< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » Financieel haalbaar deeltijds werken

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
Financieel haalbaar deeltijds werken
08/07/2008 @ 22:05
Jessy

Online Status Bekijk profiel
Wij wonen dus in Wijnegem, vlakbij Antwerpen. Nu we volgen nog heel veel de immo sites en wie zoekt die vindt hoor...
Ja alles hangt inderdaad af van je budget en wat je wil, wat al heel belangrijk is natuurlijk.
Maar wij wilden in het begin ook alles en dan moet je gewoon vaststellen dat dat niet altijd gaat maar dat het ook anders kan.
Wij zijn nu blij dat het gelopen is zoals het nu is en dat we terecht fier mogen zijn op wat we op onze jonge leeftijd al hebben bereikt.
Ons appartementje in Ekeren koste destijds 90.000€ 2 slaapkamers 12 en 9m2 groot living en keuken ong. 30m2 alles echt heel erg netjes en in orde, modern. We hebben enkel onze badkamer vernieuwd ( en behangen en geschilderd) maar die was maar 5m2 klein maar echt mooi en gezellig met douche allemaal spiksplinternieuw.
Met 1 kindje zou het perfect haalbaar zijn geweest voor de 1e 10 jaar maar we stootten op ons huis en deden echt een goeie zaak.
Maar niet iedereen kan ineens alles hebben, zoals ik al zei.
Wij ook niet.
Ik hoop dat je een huisje vindt Vanessa maar echt hoor wie zoekt, die vindt. Noorden van Antwerpen, Berendrecht, zandvliet enzo kan je echt nog zaken doen, ook via het internet moet je maar eens kijken, ik vind zo meteen wel iets!! En echt niet allemaal met nog gaskacheltjes of verkrot hoor!!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 20:23
Britt

Online Status Stuur bericht
het hangt er inderdaad vanaf wat voor huis je wil kopen en waar. Wij hebben een ouder huis gekocht voor 146.000€ (met schrijfgeld in) in 2003. We hadden (en hebben nog) er veel werk in gehad maar ik vind dat wel de moeite waard. We moeten nog 15 jaar afbetalen en hebben een sociale lening.
Als je wil zijn er (in België) alleszins wel mogelijkheden om een huis te kopen. het is wel een heel gedoe met de papieren en heel veel werk dat je zelf moet doen, of sparen en werken spreiden.

O ja ons huis is gelegen in Antwerpen Zuid, een hele goeie buurt in centrum Antwerpen dus.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 20:13
greet

vlak tegen antwerpen is het mss zo duur , iets verder er vanaf al minder hoor. limburg is mss een beetje goedkoper , maar dan moet je ook al zien waar je wilt wonen hoor.
wij hebben een nieuwbouwapp gekocht , 3 jaar geleden. 180000 euro all in. het is een groot appartement met een heel groot terras , dus een huisje moest voor ons niet. wij hadden wel een startkapital , anders is het bijna niet haal baar vind ik. wij hebben 110000 euro geleend op 20 jaar en betalen 650 euro af.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 16:46
vanessa

hey,
jessy..natuurlijk is het "bij wijze van spreken dat ik praat"
maar uiteindelijk is het toch zo.
de meestte huizen die ik zie staan voor die prijs is inderdaad nog heel veel werk in.
daar bedoel ik bv "nieuw ramen,nieuw centrale verwarming ,nieuw keuken,nieuw badkamer".
reken eens uit hoeveel je dan nog voor verbouwingen moet uitgeven.
en met een keuken die errin staat waarmee je alleen een kastje met een spoelbak hebt..

