< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Mijn 4-jarige is onmogelijk!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
Mijn 4-jarige is onmogelijk!
30/03/2007 @ 09:13
MamaFely

Hoi,
Ik ben benieuwd of anderen met een 4-jarig kind ook in een fase zitten dat ze ongelofelijk onhandelbaar zijn!

Voorbeelden:
- ze slaapt redelijk zonder moeite in 's-avonds, maar is vervolgens de hele nacht aan het roepen, wil niet meer slapen en wil alleen bij ons. Dat mag dus niet waardoor ze enorm boos en gefrustreerd wordt.
- 's-ochtends wil ze nooit eten en aankleden, een heel gevecht wordt dat dan. Ze moet naar school!
- als ze op school dan ook niet naast de juf mag zitten (dat wordt afgewisseld, iedere keer een ander kindje) dan is ze ook gelijk boos en wil ze weer mee naar huis

Ik ben zwanger van onze tweede spruit en ik kan gewoon wel wat rust gebruiken. Dit frustreert mij ook allemaal weer. Ik denk dan ook wel eens; hoe moet dat straks met een baby erbij? Ze gaat volgens mij heel erg jaloers worden. Maar aan de andere kant is het misschien alleen maar goed voor haar dat ze ziet dat de wereld niet alleen om haar draait.

Zitten er meer ouders in hetzelfde schuitje en herkennen jullie dit?

Groetjes MamaFely
Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 10:00
Nicole

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn 4-jarige is ook zo onhandelbaar!
Gelukkig slaapt ze wel goed, en op school is ze heel lief, maar thuis.......

Als ze haar zin niet krijgt is het gelijk huilen en gillen.
Op het hysterische af.

Ze krijgen ook zoveel nieuwe indrukken ineens, als ze naar school gaan.
Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren, maar als het 's nachts gebeurd, en je bent ook nog eens zwanger, kan ik me voorstellen, dat het teveel wordt.
Ik heb helaas geen tips voor je.

veel suc6!!!!

groetjes Nicole
Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 13:28
Martine

Mijn tweede dochtertje kan ook soms hysterisch doen, maar ik probeer dat te negeren. Het is ook hard gebeterd, vind ik.
Misschien doet ze juist zo omdat ze weet dat je zwanger bent en dus voelt dat er iets gaat veranderen. Op die manier krijgt ze aandacht, zelfs al is het negatieve aandacht, voor haar is dat beter dan niets.
Ik zou zeggen: proberen te negeren, het is natuurlijk niet gemakkelijk, maar ik denk dat dat de beste manier is en als ze braaf is, veel aandacht aan haar besteden. Ik zou gewoon consequent blijven (papa moet dat dan ook, hé). Het zal wel beteren, het is inderdaad maar een fase.

Groetjs

Martine

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 12:28
fiz

Online Status Stuur bericht
hier nog zo eentje!
ook onze dochter kan af en toe enorm moeilijk doen,en zo bazig,soms tot grote mond.
ik neem elke keer weer wat bachbloesems mee voor haar uit een plaatselijk kruidenwinkeltje en ik moet zeggen met drie druppeltjes twee keer per dag hebben we na enkele dagen weer een aangenaam en gelukkig kind,en dus zijn papa en zwangere mama ook tevree!
ik zou zeggen zeker eens proberen!

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 20:13
Desiree

Mag ik vragen welke bachbloesems je neemt ik heb er een van vier die hele druk is daar zou ik graag wat homeopatisch voor gebruiken.

desiree
Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 20:53
fiz

Online Status Stuur bericht
je kan het eens proberen met de rescue of zoals ons een mix van zes bloesems op het gedrag van het kind laten maken.
succes ermee.

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 08:36
Betty

Mijn 3 jarige,

even stoom aflaten, heb hier juist weer een hysterische ochtend achter de rug, ik ben het kotsbeu, kapot, kwaad, hij heeft een put in de autodeur geschopt, tegen mijn scheenbeen geschopt, het doet pijn, grrrrrrrrrrrrrrr ik ben kwaad, waarom kan je nu niet normaal doen, heb die stomme ouders van die brave kinderen zien kijken hoe belachelijk ben ik , ik kan jou niet aan, gek word ik papa gebeld die hoorde me niet te veel lawaai op zn werk, tof nu zit ik hier heel de dag op het werk met dat rotgevoel, slechte moeder, verwend kind, gaan werken jij op de opvang, welke moeder doet dat nu met een onhandelbaar kind, schuldgevoels, gisteren zat je om 23 u eindelijk in bed, vanmorgen kreeg ik je er niet uit daarom dat je weer zo'n woedeaanval deed, ik bleef uiterlijk rustig tegen je, maar innerlijk, adrenaline, te vlug met de auto gereden, nu afkoelen afreageren op mijn werk, , pfffffffffffff nu ben ik zo een beetje gekalmeerd. t is eruit, ga beginnen met me in het werk te storten. Adem in adem uit, slow down, je kan het nog een dag. Het is bijna vakantie.
Nog even tanden bijten.

Betty.
Link naar deze reactie
21/07/2007 @ 12:59
piekeraar

Hey Betty,

amaai jij had het even zwaar. Heb ook net zo'n ochtend achter de rug. Ik verlies echter af en toe men geduld wel. Ik sla gelukkig nooit maar durf ze dan wel eens wat ruwer weg te duwen of te dreigen met vanalles: als je nu niet dit dan dat .... En ik had mezelf vorogenomen dat nooit te doen.

Gelukkig komt het bij ons niet zo vaak voor. Maar deze keer oh wee: we wilden haar oorbelletjes veranderen: enkele weken terug lieten we er voor haar derde verjaardag schieten: een heel trauma. Oorbel 1 ok maar dan wist ze wat dat machientje deed en was oorbel 2 dus een ramp. En nu was het een heel gedoe om ze uit te mogen doen. Het eerste ok en het nieuwe ging er vrij vlug en makkelijk in. ( we hebben wel wat overedingskracht moeten gebruiken om het eruit te mogen halen) Maar dat tweede moord en brand. Kwaad in haar bed gelegd. Nadat ze wakker geworden is opnieuw geprobeerd. Na meer dan 20 minuten palaveren, dreigen en compromissen sluiten gelukt. Maar het nieuwe wilde er niet direct in. 2 keer geprobeerd en nu wil ze niet meer. Ze wordt hysterisch. Mag het ene niet uitnemen en het tweede niet insteken. Wat een hel. En kwaad worden helpt ons ook niks vooruit maar wordt gek van dat onlogische geredeneer. We mogen zelfs niet naar haar oorbel kijken.

Zeg Betty heb je misschien al eens de hulp ingeropen van een osteopaat, dokter of homeopaat. Misschien hebben die iets dat je kleintje wat rustiger kan maken.
Veel succes allesinds. En geloof mij, vooral die afkeurend kijkend 'perfecte' ouders, hebben vaak het meeste last. Iedereen maakt dit mee en moet hier door.

Succes allemaal
greetz
P en co

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]