volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 17/06/2008 @ 20:29 lynna | hallo iedereen, ik ben vanmiddag m'n dochter gaan inschrijven op school. ze heeft ook eventjes met de kindjes mogen spelen, ze was heel verlegen al die kindjes kwamen zo rond haar en dat vond ze een beetje gek![]() ik had er een goed gevoel maar twijfel nu toch. de kleuterklasjes zijn samengevoegd omdat er te weinig kindjes zijn. ze zitten wel max met 25 kindjes in de klas met 2 juffen ( bij activiteiten worden ze gesplits). het schooltje gaat ook maar tot het 2de leerjaar en daarna zou ze van school moeten veranderen. nu lijkt het mij toch beter om naar een andere school te gaan waar het van het eerste kleuterklasje tot het 6de leerjaar gaat en ook waar de kleuterklasjes gesplitst zijn. de scholen liggen allebei dicht in de buurt dus dat is niet echt een probleem het eerste schooltje ( tot het 2 de jaar) is ongeveer 5à10 min te voet en de andere is een kleine 10 min fietsen. wat zouden jullie doen? ik ga morgen zeker eens naar die andere school bellen om eens te gaan kijken. de buurvrouw haar kinderen gaan er ook heen en ze is er heel tevreden over. pff, het wordt nog moeilijker dan ik dacht ![]() groeten lynna ![]() |
| 17/06/2008 @ 15:43 Sanlin | Hallo iedereen. In het schooltje waar Linde naar toe zal gaan werken ze met een heen en weer schriftje. Ze kijkt elke week meer en meer uit naar het naar schoolgaan. Ik hoop dat ze het nog steeds leuk vind op het moment zelf natuurlijk. Starten jullie kindjes in een onthaalklas of onmiddellijk in een eerste kleuterklas ? Groetjes Sanlin |
14/06/2008 @ 10:52![]() | Niemand meer? Zijn er misschien meiden die weten of je in de kleuterklas heen-en-weer-boekjes gebruiken, en moet je die zelf kopen of krijg je die op de eerste schooldag? ![]() |
12/06/2008 @ 11:15![]() | Hey meiden, allemaal bedankt voor de reacties! Nog dames die willen mee babbelen? ![]() |
| 10/06/2008 @ 17:26 Sanlin | Hallo iedereen. Mijn dochtertje gaat in september ook voor het eerst naar school. Ik reageer bijna nooit op dit forum maar zag dat het dochtertje van Sarah op dezelfde dag is geboren als die van mij . Linde kan niet wachten om naar school te gaan. Ze is er helemaal klaar voor, ze is al sinds januari zindelijk dus daar maak ik me geen zorgen over. Ze zal wel onmiddellijk starten in het eerste kleuterklasje en niet in een onthaalklasje. Ze zal wel vanaf het begin volledige dagen gaan. Groetjes |
| 10/06/2008 @ 16:14 lynna | hallo iedereen, mijn oudste dochter gaat ook voor de eerste keer in september naar school. normaal gingen we ze vandaag inschrijven en kon ze eventjes tijdens de speeltijd al eens kijken. maar ze is ziek en zal het dus voor volgende week zijn. wat het potje betreft, ik ben er eventjes mee gestopt want het had helemaal geen resultaat. ik hoop dus ook dat ze tegen september zindelijk is. aan de ene kant kijk ik er naar uit dat ze naar school gaat ( weer een beetje rust in huis maar zie ik er toch ook enorm tegenop ( dat het zo rustig gaat zijn ![]() gaan jullie kinderen al meteen hele dagen of halve? mijn dochter slaapt overdag niet altijd ( meer niet dan wel ) en denk dus dat ik ze meteen hele dagen laat gaan. daag ![]() |
| 10/06/2008 @ 15:58 kaat | hoi, mijn zoontje gaat in september ook voor de eerste keer, hij is er denk ik helemaal klaar voor, hij heeft het er geregeld over. Hij gaat eerst ook nog halve dagen, ik ben dan toch in moederschapsrust, en dan in januari ook hele dagen. Wat het pothe betreft: plassen lukt wel maar kakken is iets anders, daar heeft ie echt schrik voor, maar ik ga het niet forceren want dan maak je het alleen maar erger, we hebben nog een paar maanden de tijd eh. groetjes |
volgende pagina >
[Reageer]

Eerste keer naar school in september

(zeker in het weekend!)

al die kindjes kwamen zo rond haar en dat vond ze een beetje gek

Fingers crossed dus dat ze vanaf nu thuis ook droog wordt en niet alleen in de crèche! 'k Heb het trouwens nog eens nagevraagd in de school: ze proberen het 2 weken, als er dan nog accidentjes gebeuren, mag ze niet meer terugkomen naar school totdat ze toch droog is
, telkens voor een week naar oma en opa gaan logeren of zo dan?! Ze wonen namelijk te ver weg om haar elke dag daar af te zetten... Maar goed, niet op de feiten vooruit lopen, misschien krijgen we haar toch nog op tijd droog!
In het begin gaat ze maar halve dagen, als ze geen middagdutje meer nodig heeft en graag gaat dan gaat ze voor een hele dag. Denk dat mama meer problemen gaat hebben als zij