< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » reflux - gaviscon - moeilijke stoelgang

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
reflux - gaviscon - moeilijke stoelgang
16/08/2008 @ 12:12

Online Status Bekijk profiel
@ Poohke; Ik heb dit onderwerp een tijdje geleden geopend. Bij Mateo is er ondertussen erg veel veranderd.

hij heeft de voeding Omneo 1 en nog steeds gavisconpoeder in de fles. (1 maatschepje) Na zijn fles gebeurd het dat hij nog even teruggeeft maar het is niet meer zoveel en hij heeft er geen last van.

Mijn apothekeres vertelde me dat de gavisconsiroop een erg sterke smaak heeft voor de kleintjes. Ze kunnen hiervan wat walgen en daardoor vaker spuwen.
Ik ben meteen de poeder gaan geven. Die ruikt niet, en is vermengd in de fles. Doordat hij in het begin erg last had van zijn slokdarm die erg gevoelig was geworden door het teruggeven (zuur!) duwde hij ook de fles weg en wou de andere keer blijven eten omdat het 'het zuur' dan even verzacht en het moment dat ze stoppen opnieuw begint te branden. Door de poeder in de fles, verzacht zijn slokdarm al terwijl hij aan het drinken is. Ik zag mijn kleine vent meteen smakelijk drinken. Bij de eerste fles al keek hij me aan en ik zag zijn oogjes blinken!

Ook heeft de osteopaat hier goed geholpen. Mateo zijn middenrif zit wat vast door te lang in geboortekanaal te zitten en dat heeft er natuurlijk ook wel mee te maken.

Ik merkte wel pas na zo'n 3 dagen een duidelijk verschil op. En dat komt en gaat! Enkele weken terug was het teruggeven opnieuw zo erg dat ik naar KA was geweest, die had me meteen Zantac voorgeschreven! Mateo moest dit niet hebben! Moest ervan walgen! En ik merkte meteen dat hij hierdoor niet rustig aan zijn fles kon beginnen; na 1 dag ben ik daarmee gestopt!

Maar ik merk dat ik alles beter en beter begin te relativeren! Mateo heeft slechts een lichte vorm van reflux en als hij teruggeeft dan maak ik me daar geen zorgen meer in! Hij komt goed bij, lacht erg veel en kraait erop los! Maar hij heeft de gavisconpoeder echt wel nodig! Als het dat maar is é!

Ik zou toch eens de poeder proberen!

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 21:57

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Sylvie,
Wij hebben ook geprobeerd met Hépar- water. Het zou inderdaad de stoelgang bevorderen, maar het nadeel is dat ze er enorm krampen van krijgen.
Wij hebben even op de tanden gebeten en hen bacilac gegeven, een soort van prebiotica speciaal voor babietjes. Het heeft geholpen bij ons.
Maar zoals ik daarnet al zei, het is een proberen, elk kind reageert anders.

Veel succes

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 21:53

Poohke,
Gaviscon legt een film op de slokdarm, zodat dit de pijn van de zure oprisping minimaliseert. Het is niet echt een medicijn dat de oorzaak aanpakt. Het is dus heel goed van je dat je dat geeft na de maaltijd !
Bij sommige kinderen is de sphincter tussen maag en slokdarm nog niet volledig dicht, waardoor er een teruggave is van melk. Dit kan een tijdje duren voordat alles perfect werkt.
Wat je wel kan proberen, tenzij je bv geeft, is een aangepaste melk te vinden. Wij hebben bijna alles voorgeschreven gekregen, tot onze huidige (!) apothekeres ons een nieuwe melk aanprees: enfamil AR. Deze melk dikt pas in als ze in de maag zit. Dwz dat je kind even makkelijk drinkt als bij een normale melk (dus zonder indikking van de melk). Het is een uitproberen... met vallen en opstaan... Misschien eens staaltjes aanvragen van verschillende soorten melk ?

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 21:53
Inge

Je hebt ook Gaviscon poeder om in de fles te doen. Voordeel hiervan is dat de melk ingedikt wordt.

