< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » Wat is 'zwaarder', moederschap of werken?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
Wat is 'zwaarder', moederschap of werken?
10/07/2008 @ 13:28
Evi

Ik ben momenteel voor de 2de keer zwanger (39weken) en zit al van mijn 5 maanden thuis ivm gezondheidstoestanden.
Aangezien ik voor de 2de keer zwanger ben, loopt er hier nu nog een peutertje rond van 14 maanden.
Ik kan u zeggen: ik ben VEEL meer moe van een dagje thuis dan een dagje te gaan werken.
Gaan werken is voor mij relaxen, een beetje babbelen aan het koffiemachien,...
Natuurlijk, qua fysiek heb ik geen zware job, dat is ook iets waar ik bewust voor gekozen heb. In het verleden heb ik wel zware jobs gehad en ik wist van tevoren dat dit niet leuk is om te combineren met een gezin.
Ik kijk er niet echt naar uit om binnen x aantal maanden terug te gaan werken, ik kijk er wel naar uit om thuis te zijn na de bevalling. Terug fut en energie om met de 2 kindjes rond te rijden, te spelen,... ZALIG!
Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 13:42
MamaSofie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ben nu thuisblijfmama, ik zorg voor een zoontje van 10 maanden, en ben weer zwanger van ons tweede wondertje. De papa is zelfstandige, dus zelden thuis.

Vroeger werkte ik in een kinderdagverblijf met zo'n 25 peuters van tussen de anderhalf en 3 jaar. En geloof het of niet, ik vind het thuisblijven met 1 kindje veel zwaarder dan te gaan werken met 25 peuters
Waarschijnlijk omdat het mn eigen kindje is, en hier ben ik nog eens verantwoordelijk voor het huishouden e.d.
Maar ik heb er zelf voor gekozen om thuis te blijven, en ik vind het geweldig! Ook al is het zo zwaar, vooral die eerste jaren wil ik absoluut met mn kindjes thuisblijven. Dus ik ben heel blij dat dat voor ons gezinnetje mogelijk is.

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 14:49
petitje

Online Status Stuur bericht
ik had als zelfstandige na mijn bevalling maar 5 weken verlof. Voor de bevalling heb ik me constant zitten afvragen wat ik toch ging doen al die tijd, ik was eigenlik nooit thuis dus zou me erg vervelen en zo een kleine baby slaapt toch veel...
De eerste 2 weken was de papa ook thuis, kwam de oma elke dag, veel bezoek, ja er waren best veel dooie momenten dat ik niet wist wat doen ( huishouden werd me ook volledig uit handen genomen).
Maar toen kwam ik alleen te zitten... en had een erge reflux baby die overdag niet sliep en heel veel huilde.
Man wat was ik blij toen hij op 4 weken halve dagen naar de opvang ging om te wennen!
Ik kwam toen langzaam weer in een ritme, ging terug sporten, nam mijn opleiding weer op..
En echt dat ritme beviel me veel beter, ik kon meer genieten van mijn kleine uk dan toen ik thuis was. Oke ik miste hem enorm en voelde me best schuldig dat ik zo blij was dat ik terug kon gaan werken..
Ondertussen geniet ik echt wel van een paar daagjes thuis met onze zoon, zeker omdat die zo zeldzaam zijn. Want als we eens vrij zijn gaan we meestal ook weg, op weekend ofzo.

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 22:59
Leen

Gisteren al zappend bij een programma op Vitaya uitgekomen. Het heette 'Try my life' of zoiets. Hierbij verwisselden de ouders van rol: de papa bleef thuis, de mama ging uit werken. En ik weet niet of jullie het zagen, maar door opnieuw te gaan werken, fleurde die vrouw helemaal op, ook al klopte ze veel langere uren. Vooral omdat ze waardering kreeg voor haar werk, iets wat ze thuis niet kreeg. Ik denk dat dit, naast jezelf goed voelen met je keuze, ook errug belangrijk is.

Voor de geïnteresseerden:
De vader bleef vasthouden dat het huishouden doen peanuts was, maar op het einde moest hij toch ook toegeven dat hij niet toekwam aan het werk dat hij die dag gepland had. (Nu ja, ze gingen dagelijks naar de supermarkt, ze planden hun dagen ook vol met zaken waar veel tijd in kroop en waar relatief gezien weinig resultaat of voldoening uit voortkwam... Dus dat zou ik dan weer helemaal anders aanpakken).