wij hebben dit ook gekocht ,hebben ook nieuw keuken moeten plaatsen.
we gaan dit binnen 3 jaar ook verkopen met de bedoeling winst te maken.
maar binnen 3 jaar is dan alles weer duurder..dus kunnen we misschien 200000(waar je ook nog veel kosten mee hebt in het antwerpse).
maar het blijft toch een visuele cirkel hoor.
het enige waar je nog iets degelijk kunt kopen is in limburg.
daar heb je iets mooi voor 180000e waar je toch al in kunt wonen,maar het antwerpse??
kijk maar eens naar aartselaar,edegem,wilrijk,noem maar op.
je vind misschien 3 huizen onder de 200000e ,waar nog veel werk in is.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 16:33
Jessy

Ik had het over Belgische situatie natuurlijk. Schijnt ook nog eens een heel verschil te zijn met Nederland!!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 15:20
Yvette

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wij zouden dolgraag willen kopen, maar wij verdienen gewoon te weinig, terwijl we nu wle 700 euro aan huur betalen. We zouden minder aan een koophuis kwijt zijn (in verhouding zeker) maar als je de lening niet krijgt, houdt het echt op hoor. Hier wordt het dus nog een tijdje huren, helaas.

Groetjes

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 14:48
M.

hoi,

hier ga ik toch even meelezen, is wel een interessant topic
ik heb vroeger altijd ft gewerkt maar ben tijdens mijn zwangerschap zonder werk gevallen en dan ook nergens meer aan de slag gekunnen
toen was t een heel zware periode om rond te komen
1 loon, een beetje stempelgeld en een kindje op komst, echt om bang van te worden
toen het de moment was om terug te gaan werken zag ik het echt niet zitten om ft te gaan (hoewel het dan beter zou geweest zijn voor de portemonee)
we hebben voor onszelf een lijstje gemaakt met voor en nadelen en al de kosten en besparingen en zo ben ik dan toch pt gaan werken
ik krijg ook nergens niets bij opleg ofzo dus heb enkel mijn loon
mijn man is in die tijd ook van werk verandert en die verdient nu wel redelijk goed en zo is t mogelijk om rond te komen
we hebben zelfs eindelijk terug wat op onze spaarrekening kunnen zetten
ok, de ene periode is wat moeilijker dan de andere maar ik denk dat je t een beetje moet uitbalanceren
kijken welke grote kosten in welke periode vallen en er wat geld voor opzij zetten
ik schrik wel van de afbetaling die iedereen hier heeft op zen huis
hebben jullie dan allemaal jullie huis nog niet zo lang?
wij hebben ons huis al 5 jaar, toen er 110.000 euro voor betaald
t is een half open, met 3 slaapkamers, garage, mooie tuin en in een rustige wijk gelegen dus echt een goede koop geweest
wij betalen een goede 600euro per maand en dit voor 15 jaar
oja onze auto is ook op afbetaling en dat is nog een 250 euro per maand erbij

groetjes

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 14:22
Jessy

Hoi dames allemaal

@Vanessa,
Ik denk echt dat je een beetje overdrijft hoor...
Ieder mens moet zijn eigen rekening maken maar niet elk huis van 180 000 € of minder is een krot of in een "buurt" waar je bij wijze van spreke 's avonds niet kan buitenkomen (veronderstel dat je het zo bedoelt ook)

Wij hebben beiden een bescheiden loon (erg individueel natuurlijk, voor het ene gezin is dat veel voor een ander superweinig), samen 2400 euro, ik werk 4/5e maar niet in ouderschapsverlof, (dus geen tegemoetkoming van de rva)omdat ik mijn ouderschapsverlof al had opgenomen fulltime!( ze weigerden op mijn vorig werk 4/5e in tijdskrediet dus heb ik ander werk gezocht)

Het leven van tegenwoordig is nu eenmaal erg duur! Jammer maar daar moeten we nu eenmaal mee verder. Wij hebben nog heel wat verbouwingen te doen momenteel en betalen 745 €/ maand af aan ons huis (dat dus echt geen krot is) op 30 jaar.(en we zijn daar niet voor bij mevr. Leemans geweest hoor wel bij een degelijke en gekende bank! Ons huis koste 175000€ en is zelfs nu al netjes en proper en in orde om te wonen, verbouwingen is puur omdat we het volledig naar onze zin willen maken.

Wat ik wel vind ik dat als je 2 kindjes (zelfs halfijds als je ook nog familie hebt die voor opvang zorgt) naar de opvang moet doen, je gek moet zijn om nog fulltime te werken!! Dan geef je meer uit aan opvang dan dat je verdient (in verhouding he) Maar nogmaals iedereen moet dat zelf uitmaken.
En wie tegenwoordig nog wil huren...Succes maar dat daar zou ik ook heel erg over nadenken want dat is weggesmeten geld uiteindelijk. Kan je beter iets kopen, betaal je vaak minder aan de afbetaling en elke cent die je afbetaalt is een spaarpot. Na een jaar of 5 kan je met winst verkopen.
Hebben wij met ons appartement 2 jaar geleden ook kunnen doen. Dat hebben we net geen 5 j geleden gekochten 2 jaar geleden verkocht met 25000€winst. Daar kan je al wat mee hé.

Groetjes en succes iedereen
xxx

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 12:20
Vanessa

ik heb 3 jaar geleden een appartement gekocht voor 105000,ik betaal 595euro.
maar klein appartement met raar indeling,veel vocht ,veel schimmel en wel een tuin(niet mee aangekocht)maar moet wel elke keer 2 verdiepen naar beneden.als je dit nu(3 jaar later aankoopt)met de rente nu betaal je bijna 700 euro.

wij willen binnen 2 jaar als we van de creche en de autolening afzijn dit verkopen en huisje kopen.
maar dan staan er wel nieuw ramen in en een nieuwe keuken+gewoon wat opgefrist.

maar inderdaad voor 180000e betaal je voor 30 jaar bijna 1000e.
en wat heb je voor 180000e?? een krot dat je nog eerst moet verbouwen voor je errin kunt gaan wonen of in een buurt waar je het niet ziet zitten.
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 12:17
Mevrouwtje

hallo,
Het is idd duur...
Maar het is haalbaar!!
Mjn ventje werkt fulltime, ik doe 25 uur.
En onze lening zit rond een 800 euro de maand, op een huis onder de 200000 euro!
Het hangt ook af van de banken, welke rente je krijgt!!
Zet ze tegen elkaar op, en dan krijg je wel gunstige voorwaarden...
En zoek zeker geen fulltime job.. want dan moete de kindjes mss weer naar onthaalmoeder of dergelijke, en dan kost dat weer veel meer centjes!

groetjes

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:36
Eveltje

Mja, huizen zijn duur. Ik weet niet hoe andere mensen het doen echt niet. Wij verdienen beide niet slecht en toch raken wij niet onder die 1000 euro of onder die 30 jaar. En dan spreek ik van een huis rond de 180 000 euro hè, dat vind je niet zo gemakkelijk meer. Hoe doen jullie dat toch?

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:28
greet

amai , een serieuze lening , 1000 euro op 30 jaar .... ik zou er niet aan willen beginnen.

kaatje , gelukkig hebben jullie een mooi inkomen dan he .

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 10:15
Eveltje

Hier zijn we ook aan het twijfelen om een lening aan te gaan van 1000 euro / maand. Dat zou iets minder zijn dan 1/3 van ons inkomen ... Maar wel gedurende 30 jaar. Daarnaast moet er maandelijks crèche af (ong. 400 euro), afbetaling auto (200 euro, maar dat is het laatste jaar) en dan nog allerlei vaste kosten ... We weten niet wat gedaan.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 09:48
Kaatje

ja, da's een zware lening... het gekke is, toen we leenden hadden we eigenlijk dat geld ook als spaargeld maar a) dan waren we ineens al ons spaargeld kwijt, en b) onz rente op spaargeld was meer dan de rente van de lening! Dus we deden winst door te lenen. Is wel maar op 15 jaar;, en het is nog niet 1/3de van ons inkomen dus...
3 kinderen brengt ook wat op he, 480 euro kindergeld nu, de oudste alleen al kost 500 per maand, leve de kotstudent

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 08:53
greet

@kaatje , ik krijg het eerder benauwd van een lening van 1600 euro ....
je mag het hebben !

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 22:46
Kaatje

Met 3 man leven van 1800 euro, met dus nog alle kosten behalve de lening, dat zouden wij niet kunnen vrees ik...
Maar ik heb het ook nog niet geprobeerd natuurlijk. Ik krijg het al super benauwd als er maar 1000 euro op de rekening staat!!!
Nu, wij hebben wel al de werkingskost van een huis, lening van 1600 euro en 3 kinderen te onderhouden dus is niet te vergelijken denk ik.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 16:37
greet

@vanessa : zware dagen dan toch , van 9u to 19u. wij wonen in geel , ik werk in turnhout , mijn man in leuven. gelukkig heeft hij een firmawagen en heb ik een nieuwe , zonder afbetaling. ik ben nu nog in ouderschapsverlof. als ik terug ga werken , moet jesse 4 dagen naar de creche , 380 euro per maand. onze lening is 650 euro per maand.
het is zoals sieppie zegt , hangt ervan af hoe je leeft.
toch geloof ik best dat jullie niet kunnen sparen als e ook nog kosten aan je huis hebt....

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 10:20
Siepie

Beste Lien,

Of je het zou redden of niet hangt helemaal van jezelf af, er zijn hier nu inmiddels al genoeg voorbeelden te lezen van gezinnen die het daar mee redden. Wijzelf verdienen per maand netto 3750 euro en daar red ik het echt net mee hoor, ik zou het dus niet redden! Maar goed uiteindelijk moet je gaan leven naar wat je verdient.

Maak eens een overzicht van alles wat er in een maand van je rekening afgeschreven wordt, echt alles. Mensen hebben vaak de neiging om alleen dingen als gas, water en licht in hun begroting op te nemen, maar overweeg ook andere dingen voor jezelf. Wil je geld over houden om op vakantie te gaan? Wil je lid blijven van je sportvereniging? Geld voor nieuwe kleding voor je kids, iedere maand is er wel iemand in je familie jarig en moet je een cadeautje kopen, etc. etc.

Hets is dus echt een kwestie van keuzes maken. Misschien kun je je dan weinig extra's veroorloven, maar aan de andere kant hoef je je kindje dan ook niet 4 dagen naar de opvang te brengen, dat is natuurlijk ook heel veel waard.

Heel veel succes met je keuze.

Groetjes,

Simone

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 10:00
Vanessa

hey greet,
toch wel...ik zit zelf in de horeca(dat zegt al genoeg)
hen change dat het een tearoom met bakkery is.
en dat ik sinds men zoontje er is men dagen en uren zelf heb kunnen kiezen.
ik werk woen-dond-vrij en zondag van 9 tot 19u en voor de rest zit ik thuis.
ja dat vele mensen een afbetaling voor auto hebben is vrij normaal denk ik?
die van ons is binnen 2 jaar afbetaald en dan kun je er gerust nog 5 jaar mee rijden,maar dan beginnen er ook meer kosten aan te komen.
we hebben dan een extra lening lopen voor nieuwe ramen bij ons..
dus sparen voor occasie voor binnen 5 jaar gaat niet want al het spaargeld gaat naar de woning..
dus ..ale zo blijf je bezig he.

in limburg is het vele goedkoper maar we werken beide in antwerpen;dan moet je beide al een auto hebben en ben je minstens een uur onderweg(als er geen fille is).

het is echt veel wikken en wegen(of hoe zeggen ze het?)
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 13:26
greet

@kelleke , 31 uur is al meer dan een parttime he , dus dat vakantiegeld ligt dan ook hoger.

@vanessa , hopelijk hebben jullie dan geen te stressy job ...

wat me wel opalt is dat er veel mensen nog een auto op afbetaling hebben ....

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]