< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Cadeautje juf einde schooljaar

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
Cadeautje juf einde schooljaar
30/06/2008 @ 22:05

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Zoals Hilde het zegt: Tegenwoordig moeten ze tegen elkaar opboksen voor het duurste cadeau.
traktatie voor verjaardagen, attenties voor de juf of meester, zelfs in kledij moeten ze tegenwoordig kunnen scoren
en het ergste is dat het meestal zelfs niet aan de kinderen ligt, maar aan de ouders die willen pronken

gewoon een kleine persoonlijke attentie dat ze zelf gemaakt hebben of iets met een foto dat je echt als aandenken kan geven hebben ze het meeste aan.

En wat hebben de juffen en meesters aan 20 tassen met 'de beste meester' e.d. op???? ze kunnen maar uit 1 tas tegelijk drinken

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 21:17
Hilde

Ik koop niks, doe niet mee met dat "commercieel gedoe".
Maar omdat mijn zoontje in de grote vakantie verjaart wordt zijn verjaardag altijd op de laatste schooldag gevierd, samen met de rest die in de vakantie verjaren.
Dit jaar dus met 4.
De juf ging toch een feestje doen op de laatste halve dag, dus had ik voorgesteld om dan maar cake te bakken die Mats mag eten en wat te drinken te maken.
Ik heb voor elke jarige een Jip en Jannekescake gebakken met hun naam op en 5 paddestoeltjes. 1 van de jarigen was er niet meer dus die cake was voor de namiddagvergadering van de juffen.
De juf vond het SUPER! (en de kids ook)
Maar haar kast stond VOL kadootjes, er zaten zelf Bongoboxen bij voor ontbij met Bubbels enzo. 25€ he!! Goed zot!
Als je zelf iets maakt dat vind ik leuk...
Maar tegenwoordig moet er tegen mekaar opgebokst worden, wie geeft er het duurste kado.
Ik doe ook niet mee aan van die verjaardagsfeestjes in binnenspeeltuinen of de MacDo afhuren of weet ik veel....

Ben misschien een saaie moeder
Ik vind woorden belangrijker dan kado's.

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 23:04

Online Status Stuur bericht
Ik had een krijt mok gekocht, waar elina een tekening op kon krijten. En dan kan ze daar nog haar thee of koffie uit drinken ook hahahaha.

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 17:14
Els296

Hoi hoi

Ik heb hier al een boel cadeautjes gekregen als kleuterleidster! Kaarsjes, bloemetjes, verwenmandjes,... Ooit heb ik een doosje gekregen met koekjes! Bij dat doosjes zaten foto's van het kindje in kwestie die dat aan het maken was. Dus een fotoalbum van de kleuter in actie terwijl die aan het koekjes maken was!
Super en heel leuk voor 't kleutertje in kwestie. Nog leuker als er koekjes genoeg zijn en ieder kindje nog een koekje kan krijgen van de juf. Zo kan hun "baksucces" ook nog even besproken worden in het klasje!
Echt heel leuk!

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 14:39
Tweety

Online Status Bekijk profiel
Eerder dit jaar had mijn dochter (1ste kleuter) een andere juf.
De juf die ze nu hebben was in zwverlof. Toen hebben we een
schort laten maken met daar op "de knutselschort van juf Fran"
en ze was er heel tevreden mee want die kan ze gebruiken voor in de klas te knutselen.

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 16:41
Astrid

Online Status Stuur bericht
Mijn moeder is peuterjuf en ook zij krijgt vaak dingen waar je eigenljik niks aan hebt. Dingen voor in huis (wat heel je kleur niet is etc. etc.) Voor haar is een fles doucheschuim altijd goed, chocolaatjes, een neutrale bos bloemen of inderdaad iets persoonlijks.

Ik heb vorige keer de juffen een fles doucheschuim gegeven met daaraan een foto van mijn zoontje en een bedankje achterop.

