volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 05/07/2008 @ 11:25 Lien | Hallo Over een maandje moet ik terug gaan werken (4/5de). Langs ene kant kijk er wel een beetje naar uit maar langs de andere kant ga ik mijn zoontje verschrikkelijk missen. Nu waren we aan het denken of het mogelijk is dat ik deeltijds ga werken. Momenteel wonen we nog in bij mijn ouders omdat we een huis aan het bouwen zijn waar we in september in kunnen trekken. Dus we weten eigenlijk niet hoeveel we per maand op doen aan vaste kosten, eten.... Als ik deeltijds zou gaan werken zouden we een inkomen hebben van 2900 euro samen en onze lening is iedere maand 1100 euro(veel hè!!). Zouden we daar gaan mee toekomen???? Groetjes Lien |
| 05/07/2008 @ 12:00 anoukkuona | Ha Lien, Ik weet niet waar je woont (NL of BE)?? Wat zijn je verdere uitgaven?? Ik zou er in ieder geval met gemak mee rondkomen, wij leven met 4en van een 2100 euro, daar gaat nog een hoop af (huis (800euro), gas,water/licht, allerlei belastingen. |
| 05/07/2008 @ 13:48 Lien | Ik woon in België. Ik weet niet of het hier duurder of goedkoper is. Momenteel hebben we nog twee auto's maar als ik deeltijds kan gaan werken dan doen we er eentje weg. Ik woon 5km van mijn werk en kan dus met de fiets, auto van mijn ouders (wonen langs ons) of met de bus. Mijn partner carpoolt met collega's dus 2/3de van de tijd heb ik de auto dan toch. Ik hoop echt dat het mogelijk is. Groetjes |
| 05/07/2008 @ 14:49 maria | hoi ik ken een belgiese vrouw,en alles in belgie is stukken duurrder als ik haar zo hoor!! van 2900 euro zouden wij bij wijze van 3 keer in de week uit eten kunne,,hahah wij leven hier van 1900 euro denk ik zo!! |
| 05/07/2008 @ 16:47 Silke | Hey, Wij wonen al een tijdje samen en komen met 2900 heeeel goed rond. Onze lening is ongeveer hetzelfde als die van jullie en we kunnen nu (zonder kindje dan wel voorlopig) maandelijks zo'n 800 sparen. Wel hebben we geen eigen auto, we doen aan autodelen... groetjes Silke |
| 06/07/2008 @ 00:56 Vanessa | amai, jullie verdienen dan toch veel. ik werk samen met men vriend full time en hebben samen 2500euro waarvan 600 euro(lening appartement)...waar we weg willen omwille schimmel en vocht. autolening 204e,verzekeringen,creche,vaste kosten. met dit alles samen houden we maar een 450 euro over.... ik snap nog altijd niet hoe de meestte dit doen?? al mij vrienden kopen iets van 180000e en hebben een dure auto op afbetaling en verdienen ongeveer hetzelfde. en we gaan dan nog niet uit eten enz |
| 06/07/2008 @ 09:40 Lien | Onze bedoeling was om volgend jaar voor een tweede kindje te zorgen (de natuur moet natuurlijk ook willen) en dan als de kindjes hele dagen naar school gaan dat ik dan 4/5de ga werken zodat ik op woensdag thuis ben. Wij kunnen op het werk 6 jaar loopbaanonderbreking nemen (overheid). Ik ben statutair dus gaat dat allemaal wat gemakkelijker. Opvang moet ik ook niet betalen omdat mijn zoontje naar mijn ouders of schoonouders kan. Ze vechten er bijna om :-). En een auto weg is ook al een hele besparing. Ik zou dan wel niet veel zonder auto zitten; ofwel onze auto (als partner niet zelf moet rijden naar zijn werk) ofwel een van mijn ouders (mijn moeder werk enkel in het weekend als opvoedster en we wonen er langs). Ons huis kunnen we volledig afwerken met ons leengeld en spaargeld. Ik ga morgen eens met mijn verantwoordelijke praten. Alvast bedankt voor jullie reacties Lien |
| 07/07/2008 @ 10:00 Vanessa | hey greet, toch wel...ik zit zelf in de horeca(dat zegt al genoeg) hen change dat het een tearoom met bakkery is. en dat ik sinds men zoontje er is men dagen en uren zelf heb kunnen kiezen. ik werk woen-dond-vrij en zondag van 9 tot 19u en voor de rest zit ik thuis. ja dat vele mensen een afbetaling voor auto hebben is vrij normaal denk ik? die van ons is binnen 2 jaar afbetaald en dan kun je er gerust nog 5 jaar mee rijden,maar dan beginnen er ook meer kosten aan te komen. we hebben dan een extra lening lopen voor nieuwe ramen bij ons.. dus sparen voor occasie voor binnen 5 jaar gaat niet want al het spaargeld gaat naar de woning.. dus ..ale zo blijf je bezig he. in limburg is het vele goedkoper maar we werken beide in antwerpen;dan moet je beide al een auto hebben en ben je minstens een uur onderweg(als er geen fille is). het is echt veel wikken en wegen(of hoe zeggen ze het?) |
| 08/07/2008 @ 08:53 greet ![]() | @kaatje , ik krijg het eerder benauwd van een lening van 1600 euro .... ![]() je mag het hebben ! ![]() |
| 08/07/2008 @ 11:28 greet ![]() | amai , een serieuze lening , 1000 euro op 30 jaar .... ik zou er niet aan willen beginnen .kaatje , gelukkig hebben jullie een mooi inkomen dan he .![]() |
volgende pagina >

Financieel haalbaar deeltijds werken

.

nu, de oudste alleen al kost 500 per maand, leve de kotstudent
.