< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Eerste keer naar school in september

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
Eerste keer naar school in september
10/06/2008 @ 11:50

Online Status Bekijk profiel
Hey,
nog mama's aanwezig die hun zoon of dochter in september voor de eerste keer naar school laten gaan?
Hij is al een keertje geweest, een paar uurtjes in de voormiddag en de juf zei dat het heel goed gegaan was, hoop dat het dan ook zo vlot verloopt.
Delen we ervaringen uit?
Groetjes

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 13:27
leentje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ons elientje gaat in september naar school voor de eerste keer.
khoop dat ik ze droog krijg tegen dan daar zit ik een beetje mee.
als ze nu in haar broekje doet is het met traantjes en denkt ze dat we kwaad zijn. precies een trauma voor haar.

onze yano en timothy gingen als niets naar de school op hun eerste dag. ik liet ze wel de eerste drie maand halve dagjes gaan omdat ik telkens thuis was toen. aangezien ik nu ook op zwangerschapsrust ben gezet ga ik elientje ook halve daagjes laten gaan en vanaf januari hele dagen.kwestie ze ook kan wennen aan haar nieuwe zusje...

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 13:40

Hoi Leentje,
hier ook bezig met op het potje gaan, gaat redelijk goed, alleen dat hij het zelf nog niet komt zeggen, ik zet hem er gewoon regelmatig op, en als hij pipi gedaan heeft, mag hij een smiley-stickertje plakken op zijn poster van Piet Piraat
Van waar ben jij ergens? Wij wonen in Dilsen-Stokkem.
Het is inderdaad plezant om nieuwe mensen te leren kennen...

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 15:38
leentje

Hey ik ben van de omgeving van leuven. eigelijk kessel-lo.
tof, met die stickers.eigelijk nooit gedaan.
heb gezien dat ons elien niet veel verschil heeft met jou zoontje.
zij is van begin december.na ons verlof in juli ga ik ze terug op het potje zetten. op vakantie zal ze ook in haar broekje lopen tenzij we op stap gaan.onze jongens die waren op een maand ermee weg.
ik gaf ze hun lievelingskoekje.
allé kga nog wat verder doen aan onze zolderkamers voor de jongens want aangezien er een zusje bijkomt moeten we weer iedereen verhuizen en wat verbouwen. gelukkig is alles bijna af.

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 15:58
kaat

hoi, mijn zoontje gaat in september ook voor de eerste keer, hij is er denk ik helemaal klaar voor, hij heeft het er geregeld over. Hij gaat eerst ook nog halve dagen, ik ben dan toch in moederschapsrust, en dan in januari ook hele dagen. Wat het pothe betreft: plassen lukt wel maar kakken is iets anders, daar heeft ie echt schrik voor, maar ik ga het niet forceren want dan maak je het alleen maar erger, we hebben nog een paar maanden de tijd eh.
groetjes
Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 16:10
sarah

Hier ook een dochtertje dat in september naar school gaat gaan. Langs ene kant vind ik het super - onze kleine meid wordt groot - maar langs de andere kant...vind ik ze toch nog klein om tussen zoveel kindjes losgelaten te worden. Ze gaat wel naar een minikribbe nu en ze is supersociaal, dus voor haar zal het dolle pret zijn, maar voor de mama...
We zijn ze een keer gaan inschrijven op een schoolvoormiddag en ik kreeg het toch al moeilijk.Dat belooft dus voor september. Ze gaat wel al ineens hele dagen gaan hoor, maar ik werk part-time dus ze moet maar om de andere dag in voor- en nabewaking.
Wat het potje betreft, ze is al drie maand droog en zonder ongelukjes, dus hopelijk blijft dat zo.
Bij ons was ze eigenlijk op een week droog (en eigenlijk onmiddellijk zonder veel ongelukjes).

groetjes
sarah

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 16:14
lynna

hallo iedereen,

mijn oudste dochter gaat ook voor de eerste keer in september naar school. normaal gingen we ze vandaag inschrijven en kon ze eventjes tijdens de speeltijd al eens kijken. maar ze is ziek en zal het dus voor volgende week zijn.

wat het potje betreft, ik ben er eventjes mee gestopt want het had helemaal geen resultaat. ik hoop dus ook dat ze tegen september zindelijk is.

aan de ene kant kijk ik er naar uit dat ze naar school gaat ( weer een beetje rust in huis maar zie ik er toch ook enorm tegenop ( dat het zo rustig gaat zijn

gaan jullie kinderen al meteen hele dagen of halve?
mijn dochter slaapt overdag niet altijd ( meer niet dan wel ) en denk dus dat ik ze meteen hele dagen laat gaan.

daag
Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 16:21

@Leentje
Komt veel bij kijken he, en zeker als jullie een 4de wondertje verwachten, wel geweldig, 2 ventjes en 2 meiden, zaaaaalig!!
@Kaat
Sander gaat in het begin ook halve dagen gaan, weet alleen nog niet hoe lang we het zo gaan doen, hangt een beetje van hem af, nu gaat hij namiddag nog een paar uurtjes slapen, dus...we zullen wel zien.
En het voordeel is, dat ik dan nog thuis ben om hem te brengen en te halen.
En hier in het klasje maken ze er geen probleem van als de kindjes nog pampers aanhebben, maar ben natuurlijk wel al begonnen met op het potje-gaan.
@Sarah
Ze zijn inderdaad snel groot he
En Kato al uit de pampers, dat is wel flink, naar het schijnt zijn meisjes er sneller mee weg dan jongens, heb ik maar van horen zeggen, weet niet of dat een regel is.
@Lynna
Spijtig dat je dochtertje ziek is, wat scheelt er?
Je kan zindelijkheidstraining niet forceren, het is het beste dat je even wacht en over een paar dagen of weken nog eens een poging waagt, heb dat bij Sander ook zo gedaan. Komt wel in orde meid!!
En voor jullie allevier, bedankt voor de ervaringen!
Nog iemand die wil meedoen?

[Laatst gewijzigd door NaughtyByNature - 10/06/2008 @ 16:24] - Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 17:26
Sanlin

Hallo iedereen. Mijn dochtertje gaat in september ook voor het eerst naar school. Ik reageer bijna nooit op dit forum maar zag dat het dochtertje van Sarah op dezelfde dag is geboren als die van mij . Linde kan niet wachten om naar school te gaan. Ze is er helemaal klaar voor, ze is al sinds januari zindelijk dus daar maak ik me geen zorgen over. Ze zal wel onmiddellijk starten in het eerste kleuterklasje en niet in een onthaalklasje. Ze zal wel vanaf het begin volledige dagen gaan.

Groetjes
Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 21:35

Hoi allemaal,
Onze oudste gaat in september ook voor het eerst naar school,ze kijkt er al enorm naar uit de opendeurdag vond ze super.
Nu gaat ze naar de kribbe en dat noemt ze de babyschool en vind dat het nu hoog tijd is dat haar kleine zus daar naartoe gaat zodat zij naar de grote school kan gaan.
Kben nog thuis tot november dus de eerste weekjes gaan we het rustig aan doen en halve dagjes tenzij ze echt zeurt dat ze 's middags na het eten wil terug gaan.
Laten jullie je kindjes op school eten of komen ze overhuis?

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 08:45
leentje

lynna ik heb dat gevoel ook dat het hier weer leeg gaat zijn.
zal weer effe wene zijn hé!
ik ben ook even gestopt met het potje ze huilde telkens als ze een ongelukje had. kaka doen dan vraagt ze een "pampi" ze doet liever haar kaka daarin. maar pipi in het begin liep ze om de vijf voet naar de pot en om den duur was het gewoon telkens weer in haar broekje.
t'zal wel lukken zekers hé tegen ze naar school gaan...

NaughtyByNature heb ik ook altijd horen zeggen.
jongens zijn vlotter. onze jongens waren er op een maand mee weg op het potje dan maar zindelijk s'nachts heeft lang geduurd. onze yano heeft nog een luier aan. ons elientje is droog s'nachts al twee weken.
maar voor de veiligheid hou ik nog ene aan tot ze in de dag ook op het potje kan zonder problemen.

kga hier een beetje voort doen nu want moet naar ikea...

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 11:15

Hey meiden,
allemaal bedankt voor de reacties!
Nog dames die willen mee babbelen?

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 10:52

Niemand meer?
Zijn er misschien meiden die weten of je in de kleuterklas heen-en-weer-boekjes gebruiken, en moet je die zelf kopen of krijg je die op de eerste schooldag?

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 09:09
leentje

bij ons hier hebben ze een kaftje dat heen en weer gaat.
de leerkkrachten zorgen er hier zelf voor.
je moe die zelf nog niet kopen hoor.
ze verwittigen juliie wel als je zelf eentje moet kopen.

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 10:25
Bieke

Hallo iedereen,

Lotte, onze oudste, zal ook vanaf september naar de kleuterschool gaan. Ze is al ingeschreven en vanmiddag moeten we naar het schoolfeest . Hopelijk begrijpt ze dan beter wat 'school' is, want nu is het nog een beetje moeilijk uitleggen... Ze zal direct hele dagen moeten gaan, vermits ik ook moet gaan werken, dus hopelijk gaat dit vlot. Ik heb wel mijn uurrooster aangepast zodat ik haar later kan afzetten op school en ze dus niet in de voorbewaking moet blijven. Nu werk ik woensdag niet, maar vanaf september ga ik wel op woensdagvoormiddag werken zodat ik de andere dagen een uurtje later kan beginnen.
Lotte was zindelijk op 17 maanden, maar sinds haar zusje geboren is toen ze 18 maanden was, wil ze niet meer op het potje... Ze gaat er soms wel opzitten, maar doet gewoon niets. Nochtans kan ze het wel, want in de crèche gaat ze wel flink op het potje, ze doet daar eigenlijk bijna nooit meer in haar pamper... maar thuis weigert ze dus! Mijn enige hoop, naast haar echt terug droog krijgen natuurlijk, is dat ze op school, net zoals in de crèche, wel flink op het toiletje zal gaan, want luiers zijn er absoluut verboden! Als ze dus toch nog luiers draagt, mag ze niet naar school... en vermits de crèche al opgezegt is, heb ik dan geen opvang meer

dus dat het nog op tijd in orde komt!

Ah ja, ik dacht dat er bij ons ook een heen-en-weer boekje was, straks nog eens vragen...

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Bieke - 15/06/2008 @ 10:26] - Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 14:56
7dwergjes

Bij ons gaat nummertje 6 in september ook voor de eerste keer naar school. Momenteel is ze al 2mnd dag en nacht droog dus daar voorzie ik niet echt problemen. Ze is sociaal genoeg en andere kindjes gewoon (hebben een groot gezin) In het begin gaat ze maar halve dagen, als ze geen middagdutje meer nodig heeft en graag gaat dan gaat ze voor een hele dag. Denk dat mama meer problemen gaat hebben als zij Want of het nu nr 1, 2, 3 of 7 is, loslaten doet toch steeds een beetje pijn, ook al is het goed voor hen...

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 08:43
leentje

brientje gezellig zo'n groot gezin.
had ik de plaats gehad an ging ik ook voor meer.
maar ventje ziet dat niet zitten.
kgeniet volle teugen van mijn kroost hier.
ons nummertje 3 gaat ook in september naar school en het is zoals je zegt loslaten blijft moeilijk. dan besef je dat ze groot zijn en zelfstandig

bieke, hier ook altijd probleem met een opvang te zoeken.
mijn ventje is een tijdje huisvader geweest en nu zal ik het moeten worden. na mijn zwangerschapsweken zal ik huismoeder moeten worden niet dat ik er iets op tegen heb maar hopelijk keurt mijn werk het goed.die opvang... ik werk zelf ook in een opvang en zie bij ons ook dat alles teveel is. de druk,te veel kinderen en te weinig personeel.
de regering zou beter dringend hier iets aan moeten doen.

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 14:57
Bieke

Gisteren zijn we dus naar het schoolfeest geweest en Lotte vond het geweldig
Ze is heel de tijd aan het rondcrossen geweest over de speelplaats, in de klas was ze al direct met alles aan het spelen, ze was zelfs al aan het 'opuimen' (en ze kan dat zo mooi zeggen met een franse 'r')
Maar ja, nu waren mama en papa er nog bij natuurlijk, hopelijk gaat het in september even goed!

En nog tof nieuws: gisteren heeft ze thuis flink pipi op 't potje gedaan Fingers crossed dus dat ze vanaf nu thuis ook droog wordt en niet alleen in de crèche! 'k Heb het trouwens nog eens nagevraagd in de school: ze proberen het 2 weken, als er dan nog accidentjes gebeuren, mag ze niet meer terugkomen naar school totdat ze toch droog is En wat ik in dat geval moet gaan doen... , telkens voor een week naar oma en opa gaan logeren of zo dan?! Ze wonen namelijk te ver weg om haar elke dag daar af te zetten... Maar goed, niet op de feiten vooruit lopen, misschien krijgen we haar toch nog op tijd droog!

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 15:43
Sanlin

Hallo iedereen. In het schooltje waar Linde naar toe zal gaan werken ze met een heen en weer schriftje. Ze kijkt elke week meer en meer uit naar het naar schoolgaan. Ik hoop dat ze het nog steeds leuk vind op het moment zelf natuurlijk. Starten jullie kindjes in een onthaalklas of onmiddellijk in een eerste kleuterklas ?

Groetjes Sanlin
Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 20:29
lynna

hallo iedereen,
ik ben vanmiddag m'n dochter gaan inschrijven op school. ze heeft ook eventjes met de kindjes mogen spelen, ze was heel verlegen al die kindjes kwamen zo rond haar en dat vond ze een beetje gek

ik had er een goed gevoel maar twijfel nu toch. de kleuterklasjes zijn samengevoegd omdat er te weinig kindjes zijn. ze zitten wel max met 25 kindjes in de klas met 2 juffen ( bij activiteiten worden ze gesplits).
het schooltje gaat ook maar tot het 2de leerjaar en daarna zou ze van school moeten veranderen.

nu lijkt het mij toch beter om naar een andere school te gaan waar het van het eerste kleuterklasje tot het 6de leerjaar gaat en ook waar de kleuterklasjes gesplitst zijn.

de scholen liggen allebei dicht in de buurt dus dat is niet echt een probleem het eerste schooltje ( tot het 2 de jaar) is ongeveer 5à10 min te voet en de andere is een kleine 10 min fietsen.

wat zouden jullie doen?

ik ga morgen zeker eens naar die andere school bellen om eens te gaan kijken. de buurvrouw haar kinderen gaan er ook heen en ze is er heel tevreden over.

pff, het wordt nog moeilijker dan ik dacht

groeten lynna
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >