[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 31/05/2007 @ 17:11 Lika | Dag Lore, Ik weet er zelf nog niet bijster veel van... Ben ook nog maar net in de testings, maar heb al héél veel gelezen. Mss kan ik toch een aantal antwoorden geven. Mijn man en ik zijn nu ook een goed jaar 'bezig'. Mooi elke keer rond de eisprong vrijen, maar we hadden nooit prijs (ook geen miskraam). Vorige maand toch maar eens bij gynaecoloog geweest (Albertyn), en die heeft toch wat testen in gang gestoken. Maar goed ook... Eerste test: ik moest naar het ziekenhuis om te laten controleren of mijn eileiders wel doorgankelijk waren. En of de grootte van mijn baarmoeder ok was, enzo. Ze doen dan een contrastvloeistof door je eileiders (wel pijnlijk) en nemen ondertussen echo's. Alles was in orde! Oef! :o) Tweede test: mijn man moest een staaltje met sperma binnenbrengen. (3 dagen onthouding, dan staaltje binnenbrengen max 1 uur na de zaadlozing, op kamertemperatuur). Grote verrassing, er bleek geen enkele zaadcel in te zitten. Dat was een schok! Derde test: herhaling van test 2. Zelfde resultaat. :o( Vierde test: bloedtest. Zien of hij voldoende mannelijke hormonen aanmaakte die de productie van zaadcellen in gang zette. Gelukkig was dat in orde! Vijfde test: volgende dinsdag moet mijn man geopereerd worden. Dan gaan ze zien of er toch geen zaadcellen in de teel/bijbal zitten.Dan zou het een transportprobleem zijn (geen zaadleiders bvb). Indien ze dan niets vinden, moeten we kiezen tussen donorsperma of adoptie (wat doe je dan??!!) Indien wél zaadcellen, moeten we via ICSI zwanger geraken. Spannende dagen dus! Maar aangezien jij al een kindje hebt, vermoed ik dat je wel zwanger kan geraken??? Een bevriend koppel van mij heeft hetzelfde probleem als jullie, en heeft een genetisch onderzoek laten doen. Want het kan zijn dat jullie samen geen kindjes kunnen krijgen... maar wel ieder apart. Uit dat onderzoek kwam dat hun combinatie nooit zou lukken. Ze kregen steeds de afwijking 'trisomie' met miskramen tot gevolg. Ik wil je zéker niet bang maken, alleen zeggen dat het nooit kwaad kan om eens langs de gynaecoloog tegaan!!! Al is het maar om gerustgesteld te worden, of om er op tijd bij te zijn! Hopelijk heb je er wat aan?! x Lika |
| 01/06/2007 @ 10:07 kriekske ![]() | jenny, ik probeer die paarse spuit op mijn banner te veranderen maar het lukt me niet. kan jij me zeggen hoe ik dat moet doen? bedankt kriekske |
| 02/06/2007 @ 01:00 Jenny ![]() | Hey kriekske Bij een IVF banner veranderd je pil/spuit/wat dan ook automatisch mee naargelang in welke "fase" je zit. Je kan het niet zelf veranderen. Jen |
[Reageer]

Klein vraagje