< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » alleen voor en na slapen op potje zetten?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
alleen voor en na slapen op potje zetten?
11/07/2008 @ 12:06
kelleke

Online Status Stuur bericht
nee niet echt tips om het te versnellen... wij zijn nu ongeveer een dikke maand bezig en pipi doen gaat goed. ik zou ze zeker uitbundig belonen als ze op het potje gaat. en als ze in haar broek doet is in de aard van dat dat vies is ofzo... dat heeft hier goed geholpen. als hij nu in zijn broek plast wat zeker nog gebeurt is het mama ei en dan wijst hij naar zijn broek. kaka begint hij nu te beseffen... kwam daarstraks af mama ei en klopte op zijn poep.

bij ons is de beloning voor pipi doen een kus
en kaka omdat hij het daar heel heel moeilijk mee heeft en heb ik ondervonden deze morgen er bang van heeft 1 filmpje van plop, bumba, de kleine einsteins...als het op het potje is ook al is het maar een klein beetje en de rest 10 minuten later in de broek en blijkbaar werkt dit stimulerend voor hem. zou ff iets zoeken waar je haar echt mee "raakt" om haar te belonen en dan komt het wel vanzelf.

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 09:34
Aisling

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wij zijn ook met training bezig. Yalissa kan goed aanvoelen wanneer ze moet plassen, maar wil niet altijd het spelen onderbreken. Wij hebben nu het potje in de huiskamer staan en zij krijgt geen luier aan als we thuis zijn. Helaas vind ook zij het lang niet altijd vervelend om een natte broek te hebben, ook al begrijpt en voelt ze het allemaal wel. Ze heeft ook controle over haar blaas, want op het moment dat ze het wel aangeeft, wacht ze ook totdat ze op het potje of de wc zit...
Iemand tips om het proces iets te versnellen? We zijn nu namelijk al zo'n 2 maanden hier mee bezig...

Groetjes,

Aisling

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 08:24
lel

@lesley: vaste momenten is effectief iets wat je kan doen MAAR ik vind het het belangrijkste: wachten tot je kindje meermaals een droge pamper heeft (voor 3 à 4 uren). Als je tot dat moment wacht ga je veel minder stress en ergenis van natte broeken, ... hebben.
Weet dat te vroeg beginnen voor niemand goed is

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 22:48
lesley

Online Status Bekijk profiel
Hoi

Ons zoontje is nu net twee geworden. Wij zijn ook gestart met het potje, zowel thuis als in de kribbe. Ik ben ook direct begonne met de pamper uit te doen. Het gevolg was wel dat ik 5 tot 6 keer een natte broek had en nooit iets in het potje. Ja 1 keer kaka, maar zonder dat hij het beseft. Na een weekje hebben we samen met de kribbe besloten om er even mee te stoppen, te vroeg. Zelfs als hij in zijn broek had gedaan kwam er geen reactie.

Ik zie nu wel dat jullie je kindjes op vaste momenten op het potje zetten. Ik zette hem er heel vaak op zolang zijn broekje nog droog was. Meestal als ik wat langer wachte plaste hij toch nog in zijn broek. Misschien moeten we eens van tactiek veranderen!

groetjes
les

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 07:56
kelleke

hey

komùt wel hoor, dat ze reageert op een natte onderbroek...in het begin reageerde Yarno ook niet en nu al wel ofwel blijft hij stokstijf staan ofwel roept hij. volhouden zou ik zeggen. hier is het gisteren voor de eerste keer gelukt om kaka op het potje te doen dus hoop vandaag ook. hier is de dag al goed begonnen was nog geen half uur wakker of het zat al in de broek maarja ... het wasmachine zal wel wassen

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 21:12
Sam

Bedankt voor jullie reacties!
Dus toch maar meteen de hele dag door proberen op het potje.
Maar dan niet totdat ze er gek van wordt
Ik heb de avond haar luier uitgelaten en toen ze even geconcentreerd aan het spelen was had ze in haar onderbroekeje geplast. Ze had er alleen zelf geen last van want ze zei niets. Maar hopelijk voelt ze het over een tijdje beter als ze wel plast.
Ik ben benieuwd...
Weer een nieuwe fase. Spannend!!
Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 13:52
lel

Hier eentje die je dus ook niet elk uur op het potje mocht zetten. Thuis was ze droog en bij de onthaalmoeder niet. Gewoonweg omdat de onthaalmoeder de kleine veel te vaak op het potje zette. Ondertussen is dat aangepast en is ze daar ook droog.

