[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/04/2007 @ 11:09 k'tje | Hey Vicky, Ivm de tweetaligheid kan ik je niet helpen. Zelf geen ervaring mee, en ik ken ook niemand in die situatie. Het enige dat ik ervan gehoord heb, is dat het zou kunnen dat de kindjes wat later praten, gewoon omdat ze meer te verwerken krijgen. Ook hier was de tut ineens van enorm belang. Ik heb het toen gewoon zo gelaten. Soms beginnen er wat tandjes te komen, zonder dat je dat al kan zien. En dan is zo'n tutje écht wel een troost. M'n dochtertje is in maart 2 geworden, en nu is de tut enkel voor in bed, of als ze écht heel moe is. En het is geen probleem geweest om dat af te leren. Uiteraard doet ze er soms nog moeilijk over, maar nu is het: tutje in de mond, dochter in bed. En dan ligt dat tutje snel weer weg, hoor! Wij hadden ons potje hier al enige tijd staan, maar interesse was er niet. Na een tijdje wou m'n dochtertje er 's morgens wel telkens even opzitten (om een boekje te lezen!). Meestal zat ze er dan zonder pamper op, maar soms ging ze er gewoon met haar kleren aan opzitten. Maar zo leerde ze het potje wel kennen, dus heb ik haar laten doen. Ze mocht er niet mee spelen, hé, dus het moest wel blijven staan. De pop heeft ook al wel eens gebruik mogen maken van "haar toiletje". Ons dochtertje loopt wel telkens met ons mee als we naar het toilet gaan. We zeggen haar dan ook: we gaan pipi doen. Op een gegeven moment (rond haar 20-21maanden) werd ze soms droog wakker 's morgens, maar wou ze niet op potje. 10min op, en haar pamper was doorweekt, natuurlijk. Maar een dikke maand later, deed ze plots wél pipi op potje, wel na eerst ruim 10min met een boekje op het potje te zitten. Ze wou er gewoon niet af tot ze pipi gedaan had. En mama maar wachten...Nu is ze in maart dus 2 geworden, en gaat ze elke morgen op potje (het duurt nu maar eventjes voor haar plasje komt). Ook overdag begint ze ernaar te vragen. Kaka is nog in de pamper. Ze doet eerst kaka en pas dan zegt ze het. Ik ben nu 36weken zwanger van ons tweede kindje. Ik heb ook even gedacht om m'n dochter in een groter bed te leggen, maar ze is veel te onrustig 's nachts. Zelfs mét bedrand denk ik dat ze eruit zou vallen. We gaan nu een tweede kinderbedje kopen, dat je kan ombouwen tot 1-persoonsbed. En tegen dat de kleinste niet meer in de wieg kan, zien we wel wat we doen. Vrienden van ons hebben enkele maanden voor de geboorte van nr2 hun eerste kindje in een ander bedje gelegd. Zo werd de bedjeswissel niet rechtstreeks verbonden met de geboorte. Hun 1ste spruit sliep immers al een hele tijd in een ander bed, hé, dus ik denk dat de link er dan niet meer is. En daarvoor heb jij duidelijk ook nog tijd, hé. amai, wat een uitleg is dat hier geworden, seg. ![]() Succes met je zwangerschap!! |
| 19/04/2007 @ 11:28 Marleen | Ik heb hier gewoon gezegd dat die speen niet uit bed mag komen. Hij kan zelf tussen de spijlen door uit bed en als hij er uit stapt moet zijn speen terug. Dat gaat heel goed. Wij gaan binnen kort ook met een groot bed beginnen (in de vorm van een boot). We moeten het alleen nog schilderen. Mijn kindje is nu een week 2jaar. Zindelijkheid gaat de ene dag wel en de andere dag niet. Ik maak mij er niet al te druk over. Dat zou ik pas rond de 3 jaar doen. En daarnaast jongens zijn toch altijd later dan meisjes ![]() |
| 19/04/2007 @ 13:22 k'tje | Ik had een vreselijke zwangerschap! Week 8: enkele dagen in het ziekenhuis aan een infuus, omdat ik niks (maar dan ook écht niks) kon binnenhouden. Ik was al 7kg afgevallen (en ik weeg sowieso al zo weinig). Uiteindelijk kon ik op week 20 terug gaan werken. Dolblij natuurlijk, want eindelijk weer sterk genoeg, en eindelijk weer iets om handen. ![]() Week 24: verweekte baarmoederhals, 1 week rust voorgeschreven gekregen ![]() Week 25: weeën, enkele dagen ziekenhuis, daarna thuis verder wee-remmers nemen. De wee-remmers deden hun werk, maar ik moest me écht heel rustig houden, of de weeën kwamen gewoon terug. Dus sindsdien zit ik thuis. ![]() Op week 34 ben ik gestopt met die wee-remmers, en had eigenlijk gedacht dat de baby er gewoon uit zou vallen (omdat ik altijd zo'n last had van weeën tussendoor). Maar niets is minder waar. Ik heb al wel terug 2x in het ziekenhuis gestaan met weeën, maar ze vallen telkens weer stil na zo'n uur of 6. Vandaag ben ik net 36 weken ver, heb 3cm ontsluiting, de baby is ingedaald, heb regelmatig oefenweeën, maar verder kom ik niet. Maar ik word wel hééél ongeduldig hoor. Nu mag de baby echt wel gaan komen. ![]() |
| 19/04/2007 @ 15:37 kissie ![]() | hoi hoi qua tutje ken ik ook hier ze slaapt er alleen mee gelukkig ik geef hem ook niet overdag en als ze hem toch mee neemt zeg ik uit in bedje en dan is ie weg wij hebben een groot bedje besteld voor britt die is nu net 2en die komt over 1 a 2 weken en dan leggen wij haar erin wij hebben gezocht naar een perfect bedje omdat zij ook zoveel draait maar wij hebben er 1 een kroontjes bed gelijk van 90 bij 200 meter dan kan ze erin blijven liggen bij dit bedje valt het matrasje ietsjes dieper erin dus gelijk een steun http://www.wildkidzz.com en dan bij bedden groetjes kissie |
| 21/04/2007 @ 14:07 Kath | Hey, Ik ben een Britse mama woonachtig in Oost Vlaanderen. Zoals Mich zegt kinderen zijn net sponsen. Kinderen kunnen tot hun vijf jaar, 5 talen onder de knie krijgen. Je kan nooit vroeg genoeg beginnen. Maar iets dat je moet doen is altijd hetzelfde spreken - ik spreek Engels tegen mijn kinderen (2 jr en 9 maand) en mijn man Nederlands, ik weiger Nederlands te spreken tegen mijn oudste - ik zal niet anders kunnen dan mijn moedertaal spreken tegen mijn kinderen, andersom zou ik raar vinden. - kinderen associeren een taal met een mens, dus je moet constant blijven. Zelfs als mijn oudste iets in Nederlands zegt, herhaal ik het in het Engels en geef ook een antwoord in het Engels. Ze weet dat mama een taal heeft en papa ook. Ik ben wel altijd thuis dus Engels leren gaat veel gemakkelijker voor haar, maar ik denk als ze naar school gaat in sept dan gaat ze meer Nederlands spreken. Dan zal de regels veranderen naar Engels thuis en Nederlands op school enz. Mijn tweede taal is frans dus mijn oudste ken ook bonjour, ça va, merci enz. Tutje - ik heb mijn kind geleerd dat het tutje was alleen maar voor in bed. Eerlijk gezegd heb ik een hekel aan die dingen en ik kan het niet zien - zekers niet kinderen die bvb in het zwembad gaan met een tutje en zo.. Maar ja één avond heb ik gezien dat ze heeft in haar tut gebeten dus ik moest die afpakken - ik wou niet dat ze de rest afbeet en inslikte terwijl ze sliep. Ik had ook geen reserve en vond ik het een goeie moment. Ik heb dat gewone uitgelegd en ze heeft dat goed verstaan. Nu krijg ze één alleen maar 's middags anders slaapt ze niet en dan is ze lastig!! Groter bed: Mijn dochter was 19 maand toen mijn jongste geboren is. Hij sliep voor de eerste drie maand bij ons op de kamer. Een week voor dat we ging hem van kamer veranderen, kreeg mijn dochter het grote bed. Ze had tijd om aan het idee te wennen en indien nodig we hadden altijd de kans om haar terug in de babybed te leggen indien nodig.Maar ze vond het heel leuk - baby bed was voor het baby en grote bed voor het grote meisje! We hebben een veiligheidshek geplaatst maar toch heeft ze een keer eruit gevallen!! Maar ja - ze heeft dat nog nooit meer gedaan!! Potje - ze is nog altijd niet regelmatig op de potje. Ze heeft al pipi gedaan en caca maar het gaat nog een tijdje duren denk ik. Ik maak me er geen druk over. Veel succes, Groetjes, Kath ![]() |
[Reageer]

Verschillende vraagjes bijna 2 jaar

Maar een dikke maand later, deed ze plots wél pipi op potje, wel na eerst ruim 10min met een boekje op het potje te zitten. Ze wou er gewoon niet af tot ze pipi gedaan had. En mama maar wachten...
en daarna natuurlijk ook!

en stond hij naast ons bed, maar dat gaat steeds beter, vandaag was het 6 uur en is hij lief nog een half uurtje in bed blijven lezen, zoals we hem hadden gezegt, dus we zijn heel trots