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 09:43

hoi,

wij verzamelen met zen allen ( elle ouders) nen symbolische euro per kind in en dat word aan de juf overhandidigd zodat ze er iets voor de klas van kan kopen. vorig jaar maakte ik voor elke peuter een bloem uit crepe papier en stak ik de euro's dan in glazen vaas( een lege confituurpot) met hun namen erop en de peuters moesten dan zelf hun bloempje af geven en zij stak ze dan in de vaas..
vond ze erg leuk.

dit jaar gaan we samen koekjes bakken en per kindje een koekje voorzien en op elk koekje de namen schrijven met glazuuren dat mooi verpakken en daarbij de centjes. in elke klas wordt dit zo gedaan. willen er dan nog ouders iets extra geven dan is het zo....

groetjes
evi

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 11:57

mijn broer is kleuterleider en mijn schoonzus schooljuf in eerste leerjaar en zij zijn het meest tevreden met een tekening of zo.
Het idee van het boek voor de klas cadeau doen is ook heel leuk!
Zij krijgen veel cadeautjes en ze kunnen er echt niets mee aanvangen. Veel prusten, dingen die niet naar hun smaak zijn,...
Het is allemaal zonde van het geld.
Laat je kindje gewoon een mooie tekening maken, dat is heel persoonijk en goedkoop!

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 11:34
Anje

super idee Michelleke! echt origineel!

Anje

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 11:15
Michelleke

Hey dames,

Thomasje zijn juf is vorige maand al 'vertrokken' - zwangerschapsverlof en ik had een doos gemaakt met volgende spulletjes en met dit tekstje en een foto van Thomasje erbij:

Mijn GROTE verrassingdoos voor Juf ...
Een steen: ik vind je 'kei'-tof
Een handje: voor al de keren dat je me bij de hand nam
Een pakje zakdoekjes: omdat je mijn tranen en neusje afveegde
Een doosje plakkertjes: voor alle pijntjes die jij liet verdwijnen!Een kaarsje: omdat het altijd zo gezellig was in ons klasje
Ballonnetjes: voor alle leuke feestjes
Mooie tekeningen: omdat ik zo graag teken
EN een pluim...omdat je die dubbel en dik verdient!!!

Origineel en goedkoop
Juffen vonden het een superidee!

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 11:05
els

Een boek is een leuk idee, daar zijn de juffen altijd blij mee. Ik vroeg zelfs een tip toen mijn kindje jarig was, en vond een mooi prentenboek dat aansloot bij de thema's die ze behandelen in de klas. Altijd handig voor juffen.

Ik heb jammer genoeg geen talent voor een taart / cake. Ik dacht dan aan een klein papieren doosje (gekleurd door mijn kindje) met daarin een 5-tal pralinekes...

Geven jullie enkel aan de juf van de klas? Dat zijn er bij ons 2 - en dan wou ik de juf van de opvang ook nog zo iets geven (vooral voor woensdagnamiddag)...
Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 10:57
Halflingske

hey,

ik geef ook een boekje voor in de klas en als we zin en tijd hebben bakken we nog samen een cake die Enzo mag versieren speciaal voor de juf. maar ook hier geen commerciele spulletjes...

groetjes!
Lin

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 14:50
Leen

Ik koop steeds het lievelingsboek van mijn zoontjes om cadeau te geven aan de klas. En daar een kaartje met een bedankje bij. De zelfgemaakte bloemen van Anje vind ik ook wel een leuk ideetje. Of koekjes als je graag bakt... Of iets anders dat je samen met je kleuter zelf kan maken.

Geen bloemetjes of andere commerciële cadeautjes. Er zijn al genoeg ouders die overdrijven.

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 14:45

gewoon een tekening of zo laten maken...

zoals anje zegt kopen wij ook niks.. al die comerciele boel doen we niet aan mee

ik denk dat de juffen het fijner vinden om iets persoonlijks te krijgen dan al die onnodige spulletjes van de winkel

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 14:19
Anje

Ik ben van plan om met de kindjes bloemen van crèpepapier te maken en te geven, met een kaartje aan met een bedankje.
Iets kopen doe ik eigenlijk nooit, ik ben tegen al dat commercieel gedoe.

Anje

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 14:11
Myriam

Hallo,

Het einde van het schooljaar is weer heel snel daar. Heeft er iemand tips voor een origineel afscheidscadeautje om aan de juf (2de kleuterklas) te geven?

Alle tips welkom

Groetjes
Myriam

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]