< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » vanaf hoe oud laten huilen??

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
vanaf hoe oud laten huilen??
01/07/2008 @ 19:54
whoessy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

10 dagen geleden ben ik mamma geworden van mijn 2e zoon Errit. Super gelukkig zijn we met hem.

Maar... Errit slaapt niet/nauwelijks in zijn bedje of in zijn kinderwagen. Hij slaapt alleen als we hem beet hebben of in de draagdoek.

Wanneer we hem dan wegleggen, voor of nadat hij in slaap is gevallen, begint hij binnen 10 minuten te huilen.

Uit zelfbehoud slaapt hij op dit moment s'nacht op mij.... Lekker handig in dit weer, maar wel de enige mogelijkheid om 2 a 3 uurtjes slaap achter elkaar te pakken.

Tot nog toe kon hij hiervan profiteren, ik was nog niet alleen met beide kinderen. Maar morgen ben ik alleen met mijn twee kinderen en zal de oudste toch ook zijn aandacht nodig hebben.

Ik heb ergens gelezen dat je kindjes zichzelf in slaap mag laten huilen. Bij Jesse hebben we dat ook gedaan, maar pas na 11 weken, Jesse viel alleen in slaap als je met hem wandelde of in de auto, vlak voordat hij naar de opvang ging en ik weer ging werken.

Hoe lang mag een kindje van nog geen 2 weken huilen? Ik vind dit super lastig.

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!!

groetjes Charlotte

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 20:52
nien

Ik zou zo'n klein dutske nog niet lang laten huilen... misschien voelt je kindje zich eenzaam en wilt het daarom niet alleen slapen? Misschien kan je een cosy-sleep gebruiken voor 's nachts, of misschien helpt inbakeren?

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 21:08
whoessy

dankjewel voor je antwoord Nien.

Ik ben nog wat gaan speuren op het internet en heb samen met mijn man besloten om hem maximaal 5 minuutjes te laten huilen. Dan troosten en weer wegleggen en eventueel weer laten huilen en zo voort.

S'nachts slaapt hij tussen ons in, in een flexibel bedje, maar daar wil hij ook niet in.. bovenop mamma of pappa en anders niet.. maar ja, hij is nog maar 11 dagen. hier doen we dan ook niet te moeilijk over.

helaas verdiend zijn grote broer overdag ook zijn aandacht en die kan hij niet krijgen van een mamma die of aan het voeden is, of een kindje draagt.. dus hij zal moeten huilen zo nu en dan.

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 21:56
Miranda

Hey,

Sommige kindjes hebben meer contact nodig als andere. Ik zou zo een kleintje ook niet laten huilen hoor. Hier werd Alyssa bij iedere kik er weer uit gehaald en lekker geknuffeld. Maar ja ze sliep wel goed in haar eigen bedje, dus niet te vergelijken met jullie.

Hier ben ik 2 weken terug ook begonnen met laten huilen, dan na 3 of 4 min terug kijken even tegen praten. Knuffel geven maar niet eruit halen. Dat 3 a 4 keer volhouden en ze viel zelf in slaap. Nu 'huilt' het is meer brabbelen, ze nog nog 10 min en valt dan zelf in slaap. IK hoef niet meer te gaan kijken.

Gewoon doen wat je gevoel je zegt, en lekker bij je houden zo veel als het mogelijk is.

Success!!

Groetjes,
miranda

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 22:04
esther

Online Status
Hier een jongetje die het soms echt nodig heeft om in slaap te huilen. Had mijn oudste ook. Ik houd zelf 10 minuten aan. Ik hoor wel heel duidelijk aan zijn huil of hij het nodig heeft om in slaap te huilen of dat er wat anders aan de hand is. Verder aai ik hem over zijn voorhoofdje om te zien of hij daadwerkelijk moe is. Als dat zo is, dan vallen zijn oogjes dicht . Sommige kindjes hebben het echt nodig om in slaap te huilen na alle indrukken!

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 22:57
jik

Ik heb altijd handoekrollen naast haar gelegd en een klein lakentje tegen haar hoofd. Daardoor voelde ze zich (hoe noem je dat) behagelijk??

In iedergeval werkte het. Nu slaapt ze soms bij mij en moet ik mijn hand op haar gezicht leggen. Dus iets over het hoofd heeft zij nodig schijnbaar.

Misschien helpen de rollen wel om je kleintje in slaap te houden. Laten huilen is tegen mijn principes. Maarja dat is ieder voor zich

succes!!!!

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 14:31
nien

@ esther: er zijn idd kindjes die het nodig hebben om zich in slaap te huilen, mijn neefjes hebben dat ook allemaal. Maar ik vind 10 dagen toch nog wat vroeg om dit al toe te passen! Misschien eens ze de maand gepasseerd zijn, maar dan nog...

De truk van iets tegen het gezichtje helpt hier ook momenteel! ik heb zo'n knuffellapje en dat leg ik tegen haar gezichtje, zoms bovenop haar oogjes, en dat helpt ook erg goed!
een vriendin van mij beweert trouwens dat haar dochter het beste slaapt met een muts op haar hoofd! zelfs als het warm is! hihihi

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 21:59
vicky

Hallo,

Eerst en vooral vind ik dat er een verschil is tussen lichtjes huilen, huilen en krijsen.

Dan vind ik dat je een kindje nooit te veel kan verwennen, niet met cadeaus enz natuurlijk, maar met liefde, kusjes, knuffels...
Levin sliep altijd bij mijn man of mij, heeft ook heel lang bij ons in bed geslapen, dan bij ons op de kamer... Van iedereen had ik de opmerking gekregen dat dat niet goed was, dat we hem te snel oppakten, dat we problemen gingen krijgen... Wat blijkt, geen enkel probleem gehad. Hij gaat nu zelf naar boven, krijgt een knuffel en een kus en een 'ik hou van jou!' en slaapt zoals een engeltje in zijn eigen bedje!
Met Nyo doen we hetzelfde, ik merk wel dat Nyo minder nodig heeft dan Levin, hij valt makkelijker zelf in slaap...

Iedereen doet natuurlijk wat hij of zij vindt dat het beste is voor je kindje, maar ik kan geen van de 2 laten huilen... 5 minuten vind ik zelf dan al erg lang...

Ik heb een beetje een probleem met laten huilen. Een collega van mij heeft een tiener van 14 jaar met veel psychische problemen... Het was een huilbaby, waarvan ze dan vroeger zeiden: laat maar huilen, dat is goed voor de longen, of ze wenen de dag van zich af enz... Nu zeggen ze dan weer dat de problemen er zijn omdat de tiener als baby eigenlijk te weinig werd getroost... Ik weet natuurlijk niet of dat ook werkelijk zo is, maar naar mijn eigen mening denk ik het wel...
Ik heb eens ergens gelezen (weet niet meer waar), dat kindjes die vlug getroost worden, veel bij mama of papa op schoot of in de armen liggen, veel geknuffeld en gekust worden, dat dat zelfstandige kinderen (tieners) worden vol zelfvertrouwen, omdat ze weten dat ze altijd op iemand kunnen terugvallen...

Ik hoop dat ik hier niemand voor het hoofd stoot, maar dat is mijn mening... Iedereen heeft hier natuurlijk het beste voor met zijn kinderen, anders kom je hier niet, maar ik vind voor zo'n klein baby'tje zelfs 5 minuutjes te lang...

Groetjes

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 22:01
vicky

Wou ook nog even reageren op het iets op het hoofd leggen. Ik heb eens gelezen dat kindjes rustiger zijn als je je hand (of mutsje of zo) op het voorhoofd legt, omdat hen dat doet denken aan de baarmoeder, waar hun voorhoofdje ook ergens tegen ligt...

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 22:16
Anjooh

Toen mijn zoontje die leeftijd had, huilde hij ALTIJD voor een bepaalde reden. Ik geloof er dan ook niet meer zo in om babietjes te laten huilen.

Wanneer hij huilt, is hij dan onrustig ook? Het kan zijn dat jouw baby last heeft van krampen en enkel kalmeert wanneer hij met zijn buik op jouw buik ligt? Hoe reageert hij indien hij op zijn buikje te wordt neergelegd? (weet dat dit risicovoller is voor wiegedood maar het kan helpen om een oorzaak-gevolg te zoeken).

En als je hem 5 of 10 minuten laat wenen, wat is dan het resultaat? Indien hij nadien idd in slaap valt dan zou ik het huilen overwegen. Maar indien hij nadien nog niet slaapt, wat is dan het nut ervan??
Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 18:22
Geja

Hai,
Vind dit zelf zo'n lastig iets. De 1 zegt dit, de ander dat.
En veel redenen begrijp ik wel.
Ik kon mijn zoon ook nooit laten huilen. Want idd 9 van de 10 x is er dan ook echt wel iets aan de hand.
Toch geloof ik ook dat een baby soms even moet huilen om meegemaakte dingen of emoties kwijt te raken. Of als mijn kindje TE moe is, is het ook vaak heel erg huilen geblazen. Hoe meer ik dan aan hem zit en met hem loop te zeulen..hoe erger het wordt.
Hoe lucht het op als je zelf even een potje kan janken?
Jij kent jou eigen kindje. Jij weet het het best. Je kent de verschillende manieren van huilen idd op een gegeven moment.
Doordat ik het vaak ook gewoon niet meer weet heb ik voor mezelf een middenweg gekozen. Als hij huilt kijk ik of er echt iets duidelijks aan de hand is. Honger, vieze luier, dookomende tandjes etc.
Ik laat Tygo tegenwoordig wel huilen, een baby heeft het RECHT om te huilen. Toch is hij dan nooit alleen. Ik houd hem vast als het heel erg is of ik zit naast hem en praat zachtjes met hem, zing een beetje, streel hem even over zijn hoofdje. Vaak wordt hij heel snel rustig als ik zijn voetjes vastpak of masseer. Of gewoon naast zijn bedje zitten als hij moet slapen maakt hem al snel rustig.
Ik ben blij dat ik hier wat meer rust en duidelijkheid in heb. Werd er half gek van dat iedereen altijd tegen mij zei...laat maar huilen dat heeft hij nodig.
Terwijl alle haren me recht omhoog gingen staan.
Veel succes.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 20:59
lel

Online Status Stuur bericht
als je kindje werkelijk zo snel huilt dan zou ik zeggen: stap naar de osteopaat.

Ons dochtertje heeft dit ook gedaan, telkens we haar neerlegden huilde ze. We liepen hier dagen rond met haar op ons arm of op onze schoot als we zaten. En neen, dat noemden we niet verwennen.
's Avonds kon die dus wel zonder problemen in haar bedje liggen.

Op die leeftijd hebben we ze nooit laten huilen. Vergeet niet dat een kindje 9 maanden in je warme buik heeft gezeten en nu ineens zou die zonder die warmte moeten. Bovendien kun je, tot 6 maanden, een baby niet verwennen. En hier is het bewijs geleverd.

Bij een volgende zou ik het gewoon weer zo doen, als het nodig is.

Nu wij zijn na maanden gehuil naar een osteopaat gestapt en bleek ons dochtertje verborgen reflux te hebben. Een paar sessies en het was over. Geen gehuil meer, ...

Als ons dochtertje ouder werd en nu dus ook nog gebruikten we de "10 minuten regel" (zoals wij het noemden). 10 Minuten laten wenen, dan gaan sussen en opnieuw. Op den duur heeft die dat door en slaapt die door. Maar dit zou ik nooit gebruiken bij een baby van een paar maanden en langer dan 10 minuten zou ik ook nooit doen.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 21:01
Sofie

Online Status
Hoi

hier eigenlijk geen "huilertjes" gehad, maar wanneer ze huilden, ging ik er altijd naartoe, zeker als ze zo klein waren, nu trouwens nog. Dit is namelijk de enige manier waarop een baby kan laten merken dat er "iets" is. Mijn manier is er naartoe gaan, troosten tot ze rustig zijn en dan terug in hun eigen bedje, maar wel altijd even laten voelen dat je vlakbij bent.

Iets aan hun hoofdje voelen, klopt volgens mij ook. Ze hebben tenslotte negen maanden heel "cosy" in de buik gezeten ... Gans in het begin legde ik het borstvoedingskussen rond hen en dat rook natuurlijk ook nog naar mij dus hadden ze zeker het gevoel dat ik dichtbij was ...
Ik heb zelfs ooit een keertje een gedragen t-shirt van mij bij in de box gelegd, langs het gezichtje van mijn oudste zoon zodat hij mij zou ruiken en zo het gevoel krijgen dat ik bij hem was.

Ik geloof er niet echt in dat baby's het NODIG zouden hebben om zich in slaap te huilen ... Ieder zijn gedacht hierover, maar ik kan het niet aanhoren. Door even te troosten tot ze terug rustig zijn, doe je toch niets mis ... en bovendien leer je ze op deze manier dat ze zelf op een rustige manier in slaap kunnen vallen. Je kan misschien eens googelen naar de babyfluisteraar, dit is een methode die ik enkele jaren geleden zag in een programma van haar. Ik paste en pas nog steeds deze manier van troosten toe en ik moet zeggen dat het perfect werkt. Ze stelselmatig bij je in bed pakken en op je buik in slaap laten vallen, dat is een ander verhaal. Op die manier denk ik dat je je kindje gaat aanleren dat dat de normale gang van zaken is, terwijl dit af en toe wel heel leuk is, maar na verloop van tijd gaat je kindje dit gedrag van jou verwachten en dan is het des te moeilijker om dit af te leren.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en het niet verkeerd opneemt, het is goed bedoeld.

Groeten
Sofie

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 21:59
whoessy

ik zal nooit beledigd zijn als iemand zijn mening geeft zonder een ander aan te vallen. tot nog toe zijn al jullie reacties heel duidelijk eigen meningen en laat iedereen elkaar in zijn waarde.. dus geen problemen van mijn kant.

