[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 01/06/2007 @ 14:58 mottig | Ik kom zonet van bij de uroloog met mijn 2,5maanden oude zoontje Wat ik daar te horen kreeg had ik echt niet verwacht Mijn kleine jongetje moet besneden worden!! Hij heeft op korte tijd 2infecties gehad op zn piemeltje Ik had gedacht dat ze een klein sneetje zouden doen en dat hij dan weer in orde zou zijn en dat je er achteraf ook niets meer van zou zien. Blijkt nu dat enkel een bescnijdenis hem kan helpen Ik ben er kapot van , ik wil dit echt niet voor mn kind Ik weet dat er veel ergere dingen zijn en dat vele mensen zelf kiezen voor besnijdenis maar voor mij persoonlijk is het een ramp Ik voel me ellendig |
| 01/06/2007 @ 15:59 | Hallo, Zo te zien ben je even in paniek, maar ik denk onnodig hoor. Ik heb twee zoontjes, 5 en 2 jaar. Mijn oudste zoontje heeft ook een volledige besnijdenis moeten ondergaan toen hij 1 jaar was. Op die moment vond ik dat ook een ramp, maar nu ben ik echt blij dat ik het gedaan heb. Ook hij had heel vaak na elkaar ontstekingen en zijn velletje ging niet over zijn eikeltje. Dus medisch gezien zat er echt niets anders op. Nu moet ik zeggen: dit was een goede beslissing achteraf gezien. Hij heeft nooit meer ontstekingen gehad en het is VEEL hygienischer dan een gewoon piemeltje. Natuurlijk van uitzicht is het wel effe wennen. En het verschil is ook groot met mijn jonger zoontje die geen besnijdenis heeft gehad. Maar nog eens: het is echt veel properder en hygienischer. En nog een steuntje: mijn eigen broer heeft ook om medische redenen een besnijdenis moeten laten uitvoeren op zijn 12 jaar!!! En hij is gelukkig getrouwd en heeft ervoor toch enkele partners gehad. Dus alles macheert en hij heeft blijkbaar nooit last gehad! Kop op, dit is echt niet zo erg als je denkt. Groetjes Veronique |
| 01/06/2007 @ 22:44 Marleen | Je gezondheid van je kind gaat toch voor alles. Als hij besneden moet worden dan moet hij besneden worden. Mijn kind heeft heel veel oorontstekkingen gehad. Hierdoor heet zijn oor geen oor maar au Ik zou er alles voor doen om dat ongedaan te maken. Kleine kinderen horen geen au te hebben Jouw kind is nog te klein om zich dit later te herinneren. Stel je voor dat hij alleen aan zijn piemeltje kan denken als au. Dan heb je al vroeg een sexueel gefrustreerd kind. De doktoren schrijven het echt niet voor niets voor. Zoek een goed dokter, die er veel ervaring in heeft. Maak het neit erger dan dat het is. Want ookal is hij nog klein hij voelt het al wel aan. En wat later betreft. Ik heb met besneden en niet besneden ervaring. Het maakte mij niets uit Ik vond persoonlijk het besneden veel en veel hygienischer. En het is afhankelijk hoe jullie er mee omgaan hoe vervelend je zoon het later vind |
| 02/06/2007 @ 22:04 | Hallo Ik ben een jongemoeder met 2 kindjes een dochter en een zoon hun worden in julli 1 jaar en 5 jaar mijn zoontje heb ik vandaag in uterecht laten besnijden en het was allemaal mee gevallen. het ziet er echt mooi uit wij hebben volgende week een feest voor hem groetjes Saskia |
| 11/06/2007 @ 11:44 | Hallo, Onze oudste zoon heeft dit op 3,5 jaar ook nodig gehad. Ook hij had al meerdere keren een infectie gehad waardoor verkleving opgetreden was. Het plassen ging steeds moeilijker omdat het gaatje helemaal aan het dichtgroeien was(hij moest het er echt uitpersen). Omdat ik zelf verpleegkundige ben mocht ik de ingreep bijwonen. Die werd uitgevoerd in het Medisch Centrum Aarschot (alleen daghospitalisatie)door een uroloog. Eigenlijk wordt deze ingreep best uitgevoerd als kinderen nog wat jonger zijn. Die van ons was op dat moment al even uit de luiers. De nazorg heeft een weekje geduurd : eerst enkele dagen verzorging met Terracortil zalf, ,nadien met amandelolie (tot ongeveer een maand nadien). Het eindresultaat is héél netjes. Het is inderdaad veel hygiënischer. Ondertussen is hij bijna 7. Hij herinnert zich de ingreep niet meer, maar wel nog dat hij moeite had om te plassen. Onze jongste zoon is bijna 2,5 jaar. Het ziet er niet naar uit dat hij deze ingreep ook nodig zal hebben. Maar ik heb al vaak getwijfeld om het ook bij hem te laten doen. Anderzijds stel ik me de vraag of ik hem een ingreep moet laten ondergaan zonder dat er sprake is van een medische noodzaak. Ik begrijp dat je bezorgd bent, maar wat nodig is moet nu eenmaal. |
[Reageer]

zoontje moét besneden worden