volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 05/07/2008 @ 22:31 ABke ![]() | foutje |
| 05/07/2008 @ 21:01 Sofie | Hoi hier eigenlijk geen "huilertjes" gehad, maar wanneer ze huilden, ging ik er altijd naartoe, zeker als ze zo klein waren, nu trouwens nog. Dit is namelijk de enige manier waarop een baby kan laten merken dat er "iets" is. Mijn manier is er naartoe gaan, troosten tot ze rustig zijn en dan terug in hun eigen bedje, maar wel altijd even laten voelen dat je vlakbij bent. Iets aan hun hoofdje voelen, klopt volgens mij ook. Ze hebben tenslotte negen maanden heel "cosy" in de buik gezeten ... Gans in het begin legde ik het borstvoedingskussen rond hen en dat rook natuurlijk ook nog naar mij dus hadden ze zeker het gevoel dat ik dichtbij was ... Ik heb zelfs ooit een keertje een gedragen t-shirt van mij bij in de box gelegd, langs het gezichtje van mijn oudste zoon zodat hij mij zou ruiken en zo het gevoel krijgen dat ik bij hem was. Ik geloof er niet echt in dat baby's het NODIG zouden hebben om zich in slaap te huilen ... Ieder zijn gedacht hierover, maar ik kan het niet aanhoren. Door even te troosten tot ze terug rustig zijn, doe je toch niets mis ... en bovendien leer je ze op deze manier dat ze zelf op een rustige manier in slaap kunnen vallen. Je kan misschien eens googelen naar de babyfluisteraar, dit is een methode die ik enkele jaren geleden zag in een programma van haar. Ik paste en pas nog steeds deze manier van troosten toe en ik moet zeggen dat het perfect werkt. Ze stelselmatig bij je in bed pakken en op je buik in slaap laten vallen, dat is een ander verhaal. Op die manier denk ik dat je je kindje gaat aanleren dat dat de normale gang van zaken is, terwijl dit af en toe wel heel leuk is, maar na verloop van tijd gaat je kindje dit gedrag van jou verwachten en dan is het des te moeilijker om dit af te leren. Ik hoop dat je er iets aan hebt en het niet verkeerd opneemt, het is goed bedoeld. Groeten Sofie |
| 04/07/2008 @ 22:16 Anjooh | Toen mijn zoontje die leeftijd had, huilde hij ALTIJD voor een bepaalde reden. Ik geloof er dan ook niet meer zo in om babietjes te laten huilen. Wanneer hij huilt, is hij dan onrustig ook? Het kan zijn dat jouw baby last heeft van krampen en enkel kalmeert wanneer hij met zijn buik op jouw buik ligt? Hoe reageert hij indien hij op zijn buikje te wordt neergelegd? (weet dat dit risicovoller is voor wiegedood maar het kan helpen om een oorzaak-gevolg te zoeken). En als je hem 5 of 10 minuten laat wenen, wat is dan het resultaat? Indien hij nadien idd in slaap valt dan zou ik het huilen overwegen. Maar indien hij nadien nog niet slaapt, wat is dan het nut ervan?? |
| 01/07/2008 @ 22:04 esther | Hier een jongetje die het soms echt nodig heeft om in slaap te huilen. Had mijn oudste ook. Ik houd zelf 10 minuten aan. Ik hoor wel heel duidelijk aan zijn huil of hij het nodig heeft om in slaap te huilen of dat er wat anders aan de hand is. Verder aai ik hem over zijn voorhoofdje om te zien of hij daadwerkelijk moe is. Als dat zo is, dan vallen zijn oogjes dicht . Sommige kindjes hebben het echt nodig om in slaap te huilen na alle indrukken! |
volgende pagina >
[Reageer]

vanaf hoe oud laten huilen??

. Sommige kindjes hebben het echt nodig om in slaap te huilen na alle indrukken!