We Errit wil nooit in zijn eigen bedje.. hij ligt op dit moment zo'n 20 uur per dag bij mij op de arm en dat is zwaar vermoeidend.

Jesse heeft wel moeten huilen, dat kon echt niet anders. We hadden alle andere opties al geprobeerd. Maar hij was wel ouder dan Errit en wij hadden hem gewoon verkeerde dingen aangeleeerd...

dinsdag komt het consultatiebureau, dan ga ik vragen wat we aan zijn slaapproblemen kunnen doen. Misschien hebben zij nog andere ideën... Iets tegen zijn wang leggen helpt niet.

heel erg bedankt voor jullie reacties. Als ik nog tips krijg die heel goed werken, dan zal ik z ehier ook melden.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 22:28
ABke

Ik persoonlijk zou een kindje van 2 maand niet laten huilen.
Na de bevalling heb ik in het ziekenhuis 2 nachten gehad dat Senne niet wou slapen, maar huilen, terwijl er niks aan de hand was. Heb hem toen gewoon bij mij in bed gelegd. Daar voelde ik mij wel schuldig over hoor! Maar de vroedvrouw vertelde mij toen het volgende:
Ze hebben 9 maanden lekker knus in je buik gezeten en nu opeens is dat weg dat gevoel, is normaal dat ze dat missen hé!

Senne kon soms moeilijk in slaap geraken en dan rolde ik hem in een fleecedeken , lekker knus en sliep hij meteen in!
Fleecedeken is misschien wat warm met dit weer, maar met een tetradoek (hedrofieldoek ofzoiets) deden wij dat 's nachts.
Op 4 weken hebben we Senne op z'n buik gelegd en blijkbaar was dat het eigenlijke probleem. Mijnheertje slaapt intussen nog altijd op z'n buik. (wel met een Angelcare onder de matras)

Voor de rest misschien een muziekbeertje om hem in slaap te helpen?

Zoals ik hier ook al gelezen heb misschien iets om de wieg of het bed optisch te verkleinen?
Nicht van m'n man deed dat met zo'n voedingskussen (zo'n lan banaanachtig kussen)

Alvast veel succes!

[Laatst gewijzigd door ABke - 05/07/2008 @ 22:32] - Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 22:31
ABke

foutje

[Laatst gewijzigd door ABke - 05/07/2008 @ 22:32] - Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 22:44
delphine v

ik heb niet alle reacties gelezen, alleen bericht van opstartster. mij werd verteld dat je 15min mag laten huilen, als je zeker weet dat baby geen honger heeft, geen boertje dwars zit, niet te koud of te warm heeft enzomeer. mijn zoontje had dit ook soms nodig, maar 15min is echt heeeeeeeeel lang als je er zit naar te luisteren. ik wou hem ook liever bij mij in bed nemen, maar vriendje wou niet. hij sliep wel bij ons in de draagmand, dus lag lekker knus. de tip om een knuffeldoekje of iets met je geur in bed te leggen kan ik je bevestigen, in het kdv werkt dat prima voor m'n zoontje. hier had ie ook een dikke maand last van dag/nacht verwarring. ik kon 's morgens lang uitslapen, als er nog een kindje is, gaat dat natuurlijk niet.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 22:50

Wijhebben ons meisje altijd een 15-tal min laten huieln en meestal viel ze vanzelf in slaap. Als dit niet zo was dan pakte ik haar 5 minuten bij me en legde ik haar terug. Als ze dan nog weende lieten we haar weer 15 min wenen, maar meestal was dat niet nodig .
En zie nu, we hebben een kind dat echt van slapen houdt. Ze lacht als ze haar bedje ziet.

dus het helpt wel degelijk.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 22:57
delphine v

oja, nog even toevoegen: wel altijd even gaan checken als ze na die magische 15min dan in slaap zijn. doe ik hier ook nog altijd hoor, even kijken of ie wel lekker ligt enzo. werkt hier ook nog altijd, die 15min regel. hoe hard het ook is, met zo'n kleintje van enkele weken oud, meestal werkt het als de andere opties overlopen zijn.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 14:03
Lies

Online Status Stuur bericht
Heb je al aan inbakeren gedacht? Hier ook eentje die veel weende op die leeftijd. Naar de osteopaat, en ingebakerd: en hupsakee: hij was er vanaf (had blijkbaar een nekwervel die geblokkeerd was: en dus hoofdpijn + veel slaap nodig - was dus voortdurend oververmoeid).
Inbakeren is nu afgebouwd en hij slaapt zonder problemen in zijn bedje!

groetjes
lies

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >