< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Miskraam 5-6 weken - link CMV

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Miskraam 5-6 weken - link CMV
18/08/2008 @ 15:13
ann

Amai Kreeftje, dat klinkt behoorlijk heftig! Ik wist niet dat je zo zwaar kan reageren op CMV... Herstel eerst maar, daarna is het nog tijd genoeg om aan zwanger worden te denken he. Nu ga jij zelf voor!
Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 11:37
Kreeftje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Eventjes een update...ik was uiteindelijk toch besmet met CMV en bij mij is dit uiteindelijk in een ernstige complicatie gedraaid. Mijn afweersysteem heeft zich (tegen CMV) ook tegen mijn eigen lichaam gekeerd en voornamelijk mijn zenuwen. Ik was uiteindelijk grotendeels verlamd en ben nu terug thuis na 2 weken ziekenhuis. Ik moet nu nog een hele tijd revalideren (ik kan al terug stappen maar alles vergt moeite). Zwanger worden is nu dus helemaal geen optie...ik moet eerst genezen.

CMV is echt kl*te!

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:14

dat weet ik niet.
ik deed mee aan een onderzoek waarbij ze mijn placenta etc. helemaal gingen onderzoeken ik heb er verder nooit wat van gehoord.
wel had de arts het constant over het cmv.
daar draaide wel een heleboel om.
wat ik wel kan vaststellen is.. dat als je cmv hebt tijdens de zwangerschap het de hersenen van je kind kan schaden.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:09
ABke

Madeleine, wat ik mij nog afvroeg. Is die CMV dan vastgesteld met tests of gaan de artsen gewoon uit op veronderstellingen?

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:08
ABke

Kreeftje: ik persoonlijk vind CMV nogal dubbel, vooral door heel dat gedoe bij Senne. En ook omdat ze er zo weinig over weten. De ene zegt dit, de andere zegt dat...

Om kort de situatie te schetsen bij Senne.
Begin van zwangerschap had ik een bloedonderzoek bij huisarts, die zei dat ik immuun was voor cmv.
op 15wkn had ik bloedonderzoek bij gyne, bleek dat ik een acute infectie had (mijn huisarts had de verkeerde waarden gecontroleerd)
dus moest een vwp laten doen (werd gewoon aangepraat, zonder meer uitleg)
op 16wkn zouden we een vwp krijgen, maar bleek dat dat nog niet kon. Toen hebben ze in ghb wel een uitgebreide echo gedaan om dat al na te kijken. De gyne daar heeft wel een heel deftige uitleg gedaan (alleen weet ik er niks meer van)
op 21wkn hebben we dan een vwp gehad en een uitgebreide echo. Daaruit bleek dat alles er goed uitzag. Maar uitslag van vwp is nooit 100% zeker.
Dan na de bevalling bleef ik altijd maar vragen van "hoe zit dat nu met die uitslag van cmv", de 3de dag kwam de kinderarts uit de lucht gevallen, ze wist van niks, stond niks van genoteerd (stond nochtans in moederboekje)
Dan hebben ze die urinetest gedaan en bleek alles in orde.

Wij zijn sinds eind maart gestopt met nuvaring, april was nog een maandje veilig maar is toen een accidentje gebeurt. Maar een mk op 4w4d
En dan in mei was ik meteen terug zwanger (wel heel lage HCGwaarde). Was zelfs een huwelijksnacht kindje
Ik had op 8wkn (12/06) mijn eerste bloedverlies, dag later controle bij gyne en het vruchtje zat er nog. die week heb ik nog gewerkt, had wel bloedverlies maar niet superveel.
Weekje later (20/06) terug op controle, bleek dat het vruchtje gegroeid was en hadden we toch nog hoop dat het misschien toch goed zou komen. Maar dan is de dag later toch alles begonnen.

Senne is vandaag gewogen 7 maand, 8520g en 72cm. Maar er zijn nu eenmaal grote en kleine mensen...

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 13:42

hey kreeftje,

Yano was ook ong. 5 weken te klein (dysmatuur)in de buik en de kans is er dat het aan het cmv heeft gelegen.
motorisch heeft hij 6 maand achterstand. en qua groei is zijn hoofdje veelste klein.
hij had toen hij 6 dagen oud was een bloeding in de hersenen gehad en vanaf dat moment spanning in zijn spieren.
nu dachten ze dat dat weg was maar dat schijnt niet zo te zijn.
de kans is groot dat de bloeding niet helemaal weg is hij heeft al 2 mri scans gehad en binnenkort de volgende dus.
ik hoop dat het niks te maken heeft met zijn hersenen.

en ik heb hetzelfde gehad qua groeien enz.
hij woog te weinig of at wel gewoon netjes maar viel toch af.
daar is hij nu overheen gegroeit.
ik moet zeggen dat de tweeling van een tante van Yano ook erg klein zijn.
denk ook ong. hetzelfde en hun zijn 14 maand ong.

misschien trekt het wel bij.
trouwens een mooie meid!
ze zeggen ook klein maar fijn he

verder succes met je verlies

[Laatst gewijzigd door madeleine - 01/07/2008 @ 13:53] - Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 13:04
Kreeftje

@Madeleine: dat is allemaal niet evident. Soms gaan mensen zo nonchalant om met CMV of toxoplasmose (want ze zijn 30 jaar en hebben het tot nogtoe nooit opgelopen)...
Ik wens je veel sterkte. Je hebt inderdaad al veel meegemaakt!
Is de 6-maanden-achterstand van Yano te wijten aan CMV of aan de vroeggeboorte? Is het enkel in groei of ook motorisch? Een geboorte na 32 weken, halen ze normaal gezien meestal wel in tijdens de eerste levensjaren.

Mijn dochter is (gelukkig) op normale tijdstip geboren maar is ook heel klein en licht voor haar leeftijd. Ze is nu 13 maanden en meet 69 cm en weegt ergens tussen de 6,6 kilo (laatste weging) en 7 kilo (onze schatting). We zijn al naar vele dokters geweest maar volgens hen is ze gewoon een kleintje !

@ABke: zijn jullie al lang aan het proberen voor een 2e? Want jullie kindje is nog maar 7 maanden (pas op wij zijn ook begonnen toen Maya 6 maanden was omdat we wisten dat het bij ons een tijdje duurt). Op hoeveel weken heb jij je miskraam gehad?

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 10:11

dankje, was moeilijk maar ben erdoorheen.
heb ondertussen alweer een goede relatie

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 08:55
Ann

Goh Madeleine, ik had nog niet gezien hoe klein jouw ventje was. Amai, als ik jouw profiel bekijk... Je hebt het precies al serieus moeilijk gehad. Wat goed dat je met de vader gebroken bent! Je bent een straffe madam!

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 21:31

hey hij had het cmv gelukkig niet overgenomen maar is wel prematuur/dysmatuur. dus de kans is wel groot dat de ziekte daaraan heeft meegewerkt.
door de vruchtwaterpunctie konden ze zien of het in het vruchtwater zat en of hij syndroom van down had.
dat had hij nog niet maar het is nu dus ff afwachten hoe het met zijn hersenen is..
hij heeft achterstand van 6 maand en zijn hoofdje is te klein.
ik weet nog niet wanneer hij de mri scan krijgt maar wel snel.

ik wens het geen zwangere vrouw toe.
voor iedereen die het heeft of heeft moeten meemaken erg veel succes.

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 16:01
ABke

Madeleine ff een vraagje: bij de geboorte heeft hij met z'n urine dan positief getest op CMV?
Ik duim ook dat alles in orde komt en er niks aan de hand is. Maar je maakt je tegelijk ook weer zorgen hé.

Ik heb de eerste week ook nog gewerkt, maar de tweede (gelukkig!) niet. Zoveel pijn... had het wel erg onderschat. De laatste dag was de ergste, maar heb toen zo'n dafalgan met codeïne van m'n grootmoeder gekregen.

Kreeftje: als je zoiets meegemaakt hebt denk ik ook wel dat je geen zorgeloze zwangerschap meer hebt de volgende keer.
Als ik volgende keer van begin af terug heel ziek ben, dan zal ik misschien wel geruster zijn.

Dikke

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 11:12
ann

Goh Madeleine, ik schrik wel van jouw reactie. Ik dacht altijd dat de gevolgen minder groot zouden zijn, als je het later in de zwangerschap oploopt (dat is toch bij veel van die ziektes zo he). Maar cmv is blijkbaar weer eens de uitzondering.

Ik hoop dat je zoontje het verder goed zal doen, en dat hij er niets aan overhoudt!
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 11:07

hey,

ik had ook het cmv virus met ong. 30 weken zwangerschap.
kreeg met spoed een vruchtwaterpunctie om te kijken of mijn zoontje het niet had anders was er een hele grote kans dat zijn hersenen beschadigd konden zijn.
nog geen 2 weken later werd hij gehaald hartje stond telkens stil.
nu gaat alles goed alleen krijgt hij nogsteeds onderzoeken en binnenkort weer een mri scan aangezien hij dus wel een bloeding in zijn hersenen had.

sterkte ermee!

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 11:01
Kreeftje

@Ann: ik denk ook dat elke week je langer zwanger bent - hoe erger het verlies is (want elke week raak je toch stilaan zekerder dat je die magische 3-maanden grens gaat halen). Ik kan me heel goed inbeelden dat je denkt dat je geen zorgeloze zwangerschap zal hebben (ik heb dat nu al).

Maar ik heb een collega die al meer dan 10 jaar heeft geprobeerd om zwanger te worden. IVF en alles. Toen zei ze foert en raakte ze zwanger. Ze had een miskraam ergens rond 7 weken. Nu enkele jaren later zijn ze al 3 jaar aan het wachten op een adoptie...
Dan heb ik eigenlijk weinig om over te klagen. Ik heb al een kindje...

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 08:44
ann

Ongelofelijk hoe loemp sommige mensen kunnen reageren he... Een jaar lijkt een eeuwigheid he, als je probeert zwanger te worden. Wij zijn dan wel telkens snel zwanger geraakt, maar als je het dan niet kan houden, is het ook geen troost zunne. Mensen zeggen dan ook: maar je geraakt wel snel zwanger. Dat ik dan in mijn achterhoofd denk: ja, maar wat als er nooit geen baby meer volgt op een zwangerschap???? Daar houden ze geen rekening mee he. Al die angsten, twijfels...

In januari ben ik ook direct weer gaan werken. Op zondagavond begon de bloeding (maar ik wist al dat het eraan zat te komen), op maandag ben ik gewoon gaan werken. Op dinsdag ben ik dan wel halfweg de dag naar huis gegaan, want het werd nogal hevig. Ik heb toen ook maar een week gebloed. Nu is het helemaal anders. Emotioneel vond ik het dit keer (nog) erger. Fysiek viel het de eerste week erg goed mee (weinig bloedverlies, vrijwel geen krampen), maar nu... De laatste vier dagen is het wel andere koek Nu ja, het zal wel passeren he...

Hopelijk mogen we snel weer zwanger worden, en ervan genieten tot het / er is. Al vrees ik ook wel een beetje dat ik nooit meer een onbezorgde zwangerschap ga meemaken... Maar we proberen positief te blijven he
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 08:07
Kreeftje

He Meiden,

ik geef toe dat ik in het verleden ook niet goed wist te reageren als iemand zoiets meemaakt. Zoals Ann zegt...gewoon luisteren.

Dit weekend moesten we naar een trouwfeest. Mijn man is dus nog altijd ziek maar ging toch mee. Een bevriend koppel reageerde op CMV van : hahaha dan mag je nu niet zwanger worden (ze wisten toen wel niets). Maar ze wisten wel dat we voor Maya een klein jaartje hebben moeten proberen (ze waren telkens van de eerste ronde zwanger - de 2e was zelf een accidentje). Toen ik haar wat later vertelde van het miskraam reageerde ze doodleuk van 'ja, dat kan gebeuren'. Onze beste vrienden en mijn schoonouders reageerden ook van 'deze keer ging het precies vlotter - 7 cycli ipv 10 - tja en die 2-3 maanden erbij nu dat is toch niet erg, het zal wel snel weer lukken'.
Jeezes, ik wist niet wat ik hoorde. Ik begrijp dat ze niet goed weten wat het is. Onze beste vrienden raakten ook direct zwanger. We hadden toen al het gevoel dat niemand onze angsten en onmacht begreep dat het niet direct lukte (we waren er zogezegd teveel mee bezig). Ook precies niemand begrijpt dat ik nu al het gevoel heb dat ik bij een volgende zwangerschap niet echt gerust ga zijn en altijd bang dat het misloopt. Als het jou zelf overkomt dan hou je daar toch meer rekening mee dan wanneer je het nog niet hebt meegemaakt (dan is dat iets wat wel voorkomt maar niet wat je leven domineert).