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 13:38
Yvette

Ik werk 9 uur per week. Ik zou er best graag 5 uurtjes bij hebben, gewoon voor het geld (tja... ).

Ik vind het leuk om te gaan werken, maar ben natuurlijk liever bij mijn kinderen. Na een dagje werken ben ik echt minder moe. Robin heeft ene heel vast ritme, en dat is soms bijv. best moeilijk te combineren met 2 kinderen. Vanochtend zat ik Meiske de borst te geven, en Robin een boterham, en daarna melk (heb het opgewarmd met Meiske aan de borst, ach, je wordt inventief).

Ik weet niet wat zwaarder is, maar dingen als het huishouden valt niet te onderschatten,e n als je werkt, wordt alles minder vies he, dat scheelt weer. Toch zou ik persoonlijk niet ft willen werken, ik zei altijd: als ik kinderen wil, ga ik niet ft werken, en dat voel ik nog steeds zo.

Financieel zitten we nu niet breed maar dat veranderd want mijn vriend wisselt van baan binnenkort. Maar dan nog....echt meer te besteden zullen we pas hebben als de kinderen naar school gaan, en dat is nog lang niet

Toch zou ik het niet anders willen...

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 13:47
Oppie

Ik vind thuis bij de kindjes zijn zwaarder dan gaan werken maar toch kies ik er nu voor om lange tijd thuis te zijn. Ik wil er zelf voor hun zijn tot ze alle2 naar school gaan en dan zie ik wel verder.

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 13:58
Dunja

24 uur per dag bij je kindje zijn lijkt me heel zwaar. Gewoon omdat je dan de communicatie met volwassenen mist en als je thuis bent (tenminste ik) zie je ook altijd werk (goh ik moet mijn ramen nog lappen en keukenkastjes uitsoppen).

Zelf studeer ik, werk ik en ben ik mama. Mijn man heeft een eigen zaak. We zijn dus behoorlijk druk. En de combi studeren en moeder zijn is soms best zwaar, want je kind kan ook ziek zijn terwijl jij een dag erna een belangrijk tentamen hebt...en als je kindje slaapt moet je huiswerk maken. Maar goed, ik heb ervoor gekozen.

Ik denk dat elke combi zwaar is, gewoon omdat je vanaf het moment dat je een kindje hebt (of eigenlijk wanneer je zwanger bent) je gewoon altijd zorgen hebt. En je moet altijd je tijd verdelen.

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 15:25
Maire

Hey,

Gaan werken is idd vaak ontspannender dan de hele dag voor je kids zorgen. wat ik wel vermoeiend vind is de combinatie van werk en zorg.
Het was in het begin serieus zoeken en ik zit niet voor 22 uur in mijn zetel 's avonds maar ik ben nooit doodop. dus dat zit goed en zo kan ik het blijven combineren.

Gr.
Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 16:24
Astrid

Ik werk twee dagen waarvan de papa een dag thuis is, die werkt daarentegen de zaterdag weer. Dus we hebben alleen de zondag met het gezin. Ik vind mijn werk leuk, maar ben heel blij dat ik dat niet zie als een verzetje. Ik vind het met mijn kinderen gelukkig nog altijd leuker dan op mijn werk. Ook heb ik een man die nooit zal zeggen dat ik thuis zit te lummelen met de kinderen en ondanks een drukke eigen zaak draagt hij ook zijn steentje bij in het huishouden en de zorg van onze twee jongens.

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 16:50
Leen

Hej,
Ik blijf het onzin vinden om het ene of het andere met zwaarder te bestempelen.

Mijn persoonlijk gevoel: ik ben elke zomer twee maanden gewoon thuis (heb wel nog wat werk van school, maar dat vind ik dus echt vakantie (mijn persoonlijk gevoel, dat kan ik niet veranderen, ook al deel je mijn mening niet), zelfs toen ze nog piepklein waren. Mijn bevallingsverlof van de jongste was pure vakantie, ook al ging de oudste pas de laatste maand van mijn verlof naar school. En mijn huis blonk elke dag en de strijk was altijd mooi gedaan (nu nog hoor, alleen gebeurt dat tegenwoordig ergens tussen tien en elf 's avonds), dus daar lag het ook niet aan.
Dus fysiek zwaarder, niet echt (vind ik), maar ik mis dan wel de sociale contacten, het feit dat je ook over iets ander kan babbelen dan over je kinderen en je voorraad kuisproducten. En als je dit echt dag in dag uit moet missen, dan begint dat wel te wegen, denk ik.

