< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Zoontje steeds weer ziek

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Zoontje steeds weer ziek
29/06/2008 @ 22:52

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Mijn dochtertje ging ook vanaf vorige jaar augustus naar de onthaalmoeder. Ze is nu 16 maanden. Sinds november vorige jaar is ze constant ziek geweest. het is begonnen met buikloop, tanden krijgen (4tegelijk), ontstoken poep, dubbel oorontsteking, bronchitis. Sinds die ene keer is ze constant ziek geweest. Ze ging maandag naar onthaalmoeder, woensdagavond hoge koorts, donderdag dokter; antibiotica en zondagavond genezen, maandag terug naar onthaalmoeder en het zelfde liedje...
Marie heeft ongeveer sinds toen 11 antibiotica's gehad, enkel nog maar de orale. Ik zat met haar constant in het ziekenhuis,... Ben uiteindelijk veranderd van kinderarts, deze vond dat Marie motorisch te ver achter stond. Ben dan naar neurologie geweest. Marie moest dringend opgenomen worden... Scans, bloed, binnenste buiten gekeerd... Nog niets gevonden... We zijn nog in afwachting van een diagnose... Wel hebben ze al gezien dat Marie IGA antistoffen mist (die heb ik ook niet en is erfelijk) voor de rest weten ze nog niet meer... Vele dokters zeggen dat de motorische achterstand is, omdat ze zo lang ziek is geweest en in belangrijke periodes. De neurologen denken dat er nog iets meer aan de hand is, maar in ieder geval, Marie mag nu niet meer in contact komen met zieke mensen en met zieke kindjes zeker niet! Ze gaat dus ook niet naar de onthaalmoeder. (Moeilijk want ik heb geen andere oppas, maar ben voor't moment ook door slechte weerstand en zwakte thuis..., Visieuze cirkel) Marie is nu toch al een drie weken niet meer ziek. Ben sinds een week bij andere niet-zieke-kindjes (van vriendinnen) aan't komen, maar vandaag heeft ze toch al weer groene snot... Ik ben ook ten einde raad! Ik weet niet wat te doen. De antistoffen die zij mist, kunnen niet per bakster worden bijgegeven... Ik wil alleen maar zeggen Natalie, je bent niet alleen... Schrale troost, maar ik weet dat het echt moeilijk is om constant met een ziek kindje te zitten en dan die ongerustheid! Wij gaan nu ook naar een pediater die homeopathie voorschrijft. Hoop dat dit ook gaat werken. Marie heeft ook een trauma opgelopen door al die dokters en ziekenhuis gebeuren... Ik word er echt gek van... Weet het ook niet meer... Soit, in ieder geval aan al de mama's met zieke kindjes, geniet van de niet zieke momenten hé... :-) Indien jullie zo een soortgelijk verhaal hebben, ook met het motorische let me know, want wij zijn ook echt doodsbang...

Dikke kus,
Sofie X
Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 22:57

Ik ben nog vergeten te zeggen dat Marie sinds april dit jaar buisjes in de oren heeft en de poliepen zijn getrokken, is getest op allergie en dit alles heeft niet echt uitgehaald. Ze heeft wel minder oorontstekingen gehad, maar ze zijn niet over... Dit is idd zeer zeldzaam volgens de pediater, maar bon...

Dikke kus,
Sofie X
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 13:57
Leen1984

Hoi,
Pfff dat is ook heftig allemaal Sofie wat je daar meemaakt!
Hoe testen ze die antistoffen? Is dat meteen te zien in een bloedname?
Mijn zoontje is vanaf februari dit jaar elke maand ziek geweest en zit nu aan zijn VIERDE bronchitis sinds 4 maanden, ik word er echt gek van.
Bij hem hebben ze al zoveel bloed geprikt, maar alles is altijd normaal
Hij wordt 4 in november, ik hoopte toch dat het nu zou beter gaan, nog niet dus
Veel sterkte met alle zieke kindjes!
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 16:04

hey sofie,

ik wou je een mailtje sturen maar da gaat blijkbaar niet, ik zou wel wat info willen over de "motorische achterstand", ik kan er hier wel over meepraten, alhoewel het door osteopathie al veel gebeterd is. Misschien gaat het hier niet over hetzelfde maar wou er toch even dieper op ingaan, als je wil, mag je me gerust mailen...

Groetjes

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 10:25

Hey,

Bij Marie hebben ze de antistoffen nagekeken in het bloed. Je hebt verschillende antistoffen en daar moet je echt achter vragen bij een bloedafname...Ook een Vit.B12 tekort (moet je ook echt achter vragen) kan leiden tot een daling van de werking van het imuunsysteem... Als je wilt dan mag je me altijd mailen: Sofie_Van_Clapdurp@hotmail.com, normaal moet dit lukken en dan geef ik wel mijn tel. eens... Wij hebben ondertussen al een ganse medische weg achter de rug en misschien is het wel nuttig om andere mama's die met zo een probleem zitten hiermee te helpen of misschien dat iemand anders ons kan helpen...

Karolien, misschien moet je nog eens proberen... Is raar, mijn mail moet pertang wel werken... Sofie_Van_Clapdurp@hotmail.com... Moest het niet gaan, mail ik je later, heb nu even geen tijd, maar misschien straks wel... Ik hoop dat we misschien elkaar wat kunnen helpen... Marie doet twee technieken bij kine: Hendrickx en Fasciermethode (of zoiets) en nu ga ik ook naar de ostheopaat gaan... Alléé ik hoop je nog te horen...

Dikke kus,
Sofie X
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 23:06

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Vandaag naar de KA geweest.Hij moet nu 3x/dag aerosollen.Heeft ook bloed afgenomen en hij wordt getest op oa antistoffen,allergieën enz.
Maar ik zie na 3x aerosollen precies al verschil, hij reutelt alveel minder...

Thanx voor de steun

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 15:27

Hey Natalie,

Ik hoop inderdaad dat die aerosol goed werkt! Het zou goed zijn moesten ze in het bloed iets vinden hé... Misschien is het maar stomweg een allergie waar je ventke zo van afziet... Hou ons op de hoogte hé?!? Ik duim voor jullie!

Dikke kus,
Sofie X
Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 08:46
Leen1984

Wij zaten vorige week vrijdag weer bij de huisarts: koortsig (niet erg) maar vooral een heel vieze hoest.
Doorgestuurd voor foto, omdat er op de longen eigenlijk niets te horen was. Zware bronchitis aan beide kanten, vooral rechts. Weer antibiotica en extra puffen.
Na 5 dagen was hij opgeknapt.
We moesten dan toevallig eergisteren terug bij de kinderarts in het ziekenhuis zijn en Elias zijn bloed is uitstekend, echt niets in terug te vinden. Geen allergieën, geen "defecten",... De kinderarts geeft wel toe dat hij "ongewoon" is. Hij heeft bijvoorbeeld een zeer ernstige blaasbloeding gehad, na het weghalen van zijn voorhuidje. Was heel heftig en nog nooit gezien bij zo'n jong kind.
Hij heeft een campylo bacter infectie gehad waarvan hij maar moeizaam herstelde (heeft 6 maanden aangesleept); en hij heeft een cocksakievirus gehad, waarvan de meeste kindjes een weekje koorts hebben, en hij dus 3 weken,...
Nu wil de kinderarts dus even aankijken hoe hij het nu in de zomer doet. We moeten in september terug en als hij tegen dan niet meer ziek is geworden, is dat een goed teken. Is hij wel ziek geworden, dan wordt er verder onderzoek gedaan. Blegh, ellende hoor.
Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 12:47

Hey Leentje,

Amai, dat is niet zo leuk hé... Echt gek worden hé als je je kindje zo ziet afzien. Dan zou je het liever allemaal zelf hebben dan dat je kindje het heeft...
Hebben ze zijn bloed nagekeken op antistoffen? Mijn dochter herstelt ook zeer moeizaam, nog maar van een simpele verkoudheid... Ze moet daar veel energie insteken... Ik hoop dat hij toch snel beter is...

Dikke kus en veel sterkte!
Sofie X
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 15:31
elise

hallo,

De verhalen hier klinken bekend.

Het 1ste levensjaar van mijn zoontje zag er ook zo uit. Van zodra hij naar de crèche ging, constant ziek. We hebben alles gehad: dubbele oorontstekingen, keelontstekingen, bronchitis, keer op keer. Vaak antibiotica gekregen maar niets hielp echt. Op zijn 1 jaar had hij ook nog eens RSV te pakken. Gelukkig was ik er op tijd bij en is hij net niet naar het ziekenhuis moeten gaan. Tenslotte kreeg hij dan nog eens constant diarree. De maat was vol. Toen ben ik veranderd van kinderarts. Ze heeft bloed laten afnemen. Daaruit bleek dat mijn zoontje koemelkallergie heeft en dat zijn weerstand allesbehalve was. Hij was al een paar weken overgeschakeld op soja groeimelk vanwege de diarree en die moest ik verder geven. Ook nog 1 antibioticakuur voor een keelontsteking maar zodra die gedaan was moest ik starten met een echinasyr-kuur (homeopatisch).

Wel, sindsdien, we hebben het probleem dus echt wel gevonden (koemelkallergie), is hij niet meer ziek geweest. Ik ben super tevreden van deze kinderarts. Ik heb er velen gehad en geloof me, er zitten toch echte knoeiers tussen....

Volgens mij, als ze echt zo constant blijven ziek zijn, constant slijmen produceren zonder echt een reden, dan gaat het volgens mij over een allergie. Het is inderdaad wel moeilijk te traceren maar als je het vindt, en je kunt er iets aan doen, dan verandert het leven van je kind wel drastisch positief !!!!!!!!!!!

En ik kan iedereen die homeopatische syroop aanraden, echinasyr, 2 x 2,5 ml per dag ('s morgens en 's avonds gedurende een aantal weken, dan 1 week stoppen en terug herbeginnen indien er nog problemen zijn).

Baat het niet, het schaadt niet !!!!!

Succes!

Groetjes,

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 15:45

Hey Elise,

Leuk dat jullie het probleem bij jullie kleine kapoen gevonden hebben. Bij ons is het blijkbaar niet afkomstig van allergieën... We hebben al bloedtesten laten doen en nu ook testen met een stiftje en daar komen een paar dingen uit, zoals lactose-intollerantie, maar dat wisten we al en we letten dus op die dingen. Ze kan onmogelijk daar nog last van hebben.. Ach ja, het is altijd een gezoek met kindjes hé.. Wou alleen dat mijn kindje ook bijgeraakt met haar motoriek en dat we niet constant met de schrik moeten zitten dat ze terug ziek wordt... (egoïstisch hé... )

Ach ja, er zijn nog ergere dingen hé...

Dikke kus,
Sofie
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 19:57

Hoi,

Wij zijn vanavond terug naar de kinderarts geweest.Hij moet nog zeker 1.5 week aërosollen,want hij had alweer een verkoudheid...

Na die 1.5 week moeten we starten met 2/dag een puf te geven.
Dat zou hij min. 1 maand moeten doen en dan weer een afspraakje bij de KA.

Ik ben toch wel blij dat we langs de KA gegaan zijn, hij is ook meteen getest en goedgekeurd op allergiëen en blijkt dat hij zelfs zeer veel antistoffen heeft, dus zijn imuunsysteem werkt goed!

Verder was de verklaring dat hij overgevoelige luchtwegen heeft en een beetje op astmatische wijze met een verkoudheid omgaat (piepen,reutelen).
Maar hij zou het wss allemaal nog ontgroeien.

Hopelijk gaat het met jullie kindjes ook snel weer beter!!!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 20:57
elise

ja, ik begrijp dat het niet gemakkelijk is. Je geraakt er wanhopig van hé. Je zou je kindje zo graag eens gezond zien en niet de hele tijd denken, straks wordt hij terug ziek... het is niet leuk voor de ouders en allesbehalve leuk voor het kind.

Groetjes en sterkte!

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 19:41

Hey Nathalie,

Leuk dat het in orde komt! Ben echt blij voor jullie... Het is enkel een kwestie van tijd dan hé...

Elise,

Je wordt er idd wel echt wanhopig van.. Ach ja, we zien wel... Doet wel goed om te horen dat er nog mensen zijn met iets of wat dezelfde problemen...

Dikke kus,
Sofie X
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 11:56

Hallo,
mijn oprechte excuses dat ik hier zomaar binnenval, maar het onderwerp 'spreekt me wel aan'... Voor zover ik dat zo kan uitdrukken.
Wij hebben twee dochtertjes, Eva is vier jaar en Antje wordt twee jaar begin oktober. Met Eva is alles goed, flinke grote meid, wat probleempjes met allergie maar niets ernstigs.
Antje daarentegen... Antje was van de eerste nacht een echt huilebalkje. Ze had reflux, moet pijn gehad hebben aan haar buikje waarschijnlijk, en huilde soms echt onophoudelijk. Ze bleef overgeven tot nadat ze één jaar was, sindsdien is het overgeven overgegaan in chronische diarree. Ze is al een paar keer vermagerd, en ze is al redelijk klein voor haar leeftijd. Pediater na pediater gedaan, al paar keer in 't ziekenhuis geweest, maar telkens opnieuw vinden ze niets speciaals. Laatste keer was ze twee kilo vermagerd, en mocht ze een week niets anders eten of drinken dan aptamil care poedermelk. Het beterde dan een beetje, maar echt 'hard' is haar ontlasting nooit geweest. Nu heeft ze alweer bijna twee weken diarree, echt platte. Ze jankt nog steeds heel veel, is enorm aanhankelijk, zeurt vreselijk, elk moment van de dag. Het wordt me vaak echt te veel hoor, maar goed, das een ander verhaal.
Vannamiddag weer een afspraak met nog eens een andere pediater, deze keer gaat mijn man alleen. Hij werkt heel veel, dus normaal gezien ging hij mee 's avonds na zijn werk, ofwel ging ik alleen, maar deze keer gaat hij van zijn neus gaan maken zegt hij. Er moet iets gebeuren, er is daar vanalles mis in die maag en darmen van ons meisje, en niemand wil/kan ons zeggen wat het is.
Antje denkt wel constant aan eten. Ze zou blijven eten als ik het niet aan banden zou leggen. Ongelooflijk wat dat kind kan binnenspelen. Maar goed, ik ben wel zo verstandig van ze maar drie maaltijden per dag te geven en een koek als tussendoor, want het komt er allemaal zeer plat uit. Als drinken krijgt ze enkel water. Ik wilde een afspraak maken met een gastro-enteroloog, maar die behandelen maar patiënten vanaf 12jaar.

Ik wil maar zeggen, vooral tegen Sofie dan, je bent niet alleen in je miserie. Veel ouders maken zo'n dingen mee, en begrijpen heel goed wat je voelt.
Ik hoop maar dat alles goed komt met mijn Antje, en ook alle andere zieke kindjes.
Nog eens sorry voor het binnenwippen zonder meer, maar ik wilde het maar even kwijt.

Groetjes,
Nele.
Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 20:02
Evelyne

hallo allemaal
ben ik blij,alé niet blij voor al die kindjes die afzien,maar dat we ook niet de enig zijn in deze situatie. Ons zoontje is ook constant ziek,verlede jaar is het efkes in de zomer beter gegaan,maar anders constant bronchite,oorontsteking,amandelontstekingen,luchtweginfecties. Enkele weken geleden bleef hij met antibiotica en suppo's hoge koorts maken. Dan hem moeten binnendoen in ziekenhuis waar ze tal van onderzoeken gedaan hebben. In bloedonderzoek vonden ze idd dat ons tibeke antistoffen te kort heeft. Zou moeten betern in de toekomst. Maar ie heeft ook enorme amandels en te veel vocht in de oortjes. Na ons weekje congé moet oes venteke binnen in ziekenhuis voor poliepen en amandels te verwijderen en oorbuisjes. We houden al 2weken ons hart vast dat hij niet meer hervalt tot na verlof...en wonderwel al 3weken geen creche en niet meer ziek...Toeval of niet?
groetjes en sterkte aan alle mamas en papas en de kindjes
evelyne
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 20:38

Hey Nele,

Amai dan ziet jouw patéke ook af... Ocharme dat kindje! Zeg en zijn er al allergietesten gedaan doormiddel van een stiftje? Ik ben nu bij een homeopathische dokter met Marie en die heeft haar getest op allergieën... In de kliniek hebben ze haar ook getest met een bloedafname en daar kwam niets uit, met dat stiftje wel. Misschien heeft jouw kindje wel een 'verborgen' allergie... Het kan iets banaal zijn hé, iets van in de tandpasta ofzo? In ieder geval veel moed!

Hey Evelyne,

Heeft jouw kindje ook een motorische achterstand opgelopen? Mijn dochter is ook niet meer ziek geweest sinds ze niet meer naar de onthaalmoeder gaat en niet meer in contact komt met zieke mensen (ook niet met een valling...) Wat een ellende hé?!? Die buisjes enz dat valt goed mee hoor! Die hebben er de volgende dag al geen last meer van. Alleen die narcose is lastig of beter het ontwaken. Als je nog vragen ofzo moest hebben, let me know...

Dikke kus,
Sofie X (mama van Marie) X
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 21:06
Evelyne

dag sofie,
neen tibe heeft niet echt motorische achterstand. Wat heeft marie wel van achterstand opgelopen? Nu moet ik wel zeggen,verlede jaar plaste ie soms op potje maar door telkens weer te hervallen is dat allemaal weer van 0 herbeginnen en wil ie ni echt ook. Maar andere dingen heb ik nog niet echt opgemerkt hoor.
Ja t is allemaal ellende en dan nog die angst ook dat ie nu net zou hervallen met ons gepland verlof waar we met zijn allen,ook tibe naar uitkijken...
Toeval of niet mijn amandelen zijn begin dit jaar op 24jarige leeftijd ook vrwijderd dus kan me al wat voorstellen oe het voor mijn zoontje zal zijn. (ik heb er niet zoveel last van gehad)
veel groetjes en knuffel voor marie
evelyne
Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 23:31

Hey Evelyne,

Hoe is't met je zoontje?Ik hoop dat hij nog niet hervallen is en dat alles ok is...Genoten van de vakantie?

Marie is ook niet meer echt ziek geweest nu ze niet meer naar een onthaalmoeder gaat. Ze heeft een motorische achterstand opgelopen. Ze staat een dik half jaar achter op andere kindjes van haar leeftijd. Kan nog niet stappen, rechtstaan, zelf eten, enz... We doen er alles aan om ze te stimuleren. Ook heeft ze last van hypotone spieren. (spieren die te zwak zijn.) Ze beseft precies ook niet dat ze beentjes heeft. We weten niet goed wat de oorzaak is en wat het gevolg zal zijn... Neurologen vinden niets, enkel heeft ze een slecht zicht van +7 aan elk oog. (Ze ziet dus van dichtbij heel slecht.) 5augustus gaan we terug naar de oogarts en hopelijk gaat een eventueel brilletje veel verandering teweeg brengen...

Dikke kus en aan alle mama's heb moed hé... Al een chance dat't zomer is...

SOfie (mama van Marie, 22-2-2007)
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 07:10
Evelyne

Dag sofie
vandaag is het de grote dag voor ons tibeke,om 8u moeten we in ziekenhuis zijn:amandels en poliepen er uit en oorbuisjes. Tibe is wel al 3,5 weken kerngezond. We zijn net terug van weekje limburg. T heeft deugd gedaan in dat mooie weer.
Ja dat is wel wat hé die onzekerheid hoe alles zal verlopen met je kleine meid...
groetekes
Evelyne
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >