< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's uitzet » Wieg bekleden

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's uitzet
Wieg bekleden
23/05/2007 @ 15:53
britt

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik heb even een vraagje:
Wij hebben een smeedijzeren wieg laten maken en we zouden deze graag laten bekleden met het stof van mijn trouwkleed.
Mijn kleed had een heel lange sleep en heb dus stof genoeg.
Heeft iemand enige idee hoe we dit het beste kunnen doen of weet iemand of je ergens patronen kan kopen om zoiets aan te kleden.
Heeft er ook iemand ervaring met het zelf maken van een hemeltje en hoe hadden jullie dat gedaan.

Groetjes.

Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 00:16

hoi,

Misschien kan je in een winkel een standaard bestellen voor een hemeltje? Volgens mij verkopen ze dat apart hoor!

Wij hadden ook een smeedijzeren wieg en hebben er superveel goede commentaar op gekregen.
De onze hadden we 2dehands gekocht.Onze bekleding is echt rond de wieg vastgenaaid. Mooi, maar zeer vervelend om uit te wassen,telkens moet je al de naadjes losmaken en na het wassen er weer aan naaien...

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 22:49

De hemeltjes kun je idd gewoon apart in de winkel kopen. Mijn moeder heeft onze wieg (rieten mand van toen ik baby was) zelf bekleed...
Mss is er wel een naaister ofzo bij jullie in de omgeving die de patronen wil maken?

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 11:09

wiegje bekleden
Hoi Brit ,Ik bekleed wiegjes

grts Monique
Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 21:47
miss boesy

hallo nathalie ,

kun je geen lusjes naaien aan je bekleding van de wieg ,en dan de lusjes knopen rond de speilen ..?

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 12:03
caroline

Ik heb ook mijn oude wieg nog van vroeger en heb 'm zelf bekleed. Met wat passen en meten is het mij prima gelukt. Ik heb gebruik gemaakt van klittenband, maar ik heb wel een houten wieg met brede rand. Op de stof heb ik gekozen voor naaibaar klittenband, zodat het prima in de wasmachine kan, op de houten rand zit het klittenband vast met een plakrand. Bevalt mij in ieder geval prima. De kap is een houten frame en ook hiervoor geldt: goed meten en aftekenen. Deze heb ik overigens vastgezet met lintjes/strikjes en hier en daar een nietje (de kap heb ik nooit hoeven wassen, want daar spugen ze niet tegen.)
Het resultaat is geweldig en ik ben extra trots omdat ik het helemaal zelf voor elkaar heb gekregen.
succes

Vermoedelijke bevalling op 20/08/2008.
Al 60 weken en 1 dag zwanger (150.60% ver), nog 20 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 22:21

wieg bekleden
Hallo

Mijn dochter is zwanger , nu wil ik graag de wieg bekleden .
Wie kan mij helpen . Tips voor stof hoe te bevestigen .

Bijna Oma ,
Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 22:40

ik heb ook zelf de wieg van mijn dochter overtrokken.
Het was een hele oude bamboo wieg.
ik heb ze helemaal opgemeten en dan uitgevist hoe ik ze best kon bekleden.
Ik heb een losse bekleding gemaakt, die over de bovenrand gevouwen wordt en dan met een aantal knopen bevestigd.

Ook het hemeltje was best makkelijk, je moet er gewoon voor zorgen dat je de vorm van de hemelstandaard volgt en veeeeeel plooitje maakt in je stofje.
Het hemeltje hoort zoals een Clamboe volledig rond de wieg te kunnen, dan heb je een idee van de hoeveelheid stof.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]