@Ann: die medelevend blikken daar had ik ook schrik van. Die waren er gelukkig niet. Wel een aantal mensen die vonden dat ik het goed verwerkte en zelf niet konden inbeelden dat ik na 1 dag alweer aan het werk was.

De bloeding is gedaan. Vrijdag was het praktisch gedaan al. Zaterdagavond nog klein beetje bruinverlies maar nu niets meer. Dat is hopelijk een positief teken.

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 22:00
ABke

Ann, inderdaad wachten op de volgende dan mogen we er terug voor gaan.

Ik zou geen mailtje sturen, maar het gewoon recht in 'r gezicht zeggen... achja we zien wel wat het geeft zo samen op het werk.

Bij een eerste kindje zou ik het nog kunnen begrijpen, heb zelf ook heel veel geklaagd met de zwangerschap van Senne. Maar als je er al eentje hebt dan weet je wel wat je in de plaats krijgt voor het ziek zijn hé.

Enja vals positief kan ook al, igg (of igm? die actieve van de 2) blijft positief, maar aviditeit is dus meer dan 82%.

Achja we zien wel wat het allemaal brengt, ene moment wil ik zo snel mogelijk terug zwanger zijn, andere moment wil ik nog heel lang wachten en op weer een ander moment wil ik er geen meer... heel wisselvallig dus nog. Maar terug aan Nuvaring ofzo, dat is het enige dat ik niet wil.

Ahja, bij ons op 't werk wist iedereen het ook hoor. Maar wel allemaal lieve reacties gehad eigenlijk.

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 21:16
Ann

Vals positief? Kan dat ook al??? Pffff... Bij mij hebben ze het nu eigenlijk niet meer nagekeken. De laatste bloedafname voor cmv in april was negatief, maar bij de laatste zwangerschap is er niet meer getest. Volgens mijn gyn had het er ook niks meer mee te maken, maar 't spookt toch nog wat door je hoofd he. Moet je nu ook een cyclus overslaan? Dan zijn we ook weer twee maanden verder he, noch minder kans dat die cmv nog eens stokken tussen de wielen steekt.

Ik vind het zelf ook altijd moeilijk hoor, om op zoiets te reageren. Luisteren, meer kan je niet echt doen. Wat een mens ook zegt in zo'n situatie, het komt bijna altijd verkeerd over he... Ik versta dat wel hoor.

Ik zit ook met een (ex)collega die een maand of vijf is van haar tweede en niets anders doet dan klagen over haar kwaaltjes. Vandaag was ik het zo beu dat ik haar een mailtje stuurde of ze dan liever wou wisselen met mij (ze kent mijn situatie). Reageert ze min of meer als volgt: jaja 't is niet leuk voor je, maar ik heb zoveel pijn en blablabla... Ik had veel goesting om haar een trap onder haar kont te geven. Sommige mensen beseffen echt niet hoe gelukkig ze zijn he...

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 21:06
ABke

Hey Ann, vandaag gyne geweest en volgens haar zou het niks meer te maken kunnen hebben met die cmv ook al geeft het vals positief.

Tjah en reacties... het hangt heel hard af van de mensen hun eigen ervaringen. Collega die zelf geen kinderen heeft reageerde heel anders dan een andere collega. Het is ook moeilijk hé, wat moet je erover zeggen?

Ik moet maandag ook terug aan het werk, bah echt geen zin in. Is een collega die ook in verwachting is en altijd maar klagen over dat ze zo ziek is. Stiekem hoop ik dat ze nog 1.5 week ziek is dan heb ik 3 weken vakantie.

Heel veel sterkte alvast!

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 20:22
Ann

Da's wel fijn dat ze je zo steunen op het werk! Bij een vroege miskraam krijg je soms echt loempe reacties he... Op mijn werk wist iedereen het ook (ben twee weken afwezig geweest, dus mijn chef moest wel iets zeggen, en er waren er al een paar die het wisten). Gisteren was mijn eerste werkdag en kreeg ik van iedereen van die zielige puppyblikken in mijn richting Was direct aan het wenen natuurlijk... Gelukkig ging het vandaag al een stuk beter!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]