Wij hebben volgende vaste momenten genomen:
* bij het wassen 's ochtends (direct na het slapen hielp niet, wou ze niet. De pamper ging dan wel uit)
* of voor het middageten of voor de middagdut, naargelang wat het beste uitkwam, ...
* 's avonds bij het wassen

Wel hebben we (in het begin) ongeveer elk uur, (later) om de 3 à 4 uur, gevraagd: moet je op het potje? (neen) Als je pipi of kaka moet doen op het potje he?!

En na zo'n 1,5 week was het in orde.

Wel hebben we haar nooit een pamper aangedaan dan. We zijn begonnen en dat betekende ook de pamper uit (tenzij het de spuigaten uitliep).

En omdat er tussen de middag en de avond vele uren zaten, begonnen we zelf na zo'n 3 à 4 u haar toch eens richting potje te sturen.

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 13:14

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

mijn dochter is 20 maanden en doet sinds 3 weken elke dag 1à2x pipi op het potje, dan is ze trots hoor!
Ook ik zet haar op vaste tijdstippen op het potje, altijd 'smorgens als ze net uit bedje komt, maar dit lukt nog niet, dan doet ze geen pipi, maar 's middags voor het slapen zet ik haar er nog eens op en heel soms doet ze dan pipi, dan als ze haar middagdut gedaan heeft zet ik haar er nog eens op, soms doet ze dan pipi,
's avonds voor het badje doet ze altijd pipi, vorige week had ze zelfs kaka gedaan! En dan voor het slapen zo rond een uur of 20u zet ik haar er nog eens op en ook dan doet ze altijd pipi!
Vorige zondag heb ik wel gemerkt dat ze precies om haar potje vroeg, ze zei constant; pipi pipi en ze houdde ook echt haar pipi in en als ik haar op 'r potje zetten deed ze direct pipi, dus dat is toch al heel flink van haar hé!

Groetjes

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 12:41
kelleke

hey

idd zonder pamper... wij hebben het een tijdje met pamperbroekjes gedaan en sinds vandaag gewoon in de onderbroek. droeg de pamperbroekjes eigenlijk nog omdat hij wel flink pipi op de pot doet maar kaka niet. en heb deze morgen resoluut voor de verandering gekozen geen pamper meer... en moet zeggen pipi nog geen accidentjes kaka natuurlijk in de broek maar zijn reactie was toch al net iets anders dan met een pamper aan. weet waar het moet maarja... komt ook wel dan denk ik.

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 12:33
Wasda...

eh ja, logisch hé... Met die comfortabele pamper aan, voelt je kindje nauwelijks dat ze nat wordt als ze erin plast.
Mijn jongetje is net 2 geworden en in het begin zette ik hem ook om de haverklap op het potje en dat enerveerde hem op de duur ook hoor.
Na een drietal weken training lijkt het nu evewel zo goed als in orde. Hij doet pipi en kaka op het potje en geeft dat vandaag al meestal zelf aan.
Hoe zijn we er geraakt?: Ook zoals jij nu doet: op bepaalde vaste tijdstippen sowieso potje voorstellen (voor en na ontwaken), maar met het verschil dat we op een bepaalde dag gewoon de pamper afgelaten hebben. Dit gaf in het begin wel wat accidentjes, maar nu komt dat veel minder voor. Mijn kindje voelt zonder de pamper immers het onaangename van zijn natte beentjes en voetjes en begrijpt al snel dat hij beter rap naar potje vraagt als hij het voelt aankomen.
Bij een meisje moet deze methode volgens mij zelfs sneller lukken, want bij jongentjes spuit het plasje soms niet direct op de benen, hé.
Dus, met dweil in de aanslag en veel geduld en vooral veer aanmoediging lukt het zeker wel.
Groetjes

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 09:30
Sam

Onze dochter wordt over 1 maand 2 jaar.
Ze toont interesse in het potje en de w.c en geeft aan wanneer ze heeft gepoept.
Ik ben nu ongeveer een week bezig met haar elke keer op het potje te zetten voordat ze gaat slapen en direct als ze wakker is.
Dit gaat erg goed want ze doet bijna elke keer een klein plasje.
De eerste paar dagen zette ik haar de hele dag door om het uur ongeveer op het potje maar toen deed ze nooit plasjes en werd ze ongeduldig.Ze ging elke keer staan en met andere dingenbezig.
Daarom ben ik nu begonnen met haar eerst alleen voor en na het slapen gaan (ook bij haar middagdutje)op het potje te zetten.
Dit gaat nu dus erg goed. Ze is erg trots als ze weer een plasje heeft gedaan en ik geef haar dan een sticker.

Nu vraag ik me alleen weer af of dit wel effectief is omdat ze de rest van de dag dus gewoon in haar luier plast.
Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen wat het beste is?
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]