingen, die stampjes, de spanning voor de geboorte. Ik had het voor geen geld ter wereld willen missen. Maar toch denk ik soms dat het genoeg geweest is. Het is zo'n dubbel gevoel, moeilijk uit te leggen eigenlijk. Ik zal het zo zeggen: het leuke aan een kindje vind ik de baby zelf en niet zozeer de zwangerschap. Tot mijn beebje me nachten achter elkaar gaat wakker houden, dan piep ik waarschijnlijk weer anders Ik kijk er gewoon zo naar uit om het in mijn armen te hebben.
Straks gaan we kaartjes kiezen. Omdat ik de suikerbonen gekozen heb, mag mijn vriend de kaartjes kiezen. Ik ben benieuwd...

Link naar deze reactie
Vandaag @ 07:07
Lonneloes

Hé,

Ondanks het feit dat ik me ook soms best wel log en onhandig begin te voelen, geniet ik toch nog steeds heel erg van m'n zwangerschap. Ik vind het nog geen enkel probleem dat ik nog 3 maanden moet!

M'n werk begint wel echt zwaar te worden. Nog 5 dagen te gaan!

Gisterenavond zijn we naar de gyn geweest. We hadden Sep eens meegenomen maar dat was geen zo'n goed idee. Hij kon natuurlijk helemaal niet stilzitten en werd boos omdat hij niet overal kon aankomen.

Met ons tweede ventje gaat alles goed. Hij zag er prima uit. En woog net geen 800gram en was een 33cm groot. Hij lag al mooi met zijn hoofdje naar onder, maar dat kan natuurlijk nog veranderen.

Daarna ging ik nog een paar uurtjes naar het personeelsfeest van m'n werk. Ik had beloofd een collega naar het station te brengen want die wilde de laatste trein halen en eigenlijk was dat wel jammer want in tegenstelling tot de vorige avonden voelde ik me nog best goed wakker en had ik wel nog langer willen blijven.

Prettig weekend allemaal en nog veel plezier met de voorbereidingen voor de baby!

Groetjes

Link naar deze reactie
Gisteren @ 19:57
Goedele

Ik moet ook nog elke nacht plassen. Ik zit me dan al een uur in te houden, maar dat is dom want dat uur slaap ik dan ook al niet en daarna geraak ik ook terug moeilijk in slaap. Het zwanger zijn moet voor mij ook niet meer zo lang duren hoor. Ik zit dan ook nog steeds met dat verdomde zuur (al 5 maanden nu!!!) Ik zal blij zijn om terug onbezorgd alles te kunnen eten en bewegen. Maar aan de andere kant is het wel een ervaring om nooit te vergeten. Een zwangerschap zou eigenlijk maar 6 maanden moeten duren vind ik
Ik ga nog wat tv kijken.

Link naar deze reactie
Gisteren @ 19:21

Ik ben vandaag op babybezoek geweest ..Een vroeger klasgenootje is van haar tweede bevallen..Het is echt een schatje..3 weekjes is ze te vroeg maar een gewichtje van 2660gr en 47cm..Zoooo schattig..Ik wil nu al mijn kleine spruit vastnemen..

Ik ben het zwanger zijn eigelijk beu aan het worden ..Heb overal pijn..Mijn rug doet zeer, mijn staartbeentje..Heb ook menstruatiepijnen en pff zie het nimeer zitten..Zitten gaat moeilijk maar liggen en staan ook..
Sorry voor mijn gezaag

Hier kunnen we een andere winkel gaan zoeken voor de lijst..Ik had voor 29 nov een afspraak maar nu blijkt die winkel uitverkoop te doen omdat ze gaan verbouwen ..
Maandag naar de gynae en dinsdag gaan we zien voor de suikerbonen..
Ik hoop ook zo snel mogelijk het proefdrukje te krijgen van het kaartje

XxxX

Link naar deze reactie
Gisteren @ 18:37

Pff wat was het vandaag een zware dag. Heb nog geen tijd gehad om 5 minuten te zitten. Als juist nu dan he
Mijn collega was er niet vandaag en ik heb 33 kids samen moeten nemen. Ze waren wel rustig maar toch is dit vermoeiend. Ge hebt dubbel zoveel ogen nodig eigenlijk. Maar ja ik heb me erdoor gesparteld. Deze namiddag was ik vrij, maar dan moest ik nog naar de winkel, iets gaan halen voor de bouw, verbeteren, ... Nu vallen men ogen echt bijna dicht.

Ik voel me soms echt een opgezwollen olifant. Ik raak soms amper vooruit en in bed is het ook heel onpraktisch om me te draaien. En in en uit bad stappen is een echte hel geworden. Maar ik ben niet de enige heb ik zo al begrepen.

Morgen mogen we de geboortelijst gaan leggen. Ik kijk er echt wel naar uit. ZO al die babyspulletjes kiezen, toch geweldig he

Nog een fijn weekend dames
Kelly

Link naar deze reactie
Gisteren @ 17:51
Babyke*

Marijke: hier hetzelfde snachts
dan ben ik moeten opstaan om te gaan plassen (meestal rond 3u),
en dan val ik moeilijk terug in slaap en lig ik me 100x
om te draaien. En inderdaad, dat gaat al heel wat moeilijker haha!

Link naar deze reactie
Gisteren @ 13:01

Hoi iedereen!

Super Kelly dat die uitslag goed was! En nu volop genieten van uw !

Ja Marijke, over dat draaien in bed of in en uit het bad stappen en erin rechtstaan enz, voel me precies een bomma die overal haar eigen moet vasthouden/ondersteunen of ik val voorover!

Mijne slaap gaat nu beter dan enkele weken terug. Maar dat komt dan omdat ik echt dood-dood-dood moe ben. M'n collega is ziek op het werk en moet alles alleen doen. Ben dit altijd al gewoon geweest op m'n vorig werk maar nu ik zwanger ben, vind ik het echt vermoeiend!

Over wat er klaar is bij ons :
Meubeltjes komen eind december. We moeten nog wel even plaats maken in onze kamer hiervoor. De wieg staat al in elkaar voor overdag in de living maar ook hiervoor moeten we nog wat verschuiven kwa meubels.
Kleedjes heb ik ondertussen in overvloed. (Heb twee toekomstige grootmoeders die hun niet kunnen inhouden met kleedjes te kopen )
De eerste geboortelijst ligt er. De tweede volgende zaterdag. M'n buggy is ook besteld en komt toe begin januari.
Geboortekaartjes en doopsuiker, zijn we volop aan't kiezen nu. er worden enkele ontwerpen gemaakt bij de drukker. Hoop die toch volgende week te krijgen. Zodat we daar ook in kunnen beslissen. En m'n kamer staat ook al gereserveerd bij Klina.
En de onthaalmoeder staat ook al paraat vanaf eind mei.

Dat is het denk ik he zowat? Ahja en het kraamgeld is ook al aangevraagd. Enkel nu nog eens naar de gemeente gaan voor papa's naam.
Man man man... Wat is het toch allemaal iets!

Ben echt aan't aftellen naar eind januari! Nog een dikke 2 maand

Ow Dais, in m'n profiel staat een nieuwe buikfoto. (wel niet professioneel getrokken door de papa, maar die was ook kapot!)

Have a nice weekend!

Link naar deze reactie
Gisteren @ 10:18
Marleen

Hoi,

Ja dat gevoel een walrus of nijlpaard te zijn, heb ik ook vrij regelmatig . Ik heb ook moeite met me op m'n andere zij te leggen. Dan word ik steeds wakker en mijn ventje ook want dat is geen vaste slaper. Dan begint hij weer te snurken en dan kan ik weer niet in slaap geraken. Onze nachtrust is dus niet wat het moet zijn.
Gisteren ben ik nog naar de living gaan slapen omdat manlief na enkele seconden al in snurkland was en ik er zo op gefixeerd was dat ik me niet kon ontspannen. Om 3u vannacht dan weer naar boven omdat het in de living wat te warm was en ik ook in de zetel steeds wakker werd. Pff, eens echt doorslapen dat zou zo'n deugd doen.

Wij zijn op ons gemak bezig met de voorbereidingen. Af en toe knippen we wat eendjes uit (om achteraf op de kaartjes te kleven). M'n schoonmoeder heeft de zakjes voor de suikerbonen zelf gemaakt, dus ik denk dat zij nog het meeste heeft doorgewerkt. 1 december gaan we onze lijst leggen. De kinderkamer is geschilderd maar we moeten het nog wat opfleuren met leuke gordijntjes e.d. Ook moeten er nog wat meubels en dozen naar de zolder.
Ik heb al een afspraak gemaakt via het ziekenfonds voor een kraamverzorgster. Eerst wilde ik dat niet maar het wordt terugbetaald door m'n hospitalisatieverzekering en een deel door het ziekenfonds. De eerste dagen komt er ook een vroedvrouw. Die geeft me dan ook raad over de borstvoeding. Misschien niet zo slecht want bij Sarah had ik er toch wat problemen mee en lichamelijk was ik na de bevalling een wrak.

Het gaat snel he dames . Tellen jullie ongeduldig af ? voor mij mag het nog lang duren hoor. Ik geniet er wel van om zwanger te zijn en we hebben nog zo'n drukke maanden in't verschiet dat we onze tijd nog zullen nodig hebben om alles tijdig klaar te krijgen.

Voor iedereen alvast een prettig en knus weekend

Marleen

Link naar deze reactie
Gisteren @ 09:06
marijke

Online Status Bekijk profiel
Hey meiden!

Slapen jullie de laatste tijd ook zo slecht?
De eerste paar uurtjes gaan wel maar om 4 uur word ik wakker en kom dan nog maar met moeite in slaap..

Met draaien in bed voel ik me net een walrus gaat allemaal niet meer zo als voorheen.
Met de moe heid daar integen gaat het hier redelijk gelukkig!

Link naar deze reactie
Gisteren @ 07:24
Lonneloes

Hé,

Vandaag terug naar de gyn. Ik kijk er naar uit om mijn kleine man nog eens te zien.

We gaan Sep misschien eens meenemen als hij nog goed gezind is toch.

Vanavond heb ik ook nog een personeelsfeest. Ik hoop maar dat ik me beter voel dan de afgelopen avonden, want toen was ik echt doodmoe.

Wij moeten nog altijd een geboortekaartje gaan kiezen en wij moeten ook nog alles in huis halen voor de suikerbonen. Ik heb wel al een ideetje.

Het wiegje staat wel al klaar. In december ga ik eens rommelen in mij voorraad babykleertjes en eens kijken wat we nog nodig hebben.

Groetjes

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 21:06
Elsje

Online Status
Hi wij hebben alles in huis om aan de kamer te beginnen,dus eenmaal begonnen zal het wel snel gaan. De buggy is besteld geboortekaartjes ook, nu nog enkel lintje met de naam van ons beebje aan de kaarsjes binden.

Dus ik heb wel het gevoel dat we goed mee zijn

Hier ook zo zwaar op het werk de laatste tijd, ik dacht van lekker de laatste weken uit te bollen, maar nee hoor! Kreeg vandaag nog extra verantwoordelijkheid nice had dat nog nodig.

Ik heb verschrikkelijke wallen onder mijn ogen gekregen, ik voel me moe en kan het duidelijk niet verbergen.
Vandaag vroeg een klant me of het een kerstkindje ging worden zegt genoeg over de omvang van mijn buikje hé.

@ Kelly gelukkig maar dat er niks ernstig aan de hand is hoor!!!! Nu kan je weer gewoon genieten van je

Zo zijn er weer mee weg groetjes xxx

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 20:36
Goedele

Kelly: gelukkig gaat alles goed met je. Wij gaan volgende zaterdag onze lijst leggen. Nu zaterdag kijken voor kaartjes. Ik denk dat er hier niemand van ons te laat zal klaar zijn met de voorbereidingen.
Vandaag voelde ik me heel de namiddag misselijk en ik ben doodop nu. Ik kruip binnen een half uurtje onder de wol. Zal in bed nog wel effe tv kijken.

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 19:42

Wij gaan zaterdag onze geboortelijst leggen.
13 december gaan we op bezoek in de kraamafdeling en dan gaan we ook ineens langs de fotograaf voor onze geboortekaartjes te regelen.
16 december gaan we dan naar een infoavond ivm borstvoeding. En voor de suikerbonen staan de potjes al klaar, we moeten enkel nog de suikerbonen gaan kopen om ze te vullen.
Voor de rest hebben we hier nog niet veel gedaan. De kinderkamer gaan we niet schilderen omdat we aant bouwen zijn en wss in augustus kunnen verhuizen. En dna zijn het zotte kosten om eerst nog in het appartement te schilderen.

Allez ik ga nog wat verbeteren.

Tot later

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]