Welke melk geef je?

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 21:37

Gaviscon
Mijn zoontje, vandaag 1 maand oud, krijgt nu sinds een drietal weken Gaviscon siroop na de voeding omdat hij zoveel melk terug gaf.
Het was een tijdje beter, gaf nog veel terug, maar had er blijkbaar minder last van. Maar sinds enkele dagen geeft hij nog meer terug en begint er ook steeds meer last van te hebben. Is ook altijd lastig na het eten en wil precies altijd blijven eten. Ik geef hem dus
Gaviscon siroop na het eten, maar meestal komt er vrijwel onmiddellijk melk terug, en dus ook waarschijnlijk de Gaviscon, waardoor ik mij afvraag of die Gaviscon dan eigenlijk wel nut heeft.
Heeft hier ook iemand dit probleem?
Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 10:42
Carolinetjebuijsse

Online Status
Dag Sylvie

Ik ben mama van onze Milo
Milo is geboren 24/02/2008
Na enkele weken zijn ze te weten gekomen dat Miloke een zeer zware reflex heeft
Ocharme mijn ventje heeft veel afgezien ze
Ook veel in ziekenhuizen gelegen
De ene zei dit de andere zei dat op den duur wie zegt het juiste
En uiteindelijk heeft Milo zijn kinderarts hem laten onderzoeken op reflux hoe hoog het zuurtegraad is
En toen is alles duidelijker geworden Milo heeft heel zware reflux
En ik heb echt lang moeten zoeken hoor om hem beter te laten voelen
Eerst en vooral Nutrilon AR voeding had al elke andere Nutilon gehad en van medicijntjes eerst gaviscon hielp niet dan zantac hielp ook niet dus Milo krijgt nu een zware siroop van omaprezole die hij 2 x per dag moet nemen en nog steeds want hij is vorige maand begonnen met patajtes en ik moest proberen te stoppen helaas lukt het nog niet nu eet milo ook fruitpap en binnen 2 maand gaan we nog eens proberen te stoppen maar het kan tot zijn 1,5 zelfs zijn
Ohja we weten wellicht allemaal wat het is als je kindje reflux heeft
Hopenlijk zijn ze allemaal snel beter

Groetjes

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 22:33

Vorige nacht een moeilijke nacht gehad. Hij sliep al drie nachten door...nu terug twee nachten niet meer!
Erg veel last van krampjes. Deze morgen heb ik hem toch een glycerine suppo opgestoken en meteen kwam er heel wat stoelgang uit.
Momenteel maak ik sinds 2 dagen zijn flessen met chaudfontaine & héparwater. Hij lijkt echter nog meer krampen te hebben! Vooral 's morgens en 's avonds is dat zo!

Zou het nu aan verandering van het water liggen? Ik weet het niet zo goed meer! Niks lijkt te helpen voor onze kleine man!

Opnieuw 2u na zijn fles wat melkje die uit zijn mondje loopt, niet echt spugen. Dat is toch ook niet normaal!?

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 11:54

Mama's,

bedankt voor alle tips! Sinds gisteren gestart met Héparwater bij in zijn fles te doen. Deze morgen een kakabroek, niet te groot maar hij is kunnen gaan en leek geen last te hebben. We zullen zien wat enkele dagen Hépar teweeg brengt!

Onze man ligt nu rustig te slapen...op zijn zij!!! Ongelovelijk!

Ik heb het gevoel dat we weer op weg zijn....YES! Voelt goed! (zowel voor Mateo als voor de mama )

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 12:25
Flore

Sylvie,

Ik lijk m'n eigen verhaal van 2 jaar geleden terug te lezen.
Ons Lotte had ook last van reflux, moeilijk stoelgang, krampjes en noem maar op.
We hebben 4 verschillende melksoorten geprobeerd waaronder ook soja maar zijn daar onmiddellijk mee gestopt.
Zijn dan uiteindelijk bij nutrilon AR gebleven omdat haar maagje daar best mee was, gecombineerd met hepar water & evian en de gaviscon zoveel mogelijk beperkt.

Hopelijk mag het bij jullie ook lukken met het hépar water!

Groetjes

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:20

Kind & Gezin is deze morgen langsgeweest. Ik vertelde het ganse verhaal rond zijn voeding - reflux. die soja voeding heb ik meteen terug opgegeven!

Ik blijf nu op NAN AR want uiteindelijk was hij met deze voeding wel goed. Ik moet nu in elke fles een half maatje gaviscon doen en mijn flessen maken met chaudfontaine. Blijkbaar zou dit water meer laxerend werken. Ik gaf nu momenteel evian.
En één flesje mag ik geven van Hepar water.
Ik ga meteen naar de winkel om dit te halen!

Ook plat zijn hoofdje wat af...maar onze kerel is niet op zijn zij te krijgen! Alle hulpmiddelen al in huis: zo'n aerosleep met extra steun om op zij te blijven maar meneer draait veel te graag terug op zijn rug! Maar vol goede moed gaan we de strijd aan! Als mama wil dat hij op zijn zij ligt...mama's wil is wet Kan ik meteen zijn doorzettingsvermogen (en die van mij!) testen.

Onze vent weegt nu op zijn 7 weken 4kg980 en blijft op 5 voedingen van 150cc met 5 schepjes (laatste fles iets groter). Zou een ideaal gemiddelde zijn volgens kind & gezin.

Zullen zien of verandering van water hier iets te weeg brengt!
To be continued...

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 20:18
Jo

Moeilijke stoelgang was hier beter door osteopaat en Contrex-water.

Voor de reflux gaven wij gaviscon (half maatje in de fles), motilium en omeprazole.

Het is hier pas ECHT goed beginnen gaan (dus geen krampjes en weergeven meer) met Nutrilon Soja.

Groetjes,

Jo

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:48
martine

Hey dames allemaal,
een tip voor moeilijke stoelgang:
gebruik het water van de Aldi; daar heb je wel 2 soorten, maar niet het amanda-water, maar het andere
en wanneer je een flesje klaarmaakt, doe er dan een koffielepeltje olijfolie in. Dat helpt enorm voor een moeilijke stoelgang! En kan absoluut geen kwaad!

groetjes
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 02:42
Cynthiaken

Hey

Die Omneo 1 is idd ook een hypoallergene voeding.. we hadden ook eerst hepar water gebruikt maar hier hielp het niet :) alhoewel ze echt zeggen dat het helpt!!! ommenduur gaf ik zelfs de helft hepar en de helft evian..

best dat je alles eens vraagt aan k&g idd :)

Hier een ziek beebje.. overgekregen van de mama

groetjes en succes!

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 21:08

Sylvie,

Welk water gebruik je nu?
Wij geven ook gaviscon 2ml achter elke fles dus hadden ook enorm problemen met de stoelgang. Wij doen altijd 1/3 van haar flesje hepar water en ik merk het verschil enorm als ik het een paar keer niet doe, dus ze kan echt nog niet zonder die hepar water, want dan heeft ze heel veel moeite om stoelgang te maken. Nu gaat het dus veel beter.

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 16:25
Maire

Online Status Stuur bericht
Hey,

Bij mijn zoontje is er ook reflux vast gesteld.
Wij geven hier al 9 maanden de nan ar melk (ben ook van Belgie)
Maar hij geeft nog steeds was over. Ondertussen heeft ie ook al de nan ar 2 en wij moeten nu zantac (siroop) geven van de ka. En ik moet zeggen dat het bijzonder goed helpt. Hij zou dit twee weken moeten hebben.

Gr.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 23:43

Toch enorme twijfels bij de sojavoeding! Hij heeft deze middag slechts 1 fles gehad! Moest opnieuw naar de apotheek (door constant met Mateo bezig te zijn was ik mijn eigen medicatie vergeten! ... en het was een belangrijke..de pil ) De apothekeres had er nog eens over nagedacht en raadde het nogmaals sterk af. Zijn huidige voeding NAN AR is een hypoallergene voeding wat de soja niet is! Heb dus maar 1 fles soja gegeven, dat kon nu nog geen kwaad werd er gezegd.
Nu terug op NAN Ar maar met slechts in 3 van de 5 flesjes een half schepje gaviscon. Na zijn fles geef ik hem ook 3 druppeltjes Colikind (is homeopatisch en kan helemaal geen kwaad)

Mijn huisarts raadde ook Omneo aan...dat was enkele weken geleden toen Mateo erg veel kramjes had.

Is Omneo 1 ook een hypoallergene melk? Dinsdag komt kind & gezin...zal het nu proberen te rekken tot dan op de oude manier en dan zie ik wel.
Was ook nog maar 2 dagen met gaviscon bezig...moet zijn tijd hebben zeker? Maar ik kan het niet aanzien als onze kleine man afziet! Een mens zou het meteen willen overnemen al die krampen!

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 23:34
Cynthiaken

die suppo's zou ik toch ook niet elke keer geven.. dan worden zijn darmpjes 'tam' en gaat hij nooit vanzelf kaka doen denkek!

Wel hier het omgekeerde.. nutramigen is echt het laatste dat je geeft (als je kind echt koemelkallergie heeft, maar aangezien ze het niet kunnen testen vind ik dit toch maar raar!), kind en gezin vond die nutrilon omneo super! dusja.. ze spreken allemaal tegen precies haha

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 14:58

Deze morgen naar mijn apotheek geweest om nog eens raad te vragen. Ze raadde de sojamelk af. Ik weet het niet meer hoor!

Ze stelde voor om gewoon verder te doen en zijn moeilijke stoelgang op te lossen door de glycerine suppo's...maar ik kan hem toch moeilijk elke dag suppo's geven! Toch nog het beste als alles natuurlijk zou komen!
Toch de sojamelk aangekocht en deze middag zijn eerste fles doormee gegeven. Amaai stinken dat da doet en slecht smaken! Maar onze man nam het gelukkig goed aan.
Na zijn fles nog wat moeten teruggeven maar hij was precies wel al iets rustiger.
Nog steeds geen gaviscon bijgegeven. Even afwachten.
Motilium geef ik ook niet meer voor de flessen, want de flessen waar hij dat voor kreeg moest hij nog meer teruggeven!

Ik betwijfel echter wel of hij koemelkallergie heeft want hij heeft lichamelijk geen uitwendige symptomen: geen uitslag!
Kan soja dan kwaad?
Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 10:23
Nathje

Waauw, ik heb nog nooit van en ka gehoord die soja voorschrijft! Wij hebben een hele weg afgelegd met verschillende soorten voeding (kijk maar eens op mijn profiel) en wij geven nu Aptamil soja 1 (ka was er enorm tegen). Dat gaat heel goed, maar Mathis heeft wel kma en verborgen reflux... Als hij moeilijk stoelgang kan maken, dik je melk dan eens in met Gelilact ipv Nutriton, daar krijgen ze bijna gegarandeerd plattere stoelgang van.

Groetjes,

Nathalie

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 09:10

Sinds gisteren heeft hij nu al enkele flessen zonder gaviscon gekregen en terug veel teruggeven na zijn fles! Stoelgang is wel stukken beter!

@Inge: een familielid van ons sprak over al over 'koemelkallergie'. Ik dacht echter dat de NAN AR de ontwikkeling van allergie op koemelkeiwitten voorkomt?

Toen Mateo in het begin veel last had van krampjes stelde onze huisarts Omneo voor...Maar dat echt wanneer het niet meer te doen zou zijn. Dit is nu echter wel beter.

Ik zie dat onze vent niet te gelukkig is!

Verander je enkel de voeding op advies van een kinderarts? Of is Kind & Gezin hier ook in aangewezen. Dinsdag komt de regioverpleegkundige langs...natuurlijk is dat nog 4 (lange) dagen!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]