< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Blauw tijdens huilen

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Blauw tijdens huilen
27/08/2008 @ 12:26

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Leuk die reacties !

Dat negeren is idd niet makkelijk !! Hij doet het hier zelfs als ik niet in de buurt ben, zo is hij al uit de zetel gevallen op zijn hoofd enzo ...

En dat erfelijk zijn ... niemand in de familie heeft dit gedaan

Maar het stelt al gerust dat we niet alleen zijn.

Mijn zoontje neemt nu wel iets van medicatie in, maar het wegnemen doet het zeker niet. Is meer hersensparend omdat hij iedere keer flauwvalt! We moeten al echt geluk hebben als we hem toch hebben kunnen afleiden.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 12:01

Hey,
Ik heb dit als kind erg veel gedaan. Mijn mama was ten einde raad. Ik deed het vooral als ik mijn zin niet kreeg, en ook vooral op plaatsen waar heeeel veel mensen waren. Dus waar ik inderdaad erg veel aandacht kreeg.

Het werd ook steeds erger en ik deed het steeds meer.
Mijn mama is met mij van dokter naar dokter geweest, en allemaal zeiden ze hetzelfde. Dat ik het bewust deed, en dat het volkomen ongevaarlijk was. Het advies luidde: volkomen negeren, nul komma nul aandacht aan geven.

Omdat het steeds erger werd raadde de dokter mijn mama aan om als het nog eens gebeurde me gewoon te laten liggen en verder te gaan, tot zover dat zij mij nog wel kon zien, maar ik haar niet meer. Zodat ik erg zou schrikken als ik terug bij kwam.
Mijn mama vond dit verschrikkelijk, maar omdat ze ten einde raad was heeft ze het toch eens gedaan. Toen ik in de supermarkt mijn zin niet kreeg is ze de rij verder uitgegaan en achter het hoekje gaan staan kijken. Ik ben toen blijkbaar erg geschrokken en heb het nadien nooit meer gedaan.

De uitleg van spreeuwtje kopt dus volkomen.

Ik kan me voorstellen dat het enorm schrikken is, en dat het niet zo simpel is om het te negeren.
Hopelijk hebben mijn kindjes dat kantje van me niet geërfd.

Oh ja, voor de rest ben ik volledig normaal hoor, ik heb er niets aan overgehouden, maar ik krijg nog altijd wel graag mijn zin...

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 11:45
kirsten 222

Mijn middelste deed dit ook. Uithuilen, blauw zien en dan flauw vallen. Hij was dan zo slap als een vod, grauwbleek en schokte over z'n hele lichaam. Reageerde niet op klopjes in het gezicht, nat washandje ed.
De eerste keren schrik je natuurlijk enorm en is er paniek. Je hebt dan niets maar totaal niets aan de uitleg van: laat hem maar doen. Later kon ik perfect voorspellen wanneer hij het ging doen. Telkens als hij moe + boos werd (omdat hij zijn zin niet kreeg) deed hij dat. Ik heb dan geprobeerd om die situaties tot een minimum te herleiden, niet dat hij telkens zijn zin kreeg maar toch op zo'n manier reageren dat het niet zover komt. Stilletjesaan is het gebeterd en toen hij een jaar of 3 was is het gewoon verdwenen. En als ik hem nu bezig zie is hij nog altijd een 'dramaqueen' hoor. Dus het zal voor een stuk in het karaktertje zitten vrees ik.

Het was een grote stap voorwaarst toen we ontdekten wanneer hij dit deed zodat we de situaties konden vermijden.(zo was bv. altijd een tutje op zak hebben voor als hij moe was een ideaal redmiddel voor ons)

In ieder geval veel succes ermee en wees gerust ze groeien eruit.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 11:02

Ik heb een blogje gemaakt ivm mijn zoontje en zijn breath holding spells

http://www.bloggen.be/loran

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 16:00

Ja geeske, het is schrikken he !

Hier doet hij het af en toe nog eens, maar ik ben het intussen gewoon!
Men man kan er zich nog steeds niet rustig bij houden, en telkens paniek!

Ik probeer er zo weinig mogelijk aandacht aan te geven als ie eraan begint. Maar das idd niet altijd mogelijk, zeker als ze ergens kunnen tegenaan vallen of als ze net iets in hun mondje hebben.

Je doet er best aan om je kindje plat te leggen en de beentjes omhoog te houden die moment. Ikzelf zet iets tegen zijn beentjes en doe verder, om zo min mogelijk aandacht te geven eraan.

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 09:53

blauw tijdens huilen
hoi allemaal
ik ben blij dat ik niet de enige ben en ben blij dat jullie je verhaal hier doen ben meteen gerustgesteld ! heb er der hele nacht over wakker gelegen mijn zoontje keano had het gister dus ook
ik pakte zijn flesje af omdat hij het een leuk spel vind om em leeg te gooien over de bank en hij raakte meteen in een shock leek wel. mijn dochter had hem op schoot en riep keano adem nou gewoon toen riep ze mij uit de keuken mamaaa helemaal in paniek hij word blauw !!!ik ren de keuken uit en schrok me echt wezeloos hij is bijna 15 mnd en heb dit met al mijn kinderen heb er 3 nog nooit meegemaakt rondom z,n mondje was ie helemaal blauw ik raakte echt buiten zinnen dacht dat ie dood ging ik begon tegen hem te schreeuwen maar niks hielp en opeens werd ie rustig en heb em inderdaad bijna een half uur op schoot gehouden omdat ik zo was geschrokken en hij was gewoon weer aan het babbelen maar ben vannacht 3 keer opgestaan om te kijken of het nog goed ging maar uit jullie verhaal blijkt gewoon dat het kan gebeuren en ik ben weer gerustgesteld :)

gr geeske
Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 18:26
spreeuwtje

als je dochter hard stuitert en vervolgens over de zeik gaat en blauw wordt.. wordt t weer een ander verhaal..

maar als je t onzin vindt.. doe je het toch gewoon zoals jij goed vindt?
ik geef gewoon mijn mening.. meer niet..
sano is al heel lang niet meer blauw aangelopen..

[Laatst gewijzigd door spreeuwtje - 15/07/2008 @ 18:26] - Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 15:03
Reizende

Wat een onzin, sorry hoor. Als mijn dochter goed hard stuitert, en het is duidelijk geen aanstelleritus mag ze bij mij uithuilen zolang ze wil. Helemaal als ze net is flauw gevallen. Ik vind het echt een verschil als ze huilen om onzinnig iets, of een harde val. In het eerste geval is de opmerking ok...
Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 12:36
spreeuwtje

maar als een kindje hard gevallen is..
dan troost je het even en dan is het ook klaar..
hoe langer jij gaat troosten.. hoe harder zij huilen..

[Laatst gewijzigd door spreeuwtje - 15/07/2008 @ 12:36] - Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 09:56

Hallo allemaal,

Ik heb een dochtertje die dit inmiddels ook al meerdere keren is overkomen. Is inderdaad enorm schrikken alke keer. Waar jullie wel een beetje aan voorbij gaan, is dat het ook kan gebeuren als ze hard gevallen is o.i.d. Haar/hem dan negeren lijkt me dan geen optie.
Maar na het flauwvallen komt ze vaak direct weer bij, omdat inderdaad de ademhaling weer normaal gaat. Kan volgens mij geen kwaad.
Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 10:07
spreeuwtje

ow!.. dus het blazen hielp niet?
een vriendin van mij heeft een zoontje wat geadopteerd is..
en dat ventje heeft in zijn thuisland china eigenlijk niet zon leuke tijd gehad in het kindertehuis..
dat is een heel heftig ventje.. kon zijn woede niet echt de baas..
dus hij deed het ook.. en nu ik erover na denk.. hij is ook wel eens flauw gevallen..
zijn moeder hield hem dan ondersteboven en gaf hem een tik op zijn kont.. (ze wist niet hoe ze anders moest reageren)

nu zou ik dat persoonlijk niet zo snel doen..
maar ook dat jochie had niet genoeg aan blazen in zijn gezicht..

nou..
ik hoop dat het weer een tijdje goed gaat..
en ik hoop dat anders reageren als je kindje weer bijkomt ook gaat helpen..
maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er erg van schrikt.. want sano had het niet zo heftig..
eigenlijk ook hopen dat het niet iets medisch is..
toch liever een gezond kindje denk ik.. :)

heel veel sterkte ermee..
ben blij dat hij weer beter is nu.. :)

groetjes spreeuwtje

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 01:37

Wel nu is alles ok met hem. Hij voelt zich beter ook doordat ie beter is dus zal hij ook niet rap zijn adem ophuilen, dat heb ik nu toch wel ondervonden !

Ik blies ook in zijn gezicht, zelfs redelijk hard soms en ook onder koud water maar dat hielp allemaal niet ...

Ik probeer hem nu af te leiden als ie hard begint te huilen, maar voorlopig nog niet terug gedaan. Maar das mss door die medicatie.
Ik hou je op de hoogte !

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 21:27
spreeuwtje

hey lot..
goh.. jeetje.. dat is een naar iets!
ik zou ook schrikken als ik een bult in sano's nek zou vinden enzo..
echt hoor!
en ik kan me ook voorstellen dat die arts schrok..
jouw kindje was niet voor een snotneus in het ziekenhuis.. dus kan er van alles verwacht worden.. en dan handelen ze wel met het ergste in hun hoofd..

maar om eerlijk te zijn.. nee.. sano is nooit flauw gevallen..
maar dat kwam dus omdat ik hem bij het eerste idee dat hij erin ging blijven al in zijn gezicht blies..
en goed hard ook..
dan krijgen ze een reflex alsof ze onder water zijn..
ze gaan dan fladderen en schrikken heel erg..
dus sano heeft nooit de kans gekregen om flauw te vallen..

toch zijn er wel stukken bekend over kindjes die zo ver gaan dat ze flauw vallen..
dus echt extreem is het niet..
maar kan me heel heel goed voorstellen dat jullie daar behoorlijk geschrokken zijn!!

hoe is t nu met hem?

groetjes spreeuwtje

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 17:03

Hey spreeuwtje

bedankt voor uw reactie, maar intussen zijn we weer een stapje verder.

Ik had dus vorig weekend een afspraak gemaakt bij een andere kinderarts voor een tweede opinie, al was het maar voor ons eigen gerust te stellen. Ik verwachtte dezelfde uitleg maar deed het dus voor mijn man.
Maar hij was ook ziek, hij heeft intussen van maandag tot gisteren in het ziekenhuis gelegen. Hij zat plots met een zwelling op zijn nek achteraan en achter zijn oor, kon zijn nekje niet meer bewegen en huilde steeds maar meer.
Hij had ook koorts maar de kinderarts vond niet direct iets, alleen was zijn nekje heel pijnlijk.
Nuja om een lang verhaal kort te maken, het was een bacterie in zijn bloed waardoor zijn klieren in zijn nekje enorm gezwollen waren en dat kon alleen verholpen worden dmv een baxter met antibiotica.

Maar de bedoeling was dus dat ik normaalgezien langs de kinderarts zou gaan dus voor die adem ophuilen he. De kindearts was hem maandagavond aan het onderzoeken en was bezig aan het duwen in zijn nekje en dat deed natuurlijk pijn he, gevolg ... idd adem ophuilen, blauw worden en flauwvallen.
De kinderarts draaide hem direct op zijn zijkant en gaf tikken op zen stuit, ik had de indruk dat ie toch wel schrok. Hij zei ook tegen mij dat ik daar vrij kalm bij blijf, tja tuurlijk, ik ben het intussen al gewoon en het gaf me ook wel een veilig gevoel dat ie in het ziekenhuis was. Ik was eerlijk gezegd blij dat hij het eens met zijn eigen ogen gezien heeft, en hij vind het net iets te ...
Hij heeft al veel kindjes meegemaakt die hun adem ophuilen maar volgens hem gaat het hier wel ver genoeg, hij zei dat hij normaal niks geeft daartegen maar vond het wel goed om toch iets te geven van medicatie die daarvoor zou helpen. Hij moet nu luminal nemen hiervoor.

En ja ik weet het dat ik er geen aandacht mag aan geven, maar tis verdorie niet makkelijk hoor!

In hoever doet jouw kindje dit dan?
Valt het ook telkens flauw?

Ik ondervind wel dat hij het meestal doet als hij zich niet goed voelt, vb. zoals nu met zijn nekje.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 23:49
spreeuwtje

lot..
de reden dat het steeds erger wordt is door jullie reactie!!
ik wil je geen schuldgevoel aanpraten..
maar je doet dus precies wat je niet moet doen..

denk nou eens logisch na..
je zoontje gaat huilen..
hij ademt niet meer in.. daarom wordt hij blauw..
ademen is een reflex..
dwz.. je kunt niet werkelijk bepalen of je wel of niet ademt..
mensen die onder water zijn verdrinken omdat hun lichaam in een reflex uiteindelijk gaat ademen.. en dat is verdrinken..
er komt water in de longen.. ook al deden ze nog zo hun best om hun adem in te houden..

het is dus onmogelijk dat jouw zoontje stikt..
het ergste wat kan gebeuren is dat hij flauwvalt..
en dan neemt zijn reflex het over en ademt hij weer normaal..
hij komt dan bij en zal een beetje daas zijn.. maar meer niet..

mocht hij het weer doen..
blaas dan in zijn gezicht tot hij weer ademt..
leg hem dan neer en loop weg..
zorg dat hij jouw reactie niet oppikt..
hou hem desnoods stiekum in de gaten vanuit een deuropening ofzo..
maar ga niet lopen troosten..
geef jezelf maar een schop onder je kont.. want het is nergens voor nodig zo in paniek te schieten..
laat je man dit topic maar eens lezen of andere berichten die je kunt googlen..
samen moeten jullie het doen..
zoek steun bij elkaar.. en niet in het troosten van je kindje terwijl je dat niet moet doen..

groetjes spreeuwtje

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 21:27

Hallo allemaal

Onze jongste zoon doet dit dus ook, ik begin het alsmaar vervelender te vinden, ik word er steeds maar banger van !
Vandaag heeft hij het wel 3 keer gedaan, en ieder keer word ie blauw en valt flauw ...
Soms doet hij dat een maand niet, andere dagen meerdere keren per dag.
Hij is getest geweest op epilepsie maar ze hebben niks gevonden.
Ppffff is het bij nog iemand ZO erg als hier??
Ik wil daar dringend eens over praten !!!

Ze zeggen mij ook altijd om er niet op te reageren, maar probeer dat maar eens hoor ...

Ook men man maakt me alsmaar banger, hij betrouwd het allemaal niet meer en is echt bang dat ie er iets aan zal overhouden!

Wij zijn momenteel van plan om eens naar een ander kinderarts ten rade te gaan.

Bij de onthaalmoeder deed ie het ook al enkele keren ...
Voor haar is dit ook nieuw ...

Ik durf men zoontje nergens meer achter te laten ook, stel dat ie het dan doet ...

Ik ben wa radeloos momenteel !

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 11:06

klinkt eng krijgt elk kindje dat wel eens? heb het gelukkig nog nooit gezien bij keano maar weet in ieder geval nu wel wat te doen mocht hij het ooit doen

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 07:38
chrisje

Ik werk in een kinderdagdagverblijf en wij hebben ook al 2 kindjes gehad die dit deden. De eerste keren is het verschrikkelijk eng. Maar onze verpleegster op het werk heeft het allemaal goed uitgelegd, en het is inderdaad totaal ongevaarlijk. Het ziet er eng uit, maar een kind kan zichzelf niet zomaar laten stikken hoor.

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 09:15
Missloes

Mijn dochtertje heeft dat ook regelmatig, maar idd reageren wij er niet op, sommige vrienden of familie, die raken meteen in de stress, maar dat werkt alleen maar averechts.

Dus ik sluit me volledig bij de uitleg van spreeuwtje aan.

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 23:17
spreeuwtje

wat jouw zoontje heeft is BHS
Breath Holding Spell..
heel veel kindjes hebben dat.. en alleen jouw reactie erop kan maken dat dit een keer over gaat..

je kindje doet dit omdat je op precies de goede manier voor hem reageert..
het is aandacht trekkerij en totaal ongevaarlijk..

wat er in het ergste geval kan gebeuren is dat hij flauwvalt vw adem tekort..
en omdat hij flauwvalt gaat vanzelf zijn ademhaling weer werken..
stikken doet hij dus niet..

wat je idd moet doen is in zijn gezicht blazen of hem bijv. koud water in zijn gezicht sprenkelen..
alles waar hij een beetje van schrikt kan helpen..
wat je NIET moet doen is hem daarna troosten en alle aandacht geven!!!
dat maakt dat hij het keer op keer blijft doen!!
je kindje wordt blauw.. jij blaast.. hij hapt naar adem.. en jij gaat gewoon verder met waar je mee bezig was..
zonder hem te troosten, zonder hem zielig te vinden en zonder te laten merken dat je er van schrok..
doe alsof je neus bloedt.. niks aan de hand!!

sano heeft het 3x gehad.. en toevallig had ik er voor de 1ste keer al over gelezen op het internet.. en wist dus dat ik NIET moest reageren..
ik blies in zijn gezicht en het was klaar..
na hooguit 3x echt blauw te worden heeft hij het een heeeeel enkel keertje nog heel licht..
maar ik blaas dan al voordat hij blauw wordt.. en negeer het verder..
het heeft voor hem geen zin om het te doen.. dus hij doet het niet meer..

kortom..
niet schrikken dus..

groetjes spreeuwtje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]