< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Klein vraagje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
31/05/2007 @ 16:54
Noortje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik begin er stilletjes aan genoeg van te krijgen. Wij zijn ondertussen een jaar aan het proberen terug zwanger te worden, en het wil maar niet lukken. Allez... lukken wel, maar zwanger blijven is hier blijkbaar het probleem.

Heb ondertussen 2 miskramen gehad, waaronder 1 curretage. Andere was heel heel vroeg vanzelf gebeurd. (En de andere keren dat ik een week over tijd was (wat normaal nooit gebeurt), maar niet durfde testen, daar wil ik zelfs ni over nadenken of ik toen zwanger zou geweest zijn)

Nu, ze zeggen dat je altijd eerst een jaar moet proberen voor je jezelf aan testen moet gaan onderwerpen. Is dat een jaar vanaf de wens? Een jaar van je laatste eventuele miskraam? Mss domme vraag ipv een kleine, maar weet het toch ff niet. En met wat voor testen beginnen ze? Is het mogelijk dat die curretage voor eventuele problemen heeft gezorgd? Of moet ik het op de "natuurlijke selectie" blijven steken?

Noor

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 17:11
Lika

Dag Lore,

Ik weet er zelf nog niet bijster veel van... Ben ook nog maar net in de testings, maar heb al héél veel gelezen.
Mss kan ik toch een aantal antwoorden geven.

Mijn man en ik zijn nu ook een goed jaar 'bezig'. Mooi elke keer rond de eisprong vrijen, maar we hadden nooit prijs (ook geen miskraam).

Vorige maand toch maar eens bij gynaecoloog geweest (Albertyn), en die heeft toch wat testen in gang gestoken.
Maar goed ook...
Eerste test: ik moest naar het ziekenhuis om te laten controleren of mijn eileiders wel doorgankelijk waren. En of de grootte van mijn baarmoeder ok was, enzo.
Ze doen dan een contrastvloeistof door je eileiders (wel pijnlijk) en nemen ondertussen echo's.
Alles was in orde! Oef! :o)

Tweede test: mijn man moest een staaltje met sperma binnenbrengen. (3 dagen onthouding, dan staaltje binnenbrengen max 1 uur na de zaadlozing, op kamertemperatuur).
Grote verrassing, er bleek geen enkele zaadcel in te zitten. Dat was een schok!

Derde test: herhaling van test 2. Zelfde resultaat. :o(

Vierde test: bloedtest. Zien of hij voldoende mannelijke hormonen aanmaakte die de productie van zaadcellen in gang zette. Gelukkig was dat in orde!

Vijfde test: volgende dinsdag moet mijn man geopereerd worden. Dan gaan ze zien of er toch geen zaadcellen in de teel/bijbal zitten.Dan zou het een transportprobleem zijn (geen zaadleiders bvb).
Indien ze dan niets vinden, moeten we kiezen tussen donorsperma of adoptie (wat doe je dan??!!)
Indien wél zaadcellen, moeten we via ICSI zwanger geraken.
Spannende dagen dus!

Maar aangezien jij al een kindje hebt, vermoed ik dat je wel zwanger kan geraken???

Een bevriend koppel van mij heeft hetzelfde probleem als jullie, en heeft een genetisch onderzoek laten doen.
Want het kan zijn dat jullie samen geen kindjes kunnen krijgen... maar wel ieder apart.
Uit dat onderzoek kwam dat hun combinatie nooit zou lukken.
Ze kregen steeds de afwijking 'trisomie' met miskramen tot gevolg.

Ik wil je zéker niet bang maken, alleen zeggen dat het nooit kwaad kan om eens langs de gynaecoloog tegaan!!!
Al is het maar om gerustgesteld te worden, of om er op tijd bij te zijn!

Hopelijk heb je er wat aan?!

x Lika
Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 22:36
Jenny

Hoi

Wij zijn nu al 33 maanden "bezig" om zwanger te geraken. Ze zeggen dat je ongeveer een jaar actief bezig moet zijn om zwanger te geraken (dit wilt zeggen geen anticonceptie in eender welke vorm) eer ze onderzoeken doen. Nu laat ons zeggen, je vertelt te gyn wat je zelf wilt. Wij waren nog geen 12 maanden bezig toen we naar de gyn waren gestapt omdat het niet lukte en hebben gezegd voor de veiligheid dat we al 18 maanden "bezig" waren. Onmiddelijk werden alle testen gedaan. Alsof de gyn weet hoelang je al bezig bent... die staat toch niet naast je bed? (hihi, niet zo'n al te fijne gedachte...)
Maar jullie willen dus al ongeveer een jaar een 2de kindje erbij... ga gewoon naar de gyn, ze zullen je wel verder helpen!

jenny

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 07:57
kathy mortier

Hoi Noore,

Ik ken je probleem!! Ik kan ook zwanger worden, maar heb ook een probleem om het te blijven.
Ik ben naar de gynaecoloog gestapt en deze vertelde me dat er pas onderzoeken gedaan worden vanaf 3 miskramen...
ik heb wel steeds een vroeg miskraam, wss heb ik een probleem met mijn hormoon, want het stijgt steeds traag en begint steeds heel laag. dat denkt mijn huisarts.
Ik heb deze week het nummer gekregen van de fertiliteitskliniek in het uz. ik heb ze gebeld en mijn probleem uitgelegd en ik mag komen, het was een lieve dame aan de lijn die vond dat twee miskramen al voldoende was. Er is wel een wachtlijst van 4 maand. ik stel nu al mijn hoop in die mensen zodat ze me willen helpen als ik nog eens zwanger ben...wat meestal toch enkele maanden duurt.

Ik reken het jaar vanaf dat ik zwanger ben proberen worden.

heel veel sterkte bij jou en alle andere mensen die moeten wachten op hun wondertje.

veel groetjes Kathy

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 10:05
kriekske

dag dames,

ik ga mij hier ook eens komen moeien

ik ben met de pil gestopt in december 2005. in januari 2006 naar gyn geweest omdat ik voor ik mijn pil nam ook al zeer onregelmatig was. daar werd dus pco vastgesteld maar we moesten eerst nog een paar maand zelf proberen alvorens terug te keren... in mei zat ik daar al terug. was toen nog maar net voor de tweede maal ongesteld. en had enorm veel last van buikpijn en zo. toen meteen mogen starten met clomid. de rest van het verhaal zal ik jullie besparen. kort kan ik wel zeggen dat ik al een bbz en een gewoon miskraam heb gehad.
ik ben sinds gisteren bezig met onze eerste ivfkuur.

moraal van het verhaal: ik ben blij dat ik zo vlug ben teruggegaan naar de gyn. wie weet hoe lang we anders gingen moeten proberen eer er verdere stappen zouden worden genomen...

vele groetjes
kriekske

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 10:07
kriekske

jenny,

ik probeer die paarse spuit op mijn banner te veranderen maar het lukt me niet. kan jij me zeggen hoe ik dat moet doen?

bedankt
kriekske

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 01:00
Jenny

Hey kriekske

Bij een IVF banner veranderd je pil/spuit/wat dan ook automatisch mee naargelang in welke "fase" je zit. Je kan het niet zelf veranderen.

Jen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]