Ik zie mijn werk niet als een verzetje (daarvoor is werken met pubers een beetje te inspannend), maar als een economische realiteit. In Vlaanderen zijn de moeders die fulltime werken (of tijdelijk 4/5e met ouderschapsverlof) helemaal geen minderheid. Op mijn school werkt 1 moeder halftijds, al de rest gewoon voltijds.

Oh ja, studeren erbij is idd een echte opgave. Ik heb nog een jaartje unief bijgedaan toen de oudste 1 jaar was en dat was op sommige momenten best pittig.

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 19:19
binni

Online Status Bekijk profiel
Ik denk dat de combinatie het zwaarst is!

Binni

Vermoedelijke bevalling op 07/09/2008.
Al 50 weken en 6 dagen zwanger (127.46% ver), nog 10 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 19:21
Britt

Ik studeer en werk in november komt daar nog een kindje bij.
Soms vind ik studeren zwaarder dan werk soms omgekeerd. Het hangt er vanaf welke periode van het jaar.
Ik denk dat een vergelijking tussen werk, huishouden, kinderen opvoeden en studeren een onmogelijk opdracht is.

Het hangt af van wat voor werk, wat voor kind, wat voor studie,... én vooral van je eigen ingesteldheid denk ik.

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 19:31
radje

Wel, om eerlijk te zijn vind ik dat het elk zijn charmes heeft.
Ik ga graag werken én ik ben graag moeder. Alleen nu zit ik al zo'n 2 maanden thuis omdat mijn jongste nogal veel ziek is, daarom heb ik besloten om maar even thuis te blijven.
Om eerlijk te zijn zie ik thuisblijven niet als vakantie...sorry leen. Ik vind het beide even zwaar maar ook weer niet, begrijpen jullie? Het hangt ook wat af van je gezinssituatie
Kan ik het mij veroorloven om thuis te blijven (zoja zijn we misschien al rapper geneigd van thuis te blijven), heb je hulp van grootouders, partner (ikzelf heb hulp van niemand: grootouders werken allemaal nog fulltime en mijn man werkt tot minstens 21u, maar moest ik hulp hebben van de grootouders of moest mijn man op een deftiger ur thuis zijn , geloof mij, ik zou nu ook waarschijnlijk aan het werk zijn)

HEt heeft elk zijn voor- en nadelen.
Als ik moet gaan werken heb ik bijvoorbeeld als voordelen:
contact met anderen,
volwassen gesprekken,
een andere rol hebben dan moeder zijn van...
en om eerlijk te zijn, mijn verstand af en toe eens te moeten gebruiken
nadelen:
de stress die erbij komt kijken: 's morgens op tijd klaar geraken zodat iedereen op tijd op school/creche is en ikzelf op tijd op het werk. 's avonds weer hetzelfde maar dan andersom: op tijd op school(naschoolse opvang)/creche zijn,
dan pas beginnen met koken en huishouden
kindjes minder zien...
wat met opvang wanneer kindje weer ziek is..enz..
Andersom dan bij thuisblijven
voordelen: veel tijd hebben met je kindjes. Overdag je huishouden kunnen doen ipv 's avonds, boodschappen kan je dan ook overdag doen (is dan minder druk..) enz..Kinderen van school kunnen gaan halen zodat ze geen opvang hoeven...enz...
nadelen: minder contact met volwassenen en volwassen gesprekken
af en toe heb je een 'overdosis' kinderen (dwz: even het gehuil, gezeur, vuile pampers enz beu zijn)

Dus daarom wil ik gewoon even zeggen. Of je nu een werkende moeder bent of een thuisblijfmama, ik vind dat we allemaal evenveel respect moeten krijgen. Ik ben beide al geweest en ik doe het beide graag. Op dit moment vind ik het belangrijker om bij de kindjes te zijn (zeker als mijn jongste weer ziek is). Binnenkort zal ik naar alle waarschijnlijkheid weer gaan werken (parttime weliswaar) en niet omdat ik moet, of mij verplicht voel door de maatschappij of gewoon door de omgeving maar gewoon omdat ik wil!

Groetjes en hopelijk was dit niet een te groot relaas en voelt niemand zich aangevallen....

Groetjes
Radje
de fiere mama van Eliza en Vince

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 21:38
Leen

Hej Radje,
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Hetgeen ik schreef is gewoon hoe ik het zelf ervaar. En ik besef heel goed dat dat voor iedereen anders is. Mijn familie heeft een traditie van voltijds werkende moeders, het zit dus ook een beetje in het bloed.

Leven zonder klok is voor mij vakantie, ook al moet er behoorlijk wat gedaan worden. En sta ik er ook zo goed als alleen voor (met dank aan de tuinman ).

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 22:26
radje

Leen, mijn familie is ook één van voltijdswerkende moeders. Mijn grootmoeder voedde 5 kinderen op én baatte zelfstandig een schoenwinkel (dwz, ipv een gewone fulltime werkte zij ook nog eens 6 volle dagen in de week), en mijn moeder werktt fulltime en daarbovenop deed zij nog veel bijjobjes zoals strijken voor bejaarden enz...en wij waren met 3 thuis, en heel mijn familie is zo, langs vaders kant was het natuurlijk anders want dat was een andere cultuur maar soit dit terzijde. Het enige verschil met hen en met mij is. Mijn man heeft mij de kans gegeven om bij mijn kinderen te zijn (en dan vooral bij Vince, omdat hij door zijn chronische oorontsteking mij meer nodig heeft). Ik werd het ook moe van een jaar lang, om de twee weken te moeten thuisblijven om bij mijn ziek kind te zijn. Dit was niet gezond voor hem, niet voor mij maar ook niet voor mijn werkgever. Dus Leen, ik wil jou absoluut niet aanvallen hoor, integendeel, maar voltijds werken zit mij ook in het bloed (niet zogezegd het luiheidsgen zoals velen misschien denken van thuisblijfmama's) maar soms kan het gewoon niet anders. Ik had ook veel liever twee perfect gezonde kindjes gehad die bijna nooit ziek waren (behalve af en toe natuurlijk de gewone griepjes en verkoudheden) of een man die de gewone 9 to 5 job had, zo kon ik ook mijn job behouden die ik graag deed en misschien een nog betere levensstandaard hebben, of leuke collega's of wie weet wat anders allemaal...

Dus aub aan iedereen en ook aan Leen, doe wat je denkt dat goed is, en probeer je niet aan te trekken wat er gezegd of geschreven wordt. Alleen jij kan bepalen wat het best is voor jou en je gezin. Iedereen zal zijn pro's en contra's hebben (en geloof mij, iedereen krijgt commentaar zowel de werkende als de thuisblijfmama's, heb de beide versies al gehad... ik was een slechte mama omdat ik mijn zieke zoon naar de creche bracht, of ik was degene die haar man maar liet werken en ik met mijn luie gat in mijn zetel zit...sorry voor mijn woordkeuze)

Groetjes
Radia

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 08:26
Lies

Voor mij gaat het hier toch ook niet over 'zwaarder'. Ik vind beide zwaar ... een luxe is voor mij 4/5de of part time werken. Alleen, spijtig genoeg voor mij niet mogelijk, te hoog geschoold . Klinkt bizar, maar vind maar eens met mijn diploma zo'n job, ze denken dat je binnen de korste keren weg wilt omdat je méér ambitie hebt (waarom?? - toen had ik zin en kon ik het, nu wil ik misschien niet meer?). Enfin, ik werk toch nog deeltijds tot februari, en dan pas terug volledig ... dus ik zal nu maar genieten!

Enfin, de positieve en negatieve kanten zijn al naar voren gehaald van beide.
Radje, ook al zijn de kinderen véél ziek, dan nog heb je soms niet de keuze om veel thuis te zijn hoor. We hebben serieus wat problemen gehad met de oudste, en dank je wel aan de thuisopvang voor zieke kindjes van de mutualiteit ... die zijn hier véél geweest. We kenden bijna alle verzorgers/verzorgsters. Ik mag niet even zeggen: ik blijf thuis, ge gaat ze nogal zien kijken ... Voor mijn zwangerschapsverlof zijn ze al vervanging gaan zoeken, en die wat uitgebreid dat ik éven part time kon werken, dat is allemaal niet zo simpel. Ik ben niet onvervangbaar he, maar ze moeten wel op je kunnen rekenen.

groetjes!
Lies

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 08:45
radje

Ik voel me hier meer en meer aangevallen maar soit...
Ik kan er gewoon niet tegen wat sommigen hier zeggen. Het is inderdaad een luxe om een parttime te werken. Ik heb mijn carriere gewoon volledig naast mij gelegd. Ik ging er vroeger ook echt voor, ik wou het maken, ... maar ik heb vor mezelf gekozen dat ik dit niet kan blijven nastreven met de kindjes. Dat is voor iedereen natuurlijk anders.
En inderdaad, er is thuisopvang van de mutualiteit, maar ik persoonlijk ben liever zelf bij de kindjes. Ik heb zoveel jaar geleden gekozen voor mijn kinderen en ik wil er dan ook zoveel mogelijk zijn. Ik heb echt geen zin om dan altijd te moeten vertrouwen op bepaalde instanties. Moest hij nu terechtkunnen bij een familielid dan zou dat iets anders zijn natuurlijk, met plezier dan. Dit is natuurlijk mijn eigen keuze en dit moet ieder voor zich uitmaken. Ik heb in het verleden mijn ontslag gegeven op een bedrijf waar ik uiteindelijk graag werkte, veel goede collega's had, toch tamelijk goed betaald werd enz. Maar ik kwam altijd maar nipt aan bij de creche... Ik bracht eliza toen op 7u15 's morgens en ik haalde het maar nipt om daar om 18u te zijn... en ik vertrok zo vroeg ik mocht... maar met die files op de E17 haalde ik het dikwijls niet. Ik kon die stress van het misschien te laat komen ook niet meer aan. Ik wou dan nadat Vince geboren werd het risico niet meer lopen en wou dan dichter bij huis gaan werken. Ik heb dan sindsdien allemaal interimjobjes gehad met contractjes van bepaalde duur. Maar ondertussen sukkelden we dus met vince dus was het gemakkelijker om te zeggen, ik stop er even mee. Als de kinderen wat groter zijn, laat ons zeggen binnen een 2 jaar ga ik ook terug wat meer gaan werken, ik hoop volgend schooljaar ook ergens terug parttime te kunnen beginnen.

soit, ik moet me hier blijkbaar gaan verdedigen tegen allemaal mama's die of hooggeschoold zijn, of waarbij het hard werken in de genen zit, dus zal ik domme, luie moeder (met weliswaar zogezegde luie familie) maar verder zwijgen....

sorry voor mijn reactie maar het moest me even van het hart. Ik wil absoluut geen ruzie maken ofzo hoor, absoluut niet!

Groetjes
van een anders toch niet zo gevoelig Radje

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 09:24
Leen

Hej Radje,

Ik denk dat je je hetgeen ik wilde zeggen een beetje verkeerd interpreteert. Ik heb hier meerdere berichtjes neergezet. De boodschap (in stukken en brokken weliswaar) is dat je moederschap en uit werken gaan niet mag vergelijken. Ook als je werkt ben je moeder (dat vergeten de tbm's wel eens), ook als je thuis bent, heb je meer dan genoeg om handen (dat vergeten de fultime werkende moeders wel eens). Waar het om gaat is dat je voldoende respect krijgt voor hetgeen je doet. In het programma op Vitaya had die man geen greintje respect voor hetgeen zijn vrouw overdag deed. Dat stoorde mij. (En ja, ik zag ook dat die vrouw zich meer gerespecteerd en gewaardeerd voelde toen ze aan het werk was. En ja, ik vond dat er sommige dingen in dat huishouden een pak efficiënter aangepakt konden worden, maar als een ander gelukkig is met z'n situatie, verander je daar beter niets aan. Mensen die vinden dat strijken niet nodig is, doe je geen plezier met een wasmand gestreken was, bij wijze van spreken).

Ik vind het dus compleet onzin om die twee met elkaar te vergelijken. Persoonlijk (en ik herhaal persoonlijk, dat heb ik er ook telkens bijgezet) is thuisblijven voor mij vakantie. Ik heb er ook bij vermeld dat ik erin kan komen dat dat niet voor iedereen zo is, ik zou nu zelfs haast zeggen, dat ik een uitzondering ben. En mss zou ik thuisblijven (en dan vooral het isolement) wel zwaar vinden als dat voor altijd of voor een hele tijd zou zijn.

Ik bewonder je dan ook voor je keuze om een tijdje thuis te blijven. Ik heb mijn ouderschapsverlof voor zo'n zaken telkens achter de hand gehouden. In het onderwijs heb je vier dagen sociaal verlof, ik dacht 10 tot 14 dagen recht op opvang door de mutualiteit... als je kindje vaak ziek is, is dat zo op. Dan liever een collega die haar ouderschapsverlof (of een ander verlofstelsel opneemt) dan iemand die maar de helft van de tijd komt opdagen, waar geen vervanging voor mag voorzien worden omdat ze geen 14 dagen aan een stuk afwezig is en waar je als collega de helft van de tijd voor moet opdraaien (ik heb helaas een collega die hierin uitblinkt).

Over dat jagen om van en naar de creche te gaan: ik versta je heel goed dat je dat echt niet meer zag zitten. Vorig jaar toen Stef naar de ziekenhuisschool ging, en hij pas om 8 uur kon afgezet worden en ik alsnog om 8u15 moest beginnen, vond ik dat ook ontzettend stresserend. 's Avonds hetzelfde: ik had om 20 voor 4 gedaan, maar moest voor 4 uur de file door geraakt zijn om Stef op tijd af te halen. Ze stelden in het ziekenhuis voor om nog een termijn van 9 weken in de ziekenhuisschool te doen, maar dat kon ik echt niet meer opbrengen, die constante tijdsdruk.

En verder, je doet dat goed hoor!

Groetjes!
Leen

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 19:55
Susie

Ik wil toch nog even duidelijk maken wat ik precies bedoel met dit topic. Ik bedoel NIET de combi werken en gezin, ik bedoel ook niet of thuisblijfmama's het wel of niet zwaarder hebben dan werkende mama's.
Ik bedoel het verschil tussen MAMA'S en PAPA'S. Dus dan ga ik er even vanuit dat de mama voor de kinderen zorgt en het meest in het huishouden doet. Of de mama nou werkt of niet maakt in dit geval even niks uit.

Mannen zeggen vaak dat ze na een week werken het zo zwaar hebben gehad en een verzetje nodig hebben. Dit is vaak de algemene opvatting in de wereld (daar ga ik vanuit aangezien ik altijd hoor dat de papa's naar het cafe gaan en niet de mama's). Maar in plaats daarvan vind ik dat de papa's het maar makkelijk hebben! In plaats daarvan vind ik dat de mama's het veeeeeeeel zwaarder hebben in een week. Of de mama's er nou bij werken of niet, ze voeden ook nog eens de kinderen op, doen het huishouden en zorgen 's avonds dat het eten op tafel staat.

Dit is dus (wat mij betreft) geen discussie tussen werkende en thuisblijfmama's.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 19:58
radje

Susie,

je hebt gelijk dit was inderdaad niet het onderwerp van de topic.

Mijn ventje wel, die verdient wel een verzetje op het einde van de week, hij werkt dan ook zo'n 50 uur per week minstens. Maar voor hem is zijn verzetje dat ik bij hem in de zetel kom zitten en dat we samen gezellig op het einde van de week een flesje wijn kraken en samen gezellig een filmpje kijken. In 'zijn' vrije tijd wil hij absoluut niet dat ik de hele tijd bezig ben met strijken, poetsen enz.... dus mag ik eigenlijk absoluut niet klagen he

Groetjes
Radje
PS: Leen, het spijt me, ik had inderdaad niet de andere commentaren gelezen die je al geschreven had, ik zat nogal snel op mijn paard bij het lezen van het laatste antwoord, mijn excuses hiervoor...

[Laatst gewijzigd door radje - 22/07/2008 @ 20:01] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >